Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf vibbsen » 3. okt 2017, 22:11

Aragorn skrev:
paint skrev:Det kan godt, umiddelbart, forekomme en smule uforståeligt, at en mand som Madsen som ikke er ubegavet, til stadighed prøver at køre frem med disse urealistiske forklaringer.

Enten er han så kynisk, at han håber på at det ikke endegyldigt kan bevises, og at han dermed kan slippe billigere i straf. Det kan umuligt være i håb om at overbevise nogen om hans version af begivenhederne.

Eller også, er han så syg at han ikke ved, hvad han har foretaget sig.

Jeg forstår det heller ikke.

Kæden hopper af for mig, der hvor han vælger et gerningssted, hvor der kun er ham og hende. Når to rejser ud, og én kommer tilbage, så giver det sig selv at han er indblandet. Han har ikke nogen at kunne skyde skylden på.

Den eneste fordel ved at være ude på vandet i en ubåd er, at hun ikke har kunnet flygte.

Selv om han ikke er sindssyg i klinisk forstand, så er han stadig helt fucked i hovedet, dog.

Really ??? Jeg synes bare at den her tråd er fyldt med fordomme !!!! Hvad er det I ikke forstår ?? De var ude på havet. Der skete en ulykke. Hun fik en "dør" i hovedet. Han blev træt. Og lagde sig til at sove. Mens hans sov kom nogen og stak hende 14 gange i underlivet med en spids genstand. Og hun tabte sine trusser og nyloner .Han vågnede, finder et gennemhullet lig og tænkte "PIS OSS" og strippede hendes ben sammen. Beslutter sig for at give hende en søbegravelse. Trak hende op af ubåden. Smider liget overbord. Og smutter. Nogen (måske de samme som stak i hende) fandt hendes lig. Skar det ud i fordelte det i Køge Bug og skynder sig tilbage til Refshaleøen for at se Snuff film på hans computer.....

Jeg synes det lyder som en god forklaring :nerve: :nerve:
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Guru
Kort karma: 15
Likede indlæg: 313

Indlægaf Guru » 3. okt 2017, 23:39

Jeg læste at en ven havde udtalt sig om at han havde slået hovedet, og siden den dag havde været mærkelig. Det stemmer meget godt overens med de sidste par blogindlæg og kommentarer fra ham, jeg læste på ing.dk. Der har før været eksempler på at folk ændrer personlighed fulsstændig efter de har slået hovedet. Jeg tror det må være det der er sket. Især fordi han før tilsyneladende var en normal, måske lidt nørdet, fyr og nu pludselig laver sådan noget lort, og ikke rigtig lader til at kunne huske, hvad der rent faktisk er sket. De fleste ville nok have indrømmet på nuværende tidspunkt.
2
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1636

Indlægaf KIM K » 4. okt 2017, 01:15

Ud af i alt 19 knivstik kan kun fire tidsbestemmes til at være påført efter hun var død. Det var de 4 stik der blev offentliggjort kort efter torsoen drev i land, og som formentlig er påført adskillige timer efter døden indtraf udvalgte steder i forbindelse med parteringen, for at punktere liget så gasserne kunne slippe ud.

De resterende 15 knivstik der kom til offentlighedens kendskab i dag (14 i hendes underliv og ét i brystkassen) er påført omkring dødens indtræden eller kort tid efter.
Lad os håbe det var efter, men politi og retsmedicinerne ved det ikke.

Heldigvis har hun næppe været ved bevidsthed over længere tid med så omfattende blodtab stikkene må formodes at have medført.

Anklageren fortæller nu, at der er påført adskillige stik på torsoen. Bl.a. et stik på brystkassens forside og i alt 14 stik i underlivet.

