Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1976
Likede indlæg: 39574

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. aug 2017, 22:47

eks-Maupassant skrev:Jeg synes du blander 2 ting sammen:

1) Rygtet om at de hang ud i S/M miljøet.

2) Om de havde kvælersex i ubåden.

1 er et rygte som man på nuværende tidspunkt kan tro på eller ej; jeg tror på det fordi det forklarer en masse ting i sagen. F.eks. at de allerede kender hinanden; 90% af mordofre kender deres gerningsmand allerede, derfor er det mest sandsynlige at de kendte hinanden og S/M rygtet løser så den gåde.

Heldigvis finder vi ud af om rygtet er rigtigt eller ej når retssagen kommer, eller også skal medierne nok få det gravet frem.

2 er hypotese som der intet bevis er for endnu, 1 er heller ikke bevis for 2, man kan jo sagtens kende hinanden fra S/M miljøet og mødes uden at er dør nogen. Men 2 forklarer RMs adfærd efter mordet mere tilfredsstillende end andre teorier jeg pt har set, nemlig at det både er en ulykke samt noget han med alle midler vil forsøge at dække over, fordi det jo er uagtsomt manddrab hhv. kan ligne mord.

Her i tråden bliver der nævnt, at der verserer et rygte om kvælningssex som dødsårsag, så det er ikke noget, jeg blander sammen.
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 31. aug 2017, 22:50

DetSorteCirkus skrev:
eks-Maupassant skrev:Jeg synes du blander 2 ting sammen:

1) Rygtet om at de hang ud i S/M miljøet.

2) Om de havde kvælersex i ubåden.

1 er et rygte som man på nuværende tidspunkt kan tro på eller ej; jeg tror på det fordi det forklarer en masse ting i sagen. F.eks. at de allerede kender hinanden; 90% af mordofre kender deres gerningsmand allerede, derfor er det mest sandsynlige at de kendte hinanden og S/M rygtet løser så den gåde.

Heldigvis finder vi ud af om rygtet er rigtigt eller ej når retssagen kommer, eller også skal medierne nok få det gravet frem.

2 er hypotese som der intet bevis er for endnu, 1 er heller ikke bevis for 2, man kan jo sagtens kende hinanden fra S/M miljøet og mødes uden at er dør nogen. Men 2 forklarer RMs adfærd efter mordet mere tilfredsstillende end andre teorier jeg pt har set, nemlig at det både er en ulykke samt noget han med alle midler vil forsøge at dække over, fordi det jo er uagtsomt manddrab hhv. kan ligne mord.

Her i tråden bliver der nævnt, at der verserer et rygte om kvælningssex som dødsårsag, så det er ikke noget, jeg blander sammen.

Huh? Synes der stod noget om et rygte om at de begge dyrkede kvælersex i S/M miljøet.

Der kan da ikke være et rygte om dødsårsagen, det er jo kun RM og muligvis (men usandsynligt) politiet der ved hvad det er.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 584
Likede indlæg: 29633

Indlægaf paint » 31. aug 2017, 22:50

dgd2007 skrev:
Dikus skrev:Han har blot fulgt lovgivningen om begravelser til søs. Hvilket er ok, da han jo er skibets kaptajn

Arh, jeg tillader mig nu at tvivle på, at der står noget om, at kaptajnen bør skære liget i småstykker inden begravelsen.
Og egentlig også, at man udfører begravelsen til søs, når man kun er 5 km fra land :gruble:

Man begraver i det hele taget ikke folk til søs længere (medmindre man er langt ude på Atlanten og vedkommende har ønsket det, og så er det vist endda tvivlsomt) Man har kølerum ombord på alle større skibe.

I dag, er der i Danmark, kun maritim bisættelse, i form af askespredning over havet. Det kræver en tilladelse fra myndighederne først.
Så den forklaring, holder ikke i byretten. ;)
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1976
Likede indlæg: 39574

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. aug 2017, 22:54

eks-Maupassant skrev:Huh? Synes der stod noget om et rygte om at de begge dyrkede kvælersex i S/M miljøet.

Der kan da ikke være et rygte om dødsårsagen, det er jo kun RM og muligvis (men usandsynligt) politiet der ved hvad det er.

Her:
HappyPaww skrev:Rygterne vil v ide at det er kvælingsleg gone wrong...

