IBS - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 623
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 9688

IBS - erfaringer?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. aug 2017, 13:33

Hej Alle.

Første egen tråd herinde - og så et lidt træls emne! Tænkte dog at der nok var nogle herinde der har været samme igennem, så det var værd at nævne :genert:

Jeg havde i en overgang da jeg var yngre, rigtig mange problemer med min mave efter jeg havde spist. Dog dødede det ligesom hen i en god 5-6 år før det blev rigtig slemt. Lige pludselig en dag (min fødselsdag faktisk, woohoo!) havde jeg det rigtig skidt og fik mavekramper i en sådan stil at jeg slet ikke kunne være i min egen krop. Endte med hospitalsindlæggelse og et halvt års udredningsforløb uden et egentlig resultat andet end min læge formodede at jeg havde IBS (irritabel tyktarm).
Det i sig selv er jo ret normalt efterhånden, og jeg kender en del der har været påvirket af det også.

Jeg blev smidt på Movicol á 3 måneder af gangen hver gang der var et lille flare up og røg derudover på Low fodmap diæet. Dog uden egentlige forbedringer.

Flyttede til England og var igennem fuld STD screening, underlivsundersøgelse, scanning af reproduktive organer + lever, masser af blodprøver og til sidst henvist til Gastroenterologisk hospital. Her var jeg til samtale og efterfølgende indkaldt til koloskopi - denne blev dog ikke gennemført, da jeg havde alt for mange smerter til at han kunne se og undersøge ordentlig. Han tog en biopsi og den er vidst kommet tilbage uden at være særlig abnormal. Har været på IBS specific medicin (Buscopan) uden nogen effekt overhovedet og i mellemtiden også været en tur på skadestuen pga. smerterne, hvor jeg fik at vide at alle mine problemer ville være løst med en smule afføringsmiddel.

I dag har jeg været til out patient follow up og fik at vide at working theory stadig er IBS - dog lader jeg til at være i de ca 10% som er så heldige at ingen normal tilgang til det hjælper særlig meget.
Jeg skal derfor prøve lidt "hårdere" medicin og se om vi kan re-boote mit tarmsystem til ikke at være overdramatisk og tro vi er ved at dø hele tiden.... Lægen vurderer at der er omkring 95% chance for at det virker (det har divs. læger dog sagt hele vejen igennem, så min optimisme er sådan cirka 5%), men er stadig klar til flere undersøgelser hvis det ikke gør. Så woohoo, endelig en der ikke bare siger "Det er IBS, tag noget afføringsmiddel og Buscopan og så tror jeg ikke på at det er så slemt som du siger."

Har smerter stort set dagligt - ligemeget om jeg regelmæssigt går på toilettet eller ej. Derudover er der en dejlig følgesvend i kvalme, udmattethed, svimmelhed og derfor også nogle humørsvigninger jeg ikke under min kæreste at skulle udsættes for.

Jeg tænkte derfor om der var nogle der har været det samme igennem, eller på den ene eller anden måde er påvirket af en tarmlidelse? Synes nemlig ofte jeg kan genkende nogle af mine symptomer i andre sygdomme/syndromer, og det kan være svært for nogle udefra ikke bare være sådan lidt "jaja, du overdriver bare en smule" ... Så savner lidt nogle "ligesindede" at snakke om det :mellow:

Det er Amitryptyline jeg skal afprøve igennem de næste 6 måneder og så tilbage til endnu en follow up og se om det har været succesfuldt, eller der skal udredes mere og lægges en anden slagplan.
0
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 477
Likede indlæg: 8771

Re: IBS - erfaringer?

Indlægaf Mangoness » 12. aug 2017, 13:40

Der er en gruppe på facebook, som hedder "low fodmap diet Danmark". Måske du kan finde nogle ligesindede der, som low fodmap heller ikke har virket for? :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. aug 2017, 14:56

Det er i hvert fald værd at kigge på. Tak for forslaget :)
1
Brugeravatar
Elefanne
Kort karma: 13
Likede indlæg: 184

Indlægaf Elefanne » 12. aug 2017, 15:28

Jeg lider også af IBS :wave:

Har aldrig før haft problemet med min mave, før i december 2009. I læbet af 2010-2011 var jeg også igennem alverdens undersøgelser, blodprøver, koloskopier (2 stk), endoskopi. You name it! Det eneste der hjælper på mig, når det er rigtigt slemt, er kodein :/

I 2012 deltog jeg i et medicinsk forsøg. Den ene gruppe fik stærke mælkesyrebakterier (det viste sig senere, at jeg var i den gruppe), den anden gruppe fik bare kalk eller noget i den stil. Man ville her selvfølgelig teste placeboeffekten.

