HappyPaww skrev:fisken80 skrev:HappyPaww skrev:Gad egentlig godt vide om der er udenlandske retsmedicinerne og efterforskere på sagen..? Har ærlig talt ikke tiltro til at dansk frikadelle-politi har den rette kaliber til sådan en sag her

Usympatisk indlæg. Dansk politi har faktisk en rigtig høj opklaringsrate og er, som flere skriver, også anerkendte i udlandet for deres kompetencer. Det er jo ikke en færdselsbetjent de sætter til at opklare mord... (ikke at der er noget galt med færdselsbetjente).
Citerer bare dit indlæg som det seneste, men det er et svar til alle der har svaret på mit forrige indlæg.
Det var en indskudt tanke, som måske ikke skulle tages med allerstørste alvorlighed (som så mange andre indlæg i denne tråd), og straks skal man angribes fra alle leder og kanter

Jeg mente det nu mest i den henseende at vi sjældent har oplevet så bestialske sager herhjemme, så den konkrete erfaring hos dansk politi med den her type opgaver er måske ikke super stor.
Man skal efterhånden godt nok gå med livrem og seler og med listesko herinde

Måske ikke superstor? Modsat alle mulige udenlandske efterforskere, der jævnligt beskæftiger sig med ubådsparterede kvindelig?
Drabet på Kim Wall er det 26. drab i 2017, der er MASSER af sager i puljen der er mindst lige så krævende som denne, de får bare ikke den samme ekstreme eksponering i medierne. For nogle år siden fandt man et kvindelig bag et herberg på Sjælland, liget havde fået klippet samtlige fingre af og hevet tænder ud, fingre og tænder blev fundet i toget, i en, af gerningsmændene, glemt taske.
En mand blev for nogle år siden dræbt, parteret og kørt gennem en flishakker.
En ung kvinde blev sidste år tæsket så voldsomt ihjel af sin kæreste, at øjnene bogstaveligt hang ud fra kraniet på hende.
En kvinde blev fundet død, hun var kvalt ved strangulering og ved at gerningsmanden derudover også havde sprøjtet fugeskum hele vejen ned i svælg og lunger.
Derudover er der Amager-sagen, Lundin-sagen, Stine Geisler og Emilie Meng, for ikke at glemme sagerne om seksualforbrydelser og drab på pigebørn som Mia Teglgaard Sprotte, Susan Hansen, Susan Rasch Ibsen og Connie og Conny der havde samme drabsmand.
Enten følger du bare ikke nok med til at kunne forholde dig til, hvorvidt dansk politi har gældende erfaring, eller også tillægger du en given drabssag yderligere bestialskhed blot fordi EB og BT gider beskæftige sig lidt mere med det, end ellers. Peter Madsen er ikke mere syg i potten end så mange andre drabsmænd har været før ham, sagen om Kim Wall er ikke værre end så mange andre drabssager før den. Sagen indeholder til gengæld visse faktorer som en ung, smuk journalist, en semikendt opfinder, en ubåd og et parteret lig, men det gør den ikke mere bestialsk end et seksuelt misbrugt og lemlæstet barnelig, synes du?
Og hey, jeg forstår udmærket, hvis du føler dig lidt angrebet (igen), når folk opponerer fra alle leder og kanter, og jeg forstår faktisk også godt, hvis det ikke er skidefedt, men fremfor at hoppe direkte i offerrollen og snakke om listesko og insinuere at det er alle os der anfægter dine udsagn, der er for nærtagende, så kunne du måske med fordel overveje, om de der ‘indskudte tanker’ fremadrettet var værd at overveje og, jeg ved ikke, måske lige lade rotere et par gange, inden du fyrer dem afsted. Sommetider er det altså bare ikke alle andre, den er gal med...