Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10451

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Aragorn » 7. okt 2017, 11:08

KIM K skrev:Jeg synes heller ikke strips i sig selv virker påfaldende. Det er summen af omstændigheder der får mig til at tro mordet var planlagt.
I begyndelsen troede jeg det var begået i affekt, det tror jeg ikke længere.
Særligt vidnet der så han bragte saven ombord få timer før drabet var en øjenåbner, men også hans udtallelser om hvordan man skjulder et lig til søs ved en tidligere lejlighed blev bemærket. Knive, strips, sav, affaldssække, reb og sågar blylodder til at tynge ligdelene var ombord.

Spørgsmålet i mit hoved er, hvordan han har udvalgt netop hende. Har han udviklet et særligt had til hende? Eller en tiltrækning? HHar hun stillet kritiske spørgsmål hun skulle betale for? Er det hævn?
0
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Mocca
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1164

Indlægaf Mocca » 7. okt 2017, 11:14

Aragorn skrev:
KIM K skrev:Jeg synes heller ikke strips i sig selv virker påfaldende. Det er summen af omstændigheder der får mig til at tro mordet var planlagt.
I begyndelsen troede jeg det var begået i affekt, det tror jeg ikke længere.
Særligt vidnet der så han bragte saven ombord få timer før drabet var en øjenåbner, men også hans udtallelser om hvordan man skjulder et lig til søs ved en tidligere lejlighed blev bemærket. Knive, strips, sav, affaldssække, reb og sågar blylodder til at tynge ligdelene var ombord.

Spørgsmålet i mit hoved er, hvordan han har udvalgt netop hende. Har han udviklet et særligt had til hende? Eller en tiltrækning? HHar hun stillet kritiske spørgsmål hun skulle betale for? Er det hævn?

Når man ser på hans liv og de specielle ting, han har kastet sig ud i, - så tror jeg at han er motiveret af og bliver provokeret til at bevise, at han kan gøre ting, som andre vurderer, der er ekstreme eller endda umulige.
2
Brugeravatar
paint
Kort karma: 584
Likede indlæg: 29633

Indlægaf paint » 7. okt 2017, 11:17

Jeg tvivler kraftigt på at det var planlagt. Ingen, heller ikke PM, sejler ud med en kvinde ombord - lader sig filme og fotografere af tilfældige forbipasserende - hvorefter han dykker ned og udfører planen, Han er ikke dum/ubegavet.

Der er sket ét eller andet på turen og i interaktionen mellem ham og hende, som har skabt en eller bragt ham i en situation, hvor han qua sin psykiske konstitution, har fundet det nødvendigt at slå hende ihjel, efterfølgende

Naturligvis, er han ikke sejlet ud og har glædet sig til at partere hende.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 7. okt 2017, 11:25

Rikke skrev:
paint skrev:Jeg tvivler kraftigt på at det var planlagt. Ingen, heller ikke PM, sejler ud med en kvinde ombord - lader sig filme og fotografere af tilfældige forbipasserende - hvorefter han dykker ned og udfører planen, Han er ikke dum/ubegavet.

Der er sket ét eller andet på turen og i interaktionen mellem ham og hende, som har skabt en eller bragt ham i en situation, hvor han qua sin psykiske konstitution, har slået hende ihjel.

Måske er det præcist planlagt, at de skulle ses af så mange, netop fordi alle vil tænke at ingen er SÅ dum.

Nu forlader vi det realistiske og begiver os ud i det vidtløftige. Det ville sikkert være et udmærket plot i en gyser. Men én ting er film, en anden er virkelighed.

Jeg, i det mindste, tror ikke på det. ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1034
Likede indlæg: 15712

Indlægaf Zombie » 7. okt 2017, 11:40

Han har haft kvinder ombord før, for at have sex med dem. Hvis vi skal tænke i de baner, kan han have fantaseret om og måske endda løseligt planlagt at gøre det imod en anden, tilfældig kvinde - men da tingene gik galt med Kim Wall, havde han det hele ved hånden og blev grebet af en stemning blandet med et behov for at gøre et-eller-andet forsøg på at redde sin røv.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1636

Indlægaf KIM K » 7. okt 2017, 11:40

paint skrev:Jeg tvivler kraftigt på at det var planlagt. Ingen, heller ikke PM, sejler ud med en kvinde ombord - lader sig filme og fotografere af tilfældige forbipasserende - hvorefter han dykker ned og udfører planen, Han er ikke dum/ubegavet.

