Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1700

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 8. okt 2017, 18:07

Aragorn skrev:Tanken om, at han har betalt for sine snuff-film med sin egen hjemmeproducerede film, til et lyssky netværk, akkurat som pædofile gør det, rider mig. Det er godt nok klamt at tænke på og at forestille sig.

Tanken om han har optaget overgrebet på Kim Wahl har også strejfet mig med baggrund i vi ved han kunne lide at se den slags.
Var der optagelser på mobiltelefon eller et medbragt kamera som politiet ikke skulle se ?
Vi ved i hvert fald begge mobiltelefoner er forsvundet.
Egentlig lidt påfaldende han ikke forsøgte at medbringe den da han forlod den synkende ubåd.

En mobiltelefon ville være noget af det første jeg ville forsøge at redde med alle de oplysninger der i dag ligger på dem, og en umulig opgave synes det heller ikke at være. Han havde jo god tid til at forberede sig i. Jeg ville putte den i en plastikpose eller lignende og svømme med den hævet over havoverfladen de få meter til den nærliggende redningsbåd. Det er ikke sikkert det ville lykkes, men jeg ville i det mindste gøre forsøget.

Jeg tror der er en dybere årsag til Peter Madsen ikke ville have politiet fandt hans telefon, det behøver selvfølgelig ikke være optagelser af selve overgrebet på Kim Wahl, men tanken er da nærliggende.
3
Brugeravatar
musel
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Indlægaf musel » 9. okt 2017, 07:17

FletpArkett skrev:Noget helt andet - Jeg synes egentlig også, det er fint pressen har holdt både Peter Madsens kone og KimsWalls kæreste uden for medierne og alle deres skriverier. Deres liv er ødelagt og det kunne være så let at sælge ekstra aviser på artikler om de to - fordi hele befolkningen har så stor en interesse i denne sag.

Jeg kan desværre fortælle, at det heller ikke er alle der har det. Jeg kender hans kone, og er blevet kontaktet af en svensk journalist. Det samme er mange andre i hendes omgangskreds. Et medie har lagt et billede af hende på deres facebookside. Men heldigvis opfører de fleste sig anstændigt indtil videre.
2
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4065

Indlægaf Pax Romana » 10. okt 2017, 10:45

Tamara skrev:http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-10-10-peter-madsens-dna-skal-testes-i-svenske-drabssager-med-parterede-lig

Lidt uhyggeligt.
Ja, men også forståeligt hvis man har uopklarede sager med sammenfald.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 11. okt 2017, 10:01

Nå historietimen er åbenbart forbi. Nu ønsker PM ikke at tale med politiet længere efter fundet af hovedet og benene

https://www.bt.dk/krimi/ny-drejning-i-u ... d-politiet
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4065

Indlægaf Pax Romana » 11. okt 2017, 10:13

Mon ikke hans advokat råder ham til at tilstå.
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 62
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2071

Indlægaf DenBruneMunk » 11. okt 2017, 10:35

Code71 skrev:Nå historietimen er åbenbart forbi. Nu ønsker PM ikke at tale med politiet længere efter fundet af hovedet og benene

https://www.bt.dk/krimi/ny-drejning-i-u ... d-politiet

Ikke engang her på forum kan vi komme op med flere konspirations teorier, så hans træk er nok passende indtil det bliver en tilståelse.

Manden er nok så sindssyg så han vil fortsætte med at påstå sin uskyld i denne forbindelse, så retssagen bliver der han dømmes, rigtig hårdt forhåbentlig og udvises til fængsel ophold i Hong kong :)
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 2866
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 41157
Kontakt:

Indlægaf Ado » 11. okt 2017, 10:37

En femmer på, at manden ikke kan holde kæft i sidste ende.
8
Trimmenazi.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 605
Likede indlæg: 31746

Indlægaf paint » 11. okt 2017, 10:41

Jeg tror, umiddelbart, at der er større chance for at han vil prøve at komme til at begå selvmord, som situationen er nu. Dét der venter ham forude, med en retssag, som nærmest hele verden interesserer sig for og vil rapportere fra, og hvor han ville skulle sidde i en retssal og blive konfronteret med sine vanvittige gerninger, tror jeg ikke han har ret meget lyst til.

Dette kan han selvfølgelig slippe for ved at erklære sig skyldig i samtlige punkter. Men jeg tvivler.

