Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 626

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Frank » 6. sep 2017, 13:17

Fyrst Eberhard skrev:Det er vidst nok at anklageren kan sandsynliggøre det tilstrækkeligt til at overbevise dommeren.

(Juraeksperter, råb ad os!)
Det er sådan at, dommerne og nævningerne drøfter først skyldsspørgsmålet og stemmer om det. For at tiltalte kan dømmes, skal mindst 4 nævninger og 2 dommere (i landsretten 6 nævninger og 2 dommere) anse det for bevist, at tiltalte er skyldig. Ellers skal tiltalte frifindes.
2
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 626

Indlægaf Frank » 6. sep 2017, 13:41

dgd2007 skrev:
paint skrev:[...]
Og eftersom det ikke er en tilståelsessag, skal sagen til sin tid, for et nævningeting (domsmænd) og de skal så tage stilling til de beviser og indicier som bliver fremlagt.
[...]

Selvfølgelig helst bestående af nævninge, der aldrig har hørt om sagen før eller dannet sig nogen mening om den ...

:engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel:
Som nævning må du gerne både se tv og læse aviser om sagen.
Du må bare ikke drøfte sagen med andre end de andre nævninge.
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29727

Indlægaf paint » 6. sep 2017, 14:24

vibbsen skrev:
paint skrev:
vibbsen skrev:
Mi55y skrev:Jeg tænker også, at det afskårne hoved virker afslørende. Han burde kunne få kroppen op uden lemmer men med hoved.

Faktisk påstår han jo at det har været muligt at få kroppen op MED alle lemmer incl hoved...Det er det forklaringen lyder på. PM smed et helt lig med samtlige lemmer i vandet...Det eneste det manglede var trusser og nylonstrømer. Som faldt af da han trak liget op gennem lugen i en rem....

Hvad der derefter skete kan han desværre ikke påtage sig noget ansvar for.

Manden er jo endnu mere tovlig i hovedet end Peter Lundin var. Sidstnævnte erkendte i det mindste at han havde dræbt og hakket Marianne og ungerne i småstykker men nægtede at sige hvor han havde gjort af delene.

Og så var der lige en detalje, som virker en anelse besynderlig (mildest talt). Han forklarede at han havde spændt plasticstrips om hendes fødder/ankler - men hvordan kan trusserne og strømpebukserne så falde af? De skulle jo så, i givet fald hænge nede om anklerne ved plasticstrippen. :gruble:

ps. Det skal dog lige siges, at jeg ikke ved om de har bevist at trusserne var hendes

Det ved PM ikke noget om....Ligesom han ikke ved noget om hvordan liget blev parteret. Måske det er polakkerne/savfisken/bodysnatchers/havtrolde/*indsæt selv flere mulige gerningsmænd* der har været på spil....

Nej - for benene er der, meget belejligt, ikke. Det var vel nok ærgerligt, når man nu så gerne vil hjælpe til med opklaringen.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Klummerlig
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Indlægaf Klummerlig » 6. sep 2017, 14:28

Kan man ikke blive dømt for at undlade at søge lægehjælp til en i nød?

Kan lægfolk vurdere om en person er død, eller skal der altid en læge til?
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 6. sep 2017, 14:47

paint skrev:
vibbsen skrev:
paint skrev:
vibbsen skrev:
Mi55y skrev:Jeg tænker også, at det afskårne hoved virker afslørende. Han burde kunne få kroppen op uden lemmer men med hoved.

Faktisk påstår han jo at det har været muligt at få kroppen op MED alle lemmer incl hoved...Det er det forklaringen lyder på. PM smed et helt lig med samtlige lemmer i vandet...Det eneste det manglede var trusser og nylonstrømer. Som faldt af da han trak liget op gennem lugen i en rem....

Manden er jo endnu mere tovlig i hovedet end Peter Lundin var. Sidstnævnte erkendte i det mindste at han havde dræbt og hakket Marianne og ungerne i småstykker men nægtede at sige hvor han havde gjort af delene.

Og så var der lige en detalje, som virker en anelse besynderlig (mildest talt). Han forklarede at han havde spændt plasticstrips om hendes fødder/ankler - men hvordan kan trusserne og strømpebukserne så falde af? De skulle jo så, i givet fald hænge nede om anklerne ved plasticstrippen. :gruble:

ps. Det skal dog lige siges, at jeg ikke ved om de har bevist at trusserne var hendes

Det ved PM ikke noget om....Ligesom han ikke ved noget om hvordan liget blev parteret. Måske det er polakkerne/savfisken/bodysnatchers/havtrolde/*indsæt selv flere mulige gerningsmænd* der har været på spil....

Nej - for benene er der, meget belejligt, ikke. Det var vel nok ærgerligt, når man nu så gerne vil hjælpe til med opklaringen.