Der er sket ét eller andet på turen og i interaktionen mellem ham og hende, som har skabt en eller bragt ham i en situation, hvor han qua sin psykiske konstitution, har fundet det nødvendigt at slå hende ihjel, efterfølgende

Vidneudsagn, hans seksuelle præferencer, og materiale fundet på hans pc indeholdende tortur og drab på kvinder modsiger dine udsagn.
Nu skal vi ikke gå hen og blive for naive, der findes mennesker der tænder på andres smerte. Langt de fleste kan adskille fantasi fra virkelighed, mens få vælger at udleve den.

Den dårlige planlægning fik mig også i begyndelsen til at tro drabet var begået i affekt. Siden er der imidlertid kommet indicier frem der taler mod denne tese. Særligt vidneudsagn og den omstændighed han bragte saven ombord få timer før afgang er påfaldende.

Blot fordi noget i et vist omfang er planlagt behøver det jo hverken være intelligent eller veludført.
Som nogle tidligere nævnte har han angiveligt ændret karakter efter et fald, måske er han blevet mere skør end først antaget.
Senest rettet af KIM K 7. okt 2017, 11:41, rettet i alt 1 gang.
2
Mocca
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1164

Indlægaf Mocca » 7. okt 2017, 11:41

paint skrev:
Rikke skrev:

Der er sket ét eller andet på turen og i interaktionen mellem ham og hende, som har skabt en eller bragt ham i en situation, hvor han qua sin psykiske konstitution, har slået hende ihjel.

Måske er det præcist planlagt, at de skulle ses af så mange, netop fordi alle vil tænke at ingen er SÅ dum.

Nu forlader vi det realistiske og begiver os ud i det vidtløftige. Det ville sikkert være et udmærket plot i en gyser. Men én ting er film, en anden er virkelighed.

Jeg, i det mindste, tror ikke på det. ;)

Og jeg tænker, at med de ting, vi rent faktisk VED på nuværende tidspunkt, er vi langt ud over normal realisme, og helt ovre i noget, der er mere urealistisk at rumme, end det filmverdenen giver sig af med.

Måske han på det tidspunkt, hvor de vinkede til folk, ikke havde besluttet sig endeligt endnu, om dette var den oplagte mulighed.
Men personligt tror jeg, at han havde forberedt sig og planlagt at gøre det. Eller 'leget' med tanken.

Men jeg ved også, at jeg nu er ude i rent gætteri her. Og blot den fornemmelse, jeg får på grundlag af forløbet ind til nu.
1
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 7. okt 2017, 11:46

Zombie skrev:Han har haft kvinder ombord før, for at have sex med dem. Hvis vi skal tænke i de baner, kan han have fantaseret om og måske endda løseligt planlagt at gøre det imod en anden, tilfældig kvinde - men da tingene gik galt med Kim Wall, havde han det hele ved hånden og blev grebet af en stemning blandet med et behov for at gøre et-eller-andet forsøg på at redde sin røv.

Hvis du tænker på værktøj mv. - så, skal man have en hel del værktøj og andre remedier med, hvis man sejler rundt i en hjemmelavet ubåd - for den sags skyld også i en militær. Man skal have ting med, som kan redde en, hvis et rør springer læk, iltforsyningen svigter, el-motoren ikke virker osv. osv.

Hans arsenal af værktøj mv (hvis det er dét du tænker på) ser jeg ikke noget mærkeligt i. Det gør jeg derimod i det, han har brugt det til.
Senest rettet af paint 7. okt 2017, 11:47, rettet i alt 1 gang.
1

Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1615
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 23392
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 7. okt 2017, 11:47

Personligt ville jeg som pårørende vide alt hvad de kunne fortælle mig, samt se eventuelle billeder af liget. Ikke fordi jeg synes det på nogen måde ville være rart, men for mig ville det være nødvendigt at vide så præcist som muligt hvad der var foregået. Dette ville jeg have brug for for at kunne starte helingsprocessen.

