Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Guru
Kort karma: 15
Likede indlæg: 313

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Guru » 5. sep 2017, 16:41

paint skrev:Hele hans forsvar har (efter min mening) karakter af et konstrueret hændelsesforløb. som nøje er udtænkt med henblik at det skal være svært at bevise, og at det skal bevises, punkt for punkt.

Uheld/mord - bevis at det var mord
Uheld/sexuheld - bevis det
Partering/ikke partering - bevis det (selvom liget drev i land parteret)
Forsøg på fjernelse af spor - jeg var suicidal

Hertil tilsat tårer (han fremhæver at han græd over hendes død)
Han kontaktede ikke politiet, hvis det var et uheld - jeg var ude af mig selv

Hendes strømpebukser og trusser, blev fundet i ubåden - de røg af da jeg hev hende op i tårnet og smed hende overbord - bevis at det ikke passer.

Det er jo en tolkning, som er mulig, men omvendt er det også muligt, at han fortæller sandheden. Hvis han fortæller sandheden og retten vælger at tolke som dig, så bliver en uskyldig mand dømt for drab. Omvendt risikere en skyldig mand at gå fri, og det er jo heller ikke godt. Jeg holder dog på at det er bedre at lade en skyldig gå fri, end at fængsle en uskyldig.

Anyways.... Der skal flere beviser på bordet. Lad os se hvad de finder på hans computer. Hvis de finder et hav af videoer med snuff film og besøg på suspekte hjemmesider, eller dagbøger med vamle fantasier, så taler det ikke godt for hans sag.
2
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29745

Indlægaf paint » 5. sep 2017, 16:41

"Hvis en sigtet ikke frivilligt vil lade sig mentalundersøge ambulant, kan dommeren kræve, at han skal indlægges på psykiatrisk afdeling og undersøges. Det kommer dommeren frem til, at han skal. Hvis han i mellemtiden fortryder og vil lade sig undersøge frivilligt, skal han give anklagemyndigheden beskeden."

Personligt, er jeg enig med dommeren.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 769
Likede indlæg: 13196

Indlægaf Lemonella » 5. sep 2017, 17:14

ManicNinja skrev:
paint skrev:
Ado skrev:
paint skrev:Hvis de forklaringer står til troende, som vidner er kommet med, har han (PM) godt nok haft et noget bizart sexliv.

Link?

BTs livedækning https://www.bt.dk/krimi/peter-madsens-f ... t-seksuelt

Måske åbner min mobil bare ikke linket korrekt? Jeg kan ikke se noget som helst, der omtaler hans sexliv i det link.

Linket er lidt længe om, at åbne, men det hele står der, hvis man har tålmodighed et par minutters tid.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1085

Indlægaf Seladon » 5. sep 2017, 17:15

Hvis parteringen foregik i ubåden, så ville der stadig findes små rester af væv og knogler(andre end kranieknogler, vel at mærke).
Selv om har har sænket ubåden, er det usandsynligt at han kunne fjerne alt.
Og hans forklaring med lugen "der faldt" og ramte ofret i hovedet tror jeg ikke at det holder 1mm.
Der er de retstekniske beviser som vil afgøre sagen, håber jeg.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 5. sep 2017, 17:33

Guru skrev:
paint skrev:Hele hans forsvar har (efter min mening) karakter af et konstrueret hændelsesforløb. som nøje er udtænkt med henblik at det skal være svært at bevise, og at det skal bevises, punkt for punkt.

Uheld/mord - bevis at det var mord
Uheld/sexuheld - bevis det
Partering/ikke partering - bevis det (selvom liget drev i land parteret)
Forsøg på fjernelse af spor - jeg var suicidal

Hertil tilsat tårer (han fremhæver at han græd over hendes død)
Han kontaktede ikke politiet, hvis det var et uheld - jeg var ude af mig selv

Hendes strømpebukser og trusser, blev fundet i ubåden - de røg af da jeg hev hende op i tårnet og smed hende overbord - bevis at det ikke passer.

Det er jo en tolkning, som er mulig, men omvendt er det også muligt, at han fortæller sandheden. Hvis han fortæller sandheden og retten vælger at tolke som dig, så bliver en uskyldig mand dømt for drab. Omvendt risikere en skyldig mand at gå fri, og det er jo heller ikke godt. Jeg holder dog på at det er bedre at lade en skyldig gå fri, end at fængsle en uskyldig.

Anyways.... Der skal flere beviser på bordet. Lad os se hvad de finder på hans computer. Hvis de finder et hav af videoer med snuff film og besøg på suspekte hjemmesider, eller dagbøger med vamle fantasier, så taler det ikke godt for hans sag.

KUN hvis du tror på at nogen har fundet et lig i Øresund, hvorpå de har fisket liget op, parteret det, og smidt det tilbage i vandet - uden at de her personer har nogen som helst grund til at gøre det.