Præcis. Det kunne i princippet være en anden kvindes trusser og strømpebukser der er fundet på u-båden. Det er - som PM jo allerede har fortalt - ikke første gang han har haft en kvinde med ombord for at have sex med hende....Og at KW's trusser og strømpebukser fortsat sidder på anklerne af de der ben som jo så er væk.....Det må være op til anklagemyndigheden at bevise. Find de manglende ben. Og vi får svaret...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
MOGA
Kort karma: 361
Likede indlæg: 4228

Indlægaf MOGA » 6. sep 2017, 15:03

vibbsen skrev:
paint skrev:
vibbsen skrev:
paint skrev:
vibbsen skrev:

Præcis. Det kunne i princippet være en anden kvindes trusser og strømpebukser der er fundet på u-båden. Det er - som PM jo allerede har fortalt - ikke første gang han har haft en kvinde med ombord for at have sex med hende....Og at KW's trusser og strømpebukser fortsat sidder på anklerne af de der ben som jo så er væk.....Det må være op til anklagemyndigheden at bevise. Find de manglende ben. Og vi får svaret...

Det er vel ret nemt at bevise om trusserne om bord er Kims?
1
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 6. sep 2017, 15:10

MOGA skrev:
vibbsen skrev:
paint skrev:
vibbsen skrev:
paint skrev:
vibbsen skrev:

Det er vel ret nemt at bevise om trusserne om bord er Kims?

Det har de måske allerede fastslået, men bare ikke meldt noget ud om det. Det kan også tænkes at det er svært at fastslå, når de har ligget i saltvand og sejlet rundt i hele ubåden (de blev fundet i maskinrummet)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1299
Likede indlæg: 14089

Indlægaf Aima » 7. sep 2017, 04:46

Angelina skrev:
Klummerlig skrev:Kan man ikke blive dømt for at undlade at søge lægehjælp til en i nød?

Kan lægfolk vurdere om en person er død, eller skal der altid en læge til?

Tror måske godt kaptajner må? Under særlige omstændigheder .. men på land, nej, så skal du ringe efter hjælp - og ja det er du forpligtet til.

Nej, kaptajner må heller ikke. Læger må som de eneste, medmindre, og her taler jeg af personlig erfaring, at hovedet er adskilt fra kroppen, eller liget er gået i forrådnelse.

Tidligere på året stod jeg, her dokumenteret på billedet nedenfor, nemlig i en ærgerlig situation. Manden på billedet (den af dem hvis hoved stadig er påhæftet kroppen), løftede nemlig blot blikket, da jeg oprørt udbrød der vist var brug for lægehjælp ovre i min afdeling, og konstaterede tørt, jeg bare selv kunne erklære den stakkels fyr i vindueskarmen for afgået ved døden. “Hoved adskilt fra krop, så du må gerne”

5C52DB0E-E854-487C-A7BB-3E4B5D979085.jpeg

:(
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
I'll stick with hell no's and headphones...
Buffy
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2351

Indlægaf Buffy » 7. sep 2017, 07:16

Der er en lille ting jeg ikke forstår, hvorfor mener alle det er usandsynligt, at hendes trusser faldt af sammen med strømpebukserne? Det er da nærmest umuligt at tage stømpebukser af uden at få trusserne af. Det er den del af hans forklaring, der giver bedst mening, syntes jeg
2
Buffy

Indlægaf Buffy » 7. sep 2017, 07:58

Angelina skrev:
Buffy skrev:Der er en lille ting jeg ikke forstår, hvorfor mener alle det er usandsynligt, at hendes trusser faldt af sammen med strømpebukserne? Det er da nærmest umuligt at tage stømpebukser af uden at få trusserne af. Det er den del af hans forklaring, der giver bedst mening, syntes jeg

Jeg tror mere folk mener det usandsynligt at hendes strømpebukser i det hele taget "faldt af" - især når hun var bundet om anklerne ... (Jeg tror nu han har fjernet dem, for at partere hende, men det er så en anden snak)

Jeg kan så ikke se, hvordan de ikke ville falde af på den måde.

Hvis nu vi lige et øjeblik antager, han ikke er helt fuld af løgn, så han hun fået lugen i hovedet og er død. Han binder rebet om anklerne, begynder at hive hende op. Men fordi hendes ben er glattere end et reb og han måske ikke har fået bundet rebet stramt nok, så glider strømpebukser, trusser og reb af hendes ben og hun falder ned i ubåden igen, han går i endnu mere panik, partere hende og skiller sig af med liget. Det er altså en mulighed.

Ikke at det gør ham til et godt menneske eller noget, han er tydeligvis en kæmpe egoist, kontrolfreak og mangler nogle helt basis sociale evner.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 750
Likede indlæg: 14424

Indlægaf HappyPaww » 7. sep 2017, 08:05

Jeg har højest oplevet at strømpebukser glider ned med skridtet mellem lårene (forfærdelig følelse!), men har aldrig i mit liv oplevet at de skulle falde af, med mindre man decideret hiver i dem i tæerne, for at få dem af!