Jeg har fået det meget bedre siden dengang, primært takket være min daglige mælkesyrebakteriepille. Spiser den hver morgen sammen med morgenmaden. Men jeg har selvfølgelig stadig dårlige og hårde perioder, hvor kodeinen så er min bedste ven, hvis jeg har virkelig mange smerter.
0
Every experience, no matter how bad it seems, holds within it a blessing of some kind. The goal is to find it.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. aug 2017, 15:55

Puha, det er da længe du har gået med det så! Mit blev først rigtig slemt i December 2014, før da var det mere at jeg fik ondt i maven når jeg spiste og derefter skulle meget hurtigt på toilettet. Nu er det næsten konstant :( .

Bare for at være sikker på at jeg har forstået det helt korrekt; mælkesyrebakterier hjælper med at omsætte lactose, hvilket er en af de ting mange IBS påvirkede har problemer med. Passer det eller har jeg misforstået et eller andet forkert? For så ville det da være ganske smart at overveje at tilføje dem til diæten :D

Jeg er næsten misundelig at du får smertelindring af kodein. Jeg tager dem kombineret med paracetamol og det tager knap toppen af smerterne, og så må man kun tage dem i tre dage pga. risiko for at blive afhængig. Derudover er det dog rart at snakke med der ved hvor slemt det kan være - jeg har måtte fortælle mine tidligere kollegaer om det, i det jeg til tider måtte forlade min position for at rende til et toilet. Hertil blev jeg spurgt om jeg ikke bare kunne klare det i min pause :nerve:
0
D.itsen
Kort karma: 445
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 6058

Indlægaf D.itsen » 12. aug 2017, 16:46

TakeAChanceOnMe skrev:Bare for at være sikker på at jeg har forstået det helt korrekt; mælkesyrebakterier hjælper med at omsætte lactose, hvilket er en af de ting mange IBS påvirkede har problemer med. Passer det eller har jeg misforstået et eller andet forkert? For så ville det da være ganske smart at overveje at tilføje dem til diæten :D

Du har misforstået noget :) . Mælkesyre bakterier indeholder gavnlige bakterier, som måske kan være med til at holde maven på ret kursus.
Man kan godt får noget der hjælper med at omsætte lactose, men det er et enzym

Håber du finder en lindring :kram:
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. aug 2017, 18:37

D.itsen skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Bare for at være sikker på at jeg har forstået det helt korrekt; mælkesyrebakterier hjælper med at omsætte lactose, hvilket er en af de ting mange IBS påvirkede har problemer med. Passer det eller har jeg misforstået et eller andet forkert? For så ville det da være ganske smart at overveje at tilføje dem til diæten :D

Du har misforstået noget :) . Mælkesyre bakterier indeholder gavnlige bakterier, som måske kan være med til at holde maven på ret kursus.
Man kan godt får noget der hjælper med at omsætte lactose, men det er et enzym

Håber du finder en lindring :kram:

Ahhh, tak for at få det på plads!
- Og tak! Har netop haft endnu en tur med smerter og utilpashed, så kom frisk Mandag, så jeg kan få recept på det nye medicin og få startet det op ...
0
OberstNasig
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2018

Indlægaf OberstNasig » 15. aug 2017, 21:00

Jeg fik IBS i 2014. Da jeg var barn, havde jeg kolik i flere mdr. og da jeg var teenager, fik jeg tynd mave en gang om måneden.
På det tidspunkt var det ikke invaliderende, men det blev det i 2015, da jeg blev hårdt ramt af stress. Hele mit fordøjelsessystem gik i kludder og jeg led af det i lidt over halvandet år indtil for 4-5 mdr. siden.

