Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31611

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 7. okt 2017, 16:31

KIM K skrev:Jeg var også en smule forundret over nogle ikke kunne se mistankegrundlaget for drab meget tidligt i forløbet. For mig pegede alt i sol og måne på en forbrydelse fra første færd.
Kim Wahl var sporløst forsvundet, hun var sidst set sammen med ham. Han sejler ud ved nattetid selv om båden ikke må, og reagerer ikke på lyngby radio der forsøger gennem det meste af natten og formiddagen at få kontakt med ham. Båden synker under mystiske omstændigheder.

Jeg tror grunden til nogle forsvarede ham, og til en hvis udstrækning måske fortsat gør det skyldes han er lidt af en folkehelt med en fanskare bag sig. Nogle føler grangiveligt de kender manden. Havde det været the usual suspect eller anonyme Jørgen hattemager tror jeg realismen var sat ind noget tidligere.

Uanset, hvor mange tegn du ser i "sol og måne", så er man altså uskyldig indtil det modsatte er bevist (eller sandsynliggjort i meget høj grad)

Indtil torsoen dukke op, så kunne hans forklaring om et uheld have vist sig at være rigtig. Han kunne være blevet chokeret/forvirret/akut psykotisk og have smidt liget i havet. Dette vil være besynderligt og underligt, men ikke nødvendigvis kriminelt.

Da torsoen og nu resten, er dukket op - er sagen en helt anden.
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1690

Indlægaf KIM K » 7. okt 2017, 17:01

paint skrev:
KIM K skrev:Jeg var også en smule forundret over nogle ikke kunne se mistankegrundlaget for drab meget tidligt i forløbet. For mig pegede alt i sol og måne på en forbrydelse fra første færd.
Kim Wahl var sporløst forsvundet, hun var sidst set sammen med ham. Han sejler ud ved nattetid selv om båden ikke må, og reagerer ikke på lyngby radio der forsøger gennem det meste af natten og formiddagen at få kontakt med ham. Båden synker under mystiske omstændigheder.

Jeg tror grunden til nogle forsvarede ham, og til en hvis udstrækning måske fortsat gør det skyldes han er lidt af en folkehelt med en fanskare bag sig. Nogle føler grangiveligt de kender manden. Havde det været the usual suspect eller anonyme Jørgen hattemager tror jeg realismen var sat ind noget tidligere.

Uanset, hvor mange tegn du ser i "sol og måne", så er man altså uskyldig indtil det modsatte er bevist (eller sandsynliggjort i meget høj grad)

Indtil torsoen dukke op, så kunne hans forklaring om et uheld have vist sig at være rigtig. Han kunne være blevet chokeret/forvirret/akut psykotisk og have smidt liget i havet. Dette vil være besynderligt og underligt, men ikke nødvendigvis kriminelt.

Da torsoen og nu resten, er dukket op - er sagen en helt anden.

Og så er vi tilbage ved realistisk tilgang til sagen eller mangel på samme.
Et videoovervåget område hvis udsyn rækker helt ned til selve kajen han postulerede at have landsat hende kunne ikke bekræfte hans historie. Heller ikke de omkringliggende husbåde hævdede at have set ubåden lægge til kaj selv om det var lun sommeraften. Det er ellers en type fartøj folk normalt bemærker og interessere sig for, derfor de mange billeder af Kim Wahl i selskab med Peter madsen. Dette sammenholdt med de før nævnte mistænkelige forhold og adfærd gjorde formodningen om urent trav oplagt. Svarer ikke Lyngby radio, ubåden synker under mistænkelige omstændigheder mv. At politiet så ydermere vælger at anholde og sigte ham for manddrab bestyrkede kun mistanken, det er ikke noget de gør uden videre. Langt de fleste drabssigtede tiltales og dømmes sidenhen.

Jeg var heller ikke sikker på dette tidspunkt, men var dog alligevel opmærksom på hvad der var mest sandsynlige scenarie (drab og voldtægt). Siden er det kommet frem hun efter al sandsynlighed også er blevet mishandlet, det rækte min fantasi ikke til i første omgang.
0
Mocca
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1180

Indlægaf Mocca » 7. okt 2017, 20:45

Mange giver udtryk for medfølelse for Kims nærmeste. Og det gør jeg også.
Men det må også være en forfærdelig tid for Peter Madsens nærmeste.
Godt at han ikke har børn! Men hans kone/kæreste må have det ganske forfærdeligt.
11
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sevii » 8. okt 2017, 00:36

Hvor er jeg glad/lettet for at de fandt hovedet. (Den sætning lyder utrolig bizar).

Jeg kan huske at jeg tænkte at der sikkert var sket noget, da de ikke kunne få kontakt til dem, og så senere vidste jeg den var gal da han kom tilbage alene. Da jeg hørte om "begravet til søs" tænkte jeg han havde slået hende ihjel og løj. Det var simpelthen for bizart at man begraver person på den måde, hvis det er en ulykke. Et normalt menneske ville kalde på hjælp. Og så fandt de hendes torso, og jeg håbede inderligt de fandt resten af hendes krop, specielt hovedet. Jeg havde virkelig på fornemmelsen at han løj om lugen. Og se engang, det gjorde han.

