Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1690

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 7. okt 2017, 10:16

godtnavn skrev:
Evapeva skrev:Når han har filer liggende på computeren, der viser ægte bestialske mord på kvinder, så tror jeg næsten, han altid har været psykopat.

Men de kan jo være fra efter hans fald? Der er ikke oplyst hvor gamle filerne er, og sagde vidnet ikke at han var faldet i vinters og siden ændret karakter, eller husker jeg galt?

Det var i 2008.

Anklageren fortæller, at et vidne også har henvendt sig for at fortælle, at Peter Madsen tilbage i 2008 faldt og slog hovedet islag. Vidnet synes, at Peter Madsen har opført sig urimeligt udover det sædvanlige, efter det skete.

https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-sk ... undersoegt
0
Mocca
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1180

Indlægaf Mocca » 7. okt 2017, 10:22

dgd2007 skrev:
Mocca skrev:Med hensyn til om det var planlagt, - hvem suser rundt med strips i det daglige?

Er det bare mig, der ikke sørger for at min daglige taske indeholder de mest almindelige fornødenheder?
:forvirret:

Kunne du oversætte det til dansk? Jeg forstår slet ikke, hvad du snakker om ... :genert: :gruble:

Der er strips på hendes ben. Ergo har han enten strips liggende i ubåden eller medbragt den til lejligheden.

Så er det bare, at jeg undrer mig over, om strips er noget, man sådan lige har ved hånden.
Jeg har da f.eks. ikke strips i huset. Heller ikke selvom jeg har en værktøjskasse, der indeholder lidt af hvert.
2
Mocca

Indlægaf Mocca » 7. okt 2017, 10:25

KIM K skrev:
didaa skrev:
Mocca skrev:Mit gæt er, at han fuldstændig ændrer forklaring.
Jeg forestiller mig, at hans næste vinkel er, at det var aftalt at de skulle dyrke 'anderledes' og grænsesøgende sex, - på hendes initiativ.
At hun døde ved et uheld pga noget, HUN gjorde forkert.
Og at det var HENDE, der pressede på for at det skulle nå der ud.

Men at han som den 'uskyldige' og pressede part godt vidste, at folk ville bebrejde ham.

Derfor var han NØDT til at slette alle spor. Endda selvom han var i en tilstand, hvor han var chokeret og dybt traumatiseret over, hvilket situation, hun havde lokket/bragt ham i...

Det er en mulighed. Men jeg mener at det er dokumenteret at han ikke har haft hendes dna på penis, og det samme den anden vej rundt. Så det er højst sandsynligt ikke kommet til samleje.

Det er svært at finde spor af sæd på et lig der har ligget 11 døgn i vand. Og han selv havde desværre god tid til at vaske sig inden anholdelsen. Når man vælger at skære i kvindens kønsdele virker det for mig som et seksuelt drevet motiv.
10 knivstik på ydre kønsdele og 4 stik i kønsdelene for at være helt præcis.
Men derfor behøver det selvfølgelig ikke være kommet til egenligt samleje som du rigtigt påpeger, dog finder jeg det mest sandsynligt enten analt eller vaginalt.

Hendes sidste tid har formenligt været præget af rædsel og et sandt smertehelvede.

Sexuel akt behøver jo heller ikke betyde, at han har haft sin penis oppe i hende...
3
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1860
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 32901

Indlægaf LadyFox » 7. okt 2017, 10:30

Mocca skrev:
dgd2007 skrev:
Mocca skrev:Med hensyn til om det var planlagt, - hvem suser rundt med strips i det daglige?

Er det bare mig, der ikke sørger for at min daglige taske indeholder de mest almindelige fornødenheder?
:forvirret:

Kunne du oversætte det til dansk? Jeg forstår slet ikke, hvad du snakker om ... :genert: :gruble:

Der er strips på hendes ben. Ergo har han enten strips liggende i ubåden eller medbragt den til lejligheden.

Så er det bare, at jeg undrer mig over, om strips er noget, man sådan lige har ved hånden.
Jeg har da f.eks. ikke strips i huset. Heller ikke selvom jeg har en værktøjskasse, der indeholder lidt af hvert.

Det tænker jeg ikke er så underligt igen. Strips kan som gaffatape bruges til rigtig mange forskillige ting, så jeg tænker at der intet underligt er i at det et en del af en mand som Madsens værktøj.