Jeg gik fra at bruge min læge 1 gang om året maksimalt til at komme 1 gang om måneden i gennemsnit. Mine symptomer var: Opkast, kvalme, forstoppelse, klump i halsen, talrige afføringer i forskellig konsistens og farve i samme omgang, oppustet og silent reflux. Med andre ord var jeg meget hårdt ramt! Jeg begyndte sågar at blive syg oftere, fx med to måneders mellemrum. Jeg fik talrige svampeinfektioner, måske hveranden måned. Mit immunforsvar var helt nede af skrabe.

Jeg fik rektalundersøgelser, masser af blodprøver og fæcesprøver. Intet var unormalt. Efter 14 mdr. med dette, blev jeg endelig sendt til kikkertundersøgelse af både tarm og mave. Alt var normalt.

Jeg var ret desperat efterhånden. Jeg havde ikke fået nogle sygedage på den konto, men det var kun fordi, at jeg holdt ud.
Jeg havde prøvet alt. Og jeg mener virkelig alt, der var indenfor den alternative og medicinske verden. Det var faktisk først, da jeg kom til osteopat og levede efter de råd, der blev givet, at alle symptomer forsvandt i løbet af nogle måneder. Jeg tager ikke nogle tilskud eller medicin længere og det har jeg ikke gjort siden april i år. Min mave er blevet sig selv igen og jeg spiser atter normalt.

Det er en rædselsfuld lidelse.
0
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 270
Likede indlæg: 2469

Indlægaf malou_43 » 18. aug 2017, 15:00

Jeg har IBS :) jeg har haft mavesmerter siden starten af folkeskolen og har udviklet en spiseforstyrrelse grundet det.

Jeg blev sendt til diætist efter årevis af lægebesøg og tests og forsøgte mig med Low fodmap. Det har reduceret symptomer, hvis jeg følger den. Det er besværligt og røvsygt, men at kunne spise ude med mennesker og ikke bruge næsten halvdelen af min tid på et toilet er motiverende.
Jeg kan anbefale at prøve den af :)
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 18. aug 2017, 16:14

malou_43 skrev:Jeg har IBS :) jeg har haft mavesmerter siden starten af folkeskolen og har udviklet en spiseforstyrrelse grundet det.

Jeg blev sendt til diætist efter årevis af lægebesøg og tests og forsøgte mig med Low fodmap. Det har reduceret symptomer, hvis jeg følger den. Det er besværligt og røvsygt, men at kunne spise ude med mennesker og ikke bruge næsten halvdelen af min tid på et toilet er motiverende.
Jeg kan anbefale at prøve den af :)

Tak for rådet - det var dog noget af det første jeg forsøgte, og der var ikke rigtig nogen ændring i mine symptomer :) .

Lige pt. hænger håbet på at Amitriptyline kan genskabe det kemiske forhold mellem bevægelse i/af tarmen og signalerne til det centrale nervesystem. Er først lige kommet på det i går aftes, så er lidt spændt på hvordan det kommer til at gå :genert:
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1326

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 19. aug 2017, 12:55

Du nævner en biopsi- hvor blev den taget fra? Man kan blive lagt i en slumre tilstand når man skal have gennemført smertefulde undersøgelser i tarmen. Er du blevet tilbudt det? Og er du blevet undersøgt for mavesår og galdesten?
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. aug 2017, 13:09

Jacobsen81 skrev:Du nævner en biopsi- hvor blev den taget fra? Man kan blive lagt i en slumre tilstand når man skal have gennemført smertefulde undersøgelser i tarmen. Er du blevet tilbudt det? Og er du blevet undersøgt for mavesår og galdesten?

Jeg blev bedøvet med IV og kan ikke huske andet fra proceduren end at jeg vågnede ved en enorm smerte i maven (tog biopsi). Herefter stoppede de undersøgelsen. I den efterfølgende konsultation og i notatet, har han sagt at jeg havde så voldsom en reaktion til alt han gjorde, at han slet ikke var i tvivl om at jeg havde voldsomme smerter og gener på et niveau langt over det normale ved IBS.

Tror hans ord var at jeg følte det som knive der skar mig. Det husker jeg så ikke at have sagt til ham - husker bare at jeg vågnede og var noget utrøstelig fordi det gjorde altså ondt ad helveds til.