Ja, det skal der et politilæk til for.
Eller PM skal have fortalt eller skrevet det til nogen, inden han blev tilbageholdt.
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 31. aug 2017, 22:56

dgd2007 skrev:
Dikus skrev:Han har blot fulgt lovgivningen om begravelser til søs. Hvilket er ok, da han jo er skibets kaptajn

Arh, jeg tillader mig nu at tvivle på, at der står noget om, at kaptajnen bør skære liget i småstykker inden begravelsen.
Og egentlig også, at man udfører begravelsen til søs, når man kun er 5 km fra land :gruble:

På Norgesbåden, der har det altid været normal praksis at hvis man dør ombord, så bliver man parteret og smidt i vandet.

Sådan er søens lov!
2
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 31. aug 2017, 23:00

DetSorteCirkus skrev:
eks-Maupassant skrev:Huh? Synes der stod noget om et rygte om at de begge dyrkede kvælersex i S/M miljøet.

Her:
HappyPaww skrev:Rygterne vil v ide at det er kvælingsleg gone wrong...

Ja, det skal der et politilæk til for.
Eller PM skal have fortalt eller skrevet det til nogen, inden han blev tilbageholdt.

Hmja, begge dele finder jeg ret usandsynlige, så jeg tror ikke på det. Altså at RM/politiet er dem der står som første led i det rygte.

Jeg tror det er kvælersex, men ikke pga det der rygte :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 16604

Indlægaf dgd2007 » 31. aug 2017, 23:13

paint skrev:[...]
I dag, er der i Danmark, kun maritim bisættelse, i form af askespredning over havet. Det kræver en tilladelse fra myndighederne først.
[...]

Det ville min bedstemor, fordi hun var "klaus" - og panisk for at risikere at vågne op i en kiste 6 feet under.
Det var selvfølgelig ikke noget problem at søge om godkendelsen, men min far var da lidt beklemt, da han skulle ned på havnen og finde en fisker, der ville sejle ham ud, så han kunne skaffe sig af med sin mors jordiske rester :fløjt:
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 31. aug 2017, 23:17

eks-Maupassant skrev:
dgd2007 skrev:

På Norgesbåden, der har det altid været normal praksis at hvis man dør ombord, så bliver man parteret og smidt i vandet.

Sådan er søens lov!

Tænk engang, jeg troede man røg direkte ned i kabyssen og endte som lune frikadeller til frokosten.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 31. aug 2017, 23:19

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:
dgd2007 skrev:

Sådan er søens lov!

Tænk engang, jeg troede man røg direkte ned i kabyssen og endte som lune frikadeller til frokosten.

I sidste ende er det jo kaptajnens beslutning, og derfor tager jeg altid min egen mad med på Norgesbåden.
2
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 31. aug 2017, 23:19

dgd2007 skrev:
paint skrev:[...]
[...]

Det ville min bedstemor, fordi hun var "klaus" - og panisk for at risikere at vågne op i en kiste 6 feet under.
Det var selvfølgelig ikke noget problem at søge om godkendelsen, men min far var da lidt beklemt, da han skulle ned på havnen og finde en fisker, der ville sejle ham ud, så han kunne skaffe sig af med sin mors jordiske rester :fløjt:

Det har hun haft tilfælles med H.C. Andersen. Når han overnattede ude omkring i landet, havde han altid en seddel på maven, når han gik i seng, hvorpå der stod "Jeg er kun skindød" ;)
1

Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 31. aug 2017, 23:21

Men hov, tæller Øresund som internationalt farvand?

I så fald tror jeg der kommer juridiske forviklinger ud af det.
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 31. aug 2017, 23:21

eks-Maupassant skrev:
paint skrev:
eks-Maupassant skrev:
dgd2007 skrev:

Sådan er søens lov!

I sidste ende er det jo kaptajnens beslutning, og derfor tager jeg altid min egen mad med på Norgesbåden.

Det er rettidig omhu. Man ved aldrig om man får serveret en eller anden sej nordmand.
0

Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 31. aug 2017, 23:22

eks-Maupassant skrev:Men hov, tæller Øresund som internationalt farvand?

Nej. Dansk farvand går til det møder det svenske.
0

Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 31. aug 2017, 23:30

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:Men hov, tæller Øresund som internationalt farvand?

Nej. Dansk farvand går til det møder det svenske.

Jeg tænkte der måske var noget internationalt over det, fordi skibe fra andre lande har lov til at sejle igennem.

Men det er så nok dansk/svensk vand med passageret.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 16604

Indlægaf dgd2007 » 31. aug 2017, 23:36

eks-Maupassant skrev:Jeg tænkte der måske var noget internationalt over det, fordi skibe fra andre lande har lov til at sejle igennem.

Men det er så nok dansk/svensk vand med passageret.

Der var jo meget ballade om "Øresundstolden", dengang DK havde begge sider :)
0

Tilbage til "Livets forhold"