Orchidea skrev:Aima skrev:men fremfor at hoppe direkte i offerrollen og snakke om listesko og insinuere at det er alle os der anfægter dine udsagn, der er for nærtagende, så kunne du måske med fordel overveje, om de der ‘indskudte tanker’ fremadrettet var værd at overveje og, jeg ved ikke, måske lige lade rotere et par gange, inden du fyrer dem afsted. Sommetider er det altså bare ikke alle andre, den er gal med...
Ej, men fremadrettet var det måske værd at overveje om man skal blive ved med at koge suppe på noget som, trods alt, bare er et harmløst indlæg. Og jo, med ovenstående røffel fremstår du da ret nærtagende i forhold til happys udsagn.
Somme tider skal man altså bare lade det fare.
Lader det fare? Mm. Det gør jeg i omtrent 99% af de tilfælde, hvor jeg synes, nogen (ikke nødvendigvis Happypaws) lukker lort ud herinde. Trust me, når jeg siger, jeg ofte læser indlæg, jeg synes er langt over grænsen for, hvad man kan forvente, at voksne mennesker tillader sig selv at lukke ud på et offentligt forum. Jeg vælger mine kampe med omhu, det er i virkeligheden ret nemt at nøjes med at tænke hvad jeg nu tænker, om typer der har behov for at sidde og skrive nederen pis på internettet om andre menneskers udseende, andre menneskers smag i tøj, musik, mad, andre menneskers valg i livet og whatever der nu ikke er for småt, uvedkommende eller irrelevant til at få en sviner med på vejen herinde.
Jeg opponerer yderst sjældent (længere), for det er ikke min energi værd, men ind i mellem sker det så bare, at jeg støder på noget der i mine øjne er grelt nok til at jeg vil tage debatten herfra og til månen, fordi det, igen i mine øjne, er vigtigt nok til at jeg ikke har lyst til at lade være.
Så længe Happypaws, eller hvilken som helst anden debattør, ‘argumenterer’ for at det er i orden at sidde og omtale en hel institution som effing ‘frikadellepoliti’ og lave rulle-med-øjne-smiley over andre menneskers professionelle virke og fungeren, åbenlyst uden at vide en kæft om noget som helst der har med reel fakta at gøre, for derefter totalt at ansvarsfralægge, hoppe i offerrollen og skyde skylden på nærtagenhed fra os andre, præcis lige så længe fortsætter jeg med at reagere og respondere.
Jeg er fint i stand til at sortere i, hvad jeg gider bruge krudt på herinde, så er det ok med dig, jeg selv afgør dét? Så er det nemlig omvendt fuldstændigt fint med mig at både Happypaws og du synes, jeg er nærtagende mens jeg gør det.