Pt. er alt de har tjekket koloskopi (uden at kunne gennemføre), external og int. scanning af reproduktive organer samt en masse blodprøver uden grund til bekymring. Så er på amitriptyline de næste 6 måneder for at se om det gør en forskel - gradvist fra 10 mg op til 30 mg om dagen.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1326

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 19. aug 2017, 17:18

TakeAChanceOnMe skrev:
Jacobsen81 skrev:Du nævner en biopsi- hvor blev den taget fra? Man kan blive lagt i en slumre tilstand når man skal have gennemført smertefulde undersøgelser i tarmen. Er du blevet tilbudt det? Og er du blevet undersøgt for mavesår og galdesten?

Jeg blev bedøvet med IV og kan ikke huske andet fra proceduren end at jeg vågnede ved en enorm smerte i maven (tog biopsi). Herefter stoppede de undersøgelsen. I den efterfølgende konsultation og i notatet, har han sagt at jeg havde så voldsom en reaktion til alt han gjorde, at han slet ikke var i tvivl om at jeg havde voldsomme smerter og gener på et niveau langt over det normale ved IBS.

Tror hans ord var at jeg følte det som knive der skar mig. Det husker jeg så ikke at have sagt til ham - husker bare at jeg vågnede og var noget utrøstelig fordi det gjorde altså ondt ad helveds til.

Pt. er alt de har tjekket koloskopi (uden at kunne gennemføre), external og int. scanning af reproduktive organer samt en masse blodprøver uden grund til bekymring. Så er på amitriptyline de næste 6 måneder for at se om det gør en forskel - gradvist fra 10 mg op til 30 mg om dagen.

Øv hvor en træls omgang :ae:
0
Brugeravatar
Vixen
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2847

Indlægaf Vixen » 19. aug 2017, 17:41

Åh, jeg føler virkelig med dig. Jeg har colitis ulcerosa (blødende tyktarmsbetændelse), dog i mild form. Jeg gik med det i op mod to år, før jeg endelig fik overskud til at gå til lægen med det og blev udredt i 2013. Det er helt sindssygt at tænke på nu, men jeg har det som om, jeg gik rundt i sådan en tåge hver dag, og egentlig bare prøvede at holde sammen på uni, studiejob og kæreste, og det var først da min kæreste tvang mig til lægen (og tvang mig til den dér trælse afføringsprøve, man skal lave og sende ind :tie: :slem: ) at jeg fik gjort alvor af det.

Men hvor var det FORFÆRDELIGT at være syg. Hver morgen startede med, at jeg gik fra at have det neutralt eller semi-dårligt til at gå ned ad bakke hele dagen. Jeg blev jo sulten, og når dagens første måltid røg ned, startede møllen. Hvis jeg var på uni eller på arbejde, fik jeg typisk forstoppelse (det var som om, at mine tarme ikke kunne tåle, at jeg lige skulle holde mig i 10 minutter, til der var et toilet i nærheden) og hvis jeg var hjemme og forsøgte at læse, blev jeg afbrudt hvert kvarter med akutte, diarré-agtige toiletbesøg. Til sidst var det jo bare slim og blod. Det stoppede aldrig. Og når jeg gik i seng om aftenen, var jeg totalt udmattet, både fysisk og psykisk. Og ked af det. Jeg kan huske engang, at jeg bare begyndte at græde ud af det blå, da jeg skulle til at sove, og min kæreste trøstede mig og kaldte mig "tapper". Det glemmer jeg aldrig. Det er sgu tappert at holde ud og gennemføre en normal hverdag.

Man kan jo ingenting. Jeg fik aldrig læst pensum grundigt, for jeg kunne kraftedeme ikke få lov at sidde i en time og koncentrere mig uden at løbe på lokum 4 gange. Det var tortur at være social, for sidst på aftenen kunne jeg ikke være nogen steder af ren udmattelse, men jeg ville heller ikke gå glip af noget - og som du selv skriver, TS, så har folk ikke ret meget forståelse for "ondt i maven". Ikke i længden, i hvert fald. Jeg kunne ikke koncentrere mig ordentligt på arbejde og følte aldrig, at jeg ydede mit bedste. Og mit sexliv døde nærmest i den periode, fordi jeg slog ildelugtende prutter og løb på lokum ustandseligt. Jeg følte mig som en fiasko.

