Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 62
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2070

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 25. aug 2017, 06:41

Pølsemix skrev:Alle gætterierne, dårlige jokes og rygter er et udtryk for en manglende erkendelse af hvad der rent faktisk er sket.

Erkendelse er ikke at man læner sig tilbage, og lukker i, og håber andre nok løser tingene. Ytringsfriheden er til for at du kan komme med din mening, og du er vist ude i at lukke munden på folk ved at gøre dem til noget andet end det de er, nemlig nysgerrige og mennesker som vi er.

Men du er velkommen til at lade være med at læse tråden, det er dit valg, som også ville være et fint udtryk for at undgå emnet og meningerne.

Ved du mere om sagen end os andre, du giver jo næsten udtryk for erkendelse af noget vi andre stadig, som du mener, gætter på?
1
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 221
Likede indlæg: 5805

Indlægaf Lathyrus » 25. aug 2017, 06:56

Jeg synes der er stor forskel på at skrive sine gætterier/spekulationer på et debatforum og på at skrive samme ting på Facebook.

Siden her (og andre debatsider) skal man aktivt klikke sig frem til og vil man ikke læse bestemte tråde, så undlader man bare at kigge på dem.
På Facebook bestemmer man ikke på samme måde hvad man får smidt i hovedet. Feks skrev en af mine FB kontakter en (synes jeg) virkelig upassende joke om sagen igår. Og den fik jeg da lige i synet på mit feed. Og da denne person har en meget stor omgangskreds og er semi-kendt vil den joke dukke op hos rigtig mange, især fordi den skabte stor debat med næsten 100 kommentarer. Der risikerer man uforvarende at ramme pårørende og venner til både Wall og Madsen.
Herinde bliver man kun ramt hvis man aktivt går ind og læser.
3
godtnavn
Kort karma: 681
Likede indlæg: 7248

Indlægaf godtnavn » 25. aug 2017, 07:15

Han må næsten være i en choktilstand og have glemt hvad der er sket? Ellers er han sgu et større svin end jeg troede man kunne være.
0
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 221
Likede indlæg: 5805

Indlægaf Lathyrus » 25. aug 2017, 07:22

Hvordan pokker kan han nægte usømmelig omgang med lig??! Ej, men altså :stoned:

Han kan da ikke seriøst mene at det er ok at partere hende og at han dermed ikke har gjort noget usømmeligt?

Eller skal det forståes som at han mener en andet har fundet hendes lig, skåret det i stykker og smidt det tilbage i havet??

Jøsses!!
2
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14978

Indlægaf Hunkat » 25. aug 2017, 07:27

godtnavn skrev:Han må næsten være i en choktilstand og have glemt hvad der er sket? Ellers er han sgu et større svin end jeg troede man kunne være.

Jeg tror han nyder det. Det kan meget nemt være et magtspil for ham. Han ville jo gerne forklare sig offentligt, først sagde han et, så et andet hvor han langsomt giver lidt mere af den rigtige forklaring. Hvor skal de lede efter liget, osv. Han sidder jo med alle kortene på hånden og kan klappe i sine små hænder når hele befolkningen gyser og forfærdes. Hvornår skal han give dem den næste godbid? Skal det være en eller anden slibrig detalje? Eller skal han bare benægte og se folks hoveder eksploderer i manglende forståelse?

Det er min teori. Hvorfor skulle han ellers følge med i mediedækningen hvis det ikke er for at høre hele det ganske land tale om ham selv konstant?

Hvis man er ligeglad med hvilken type opmærksomhed man får, positiv eller negativ, så er det da det største rush at være breaking news hver gang man hoster.
5
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 517
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7927

Indlægaf Studsgaard » 25. aug 2017, 07:39

Jeg forstår simpelthen heller ikke hvordan han kan nægte sig skyldig i det.

At partere et lig kan da på ingen måde vare andet end usømmeligt.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 25. aug 2017, 07:43

Skal politiet ikke fremstille indicier eller direkte bevis for at dokumentere han har ført kniven eller sav eller hvad nu er brugt? Så derfor har hans udspekulerede tankegang valgt dette skal jeg nægte.
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 811
Likede indlæg: 16798

Indlægaf sigge » 25. aug 2017, 08:02

FletpArkett skrev:
DenBruneMunk skrev:Skal politiet ikke fremstille indicier eller direkte bevis for at dokumentere han har ført kniven eller sav eller hvad nu er brugt? Så derfor har hans udspekulerede tankegang valgt dette skal jeg nægte.

