Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 222

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Atomic Blonde » 13. aug 2017, 16:19

Jeg tænker at der også er den mulighed at hun selv er sprunget i vandet. Måske i et desperat forsøg for at komme væk fra et overfald. Hun kan derefter være druknet og så har han opfundet historien om at han har sat hende af i håbet om at hun ikke bliver fundet. At han sænker ubåden, kunne måske være en form for decoy.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29751

Indlægaf paint » 13. aug 2017, 16:21

Jeg citerer lige mig selv

Det bliver mere og mere mystisk:

"Ubåten var på väg från Danmark till Sverige med en fart på fem-sex knop. Vittnet som Aftonbladet varit i kontakt med reagerade starkt över att ubåten färdades med släckta lanternor. "

"Lørdag d. 12. aug. 2017 - kl. 19:44

Rekordstort fund: Et ton narko smuglet fra Danmark til Sverige

Det sydsvenske toldvæsen stoppede tidligere på året en lastvogn, som viste sig at være fyldt med narko. Beslaglæggelsen er den største nogensinde"

:gruble:
Senest rettet af paint 13. aug 2017, 16:23, rettet i alt 1 gang.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 16:22

paint skrev:
Code71 skrev:Han har åbenbart sejlet med slukkede lygter midt i Øresund på en meget befærdet strækning og var tæt på at kollidere med et fragtskib

http://www.bt.dk/krimi/nye-oplysninger- ... -fragtskib

"Ubåten var på väg från Danmark till Sverige med en fart på fem-sex knop. Vittnet som Aftonbladet varit i kontakt med reagerade starkt över att ubåten färdades med släckta lanternor. " :gruble:

Ja og det var der hvor den blev meldt savnet.

Två och en halv timme efter att besättningen på handelsfartyget såg Nautilus anmäldes farkosten försvunnen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vqM ... -i-morkret

Så er det bare hvornår den præcist blev meldt savnet, jeg så en timeline men det var noget rod.

[img]Kl. 03.39: Her kontakter JRCC og oplyser, at der kan være sket en ulykke og at ubåden derfor kan have været ude for et forlis.

Kl. 0711: Her udsendte Lyngby Radio en generel alarm til skibsfarten i Øresund og den østlige Østersø om at holde udkig efter ubåden.[/img]

Hvis 7:11 er der hvor den blev meldt savnet, så så de den ca 4:30 om natten. RIght?
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 16:22

paint skrev:Jeg xiterer lige mig selv

"Ubåten var på väg från Danmark till Sverige med en fart på fem-sex knop. Vittnet som Aftonbladet varit i kontakt med reagerade starkt över att ubåten färdades med släckta lanternor. "

Det sydsvenske toldvæsen stoppede tidligere på året en lastvogn, som viste sig at være fyldt med narko. Beslaglæggelsen er den største nogensinde"

Nej nej nej nu bliver det for meget :) Don't go that way :)
0
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 222

Indlægaf Atomic Blonde » 13. aug 2017, 16:24

Tja, hjemmebyggede ubåde er jo før blevet brugt til narkosmugling.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 13. aug 2017, 16:25

eks-Maupassant skrev:

Tjah. Hvem ved? En opfinder der er i kronisk pengemangel til sine projekter. En ubåd, er da en glimrende og diskret måde at sejle ting og sager til Sverige på.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 16:28

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:

Tjah. Hvem ved? En opfinder der er i kronisk pengemangel til sine projekter. En ubåd, er da en glimrende og diskret måde at sejle ting og sager til Sverige på.

Det er 'Breaking Bad' IRL :)

Jeg kan bare ikke rumme hvis det er så sindsygt at en opfinder er undercover narkosmugler og så myrder en journalist i båden. Det er lissom TV i 2017 har forladt skærmen og er blevet virkelighed :)
1
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 13. aug 2017, 16:30

Jeg skal måske lige for god ordens skyld anføre, at narkosmuglingen ikke var i lørdags, men tidligere i år.
0

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1981
Likede indlæg: 39675

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. aug 2017, 16:30

Så alt, der har med Danmark, Sverige og noget kriminelt at gøre, skal pludselig rodes ind i ubådssagen?
Godt politiet tager sig lidt bedre tid end folkedomstolen.
1
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 13. aug 2017, 16:31

DetSorteCirkus skrev:Så alt, der har med Danmark, Sverige og noget kriminelt at gøre, skal pludselig rodes ind i ubådssagen?
Godt politiet tager sig lidt bedre tid end folkedomstolen.

