Flora skrev:paint skrev:Flora skrev:^Så længe han ikke er dømt, er det jo slet ikke sikkert, at han har dræbt hende. Det er ikke engang sikkert hun er død, eftersom man ikke har fundet hendes lig. Måske vi lige skulle lade manden være uskyldig indtil det modsatte er bevist.
Nej. Det er da på ingen måde sikkert. Men når manden ikke må få lov til at forklare sig i et åbent retsmøde (der var lukkede døre) - så spekulerer man da naturligt over, hvad der kan være sket.
Selv i New York Times, spekulerer man over det. (formentlig fordi hun har arbejdet på avisen, og er uddannet på Columbia University)
Der kan vel være så mange årsager til lukkede døre ved et retsmøde. Jeg kender ikke nok til praksis på området til at vide hvorfor de har valgt dette. Men jeg synes det virker som et temmelig tyndt grundlag, at antage at han så nok har dræbt hende. Og jeg synes nogle af indlæggene i tråden lader til at antage det.
Dén grund som dommeren angav var, at der kunne komme oplysninger frem om hændelsesforløbet som ville være 'ubehagelige' for de pårørende.
"»Det er min opfattelse at der er kommet sådanne oplysninger frem under afhøringen af anholdte, at hvis de kommer frem, så vil pårørende til ofret Kim Wall blive krænket,« lød påstanden fra anklageren, der også mente, at et åbent retsmøde kunne forhindre politiet i deres efterforsknning."
https://www.bt.dk/krimi/lige-nu-raket-m ... t-manddrab