Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 224
Likede indlæg: 4760

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 7. okt 2017, 08:21

Eftersom delene blev fundet i plasticposer får han også igen lidt svært ved at fastholde forklaringen om at han smed hende 'hel' overbord.
Hvor er det dog vanvittigt og meget abnormalt at et så bestialsk mord er en persons første forbrydelse. Det tror jeg også er årsagen til at mange har været imødekommende overfor forklaringen om et uheld efterfulgt af grumme handlinger i panik.
8
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1626
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 23526
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 7. okt 2017, 08:21

Manden må nærmest være psykopat. En ting er hvad han har udsat Kim Wall for noget andet er at han kan tro hans løgne kan holde vand.

Lige i sådanne sager, hvor folk, ikke nok med de begår et bestialsk mord, men ovenikøbet også lyver i så høj grad, skænder liget osv, kunne jeg godt ønske livstid var livstid.
1
Guy Fawkes, the only man to enter the Parliament with honest intentions.

AnCap
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29738

Indlægaf paint » 7. okt 2017, 08:23

Mocca skrev:Fedt at de ihærdigt er fortsat med at lede!

Nu MÅ han da tilstå det reelle forløb!?!

Han har noget af et forklaringsproblem. Ben og hoved, tynget ned af metaldele.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
didaa
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1055

Indlægaf didaa » 7. okt 2017, 08:23

Det er f..... godt efterforskningsarbejde og tværfagligt samarbejde! At arbejde med historiske data for strømforhold sammenlagt med lighundenes snusemarkeringer for derved at kunne give en indikation på hvor man kunne lede - det må man tage hatten af for.
34
didaa

Indlægaf didaa » 7. okt 2017, 08:28

Velvet-Goldmine skrev:Eftersom delene blev fundet i plasticposer får han også igen lidt svært ved at fastholde forklaringen om at han smed hende 'hel' overbord.
Hvor er det dog vanvittigt og meget abnormalt at et så bestialsk mord er en persons første forbrydelse. Det tror jeg også er årsagen til at mange har været imødekommende overfor forklaringen om et uheld efterfulgt af grumme handlinger i panik.

Det er jo heller ikke sikkert at det er hans første forbrydelse af den karakter, men måske den første der bliver opdaget og som han kan dømmes for.

Og vedr. forklaringen, kan han da sagtens fastholde den. Jeg kan forestille mig at forsvareren vil sige, at han jo - når det netop er forklaringen jo naturligt nok ikke kan sige noget om hvad der er sket efter han har smidt hende over bord, men også at det jo rent hypotetisk ikke kan udelukkes at nogen har fisket hende op og foretaget de videre handlinger.

Og så er det alle andre ser sådan her ud :wacko: :wacko: :wacko:
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 350
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6108

Indlægaf Kattefjæs » 7. okt 2017, 08:29

Jeg forstår ikke hvorfor det er en overraskelse at han lyver så vandet driver. Selvfølgelig gør han da det - så længe han tror han kan slippe afsted med det... Går den, så går den jo. Nu strammer nettet og så må vi jo se om han efterhånden ændrer forklaring. Men det er da ikke unormalt i den type sager at man bliver ved og ved med at lyve og bygge videre på løgnehistorien så længe det overhovedet lader sig gøre. Alt for at slippe for straf.
2
Mocca
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1164

Indlægaf Mocca » 7. okt 2017, 08:29

Jeg har gennem forløbet tænkt, at det VAR affektdrab, der ikke var planlagt. Og han så var beregnende og arrogant nok til at tro på, at folk ville hoppe på hans forklaringer om efterspillet, hvor han skaffer sig af med hende.

Men det tror jeg ikke længere.
Jo, at han er 'vanvittig', beregnende og arrogant. Det tror jeg på! Også nok til at han planlagde at slå hende ihjel ig selv troede, at han var andre intelligensmæssigt overlegen nok til at kunne slippe afsted med det.
5
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 224
Likede indlæg: 4760

Indlægaf Velvet-Goldmine » 7. okt 2017, 08:32

didaa skrev:
Det er jo heller ikke sikkert at det er hans første forbrydelse af den karakter, men måske den første der bliver opdaget og som han kan dømmes for.

Og vedr. forklaringen, kan han da sagtens fastholde den. Jeg kan forestille mig at forsvareren vil sige, at han jo - når det netop er forklaringen jo naturligt nok ikke kan sige noget om hvad der er sket efter han har smidt hende over bord, men også at det jo rent hypotetisk ikke kan udelukkes at nogen har fisket hende op og foretaget de videre handlinger.

Det er liiidt vilde spekulationer synes jeg nu - politiet har jo gjort et fantastisk stykke arbejde generelt, og de har nok overhovedet ikke været blinde for at undersøge om han på nogen måde kunne have været involveret i en forbrydelse af samme karakter før.

Han kan helt sikkert bare blive ved med at sige hvad han hele tiden har gjort - eller lukke munden helt, men som du siger, så er der jo ingen bare nogenlunde ædruelige mennesker der ville undlade at dømme ham på de fysiske beviser alligevel.
0
didaa

Indlægaf didaa » 7. okt 2017, 08:34

Kattefjæs skrev:Jeg forstår ikke hvorfor det er en overraskelse at han lyver så vandet driver. Selvfølgelig gør han da det - så længe han tror han kan slippe afsted med det... Går den, så går den jo. Nu strammer nettet og så må vi jo se om han efterhånden ændrer forklaring. Men det er da ikke unormalt i den type sager at man bliver ved og ved med at lyve og bygge videre på løgnehistorien så længe det overhovedet lader sig gøre. Alt for at slippe for straf.

