Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3464
Likede indlæg: 25341

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Wizzze » 13. aug 2017, 09:45

hrrrrmmm.... "det virker som en bevidst handling, at ubåden er sunket" siger politiet, og han skulle åbenbart være kommet med flere modstridende forklaringer, som er årsagen til at han er mistænkt.
1
Do as I say! :whip:
pirken
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Indlægaf pirken » 13. aug 2017, 09:48

Hun er jo mere eller mindre erklæret død? I tv udsendelsen i aftes, kunne jeg se flere der havde lagt lys og blomster ud foran restauranten :gruble:
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 955
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24211

Indlægaf icelady » 13. aug 2017, 09:54

Nu kan man næppe snakke om "normalt", når det er en privatejet ubåd, men jeg undrer mig over, hvor længe han har været ude?

Så vidt jeg kan forstå har ingen kunnet få kontakt med ham, før igår ved 11-tiden (eller var det 10), hvor han bliver spottet af en privat person.

Men hvis ubåden har lagt oppe i vandoverfladen og han har kunnet sende beskeder til folk, så har han vel også kunnet forsøge at få hjælp. For det virker unægtelig lidt underligt, at det lige var i minutterne op til, at han blev fundet, at der var problemer med ubåden.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Petrix
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1831

Indlægaf Petrix » 13. aug 2017, 09:55

abcd skrev:
Wizzze skrev:Politiet meddeler at ubåden er tom!
Mysteriet bliver ikke mindre :gruble:

Jeg ville have været noget overrasket hvis der var et lig derinde, så havde han næppe holdt fast i historien om Refshaleøen. Hvis han har slået hende ihjel, ligger hun et sted på havets bund. Ubåden har han vel i givet fald bare sunket for at saltvandet kunne ødelægge eventuelle spor.

Jeg forstår bare ikke hvilke spor han skulle slette?
Hun kan næppe være afgået ved døden i ubåden, da jeg tror det vil være nærmest umuligt at få hende trukket ud af båden.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 955
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24211

Indlægaf icelady » 13. aug 2017, 09:57

pirken skrev:Hun er jo mere eller mindre erklæret død? I tv udsendelsen i aftes, kunne jeg se flere der havde lagt lys og blomster ud foran restauranten :gruble:

Det virker også lidt modsigende, at politiet på den ene side oprindelig mener han skal anklages for drab (ændret til uagtsomt manddrab) og samtidig efterlyser de stadig hende.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
abcd
Kort karma: 415
Likede indlæg: 13406

Indlægaf abcd » 13. aug 2017, 10:00

Petrix skrev:
abcd skrev:

Jeg ville have været noget overrasket hvis der var et lig derinde, så havde han næppe holdt fast i historien om Refshaleøen. Hvis han har slået hende ihjel, ligger hun et sted på havets bund. Ubåden har han vel i givet fald bare sunket for at saltvandet kunne ødelægge eventuelle spor.

Hun kan næppe være afgået ved døden i ubåden, da jeg tror det vil være nærmest umuligt at få hende trukket ud af båden.

Hvis hun er en kvinde på 50-60 kilo, kan man vel ret let bakse rundt med hende.
0
Petrix
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1831

Indlægaf Petrix » 13. aug 2017, 10:06

abcd skrev:
Petrix skrev:
abcd skrev:

Hvis hun er en kvinde på 50-60 kilo, kan man vel ret let bakse rundt med hende.

Han skal jo alligevel trække hende op gennem en snæver tunnel. Det er ikke en nem manøvre.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1981
Likede indlæg: 39695

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. aug 2017, 10:08

Det, der lige nu undrer mig mest, er, at han, lader det til, har sænket sin højtelskede ubåd med vilje.
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
abcd

Indlægaf abcd » 13. aug 2017, 10:11

DetSorteCirkus skrev:Det, der lige nu undrer mig mest, er, at han, lader det til, har sænket sin højtelskede ubåd med vilje.

