Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1636

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 8. okt 2017, 17:05

Tidligere efterforskningsleder ved rejseholdet Kurt Kragh, og tidligere politiinspektør Jørn Moos kommenterer politiets nye fund der blev omtalt på gårsdagens pressemøde, som de mener vil få afgørende betydning for strafudmålingen, fordi disse vil kunne indikere hvorvidt der er tale om planlagt drab eller drab begået i affekt. Noget jeg og et par andre var inde på i går.

Bl.a. udtaler Kurt Kragh at hvis en ting er blevet bragt ombord forud for mødet med Kim Wahl vil det kunne gøre en meget stor forskel, fordi det kan indikere om der var tale om en planlagt handling, det er næsten ordret Copy/paste af mine udtalelser fra i går.

Her ved vi allerede Peter Madsen har et forklaringsproblem i forhold til fukssvansen (en træsav) som ikke var en del af ubådens værktøjskasse eller udstyr, og i øvrigt heller ikke er beregnet til ubådens stålkonstruktioner men blev bragt ombord kort før afgang. Dette er formentlig årsagen til Peter Madsen har valgt at lyve om dette forhold, og nægter at have bragt den med på sejladsen.
Man ved dog med rimelig sandsynlighed det var denne helt specifikke sav han brugte til parteringen af Kim Wahl. Ellers har han ingen grund til at lyve, og siden skaffe saven af vejen. Man ved nemlig med sikkerhed saven blev bragt ombord få timer før afgang, formentlig kort tid efter Kim Wahl og hendes fotograf havde afsluttet interviewet af Peter Madsen i dennes værksted. Dette har Peter Madsen erkendt, efter et vidne opsøgte politiet med disse oplysninger.
Problemet er bare at saven fortsat ikke er fundet ud fra det oplyste, måske ligger den sammen med armene i en sæk på havets bund.

Men der er andre genstande der kan være interessante, som muligvis kan indikere planlagt drab jf. tidligere efterforskningsleder Kurt Kragh, f.eks. metalrørene og blyloderne som et par stykker af os ligeledes nævnte i går.

Lad os håbe politiet vil kunne sandsynliggøre planlagt drab, og helst også med sex og forudgående mishandling som motiv. Det er alt sammen vigtigt hvis man ønsker han skal bures inde længe. I de to sidste forhold er bevisførelsen dog tæt på at være løftet uden for enhver rimelig tvivl, med oplysninger om han valgte at skære i hendes kønsdele, fulgt op med vidneudsagn og fund på hans computer, så disse punkter er jeg ikke så meget i tvivl om anklagemyndigheden formår at bringe hele vejen i mål.

Nu skal fundene undersøges nøje. I drabssager skelnes der nemlig ved strafudmålingen mellem planlagte drab og drab begået i affekt, og de fundne genstande kan bidrage til at kaste lys over dette. Sådan lyder det fra Kurt Kragh, som er tidligere efterforskningsleder i Rejseholdet.

»Indgår disse ting i det, man har på en ubåd, og hidrører de fra Peter Madsens værksted? Og hvis de ikke gør, hvornår og hvorfor er de så bragt ombord på ubåden og af hvem? Det er ret afgørende,« siger han og tilføjer:

»Er de her rør (metaldelene, red.) en sædvanlig del af ubådens reservedelslager, eller er de medbragt forud for mødet med Kim Wall? Det vil gøre en meget stor forskel, fordi det kan indikere, om der er tale om en planlagt handling.

https://www.bt.dk/krimi/efter-gennembru ... g-i-retten
1
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 933
Likede indlæg: 10487

Indlægaf Aragorn » 8. okt 2017, 17:20

Tanken om, at han har betalt for sine snuff-film med sin egen hjemmeproducerede film, til et lyssky netværk, akkurat som pædofile gør det, rider mig. Det er godt nok klamt at tænke på og at forestille sig.
6
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1111
Likede indlæg: 16646

Indlægaf dgd2007 » 8. okt 2017, 17:33

paint skrev:
dgd2007 skrev:Min salighed: En af værterne på CNN udtalte faktisk Walls navn næsten korrekt i går!
Ellers plejer de jo at sige det, som om hun var en mur.

Det kunne være én, som kender hende fra New York Times, hvor hun har arbejdet ;)

Det kan faktisk godt lade sig gøre ... hun (Lynda Kinkade) har åbenbart været i New York som australsk korrespondent 2013 til 14/15 stykker. :)
0
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1636

Indlægaf KIM K » 8. okt 2017, 18:07

Aragorn skrev:Tanken om, at han har betalt for sine snuff-film med sin egen hjemmeproducerede film, til et lyssky netværk, akkurat som pædofile gør det, rider mig. Det er godt nok klamt at tænke på og at forestille sig.

Tanken om han har optaget overgrebet på Kim Wahl har også strejfet mig med baggrund i vi ved han kunne lide at se den slags.
Var der optagelser på mobiltelefon eller et medbragt kamera som politiet ikke skulle se ?
Vi ved i hvert fald begge mobiltelefoner er forsvundet.
Egentlig lidt påfaldende han ikke forsøgte at medbringe den da han forlod den synkende ubåd.

En mobiltelefon ville være noget af det første jeg ville forsøge at redde med alle de oplysninger der i dag ligger på dem, og en umulig opgave synes det heller ikke at være. Han havde jo god tid til at forberede sig i. Jeg ville putte den i en plastikpose eller lignende og svømme med den hævet over havoverfladen de få meter til den nærliggende redningsbåd. Det er ikke sikkert det ville lykkes, men jeg ville i det mindste gøre forsøget.