Det er mine umiddelbare tanker, men det er jo noget man ikke ved med 100% sikkerhed før man, må det forbydes, står i situationen selv.

Bizart at tænke på men kan alle sådan nogle ting må Kim Walls pårørende gå og tumle med. Måske har de brug for at vide mindst muligt, måske har de det som mig hvor forestillingerne er endnu værre at gå med end at have fakta, hvor grumt det end er, at forholde sig til.
Senest rettet af Dmitra 7. okt 2017, 11:52, rettet i alt 1 gang.
1
Guy Fawkes, the only man to enter the Parliament with honest intentions.

AnCap
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 7. okt 2017, 11:47

paint skrev:
Zombie skrev:Han har haft kvinder ombord før, for at have sex med dem. Hvis vi skal tænke i de baner, kan han have fantaseret om og måske endda løseligt planlagt at gøre det imod en anden, tilfældig kvinde - men da tingene gik galt med Kim Wall, havde han det hele ved hånden og blev grebet af en stemning blandet med et behov for at gøre et-eller-andet forsøg på at redde sin røv.

Hvis du tænker på værktøj mv. - så, skal man have en hel del værktøj og andre remedier med, hvis man sejler rundt i en hjemmelavet ubåd - for den sags skyld også i en militær. Man skal have ting med, som kan redde en, hvis et rør springer læk, iltforsyningen svigter, el-motoren ikke virker osv. osv.

Han arsenal af værktøj mv (hvis det er dét du tænker på) ser jeg ikke noget mærkeligt i. Det gør jeg derimod i det, han har brugt det til.

Det er kniv, kæder og metalstykker store og tunge nok til at holde ligdele nede, herunder en torso.
1
aka Forbies

Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 7. okt 2017, 11:50

Zombie skrev:
paint skrev:

Han arsenal af værktøj mv (hvis det er dét du tænker på) ser jeg ikke noget mærkeligt i. Det gør jeg derimod i det, han har brugt det til.

Det er kniv, kæder og metalstykker store og tunge nok til at holde ligdele nede, herunder en torso.

Ja, og der er sikkert også nedstrygere, ting til at svejse med, ting til at lappe metalplader med osv. Den slags ting, er man nødt til at have med.

Jeg har selv en båd, og jeg har da også en ret omfattende værktøjskasse med strips og alt muligt andet med, hvis nu uheldet skulle være ude.
0

Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 566
Likede indlæg: 26039

Indlægaf Fyrst Eberhard » 7. okt 2017, 11:54

Nu hvor tæppet vel endegyldigt blev hevet væk under PM's version, er jeg lidt interesseret i hans næste forklaring.

Stakkels Betina.
0
Et liv - et lille glimt af tid mellem to evigheder
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 7. okt 2017, 11:55

paint skrev:
Zombie skrev:
paint skrev:

Ja, og der er sikkert også nedstrygere, ting til at svejse med, ting til at lappe metalplader med osv. Den slags ting, er man nødt til at have med.

Jeg har selv en båd, og jeg har da også en ret omfattende værktøjskasse med strips og alt muligt andet med, hvis nu uheldet skulle være ude.

Det er ikke en fantastisk stor båd og jeg har svært ved at se behovet for kæder og tilfældige metalstykker.
Mindre stykker til at lappe huller osv., men det virker overdrevent at han slæber hele det udvidede værksted med. Der er ikke plads til at opbevare det.
1
aka Forbies

Brugeravatar
Dmitra
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 7. okt 2017, 11:56

Fyrst Eberhard skrev:Nu hvor tæppet vel endegyldigt blev hevet væk under PM's version, er jeg lidt interesseret i hans næste forklaring.

Stakkels Betina.

Samme her. Hvis ikke sagen havde været så helt igennem tragisk ville det næsten være sjovt at høre hvad han nu ville påstå.

Hel i vandet, trejde person kom forbi, lappede hendes kranie sammen efter "ulykken" og parterede hende.
0

AnCap
Brugeravatar
Dmitra
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 7. okt 2017, 11:57

Og så synes jeg politiet virkelig sparker røv indtil videre i den her sag. Enorm cadeau til dem indtil videre for deres arbejde.
13

AnCap

Tilbage til "Livets forhold"