Han har sgu da voldtaget/haft sex med hende (ufrivilligt eller frivilligt), og brugt strømperne til kvælingsleg...
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1981
Likede indlæg: 39643

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. sep 2017, 08:10

HappyPaww skrev:Jeg har højest oplevet at strømpebukser glider ned med skridtet mellem lårene (forfærdelig følelse!), men har aldrig i mit liv oplevet at de skulle falde af, med mindre man decideret hiver i dem i tæerne, for at få dem af!

Han har sgu da voldtaget/haft sex med hende (ufrivilligt eller frivilligt), og brugt strømperne til kvælingsleg...

Hvis det er tilfældet, er der i hvert fald ikke tale om 100% kold kalkulation, når det gælder efterspillet.
En mand, der indser, at han nu vil blive mistænkt for mord og krænkelse, lader ikke tøj - og slet ikke undertøj og strømpebukser - ligge på gerningsstedet.
1
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 7. sep 2017, 08:14

Buffy skrev:
Angelina skrev:
Buffy skrev:Der er en lille ting jeg ikke forstår, hvorfor mener alle det er usandsynligt, at hendes trusser faldt af sammen med strømpebukserne? Det er da nærmest umuligt at tage stømpebukser af uden at få trusserne af. Det er den del af hans forklaring, der giver bedst mening, syntes jeg

Jeg tror mere folk mener det usandsynligt at hendes strømpebukser i det hele taget "faldt af" - især når hun var bundet om anklerne ... (Jeg tror nu han har fjernet dem, for at partere hende, men det er så en anden snak)

Jeg kan så ikke se, hvordan de ikke ville falde af på den måde.

Hvis nu vi lige et øjeblik antager, han ikke er helt fuld af løgn, så han hun fået lugen i hovedet og er død. Han binder rebet om anklerne, begynder at hive hende op. Men fordi hendes ben er glattere end et reb og han måske ikke har fået bundet rebet stramt nok, så glider strømpebukser, trusser og reb af hendes ben og hun falder ned i ubåden igen, han går i endnu mere panik, partere hende og skiller sig af med liget. Det er altså en mulighed.

Ikke at det gør ham til et godt menneske eller noget, han er tydeligvis en kæmpe egoist, kontrolfreak og mangler nogle helt basis sociale evner.

Ifølge hans egen forklaring, binder han en rem om brystet på hende, og trækker hende op med hovedet opad. Han bandt strips om hendes fødder/ankler - muligvis for at de ikke skulle 'vikle' sig ind i stigen op til tårnet, som hun (ifølge ham) må have været trukket op langs.
I dét scenarie, er det svært at forestille sig at trusser og strømpebukser skulle kunne glide ud over stripsene om fødderne.
2

Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 7. sep 2017, 08:20

DetSorteCirkus skrev:
HappyPaww skrev:Jeg har højest oplevet at strømpebukser glider ned med skridtet mellem lårene (forfærdelig følelse!), men har aldrig i mit liv oplevet at de skulle falde af, med mindre man decideret hiver i dem i tæerne, for at få dem af!

Hvis det er tilfældet, er der i hvert fald ikke tale om 100% kold kalkulation, når det gælder efterspillet.
En mand, der indser, at han nu vil blive mistænkt for mord og krænkelse, lader ikke tøj - og slet ikke undertøj og strømpebukser - ligge på gerningsstedet.

Han var dog 'kold' nok til at huske at smide både sin egen og hendes mobiltelefon i havet, og resten af tøjet er vist heller ikke fundet. Men hvis (HVIS) hun på tidspunktet ikke havde trusser og strømpebukser på, og de lå et andet sted - kan have glemt dem i farten og bare smidt resten af tøjet ud. :gruble:
0

Buffy

Indlægaf Buffy » 7. sep 2017, 08:20

paint skrev:
Buffy skrev:Jeg kan så ikke se, hvordan de ikke ville falde af på den måde.

Ifølge hans egen forklaring, binder han en rem om brystet på hende, og trækker hende op med hovedet opad. Han bandt strips om hendes fødder/ankler - muligvis for at de ikke skulle 'vikle' sig ind i stigen op til tårnet, som hun (ifølge ham) må have været trukket op langs.
I dét scenarie, er det svært at forestille sig at trusser og strømpebukser skulle kunne glide ud over stripsene om fødderne.

I det scenario er det selvfølgelig ikke helt så sandsynligt, men jeg vil gerne have mørket på de mirakel strømpebukser, folk går i, der ikke er ved at ryge af, hvis de hænger i noget.
0

Tilbage til "Livets forhold"