Det er så forfærdeligt. Da jeg fik det at vide at de havde fundet ben og hoved, gik jeg helt i stå. Det er så ækelt det der er sket. Det er næsten uvirkeligt.

Jeg ønsker det bedste for hendes familie.
2
:banan: :banan:
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5167

Indlægaf ExCoastal » 8. okt 2017, 04:24

Nyheden har endda nået de mindre lokale nyheder her, og det er sandelig en sjældenhed, at de dækker noget uden for lokalområdet eller større amerikanske nyheder.

http://kron4.com/2017/10/07/danish-poli ... rine-case/
0
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 221
Likede indlæg: 5805

Indlægaf Lathyrus » 8. okt 2017, 07:38

Den sag er simpelthen så syg!!
Tænk at man her bag sin skærm kan glædes over fundet af et afskåret hoved :puke: Selve det at ha ordet “glæde” og “afskåret hoved” i samme sætning er vanvittigt.
Men det fund tænker jeg er super vigtigt i forhold til at modbevise “ulykken” og få Madsen buret inde - helst til han rådner op!!
Men også vigtigt i forhold til Kims familie, kæreste og venner. Hvis det var mig der skulle begrave hende, ville hoved og hjerte betyde utrolig meget for mig at få med i graven. Selvfølgelig ville det optimale være at få en hel krop begravet, men armene ville dog være sekundære forhold til hovedet.

Det er pisse-godt politiarbejde!! :worship:

Mht om han har andre ting på samvittigheden, så er jeg sikker på politiet har tænkt det ind. Og for mig at se er det ikke utænkeligt at han har øvet sig forinden i andre mindre bestialske sager.
3
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14990

Indlægaf Hunkat » 8. okt 2017, 09:33

FletpArkett skrev:Noget helt andet - Jeg synes egentlig også, det er fint pressen har holdt både Peter Madsens kone og KimsWalls kæreste uden for medierne og alle deres skriverier. Deres liv er ødelagt og det kunne være så let at sælge ekstra aviser på artikler om de to - fordi hele befolkningen har så stor en interesse i denne sag.

Helt enig. Man har arbejdet med de udtalelser familien selv har offentliggjort og Madsens bror har vist givet noget interview men det er ikke min fornemmelse at hans hus er belejret af journalister som vil vide hvordan han forholder sig til dette og hint.
Stakkels dem alle sammen, jeg tror altså ikke man bliver helt normal igen efter sådan noget er overgået en. :(
1
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 8. okt 2017, 10:02

FletpArkett skrev:Noget helt andet - Jeg synes egentlig også, det er fint pressen har holdt både Peter Madsens kone og KimsWalls kæreste uden for medierne og alle deres skriverier. Deres liv er ødelagt og det kunne være så let at sælge ekstra aviser på artikler om de to - fordi hele befolkningen har så stor en interesse i denne sag.

Det ville da også være et tilbageskridt, flere hundrede år tilbage i tiden - til dengang, hvor en hel familie blev jaget ud af byen med høtyve, fordi manden i huset havde stjålet en hest eller lign.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1130
Likede indlæg: 17286

Indlægaf dgd2007 » 8. okt 2017, 11:12

Måske har Wall-familien også selv været god til at afvise evt. følere fra pressen :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 8. okt 2017, 11:14

ExCoastal skrev:Nyheden har endda nået de mindre lokale nyheder her, og det er sandelig en sjældenhed, at de dækker noget uden for lokalområdet eller større amerikanske nyheder.

Min salighed: En af værterne på CNN udtalte faktisk Walls navn næsten korrekt i går!
Ellers plejer de jo at sige det, som om hun var en mur.
1
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 8. okt 2017, 11:41

dgd2007 skrev:
ExCoastal skrev:Nyheden har endda nået de mindre lokale nyheder her, og det er sandelig en sjældenhed, at de dækker noget uden for lokalområdet eller større amerikanske nyheder.

Min salighed: En af værterne på CNN udtalte faktisk Walls navn næsten korrekt i går!

Det kunne være én, som kender hende fra New York Times, hvor hun har arbejdet ;)
1

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41378

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. okt 2017, 12:01

paint skrev:

Det ville da også være et tilbageskridt, flere hundrede år tilbage i tiden - til dengang, hvor en hel familie blev jaget ud af byen med høtyve, fordi manden i huset havde stjålet en hest eller lign.

Ahr, ikke mere et tilbageskridt end at medierne dagen efter massakren i Las Vegas kunne visse et interview med morderens bror, der ikke ligefrem fremstod etisk korrekt. Det var tydeligt, at den skrækslagne mand udtalte sig for at få fred, og at journalisterne udnyttede hans choktilstand. Han fortalte om at blive opsøgt og kimet ned.