- Disse er påført omkring dødens indtræden eller kort tid efter. Det kan ikke konkretiseres nærmere, men der er næppe tale om timer, læser anklageren op.

https://www.bt.dk/danmark/peter-madsen- ... n-computer

0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 711
Likede indlæg: 14978

Indlægaf Animi » 4. okt 2017, 02:01

Denne her sag bliver jo bare mere og mere sindssyg
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
abcd
Kort karma: 415
Likede indlæg: 13407

Indlægaf abcd » 4. okt 2017, 03:44

Aragorn skrev:Kæden hopper af for mig, der hvor han vælger et gerningssted, hvor der kun er ham og hende. Når to rejser ud, og én kommer tilbage, så giver det sig selv at han er indblandet. Han har ikke nogen at kunne skyde skylden på.

Problemet (for ham) er at de har fundet hende. Hvis forsøget på at lægge hende på havets bund var lykkedes, og man aldrig havde fundet hende, var han vel gået fra det med ringe eller ingen straf. Tænk et magttrip det ville have været: Jeg ved hvad jeg gjort, nogle af jer mistænker at jeg har gjort noget der er 1/10 så slemt som det jeg faktisk har gjort, men I aner ingenting, og I kan ikke røre mig, I er nogle fucking idioter alle sammen. Men liget der drev i land, ødelægger det helt for ham.
8
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 203
Likede indlæg: 5239

Indlægaf Lathyrus » 4. okt 2017, 05:23

abcd skrev:
Aragorn skrev:Kæden hopper af for mig, der hvor han vælger et gerningssted, hvor der kun er ham og hende. Når to rejser ud, og én kommer tilbage, så giver det sig selv at han er indblandet. Han har ikke nogen at kunne skyde skylden på.

Problemet (for ham) er at de har fundet hende. Hvis forsøget på at lægge hende på havets bund var lykkedes, og man aldrig havde fundet hende, var han vel gået fra det med ringe eller ingen straf. Tænk et magttrip det ville have været: Jeg ved hvad jeg gjort, nogle af jer mistænker at jeg har gjort noget der er 1/10 så slemt som det jeg faktisk har gjort, men I aner ingenting, og I kan ikke røre mig, I er nogle fucking idioter alle sammen. Men liget der drev i land, ødelægger det helt for ham.

Det tror jeg du har helt ret i - han har følt sig urørlig med sin plan om at hun aldrig skulle findes og intet kunne bevises imod ham.
Bad luck for ham at torsoen steg op og blev fundet.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 753
Likede indlæg: 14442

Indlægaf HappyPaww » 4. okt 2017, 05:54

Gad egentlig godt vide om der er udenlandske retsmedicinerne og efterforskere på sagen..? Har ærlig talt ikke tiltro til at dansk frikadelle-politi har den rette kaliber til sådan en sag her :genert:
0
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4083

Indlægaf Pax Romana » 4. okt 2017, 06:23

HappyPaww skrev:Gad egentlig godt vide om der er udenlandske retsmedicinerne og efterforskere på sagen..? Har ærlig talt ikke tiltro til at dansk frikadelle-politi har den rette kaliber til sådan en sag her :genert:
Har du noget særligt indblik i dansk politi eller retsmedicin og deres efterforskningsmetoder ?
17
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 626

Indlægaf Frank » 4. okt 2017, 06:30

HappyPaww skrev:Gad egentlig godt vide om der er udenlandske retsmedicinerne og efterforskere på sagen..? Har ærlig talt ikke tiltro til at dansk frikadelle-politi har den rette kaliber til sådan en sag her :genert:
Danske politifolk høster ofte stor anerkendelse for deres faglighed når de deltager i udenlandske specialkurser, bl.a. hos FBI.
6
Brugeravatar
PerXX
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2449

Indlægaf PerXX » 4. okt 2017, 06:38

Pax Romana skrev:
Har du noget særligt indblik i dansk politi eller retsmedicin og deres efterforskningsmetoder ?

