Guru skrev:eks-Maupassant skrev:Guru skrev:paint skrev:Hele hans forsvar har (efter min mening) karakter af et konstrueret hændelsesforløb. som nøje er udtænkt med henblik at det skal være svært at bevise, og at det skal bevises, punkt for punkt.
Uheld/mord - bevis at det var mord
Uheld/sexuheld - bevis det
Partering/ikke partering - bevis det (selvom liget drev i land parteret)
Forsøg på fjernelse af spor - jeg var suicidal
Hertil tilsat tårer (han fremhæver at han græd over hendes død)
Han kontaktede ikke politiet, hvis det var et uheld - jeg var ude af mig selv
Hendes strømpebukser og trusser, blev fundet i ubåden - de røg af da jeg hev hende op i tårnet og smed hende overbord - bevis at det ikke passer.
Det er jo en tolkning, som er mulig, men
omvendt er det også muligt, at han fortæller sandheden. Hvis han fortæller sandheden og retten vælger at tolke som dig, så bliver en uskyldig mand dømt for drab. Omvendt risikere en skyldig mand at gå fri, og det er jo heller ikke godt. Jeg holder dog på at det er bedre at lade en skyldig gå fri, end at fængsle en uskyldig.
Anyways.... Der skal flere beviser på bordet. Lad os se hvad de finder på hans computer. Hvis de finder et hav af videoer med snuff film og besøg på suspekte hjemmesider, eller dagbøger med vamle fantasier, så taler det ikke godt for hans sag.
KUN hvis du tror på at nogen har fundet et lig i Øresund, hvorpå de har fisket liget op, parteret det, og smidt det tilbage i vandet - uden at de her personer har nogen som helst grund til at gøre det.
Det tror JEG ikke på er sket

JEG tror at han var noget tid om at få smidt Wall ud og liget i mellemtiden havde fået rigor mortis, liget bliver helt stift og mankan ikke få det til at skifte stiling. I den stilling det var i kunne han ikke få det ud af ubåden, og derfor parterede han det.
http://illvid.dk/mennesket/kroppen/musk ... edsstivhedDødsstivhed opstår typisk tre-fire timer efter at døden er indtruffet, når musklernes energilagre er udtømte.
Musklerne bruger energi for at kunne arbejde og trække sig sammen. Men strengt taget foregår det største energiforbrug, når musklerne skal slappe af, mens selve sammentrækningerne ikke kræver energi.
Når kroppens muskler har opbrugt al deres energi, stivner de i en sammentrækning, kaldet dødsstivhed eller rigor mortis, og bliver først bløde og slappe igen efter omkring tre dage, når musklerne begynder at blive nedbrudt.
Nja, jeg kan nu også forestille mig andre muligheder, men intet kan udelukkes. Kodeordet er at du TROR. Jeg synes ikke man skal sende folk i fængsel på grundlaget af noget man TROR.
Men jeg hælder nu også til at han har parteret liget. Men jeg er ikke sikker på at han har dræbt hende. Det lyder plausibelt at man kan dø af at få et 70 kg tungt jernlåg i hovedet, og falde 3 meter ned på et jern gulv.
Nu er jeg ikke dommer i retssagen hvis nogen skulle være i tvivl, så jeg kan ikke sende nogen i fængsel

Liget er parteret, det er noget vi ved, så må vi jo fundere over hvorfor det er det, og jeg tror grunden er rigor mortis.
Ud fra hans eget udsagn tager det timevis før han bugserer liget ud; det kan ikke lade sig gøre, da rigor mortis sku være indtruffet der, med mindre hun døde i en position med samlede ben og armene ind til kroppen, og sådan tror jeg ikke man ender med at ligge, hvis man falder 3 meter ned.
Hullet man skal ud igennem er meget lille.