Præcis. Jeg forstår heller ikke alle overraskelserne, og køber heller ikke at han har troet på at jeg er dem alle overlegen og det her gennemskuer de aldrig.

Han ved jo udmærket hvad han har gjort, og derfor når nu handlingen engang er sket og han ved at det KAN se sort ud i fremtiden, så handler det udelukkende om at udtale sig på en måde som placerer ansvaret for beviser og teori hos den modsatte part. Det er her en dygtig forsvarsadvokat kommer ind i billedet, men han virker heller ikke selv uden evner til at udtale sig efter hvordan jeg redder min egen røv. En dårlig begavet person ville jo stå helt, helt anderledes i det videre forløb.
1
Lykke
Kort karma: 207
Likede indlæg: 5433

Indlægaf Lykke » 7. okt 2017, 08:34

Kattefjæs skrev:Jeg forstår ikke hvorfor det er en overraskelse at han lyver så vandet driver. Selvfølgelig gør han da det - så længe han tror han kan slippe afsted med det... Går den, så går den jo. Nu strammer nettet og så må vi jo se om han efterhånden ændrer forklaring. Men det er da ikke unormalt i den type sager at man bliver ved og ved med at lyve og bygge videre på løgnehistorien så længe det overhovedet lader sig gøre. Alt for at slippe for straf.

Vel fordi han skal dømmes for det han konkret har gjort
tror nu heller ikke det kommer som en overraskelse for folk.
2
didaa

Indlægaf didaa » 7. okt 2017, 08:37

Velvet-Goldmine skrev:
didaa skrev:

Det er liiidt vilde spekulationer synes jeg nu - politiet har jo gjort et fantastisk stykke arbejde generelt, og de har nok overhovedet ikke været blinde for at undersøge om han på nogen måde kunne have været involveret i en forbrydelse af samme karakter før.

Han kan helt sikkert bare blive ved med at sige hvad han hele tiden har gjort - eller lukke munden helt, men som du siger, så er der jo ingen bare nogenlunde ædruelige mennesker der ville undlade at dømme ham på de fysiske beviser alligevel.

Jeg relaterer ikke den spekulation til en mistro mod at politiet ikke har undersøgt de her ting - det var fordi du skrev at det er en vild første forbrydelse, og derfor kommentaren om at det behøver det jo ikke at være.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1300
Likede indlæg: 14101

Indlægaf Aima » 7. okt 2017, 08:38

didaa skrev:

Præcis. Jeg forstår heller ikke alle overraskelserne, og køber heller ikke at han har troet på at jeg er dem alle overlegen og det her gennemskuer de aldrig.

Han ved jo udmærket hvad han har gjort, og derfor når nu handlingen engang er sket og han ved at det KAN se sort ud i fremtiden, så handler det udelukkende om at udtale sig på en måde som placerer ansvaret for beviser og teori hos den modsatte part. Det er her en dygtig forsvarsadvokat kommer ind i billedet, men han virker heller ikke selv uden evner til at udtale sig efter hvordan jeg redder min egen røv. En dårlig begavet person ville jo stå helt, helt anderledes i det videre forløb.

Enig, men bortset fra dét, så tror jeg nu, med de seneste fund, at hans forsvarsadvokat råder ham til en (måske delvis) tilståelse. Andet giver ganske enkelt ikke mening, medmindre man er OJ. Simpson.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29738

Indlægaf paint » 7. okt 2017, 08:42

Aima skrev:
didaa skrev:

Enig, men bortset fra dét, så tror jeg nu, med de seneste fund, at hans forsvarsadvokat råder ham til en (måske delvis) tilståelse. Andet giver ganske enkelt ikke mening, medmindre man er OJ. Simpson.

Jeg kunne godt forestille mig, at han er det (typen)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2017, 08:45

Denne her sag bliver mere og mere speget. KW får en MEGET tung luge i hovedet og dør som følge af sine kvæstelser. PM går i panik. Og smider liget over bord. Ukendte Gerningsmænd (Herefter benævnt UG) får fat i liget (Der kan jo altså godt være andre med ubåde i området, er det egentlig blevet undersøgt) får fat i liget. UG svinger deres magiske tryllestav og får kvæstelserne i KW's hoved til at forsvinde i sådan en grad at de bare ligner overfladiske skrammer (Måske vi kunne få nogen af de der magiske tryllestave på landets skadestuer. De virker ret effektive). UG skærer hende stykker. Smider hende i vandet igen. Sejler ind til Refshaleøen og lægger snuff film på PM's computer og sørger for at tilbagedaterer disse så det ikke ser ud som om de er nye film...Herefter forsvinder UG sporløst....

Det bliver virkelig interessant at høre hvad PM nu har af spændende forklaringer...Forhåbentlig så disker han op med lidt mere end "Jeg smed et helt lig i vandet som var død som følge at en tragisk ulykke. Alt hvad der er sket derefter kender jeg ikke noget til"...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Mocca
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1164

Indlægaf Mocca » 7. okt 2017, 08:48

Mit gæt er, at han fuldstændig ændrer forklaring.
Jeg forestiller mig, at hans næste vinkel er, at det var aftalt at de skulle dyrke 'anderledes' og grænsesøgende sex, - på hendes initiativ.
At hun døde ved et uheld pga noget, HUN gjorde forkert.
Og at det var HENDE, der pressede på for at det skulle nå der ud.

Men at han som den 'uskyldige' og pressede part godt vidste, at folk ville bebrejde ham.

Derfor var han NØDT til at slette alle spor. Endda selvom han var i en tilstand, hvor han var chokeret og dybt traumatiseret over, hvilket situation, hun havde lokket/bragt ham i...
3

Tilbage til "Livets forhold"