Tydeligvis ikke.
0
Pityt
Kort karma: 458
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 4677

Indlægaf Pityt » 4. okt 2017, 06:39

vibbsen skrev:
Lathyrus skrev:
Pityt skrev:Jeg holder stadig på, at det skete som Raket Madsen sagde og at der er nogle motherfucking brutale (og værktøjsbærende) fisk i Øresund :nerve:

Det må være den her som har været på spil :s

Enig.

Men i en stærkt muteret version som kan lave sin gæller om til lunger så den kan trække vejret på land og lave sine finner om til fingre så den kan lægge snuff film på computere....

Rimelig cool fiski-fiski....

Jeg er SÅ færdig med at bade i Øresund :8:
Man risikerer at komme op af vandet uden lemmer...og bikini :shock:
5
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4083

Indlægaf Pax Romana » 4. okt 2017, 06:43

Efterhånden som beviserne tårner sig op for Madsen, bliver hans næste forklaring sikkert at Kim selv ønskede at dø på denne måde da hun var besat af en voldelig død. Og som den forstående og imødekommende person han er, var han nød til at foretage noget research, derfor var disse ting at finde på hans harddisk. :rulle:

Næ, lille Peter..................

3
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 468
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14650

Indlægaf Hunkat » 4. okt 2017, 06:53

Frank skrev:
Danske politifolk høster ofte stor anerkendelse for deres faglighed når de deltager i udenlandske specialkurser, bl.a. hos FBI.

Og mange retsmedicinere er netop det, læger som har en politiuddannelse oveni. De ting som man ikke har udstyr til bliver selvfølgelig sendt udenfor landets grænser men det er ikke ret meget. Langt det mest kan klares herhjemme.
4
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 14185

Indlægaf Aima » 4. okt 2017, 07:05

Ej okay, jeg bliver ærligt talt en smule forarget over, at du udtaler dig sådan om nogle menneskers kompetence og arbejde, når du på samme tid lyder som en, der primært har sin viden fra amerikanske krimiserier. No offence, men dit indlæg skriger simpelthen af ignorance.

Både dansk politi og adskillige danske retsmedicinere (Lange Thomsen, Juel Thiis Knudsen blot for at nævne et par eksempler af flere), er adskillige gange hevet til udlandet og brugt som faglig konsulentbistand i alskens frygtelige og komplekse sager, bl.a. naturkatastrofer som Tsunamien i ‘05 og Palæstina-konflikten.

I forbindelse med krigen i Afghanistan har dansk politi og efterretningstjeneste høstet stor international anerkendelse for deres høje faglige niveau. Bare så du ved det.

Jeg gider ikke bruge tid på at finde links, men det er relativt nemt at google sig til blot en smule indsigt. Just saying.
Senest rettet af Aima 4. okt 2017, 16:21, rettet i alt 1 gang.
29
I'll stick with hell no's and headphones...
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22084

Indlægaf Akehurst2 » 4. okt 2017, 07:20

vibbsen skrev:Really ??? Jeg synes bare at den her tråd er fyldt med fordomme !!!! Hvad er det I ikke forstår ?? De var ude på havet. Der skete en ulykke. Hun fik en "dør" i hovedet. Han blev træt. Og lagde sig til at sove. Mens hans sov kom nogen ned i ubåden der lå neddykket et godt stykke under havets overflade på det tidspunkt og stak hende 14 gange i underlivet med en spids genstand. Og hun tabte sine trusser og nyloner .Han vågnede, finder et gennemhullet lig og tænkte "PIS OSS" og strippede hendes ben sammen. Beslutter sig for at give hende en søbegravelse. Trak hende op af ubåden. Smider liget overbord. Og smutter. Nogen (måske de samme som stak i hende) fandt hendes lig. Skar det ud i fordelte det i Køge Bug og skynder sig tilbage til Refshaleøen for at se Snuff film på hans computer.....

Jeg synes det lyder som en god forklaring :nerve: :nerve:

En fin forklaring. Jeg har dog lige præciseret den lidt.
2

Tilbage til "Livets forhold"