Det er en effektiv måde at fjerne spor af blod. Politiet har udtalt at de er nervøse for at saltvandet har slettet eventuelle spor.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. aug 2017, 10:17

abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det, der lige nu undrer mig mest, er, at han, lader det til, har sænket sin højtelskede ubåd med vilje.

Det er en effektiv måde at fjerne spor af blod. Politiet har udtalt at de er nervøse for at saltvandet har slettet eventuelle spor.

Ja, det ved jeg, men da jeg af princip ikke offentligt gætter på motiver og skyldsspørgsmål i kriminalsager, kan jeg blot konstatere, at det lige nu er den oplysning, som undrer mig mest.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29774

Indlægaf paint » 13. aug 2017, 10:27

icelady skrev:Nu kan man næppe snakke om "normalt", når det er en privatejet ubåd, men jeg undrer mig over, hvor længe han har været ude?

Så vidt jeg kan forstå har ingen kunnet få kontakt med ham, før igår ved 11-tiden (eller var det 10), hvor han bliver spottet af en privat person.

Men hvis ubåden har lagt oppe i vandoverfladen og han har kunnet sende beskeder til folk, så har han vel også kunnet forsøge at få hjælp. For det virker unægtelig lidt underligt, at det lige var i minutterne op til, at han blev fundet, at der var problemer med ubåden.

Hans egen forklaring var, at han var sejlet ud (alene) for at rode med bådens ballasttanke. Det kunne godt give mening, at han så var alene. Det kunne også godt give en vis mening, at han lige netop befandt sig et sted med lav vanddybde - i betragtning af at båden kunne synke, hvis det gik galt.

Det kan jo tænkes at han lige er kommet op til overfladen, har sendt en sms, og lige efter er blevet spottet af en privat båd.

Under alle omstændigheder, ville han vel næppe forsøge at slette spor ved at lade båden gå ned på 7 meters dybde, når han har hele Øresund og Østersøen lige i nærheden (hvor der er langt dybere)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 10:52

Petrix skrev:
abcd skrev:

Blod vel. Det kan ikke være andet.
0
abcd

Indlægaf abcd » 13. aug 2017, 11:02

paint skrev:
icelady skrev:Nu kan man næppe snakke om "normalt", når det er en privatejet ubåd, men jeg undrer mig over, hvor længe han har været ude?

Hans egen forklaring var, at han var sejlet ud (alene) for at rode med bådens ballasttanke. Det kunne godt give mening, at han så var alene. Det kunne også godt give en vis mening, at han lige netop befandt sig et sted med lav vanddybde - i betragtning af at båden kunne synke, hvis det gik galt.

Det kan jo tænkes at han lige er kommet op til overfladen, har sendt en sms, og lige efter er blevet spottet af en privat båd.

Under alle omstændigheder, ville han vel næppe forsøge at slette spor ved at lade båden gå ned på 7 meters dybde, når han har hele Øresund og Østersøen lige i nærheden (hvor der er langt dybere)

Saltvand et vel lige effektivt på 7 meter, og jeg ved ikke om det er plausibelt at han skulle rode med ballasttanke ude midt i Østersøen. Derudover har han bedre mulighed for at få båden tilbage fra 7 meter.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. aug 2017, 11:04

"Derimod fandt dommer Kari Sørensen ikke, at der er en begrundet mistanke om, at han forsætligt skulle have dræbt Kim Wall." (Politiken)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 11:09

Der må have været en masse blod i den, så han opgav at gøre rent. Så sejlede han hen til lavt vand hvor man vidste den kunne bjærges nemt, så han både kunne skylle den igennem og få den tilbage bagefter. Liget røg ud et sted på dybt vand med noget tungt om benene.

Han brugte natten og formiddagen på at sejle hen til et dybt sted og på at prøve at gøre båden ren.
0

Tilbage til "Livets forhold"