Bagefter, vil der vente ham en mangeårig fængsels eller forvaringsdom, og han vil aldrig kunne genoptage det der var hele hans liv - hans raketværksted.

Spørgsmålet er om, han kan/vil leve med de fremtidsudsigter (eller mangel på samme? ) :gruble:
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
MyIdea
Kort karma: 38
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 668

Indlægaf MyIdea » 11. okt 2017, 14:10

Pax Romana skrev:Mon ikke hans advokat råder ham til at tilstå.

Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg har ikke så meget forstand på den her slags; vil en forsvarsadvokats klient typisk fortælle sin advokat sandheden, eller fastholder man sin uskyld overfor hende? For hun kan vel ikke råde ham til at tilstå, hvis han også fastholder sin uskyld overfor hende?
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Akehurst2
Kort karma: 889
Likede indlæg: 25482

Indlægaf Akehurst2 » 11. okt 2017, 14:17

MyIdea skrev:

Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg har ikke så meget forstand på den her slags; vil en forsvarsadvokats klient typisk fortælle sin advokat sandheden, eller fastholder man sin uskyld overfor hende? For hun kan vel ikke råde ham til at tilstå, hvis han også fastholder sin uskyld overfor hende?

Det er vist meget forskelligt hvad folk fortæller deres forsvarsadvokat.

Merete Stagetorn beskrev i sin bog (for efterhånden en del år siden) at det var undtagelsen snarere end reglen at klienten af sig selv fortalte om han eller hun var skyldig - og at det var hendes indtryk at klienterne regnede med, hun bedre ville kunne kæmpe for dem, hvis hun ikke vidste at de var skyldige på forhånd.

Men der er jo nogle fordele ved at tilstå fordi retssagen så kan køre som tilståelsessag, hvilket betyder at den kan fremmes hurtigere, gennemføres hurtigere (og dermed også billigere) og man hurtigere kan slippe ud af varetægt. Og det kan man jo godt fortælle klieneten, samtidig med at man som advokat forklarer, hvis man vurderer at man regner med, politiet og anklagemyndigheden godt kan være rimelig sikre på en domfældelse.
0
Akehurst2
Kort karma: 889
Likede indlæg: 25482

Indlægaf Akehurst2 » 11. okt 2017, 14:19

Dmitra skrev:Det kommer nok meget an på klienten, nogle vil, andre vil fortælle brudstykker af sandheden, andre vil lyve kontinuerligt.
Advokaten kan godt råde en klient til, at tilstå, specielt hvis alle beviser peger i den retning, men det er klienten selv der bestemmer om h*n vil det eller ej, uanset forsvarerens tilskyndninger. Og så skal forsvareren jo prøve at få det bedste h*n kan for sin klient, arbejde udfra det bedste der er at vinde i forhold til beviser, anklager osv.

Ja, selvom der tilstås kan forsvareren jo påpege, at det fx ikke var planlagt eller hvad der nu måtte tale for klienten.
0
Brugeravatar
MyIdea
Kort karma: 38
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 668

Indlægaf MyIdea » 11. okt 2017, 14:27

Akehurst2 skrev:
MyIdea skrev:

Det er vist meget forskelligt hvad folk fortæller deres forsvarsadvokat.

Merete Stagetorn beskrev i sin bog (for efterhånden en del år siden) at det var undtagelsen snarere end reglen at klienten af sig selv fortalte om han eller hun var skyldig - og at det var hendes indtryk at klienterne regnede med, hun bedre ville kunne kæmpe for dem, hvis hun ikke vidste at de var skyldige på forhånd.

Men der er jo nogle fordele ved at tilstå fordi retssagen så kan køre som tilståelsessag, hvilket betyder at den kan fremmes hurtigere, gennemføres hurtigere (og dermed også billigere) og man hurtigere kan slippe ud af varetægt. Og det kan man jo godt fortælle klieneten, samtidig med at man som advokat forklarer, hvis man vurderer at man regner med, politiet og anklagemyndigheden godt kan være rimelig sikre på en domfældelse.