Vi brainstormer bare ;)
3

Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 16:32

Ej men narko-lastbilen blev taget i marts da den var ved at køre over Øresundsbroen, så jeg tror ikke den her har noget med ubåden at gøre.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 16:33

MED MINDRE de er gået over til at bruge ubåd fordi deres lastbil blev taget! :gruble: :shock: :ninja:
2
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 13. aug 2017, 16:36

eks-Maupassant skrev:Ej men narko-lastbilen blev taget i marts da den var ved at køre over Øresundsbroen, så jeg tror ikke den her har noget med ubåden at gøre.

Jeps. Jeg rettede også mig selv.
Men det svenske politi er i færd med at optrevle et større og vidt forgrenet narkonetværk, der smugler narko til Sverige. Og da den svenske fragtbåd observerede ubåden (som sejlede med slukkede lanterner fra Danmark mod Sverige) - dukkede tanken op. Bare spekulationer ;)
0

Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 934
Likede indlæg: 10499

Indlægaf Aragorn » 13. aug 2017, 16:48

Hvis manden smugler narkotika, så virker det som en ualmindelig dårlig idé, at tage et vidne med på turen. Jeg kan ikke forestille mig, han er så ubegavet. Selv den dummeste gade-pusher ved, at man skal være diskret i dén situation.

Derudover, så har jeg svært ved at se den umiddelbare sammenhæng mellem hans u-båd, og så en lastbil der standes med narkotika ombord - men det er måske mig, der overser forbindelsen? Hvis nogen kan se forbindelsen, vil jeg gerne have at vide, hvad den er.

Der er to motiver, der slår mig som de mest åbenlyse: Penge og sex. Manden har i hvert fald nok at bruge penge på - det er dyrt at bygge en u-ubåd, og det er dyrt at bygge raketter. Han er muligvis dybt forgældet. Hvis den forsvundne journalist har fået indsigt i noget, som har kunnet forhindre ham i at tjene penge på sin u-båd (forudsat at den overhovedet er noget, som nogen gerne vil købe - det aner jeg ikke), så har han måske dræbt hende, for at undgå hun snakkede højt om sin viden.

Det andet motiv er det ældste i verden: Voldtægt. Han har forgrebet sig på hende, og derefter skaffet hende af vejen. Dette motiv er jo desværre ret almindeligt, det er bare usædvanligt at det foregår i åbent hav på en u-båd.

At manden ikke er uskyldig, er jeg ret overbevist om. Jeg bygger min formodning på at han har afgivet skiftende forklaringer til politiet, og at hans umiddelbare forklaring om, at han forsøgte at reparere noget, som derefter gik galt således at u-båden sank, ikke er vurderet til at være rigtig efter politiets mening, men at det for dem ser ud som om, han har sænket den med vilje.

Desforuden, så så jeg det korte klip som TV2 havde lavet med ham, hvor han forklarer sig til kameraet om, hvad der gik galt, umiddelbart efter han er reddet i land. Hans måde at være på, var meget fattet og rolig, og det var en relativ teknisk og tør forklaring han afgav til kameraet. Hans udtalelse virkede på mig indstuderet og han var kølig og afmålt. Jeg påstår ikke, at jeg kan læse tanker, eller at jeg er en omvandrende løgnedetektor, men allerede da jeg så ham dér, tænkte jeg, han ikke havde rent mel i posen. Det er jeg stadig overbevist om. Uanset hvad der er sket, er jeg sikker på, at det han udtalte til TV2 på det tidspunkt, ikke var rigtigt.

Få timer senere var han mistænkt for drab.
0
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 934
Likede indlæg: 10499

Indlægaf Aragorn » 13. aug 2017, 16:51

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:Ej men narko-lastbilen blev taget i marts da den var ved at køre over Øresundsbroen, så jeg tror ikke den her har noget med ubåden at gøre.

Jeps. Jeg rettede også mig selv.
Men det svenske politi er i færd med at optrevle et større og vidt forgrenet narkonetværk, der smugler narko til Sverige. Og da den svenske fragtbåd observerede ubåden (som sejlede med slukkede lanterner fra Danmark mod Sverige) - dukkede tanken op. Bare spekulationer ;)

Man har selvfølgelig hørt lignende ting før, også med mennesker, der slet ikke burde færdes i de miljøer. Tanken om pengemangel og høj gæld, har jeg i hvert fald også haft.

Igen synes jeg det er besynderligt at tage et vidne - en journalist, af alle mennesker - med på en tur til et drop af narkotika et sted ved Sveriges kyst.

Omvendt, så er han næppe professionel kriminel, og så laver man selvfølgelig fejl, når man virker uden for sit kompetanceområde.

Skulle det være tilfældet, vil jeg dog kalde ham den dummeste kloge mand, jeg nogensinde har hørt om.
1
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life

Tilbage til "Livets forhold"