Nå, men jeg var så "heldig" at der var "synlig" sygdom i mine tarme. Og jeg kalder det heldig, fordi jeg er i medicinsk behandling og har det meget, meget bedre nu, til forskel fra alle de stakler med IBS som løber i pendulfart mellem læge og sygehus og aldrig får rigtig hjælp. Min kæreste lider også af IBS og har også været igennem hele koloskopi-møllen, og lægerne trækker jo bare på skulderen og siger "Sådan er livet. Eller, sådan er dit liv nu. Du har ondt i maven og diarré hver dag. Lev med det. Prøv med FODMAP-diæten eller forsøg dig frem. Pøj pøj."

Det er så fucking hårdt og uretfærdigt, og jeg vil bare sende tanker din vej!

KH en lidelsesfælle
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. aug 2017, 18:26

KinderBueno skrev:Åh, jeg føler virkelig med dig. Jeg har colitis ulcerosa (blødende tyktarmsbetændelse), dog i mild form. Jeg gik med det i op mod to år, før jeg endelig fik overskud til at gå til lægen med det og blev udredt i 2013. Det er helt sindssygt at tænke på nu, men jeg har det som om, jeg gik rundt i sådan en tåge hver dag, og egentlig bare prøvede at holde sammen på uni, studiejob og kæreste, og det var først da min kæreste tvang mig til lægen (og tvang mig til den dér trælse afføringsprøve, man skal lave og sende ind :tie: :slem: ) at jeg fik gjort alvor af det.

Men hvor var det FORFÆRDELIGT at være syg. Hver morgen startede med, at jeg gik fra at have det neutralt eller semi-dårligt til at gå ned ad bakke hele dagen. Jeg blev jo sulten, og når dagens første måltid røg ned, startede møllen. Hvis jeg var på uni eller på arbejde, fik jeg typisk forstoppelse (det var som om, at mine tarme ikke kunne tåle, at jeg lige skulle holde mig i 10 minutter, til der var et toilet i nærheden) og hvis jeg var hjemme og forsøgte at læse, blev jeg afbrudt hvert kvarter med akutte, diarré-agtige toiletbesøg. Til sidst var det jo bare slim og blod. Det stoppede aldrig. Og når jeg gik i seng om aftenen, var jeg totalt udmattet, både fysisk og psykisk. Og ked af det. Jeg kan huske engang, at jeg bare begyndte at græde ud af det blå, da jeg skulle til at sove, og min kæreste trøstede mig og kaldte mig "tapper". Det glemmer jeg aldrig. Det er sgu tappert at holde ud og gennemføre en normal hverdag.

Man kan jo ingenting. Jeg fik aldrig læst pensum grundigt, for jeg kunne kraftedeme ikke få lov at sidde i en time og koncentrere mig uden at løbe på lokum 4 gange. Det var tortur at være social, for sidst på aftenen kunne jeg ikke være nogen steder af ren udmattelse, men jeg ville heller ikke gå glip af noget - og som du selv skriver, TS, så har folk ikke ret meget forståelse for "ondt i maven". Ikke i længden, i hvert fald. Jeg kunne ikke koncentrere mig ordentligt på arbejde og følte aldrig, at jeg ydede mit bedste. Og mit sexliv døde nærmest i den periode, fordi jeg slog ildelugtende prutter og løb på lokum ustandseligt. Jeg følte mig som en fiasko.

Nå, men jeg var så "heldig" at der var "synlig" sygdom i mine tarme. Og jeg kalder det heldig, fordi jeg er i medicinsk behandling og har det meget, meget bedre nu, til forskel fra alle de stakler med IBS som løber i pendulfart mellem læge og sygehus og aldrig får rigtig hjælp. Min kæreste lider også af IBS og har også været igennem hele koloskopi-møllen, og lægerne trækker jo bare på skulderen og siger "Sådan er livet. Eller, sådan er dit liv nu. Du har ondt i maven og diarré hver dag. Lev med det. Prøv med FODMAP-diæten eller forsøg dig frem. Pøj pøj."