Men vil en forsvarsadvokat gerne kende sandheden? Også selvom klienten vil fastholde sin uskyld i retten, eller har det ikke nogen betydning for deres arbejde?
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Indlægaf Slettet bruger » 11. okt 2017, 14:29

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:
FletpArkett skrev:Noget helt andet - Jeg synes egentlig også, det er fint pressen har holdt både Peter Madsens kone og KimsWalls kæreste uden for medierne og alle deres skriverier. Deres liv er ødelagt og det kunne være så let at sælge ekstra aviser på artikler om de to - fordi hele befolkningen har så stor en interesse i denne sag.

Det ville da også være et tilbageskridt, flere hundrede år tilbage i tiden - til dengang, hvor en hel familie blev jaget ud af byen med høtyve, fordi manden i huset havde stjålet en hest eller lign.

Ahr, ikke mere et tilbageskridt end at medierne dagen efter massakren i Las Vegas kunne visse et interview med morderens bror, der ikke ligefrem fremstod etisk korrekt. Det var tydeligt, at den skrækslagne mand udtalte sig for at få fred, og at journalisterne udnyttede hans choktilstand. Han fortalte om at blive opsøgt og kimet ned.

Jeg mindes et lignende optrin foran hoveddøren hos forældrene til en fransk terrorist, hvor en ældre bror til sidst måtte komme ud og bede de fremmødte om i det mindste at give moderen fred. Da det på en eller anden måde alligevel kom frem, at hun ikke kunne tro, at hendes søn havde gjort noget så forfærdeligt og kom for skade at kalde ham en god dreng (underforstået: sådan som hun havde oplevet ham), blev hun endda latterliggjort og svinet til. Vist også her på debatten.

Men det er da dejligt at konstatere, at de danske og svenske medier heldigvis har andre standarder.

Var det hende med 9/11? Kan huske jeg på fransk TV så en mor til en af 9/11 gutterne, der ikke troede på det var ham fordi han var en god dreng osv, selv om der ikke var noget at rafle over.

Og dengang tænkte jeg hun var en spade, men har senere skiftet ændring, moderkærlighed og den slags, og tror mere hun godt vidste det var ham, men alligevel taber hun ikke håbet i ham eller hvad skal man sige.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Indlægaf Slettet bruger » 11. okt 2017, 14:33

Ado skrev:En femmer på, at manden ikke kan holde kæft i sidste ende.

Yes.

Det kan være han skifter taktik, og skifter medie-persona fra raketfyr til super-morder, han vil i begge tilfælde få opmærksomhed og bekræftelse.

Det er set at seriemordere i USA har tilstået MASSER af drab de slet ikke har begået, for at forhale retssagerne og for at gøre sig vigtige og have ting at forhandle med og sådan.

Han kan jo bare lade et ord falde om at han var med til det med Emlie Meng f.eks. og så har han underholdning og opmærksomhed mens de undersøger det. Og jo mere han er i medierne, jo flere kvinder skriver tl ham og vil giftes med ham og på fængsels-date osv.
3
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 10293

Indlægaf Rapfisk » 11. okt 2017, 14:37

MyIdea skrev:
Men vil en forsvarsadvokat gerne kende sandheden? Også selvom klienten vil fastholde sin uskyld i retten, eller har det ikke nogen betydning for deres arbejde?

Jeg vil tro, at de fleste forsvarsadvokater gerne vil kende sandheden, fordi de i så fald bedre kan forberede deres sag. Hvis PMs advokat ikke har kendt sandheden, har hun været nødt til at tilrettelægge sit forsvar på ny, hver gang der er kommet nye oplysninger. På den måde vil hun have været på bagkant med udviklingen hele tiden. Hvis hun har kendt sandheden, har hun dels haft de bedste forudsætninger for at råde sin klient til, hvordan han skal forholde sig, dels har hun i samarbejde kunnet lægge scenarier for, hvordan de skulle forholde sig i forskellige situationer (hvis liget ikke blev fundet, hvis en del blev fundet, hvis kun tøj, men ikke lig blev fundet osv.).

En forsvarsadvokats rolle er at sørge for, at en klient har det bedst mulige forsvar mod anklagen. Det betyder, at de i princippet ikke behøver at forholde sig til skyldsspørgsmålet. Deres professionelle tilgang er, at de skal have klienten frifundet, hvis beviserne mod klienten ikke er stærke nok - uanset, om klienten er skyldig eller ej. Det er også en del af retsstaten, at anklageren skal gøre sit arbejde ordentligt, og det er forsvaret med til at sikre.
4
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Livets forhold"