Det tror JEG ikke på er sket :)

JEG tror at han var noget tid om at få smidt Wall ud og liget i mellemtiden havde fået rigor mortis, liget bliver helt stift og mankan ikke få det til at skifte stiling. I den stilling det var i kunne han ikke få det ud af ubåden, og derfor parterede han det.

http://illvid.dk/mennesket/kroppen/musk ... edsstivhed

Dødsstivhed opstår typisk tre-fire timer efter at døden er indtruffet, når musklernes energilagre er udtømte.

Musklerne bruger energi for at kunne arbejde og trække sig sammen. Men strengt taget foregår det største energiforbrug, når musklerne skal slappe af, mens selve sammentrækningerne ikke kræver energi.

Når kroppens muskler har opbrugt al deres energi, stivner de i en sammentrækning, kaldet dødsstivhed eller rigor mortis, og bliver først bløde og slappe igen efter omkring tre dage, når musklerne begynder at blive nedbrudt.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1981
Likede indlæg: 39672

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. sep 2017, 17:36

Ej, kan forsvareren ikke stoppe med sige "Kim Hval"?
4
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. sep 2017, 17:38

Øh, er det virkelig sådan med tavshedsklausuler, at de stadig gælder, når man er anklaget?
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Indlægaf ManicNinja » 5. sep 2017, 17:41

Lemonella skrev:
ManicNinja skrev:
paint skrev:
Ado skrev:
paint skrev:Hvis de forklaringer står til troende, som vidner er kommet med, har han (PM) godt nok haft et noget bizart sexliv.

Link?

BTs livedækning https://www.bt.dk/krimi/peter-madsens-f ... t-seksuelt

Måske åbner min mobil bare ikke linket korrekt? Jeg kan ikke se noget som helst, der omtaler hans sexliv i det link.

Linket er lidt længe om, at åbne, men det hele står der, hvis man har tålmodighed et par minutters tid.

Det har jeg ikke :P især ikke når nu det hele åbner med det samme hos EB - og der står det samme.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 5. sep 2017, 17:49

Jeg har svært ved at forestille mig hvad der kan være i den computer der er vigtigt?

Måske bevis for at han kendte Wall forudgående?

Eller flere ting om hans sexliv? (Det er vel tilstrækkeligt belyst som det er)
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 687
Likede indlæg: 12065

Indlægaf Æble » 5. sep 2017, 17:50

Der var en der havde set ham hente en sav "den pågældende dag". Nogen der fik fat i hvornår præcis det skulle være? Mens han var savnet? Før? Det kunne vel sige noget om en evt plan.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. sep 2017, 17:50

Æble skrev:Der var en der havde set ham hente en sav "den pågældende dag". Nogen der fik fat i hvornår præcis det skulle være? Mens han var savnet? Før? Det kunne vel sige noget om en evt plan.

Jeg hørte det som før. Altså før deres sejltur.
2
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 566
Likede indlæg: 26044

Indlægaf Fyrst Eberhard » 5. sep 2017, 17:53

DetSorteCirkus skrev:Ej, kan forsvareren ikke stoppe med sige "Kim Hval"?

Ret upassende association. Hun fremstår generelt imponerende arrogant og usympatisk, grænsende til nedladende - sådan lidt Penkowa'sk. Jeg tvivler på, hun kommer til at gavne PM i det lange løb.
3
Et liv - et lille glimt af tid mellem to evigheder
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29745

Indlægaf paint » 5. sep 2017, 17:54

DetSorteCirkus skrev:Øh, er det virkelig sådan med tavshedsklausuler, at de stadig gælder, når man er anklaget?

Det bakker hans forsvarer op om. Eller rettere, hun siger at PM føler sig bundet af disse klausuler (hun glider lidt af på det, med andre ord)

Jeg ville dog nok mene, at hvis man har SÅ vigtige dokumenter liggende, så burde man ikke lade dem ligge på en computer - som jo kan blive stjålet, eller på anden måde forsvinde. De fleste ville nok lægge det over på et usb-stick, og så betale de 100-150 kr om måneden som det koster at leje en lille boks henne i banken. Han kunne så også udnytte boksen til andre 'fabrikshemmeligheder' han måtte ligge inde med.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Indlægaf ManicNinja » 5. sep 2017, 18:02

Måske er det gammelt nyt - men jeg hørte netop i radioen, at det er besluttet, at PM skal mentalundersøges. Han indvilger ikke. Så det bliver under tvang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 5. sep 2017, 18:03

Jeg tror stadig det var en date pga det med netstrømperne og nederdel.

Normal ville man tage noget praktisk og varmt på til en tur i en ubåd, ikke netstrømper.

Til gengæld mener jeg ikke hun har læbestift på, som nogen vist sagde i tråden. Det her er vist det bedste billede af hende på ubåden, og jeg ser ingen læbestift der

Billede
2

Tilbage til "Livets forhold"