Der er fundet blod med hendes DNA i ubåden - burde det ikke være bevis nok ?

Det kan vel også stamme fra den påståede ulykke, der førte til hendes død. Det behøver ikke nødvendigvis at stamme fra en partering af hendes lig.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 25. aug 2017, 08:23

FletpArkett skrev:
sigge skrev:
FletpArkett skrev:
DenBruneMunk skrev:Skal politiet ikke fremstille indicier eller direkte bevis for at dokumentere han har ført kniven eller sav eller hvad nu er brugt? Så derfor har hans udspekulerede tankegang valgt dette skal jeg nægte.

Det kan vel også stamme fra den påståede ulykke, der førte til hendes død. Det behøver ikke nødvendigvis at stamme fra en partering af hendes lig.

Helt enig, men vil han så hoste op med en historie om, at han "begravede" hende til søs, en anden fiskede hende op og parterede hende og smed hende i havet igen ? Han er jo også nødt til at forholde sig til at han bliver vurderet på, hvad der er realistisk...For det gør han vel ?

Jeg mener der skal hans dna på kropsdelene, før de kan med sikkerhed anklage ham for dette, og det er måske også tilstede, måske ikke. At blod er i ubåden kunne være af mange årsager, og dem kan han sidde og give men ikke vedkendes partering uden de kan kæde hans bevægelser sammen med liget, mener jeg. Delene er jo ikke fundet på ubåden, så ja, teoretisk kan han have efterladt hende på kajen i Roskilde og nogen ret suspekte personer har så, måske efter aftale, parteret hende, som en lyssky aftale for at hjælpe ham af med et problem. Så han kender kun til at hun er begravet i havet, og så kan han nok fortsætte indtil flere beviser siger noget andet. Retten skal jo godtage politiets historie, hvis det er hvad det bliver.

Ikke fordi jeg håber det sker sådan, lad ham gerne rådne op for evigt gemt væk i en celle, i isolation for altid.
0
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Indlægaf mulledit » 25. aug 2017, 08:23

Det er nok nærmere noget han er blevet opfordret til, af sin advokat. Det er meget normalt.
2
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 358
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6123

Indlægaf Kattefjæs » 25. aug 2017, 08:24

Går den, så går den. Set fra et forsvarssynspunkt giver det fin mening at benægte så længe det går an. Ingen grund til at indrømme noget før der er fuldstændig bulletproof beviser for at han gjorde det - andet ville være at skyde sig selv i foden.

Jeg regner ikke med at han er et ærligt og anstændigt menneske som blankt indrømmer sin skyld når det ikke 100% kan bevises at han gjorde det. Folk, som gør den slags, er generelt ikke kendt for deres ærlighed og anstændighed... Ingen overraskelse at han lyver, eller i hvert fald tilbageholder sandheden.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 358
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6123

Indlægaf Kattefjæs » 25. aug 2017, 08:29

DenBruneMunk skrev:Jeg mener der skal hans dna på kropsdelene, før de kan med sikkerhed anklage ham for dette, og det er måske også tilstede, måske ikke. At blod er i ubåden kunne være af mange årsager, og dem kan han sidde og give men ikke vedkendes partering uden de kan kæde hans bevægelser sammen med liget, mener jeg. Delene er jo ikke fundet på ubåden, så ja, teoretisk kan han have efterladt hende på kajen i Roskilde og nogen ret suspekte personer har så, måske efter aftale, parteret hende, som en lyssky aftale for at hjælpe ham af med et problem. Så han kender kun til at hun er begravet i havet, og så kan han nok fortsætte indtil flere beviser siger noget andet. Retten skal jo godtage politiets historie, hvis det er hvad det bliver.

Ikke fordi jeg håber det sker sådan, lad ham gerne rådne op for evigt gemt væk i en celle, i isolation for altid.

Hans DNA på hendes krop beviser ikke nødvendigvis noget. De var tilsyneladende sammen alene i nogle timer inden hun døde, så det ville være mærkeligt hvis hans DNA ikke kunne findes både på og omkring liget. Især idet han har parteret det... Men teknisk set beviser det ikke at han har slået hende ihjel.