Jeg tror der er en dybere årsag til Peter Madsen ikke ville have politiet fandt hans telefon, det behøver selvfølgelig ikke være optagelser af selve overgrebet på Kim Wahl, men tanken er da nærliggende.
4
Brugeravatar
musel
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Indlægaf musel » 9. okt 2017, 07:17

FletpArkett skrev:Noget helt andet - Jeg synes egentlig også, det er fint pressen har holdt både Peter Madsens kone og KimsWalls kæreste uden for medierne og alle deres skriverier. Deres liv er ødelagt og det kunne være så let at sælge ekstra aviser på artikler om de to - fordi hele befolkningen har så stor en interesse i denne sag.

Jeg kan desværre fortælle, at det heller ikke er alle der har det. Jeg kender hans kone, og er blevet kontaktet af en svensk journalist. Det samme er mange andre i hendes omgangskreds. Et medie har lagt et billede af hende på deres facebookside. Men heldigvis opfører de fleste sig anstændigt indtil videre.
3
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4083

Indlægaf Pax Romana » 10. okt 2017, 10:45

Tamara skrev:http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-10-10-peter-madsens-dna-skal-testes-i-svenske-drabssager-med-parterede-lig

Lidt uhyggeligt.
Ja, men også forståeligt hvis man har uopklarede sager med sammenfald.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 11. okt 2017, 10:01

Nå historietimen er åbenbart forbi. Nu ønsker PM ikke at tale med politiet længere efter fundet af hovedet og benene

https://www.bt.dk/krimi/ny-drejning-i-u ... d-politiet
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1624
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 23513
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 11. okt 2017, 10:04

Code71 skrev:Nå historietimen er åbenbart forbi. Nu ønsker PM ikke at tale med politiet længere efter fundet af hovedet og benene

På en eller anden syg måde giver det jo mening. Han kan uanset hvilken historie han så kunne finde på alligevel ikke grave sin grav dybere og med alt det de har, både det vi ved og det politiet holder for sig selv er der næppe noget han kan sige, der kan hjælpe ret meget nu.
5
Guy Fawkes, the only man to enter the Parliament with honest intentions.

AnCap
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4083

Indlægaf Pax Romana » 11. okt 2017, 10:13

Mon ikke hans advokat råder ham til at tilstå.
3
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Dmitra
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 11. okt 2017, 10:15

Pax Romana skrev:Mon ikke hans advokat råder ham til at tilstå.

Det ville umiddelbart lyde som et godt træk. Der håber jeg, om han vil det eller ej, er jo hans valg. Men der er nok ikke mange andre logiske veje nu.
0

AnCap
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 11. okt 2017, 10:35

Code71 skrev:Nå historietimen er åbenbart forbi. Nu ønsker PM ikke at tale med politiet længere efter fundet af hovedet og benene

Ikke engang her på forum kan vi komme op med flere konspirations teorier, så hans træk er nok passende indtil det bliver en tilståelse.

Manden er nok så sindssyg så han vil fortsætte med at påstå sin uskyld i denne forbindelse, så retssagen bliver der han dømmes, rigtig hårdt forhåbentlig og udvises til fængsel ophold i Hong kong :)
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 2700
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 38336
Kontakt:

Indlægaf Ado » 11. okt 2017, 10:37

En femmer på, at manden ikke kan holde kæft i sidste ende.
9
Trimmenazi.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29728

Indlægaf paint » 11. okt 2017, 10:41

Jeg tror, umiddelbart, at der er større chance for at han vil prøve at komme til at begå selvmord, som situationen er nu. Dét der venter ham forude, med en retssag, som nærmest hele verden interesserer sig for og vil rapportere fra, og hvor han ville skulle sidde i en retssal og blive konfronteret med sine vanvittige gerninger, tror jeg ikke han har ret meget lyst til.

Dette kan han selvfølgelig slippe for ved at erklære sig skyldig i samtlige punkter. Men jeg tvivler.

Bagefter, vil der vente ham en mangeårig fængsels eller forvaringsdom, og han vil aldrig kunne genoptage det der var hele hans liv - hans raketværksted.

Spørgsmålet er om, han kan/vil leve med de fremtidsudsigter (eller mangel på samme? ) :gruble:
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
MyIdea
Kort karma: 36
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 637

Indlægaf MyIdea » 11. okt 2017, 14:10

Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg har ikke så meget forstand på den her slags; vil en forsvarsadvokats klient typisk fortælle sin advokat sandheden, eller fastholder man sin uskyld overfor hende? For hun kan vel ikke råde ham til at tilstå, hvis han også fastholder sin uskyld overfor hende?
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
Dmitra
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 11. okt 2017, 14:16

MyIdea skrev:

Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg har ikke så meget forstand på den her slags; vil en forsvarsadvokats klient typisk fortælle sin advokat sandheden, eller fastholder man sin uskyld overfor hende? For hun kan vel ikke råde ham til at tilstå, hvis han også fastholder sin uskyld overfor hende?

Det kommer nok meget an på klienten, nogle vil, andre vil fortælle brudstykker af sandheden, andre vil lyve kontinuerligt.
Advokaten kan godt råde en klient til, at tilstå, specielt hvis alle beviser peger i den retning, men det er klienten selv der bestemmer om h*n vil det eller ej, uanset forsvarerens tilskyndninger. Og så skal forsvareren jo prøve at få det bedste h*n kan for sin klient, arbejde udfra det bedste der er at vinde i forhold til beviser, anklager osv.

Det er sådan jeg har fået det forklaret, men der sidder måske nogen der kan forklare det bedre eller mener jeg har skrevet noget forkert.
0

AnCap

Tilbage til "Livets forhold"