Jeg har selv altid strips i huset, og min værktøjskasse er ret begrænset, jeg ser det bare som en rigtig praktisk ting at have. Jeg bruger dem også jævligt.
3
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Mocca

Indlægaf Mocca » 7. okt 2017, 10:35

Gaffatape har jeg, men ikke strips...
Men du har nok ret!
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 4113
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 43545

Indlægaf kidkomb » 7. okt 2017, 10:45

Fy for helvede :puke:
Æv, det giver mig kvalme at der ikke er læsioner på hendes hovede.
Jeg har hele tiden forholdt mig nogenlunde afventende, men nu håber jeg bare at han rådner op i frygt i fængslet.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
Man som i jeg
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
Brugeravatar
KIM K

Indlægaf KIM K » 7. okt 2017, 10:58

Jeg synes heller ikke strips i sig selv virker påfaldende. Det er summen af omstændigheder der får mig til at tro mordet var planlagt.
I begyndelsen troede jeg det var begået i affekt, det tror jeg ikke længere.
Særligt vidnet der så han bragte saven ombord få timer før drabet var en øjenåbner, men også hans udtallelser om hvordan man skjulder et lig til søs ved en tidligere lejlighed blev bemærket. Knive, strips, sav, affaldssække, reb og sågar blylodder til at tynge ligdelene var ombord.
4
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 994
Likede indlæg: 11429

Indlægaf Aragorn » 7. okt 2017, 11:00

Nomine skrev:Gad vide om han har filmet det - hvis han har nydt at se film så er det jo ikke utænkeligt.

Og sync'et det op til en krypteret server et sted, og herefter smadret sin telefon og kastet den i havet. Efterfølgende flyder filmen af Kim Walls tortur og død for evigt på Tor netværket.
1

Invisible kid
Locked away in his brain
From the shame and the pain
World down the drain
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 994
Likede indlæg: 11429

Indlægaf Aragorn » 7. okt 2017, 11:08

KIM K skrev:Jeg synes heller ikke strips i sig selv virker påfaldende. Det er summen af omstændigheder der får mig til at tro mordet var planlagt.
Særligt vidnet der så han bragte saven ombord få timer før drabet var en øjenåbner, men også hans udtallelser om hvordan man skjulder et lig til søs ved en tidligere lejlighed blev bemærket. Knive, strips, sav, affaldssække, reb og sågar blylodder til at tynge ligdelene var ombord.

Spørgsmålet i mit hoved er, hvordan han har udvalgt netop hende. Har han udviklet et særligt had til hende? Eller en tiltrækning? HHar hun stillet kritiske spørgsmål hun skulle betale for? Er det hævn?
0

Invisible kid
Locked away in his brain
From the shame and the pain
World down the drain
Mocca

Indlægaf Mocca » 7. okt 2017, 11:14

Aragorn skrev:
KIM K skrev:Jeg synes heller ikke strips i sig selv virker påfaldende. Det er summen af omstændigheder der får mig til at tro mordet var planlagt.

Spørgsmålet i mit hoved er, hvordan han har udvalgt netop hende. Har han udviklet et særligt had til hende? Eller en tiltrækning? HHar hun stillet kritiske spørgsmål hun skulle betale for? Er det hævn?

Når man ser på hans liv og de specielle ting, han har kastet sig ud i, - så tror jeg at han er motiveret af og bliver provokeret til at bevise, at han kan gøre ting, som andre vurderer, der er ekstreme eller endda umulige.
2
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31598

Indlægaf paint » 7. okt 2017, 11:17

Jeg tvivler kraftigt på at det var planlagt. Ingen, heller ikke PM, sejler ud med en kvinde ombord - lader sig filme og fotografere af tilfældige forbipasserende - hvorefter han dykker ned og udfører planen, Han er ikke dum/ubegavet.

Der er sket ét eller andet på turen og i interaktionen mellem ham og hende, som har skabt en eller bragt ham i en situation, hvor han qua sin psykiske konstitution, har fundet det nødvendigt at slå hende ihjel, efterfølgende

Naturligvis, er han ikke sejlet ud og har glædet sig til at partere hende.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31598

Indlægaf paint » 7. okt 2017, 11:25

Rikke skrev:
paint skrev:Jeg tvivler kraftigt på at det var planlagt. Ingen, heller ikke PM, sejler ud med en kvinde ombord - lader sig filme og fotografere af tilfældige forbipasserende - hvorefter han dykker ned og udfører planen, Han er ikke dum/ubegavet.