Jeg mindes et lignende optrin foran hoveddøren hos forældrene til en fransk terrorist, hvor en ældre bror til sidst måtte komme ud og bede de fremmødte om i det mindste at give moderen fred. Da det på en eller anden måde alligevel kom frem, at hun ikke kunne tro, at hendes søn havde gjort noget så forfærdeligt og kom for skade at kalde ham en god dreng (underforstået: sådan som hun havde oplevet ham), blev hun endda latterliggjort og svinet til. Vist også her på debatten.

Men det er da dejligt at konstatere, at de danske og svenske medier heldigvis har andre standarder.
3
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1690

Indlægaf KIM K » 8. okt 2017, 17:05

Tidligere efterforskningsleder ved rejseholdet Kurt Kragh, og tidligere politiinspektør Jørn Moos kommenterer politiets nye fund der blev omtalt på gårsdagens pressemøde, som de mener vil få afgørende betydning for strafudmålingen, fordi disse vil kunne indikere hvorvidt der er tale om planlagt drab eller drab begået i affekt. Noget jeg og et par andre var inde på i går.

Bl.a. udtaler Kurt Kragh at hvis en ting er blevet bragt ombord forud for mødet med Kim Wahl vil det kunne gøre en meget stor forskel, fordi det kan indikere om der var tale om en planlagt handling, det er næsten ordret Copy/paste af mine udtalelser fra i går.

Her ved vi allerede Peter Madsen har et forklaringsproblem i forhold til fukssvansen (en træsav) som ikke var en del af ubådens værktøjskasse eller udstyr, og i øvrigt heller ikke er beregnet til ubådens stålkonstruktioner men blev bragt ombord kort før afgang. Dette er formentlig årsagen til Peter Madsen har valgt at lyve om dette forhold, og nægter at have bragt den med på sejladsen.
Man ved dog med rimelig sandsynlighed det var denne helt specifikke sav han brugte til parteringen af Kim Wahl. Ellers har han ingen grund til at lyve, og siden skaffe saven af vejen. Man ved nemlig med sikkerhed saven blev bragt ombord få timer før afgang, formentlig kort tid efter Kim Wahl og hendes fotograf havde afsluttet interviewet af Peter Madsen i dennes værksted. Dette har Peter Madsen erkendt, efter et vidne opsøgte politiet med disse oplysninger.
Problemet er bare at saven fortsat ikke er fundet ud fra det oplyste, måske ligger den sammen med armene i en sæk på havets bund.

Men der er andre genstande der kan være interessante, som muligvis kan indikere planlagt drab jf. tidligere efterforskningsleder Kurt Kragh, f.eks. metalrørene og blyloderne som et par stykker af os ligeledes nævnte i går.

Lad os håbe politiet vil kunne sandsynliggøre planlagt drab, og helst også med sex og forudgående mishandling som motiv. Det er alt sammen vigtigt hvis man ønsker han skal bures inde længe. I de to sidste forhold er bevisførelsen dog tæt på at være løftet uden for enhver rimelig tvivl, med oplysninger om han valgte at skære i hendes kønsdele, fulgt op med vidneudsagn og fund på hans computer, så disse punkter er jeg ikke så meget i tvivl om anklagemyndigheden formår at bringe hele vejen i mål.

Nu skal fundene undersøges nøje. I drabssager skelnes der nemlig ved strafudmålingen mellem planlagte drab og drab begået i affekt, og de fundne genstande kan bidrage til at kaste lys over dette. Sådan lyder det fra Kurt Kragh, som er tidligere efterforskningsleder i Rejseholdet.

»Indgår disse ting i det, man har på en ubåd, og hidrører de fra Peter Madsens værksted? Og hvis de ikke gør, hvornår og hvorfor er de så bragt ombord på ubåden og af hvem? Det er ret afgørende,« siger han og tilføjer:

»Er de her rør (metaldelene, red.) en sædvanlig del af ubådens reservedelslager, eller er de medbragt forud for mødet med Kim Wall? Det vil gøre en meget stor forskel, fordi det kan indikere, om der er tale om en planlagt handling.

https://www.bt.dk/krimi/efter-gennembru ... g-i-retten
1
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 994
Likede indlæg: 11434

Indlægaf Aragorn » 8. okt 2017, 17:20

Tanken om, at han har betalt for sine snuff-film med sin egen hjemmeproducerede film, til et lyssky netværk, akkurat som pædofile gør det, rider mig. Det er godt nok klamt at tænke på og at forestille sig.
5

Invisible kid
Locked away in his brain
From the shame and the pain
World down the drain
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 8. okt 2017, 17:33

paint skrev:
dgd2007 skrev:Min salighed: En af værterne på CNN udtalte faktisk Walls navn næsten korrekt i går!

Det kunne være én, som kender hende fra New York Times, hvor hun har arbejdet ;)

Det kan faktisk godt lade sig gøre ... hun (Lynda Kinkade) har åbenbart været i New York som australsk korrespondent 2013 til 14/15 stykker. :)
0

Tilbage til "Livets forhold"