Det er så fucking hårdt og uretfærdigt, og jeg vil bare sende tanker din vej!

KH en lidelsesfælle

Tusind tak for dit indlæg! Det er altid rart med nogle der kan forstå, specielt når man føler at man egentlig bare løber panden mod en mur :kram: .
Jeg snakker til tider med folk der har IBS, men kan klare den med Buscopan eller fungerer på FODMAP diæten, og jeg er GLAD på deres vegne, men der er også nogle hvor man bare føler de tænker 'amen så har du det vidst heller ikke værre'. Jeg ville ønske mit kunne håndteres med en striks diæt eller antikrampe medicin ..

Jeg er så heldig at jeg har gode dage hvor jeg ingen symptomer har. Det er ofte 2-3 dage, hvor jeg så er helt oven på og bliver rigtig positiv. Disse dage kan jeg spise stort set alt og drikke hvad end jeg har lyst til, det ændrer ikke på at jeg har det godt. Lige pludselig vågner jeg dog op med mavesmerter og så står den ellers på 4-5 dage med mavesmerter, hyppige toiletbesøg og mad der virker den ene dag, for at starte smerter + toiletbesøg den anden, for så at være helt ok igen den næste.
Det er næsten det værste, der er ikke en decideret trigger, så jeg ved ikke hvad jeg skal undgå. Det skifter fra dag til dag hvad min krop kan og vil tolerere.

Man bliver nemlig også fuldkommen udmattet og emotionel over at skulle gennem gå hele cyklussen over igen og igen. Jeg er drænet midt på dagen, for der har jeg allerede skulle tage stilling til morgenmad og frokost, oven i at skulle klare enten arbejde eller studier. For det meste prøver jeg at undgå at spise, men det er heller ikke godt, for så går maven også amok. Det er umuligt at vinde ...
Jeg har også oplevet at jeg har følelserne fuldkommen ude på tøjet og begynder at græde ud af den blå luft. Jeg tager ting så meget tungere, bare fordi at jeg allerede er udkørt og utilpas, og det går udover min kæreste og så får jeg det selvfølgelig også dårligt over det.

Min kæreste er heldigvis fantastisk, men det tager også bare hårdt på ham at jeg lige pludselig ligger i fosterstilling med tårer i øjnene eller slet ikke kan bevæge mig fordi at smerterne blev slemme.
Lægerne i Danmark var rigtig gode til bare at smide mig på Movicol eller sige at jeg skulle følge Low FODMAP, hvorimod lægen herovre rent faktisk tog mig alvorligt og har gjort det klart at vi skal til bunds i det her og finde noget der kan lette de gener jeg har i min hverdag. Det har dog også været en lang vej, bl.a. med en kirurg på skadestuen der fortalte mig at jeg bare var forstoppet og efter en uge på afføringsmiddel ville jeg slet ikke have brug for en koloskopi ...

Jeg er bare pisse ræd for at det kommer til at påvirke mit sidste år på studiet, hvor jeg skal igennem bachelor projekt og divs. praktikforløb. Det har allerede påvirket mit bachelor projekt i en sådan grad at jeg faktisk er et par måned bagud med ansøgning om etisk godkendelse, hvilket betyder at jeg måske får lidt svært ved at gennemføre lige netop det studie som jeg brænder for. Min vejleder er dog heldigvis super forstående og vil hjælpe mig så meget som han kan, men har også nævnt om jeg ikke ville overveje at lave et andet projekt. Det gør altså ondt, for jeg har selv udtænkt det her projekt og det er noget der interesserer mig helt vildt.
Og så er der frygten for at det kommer til at påvirke mig på mit nye arbejde også.

Og så bliver jeg stresset af frygten og så gør stress hele situationen værre igen. Skøn cirkel!

Jeg er super glad for at høre de har fundet noget der fungerer for dig, og krydser fingre for din kærestes heller ikke er for slemt. Jeg har stadig 8 uger tilbage på amitriptyline før de vil vurdere om der er nogen egentlig virkning af det, men lige pt. har jeg nogle gode dage med minimale udsving, så håber det varer ved! :kryds:
0

Tilbage til "Helbred"