Der er sket ét eller andet på turen og i interaktionen mellem ham og hende, som har skabt en eller bragt ham i en situation, hvor han qua sin psykiske konstitution, har slået hende ihjel.

Måske er det præcist planlagt, at de skulle ses af så mange, netop fordi alle vil tænke at ingen er SÅ dum.

Nu forlader vi det realistiske og begiver os ud i det vidtløftige. Det ville sikkert være et udmærket plot i en gyser. Men én ting er film, en anden er virkelighed.

Jeg, i det mindste, tror ikke på det. ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1061
Likede indlæg: 16564

Indlægaf Zombie » 7. okt 2017, 11:40

Han har haft kvinder ombord før, for at have sex med dem. Hvis vi skal tænke i de baner, kan han have fantaseret om og måske endda løseligt planlagt at gøre det imod en anden, tilfældig kvinde - men da tingene gik galt med Kim Wall, havde han det hele ved hånden og blev grebet af en stemning blandet med et behov for at gøre et-eller-andet forsøg på at redde sin røv.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
KIM K

Indlægaf KIM K » 7. okt 2017, 11:40

paint skrev:Jeg tvivler kraftigt på at det var planlagt. Ingen, heller ikke PM, sejler ud med en kvinde ombord - lader sig filme og fotografere af tilfældige forbipasserende - hvorefter han dykker ned og udfører planen, Han er ikke dum/ubegavet.

Der er sket ét eller andet på turen og i interaktionen mellem ham og hende, som har skabt en eller bragt ham i en situation, hvor han qua sin psykiske konstitution, har fundet det nødvendigt at slå hende ihjel, efterfølgende

Vidneudsagn, hans seksuelle præferencer, og materiale fundet på hans pc indeholdende tortur og drab på kvinder modsiger dine udsagn.
Nu skal vi ikke gå hen og blive for naive, der findes mennesker der tænder på andres smerte. Langt de fleste kan adskille fantasi fra virkelighed, mens få vælger at udleve den.

Den dårlige planlægning fik mig også i begyndelsen til at tro drabet var begået i affekt. Siden er der imidlertid kommet indicier frem der taler mod denne tese. Særligt vidneudsagn og den omstændighed han bragte saven ombord få timer før afgang er påfaldende.

Blot fordi noget i et vist omfang er planlagt behøver det jo hverken være intelligent eller veludført.
Som nogle tidligere nævnte har han angiveligt ændret karakter efter et fald, måske er han blevet mere skør end først antaget.
Senest rettet af KIM K 7. okt 2017, 11:41, rettet i alt 1 gang.
2
Mocca

Indlægaf Mocca » 7. okt 2017, 11:41

paint skrev:
Rikke skrev:

Der er sket ét eller andet på turen og i interaktionen mellem ham og hende, som har skabt en eller bragt ham i en situation, hvor han qua sin psykiske konstitution, har slået hende ihjel.

Måske er det præcist planlagt, at de skulle ses af så mange, netop fordi alle vil tænke at ingen er SÅ dum.

Nu forlader vi det realistiske og begiver os ud i det vidtløftige. Det ville sikkert være et udmærket plot i en gyser. Men én ting er film, en anden er virkelighed.

Jeg, i det mindste, tror ikke på det. ;)

Og jeg tænker, at med de ting, vi rent faktisk VED på nuværende tidspunkt, er vi langt ud over normal realisme, og helt ovre i noget, der er mere urealistisk at rumme, end det filmverdenen giver sig af med.

Måske han på det tidspunkt, hvor de vinkede til folk, ikke havde besluttet sig endeligt endnu, om dette var den oplagte mulighed.
Men personligt tror jeg, at han havde forberedt sig og planlagt at gøre det. Eller 'leget' med tanken.

Men jeg ved også, at jeg nu er ude i rent gætteri her. Og blot den fornemmelse, jeg får på grundlag af forløbet ind til nu.
1

Tilbage til "Livets forhold"