Du vil kunne finde spor af mit DNA på adskillige mennesker og lokationer, for eksempel min mand, mit kontor og mit badeværelse, men det gør jo ikke automatisk mig skyldig hvis nogen dør et af de steder.
1
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 25. aug 2017, 08:32

Citat fra EB:

Han nægter sig skyldig i den måde, som man har formuleret det på, ja. Og derfor må han nægte sig skyldig. Min klient erkender at han har begravet hende til søs. Så han erkender rent faktisk en overtrædelse, men bare ikke på de præmisser, som politiet har sigtet ham for.
0

Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf Atomic Blonde » 25. aug 2017, 08:32

Guru skrev:
paint skrev:Jeg har egentlig ret svært ved at forestille mig, at folk i dyb sorg og krise, skulle sidde og surfe rundt på nettet og finde denne ret ukendte debatside.

Der er også andre folk der har kendt manden end dem, der var helt tæt på. Jeg synes det er ret ubehageligt at en mand, som jeg troede jeg kunne have respekt for, tilsyneladende nu pludselig er morder. Men det er ikke ubehageligt nok til, at jeg ikke synes, at det interessant at følge med i, ligesom alle jer andre, fordi jeg aldrig har mødt ham. Men jeg kender folk, som har kendt ham i mange år, været ven med ham, og har spist middag sammen med ham, som en god ven, og som har fortalt historier om hans projekter. De er naturligvis meget rystede, og de har svært ved at tro alt det her, og skal nu høre på alle mulige rygter, som folk opfanger fra en debat som denne. Folk som kender ham personligt som en ven, de er naturligvis de sidste til acceptere, at han ikke er den rare person længere, som han før har været, og holder håbet i live om, at der er sket en forfærdelig ulykke, og at han har handlet i panik, indtil det står helt klart, at det nok er langt er værre end det.

Forestil jer at jeres gode ven/veninde pludselig sidder isolations fængslet, sigtet for et makabert drab, og er hængt ud i alle medier. Hvordan ville i have det med det?
Hvordan jeg ville have det? Det skal jeg fortælle dig.

For en del år siden blev en studiekammerat anholdt af politiet og sigtet for voldtægt.
Forbløffelsen og tvivlen blev afløst af erkendelsen af at det virkeligt var sket som pigen havde fortalt.
Den måde sagen og han blev omtalt på vores facebook grupper og andre sociale medier, ville få en hver havnearbejder til at rødme af stolthed.

Hvordan forholdte jeg mig så til det? Jeg ræsonnerede at stort set ingen kendte ham på samme måde som os der gik i klasse med ham og alle bemærkninger var derfor fremsat af folk som ingen relation havde til ham. Meninger og holdninger er som røvhuller – alle har det. That´s life.

Og alle os røvhuller her inde har også meninger og holdninger om alt mellem himmel og jord. Fint nok hvis du syntes vi går over stregen. Den holdning har du lov til at have. Vi ser alle samme forskelligt på mange ting her i livet, og gud ske tak og lov for det.
3
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 25. aug 2017, 08:33

FletpArkett skrev:
DenBruneMunk skrev:
FletpArkett skrev:
sigge skrev:
FletpArkett skrev:

Helt enig, men vil han så hoste op med en historie om, at han "begravede" hende til søs, en anden fiskede hende op og parterede hende og smed hende i havet igen ? Han er jo også nødt til at forholde sig til at han bliver vurderet på, hvad der er realistisk...For det gør han vel ?

Jeg mener der skal hans dna på kropsdelene, før de kan med sikkerhed anklage ham for dette, og det er måske også tilstede, måske ikke. At blod er i ubåden kunne være af mange årsager, og dem kan han sidde og give men ikke vedkendes partering uden de kan kæde hans bevægelser sammen med liget, mener jeg. Delene er jo ikke fundet på ubåden, så ja, teoretisk kan han have efterladt hende på kajen i Roskilde og nogen ret suspekte personer har så, måske efter aftale, parteret hende, som en lyssky aftale for at hjælpe ham af med et problem. Så han kender kun til at hun er begravet i havet, og så kan han nok fortsætte indtil flere beviser siger noget andet. Retten skal jo godtage politiets historie, hvis det er hvad det bliver.

Hm - jamen i Peter Lundins sag var der jo hverken lig eller DNA og han blev alligevel dømt. Det kan simpelthen ikke være RIGTIGT at der ikke er nok beviser når der er et et lig og blod i Ubåden. Der kan da ikke være en reel chance for han bliver frikendt, vel ? Spørger fordi jeg ved meget lidt om alt det her...

Liget beviser hun er død. Blodet beviser at hun var i ubåden og "kom tilskade", mængden osv. beviser lidt om hvordan, men det har vi jo ikke hørt noget oom.
0

Tilbage til "Livets forhold"