Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Lykke
Kort karma: 210
Likede indlæg: 5579

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Lykke » 11. okt 2017, 20:40

Moxy-lady skrev:Hvad er stemningen herinde, sådan generelt set ift. Tidligere forbrydelser? Jeg ved godt at svensk politi tjekker lignende sager, men det bliver også gjort klart i de artikler jeg har læst, at det uden en konkret forventning om at der er dna match på eksisterende sager; altså en formalitet.

Men det er ret hardcore at lægge ud med en sag som denne, med partering mv. Tror I at der er andre (uopdagede) drab, overfald og/eller voldtægt i hans fortid? For eksempel af menneskehandlede prostituerede eller andre der ikke ville blive opdaget?

Og tror I på at han har slået hovedet og ændret personlighed totalt?

Jeg ser tiden an.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1336
Likede indlæg: 14785

Indlægaf Aima » 11. okt 2017, 20:56

paint skrev:
Aragorn skrev:
Aima skrev:
Aragorn skrev:
Aima skrev:Jeg tror, han klapper i nu, fordi der, på opfordring fra forsvaret, er en art tilståelse undervejs, og de skal have på plads, hvordan de får dén kringlet bedst muligt.

Ja, der går politik i den. Om der så lige er en tilståelse på vej, det ved jeg ikke, og jeg kender ikke nok til retssystemet til at vide hvordan sådan noget foregår, men det er klart at man som advokat ville bede sin klient i at klappe i, hvis det ikke gavnede klientens sag at vedkommende talte. Hvilket også er grunden til, at jeg er 100% overbevist om at Madsen er skyldig - en uskyldig mand ville tale resten af sit liv, for at forsøge at rette op på det forkerte.

Politiets afhøringer er en del af efterforskningen og umiddelbart har PM intet at vinde ved at udtale sig nu, men derimod en del at tabe, da alt der kan bruges mod ham fra anklagemyndighedens side, vil blive brugt.

Hans sag er nu så dårlig, at han vil blive dømt for drab, for uanset hvad han finder på, taler både indicier, vidneudsagn og i særdeleshed de tekniske beviser for, at han hævet over enhver tvivl er drabsmand. Det har hans forsvaret formentligt gjort ham bekendt med, altså at en dom for drab er uundgåelig, så det giver klart bedst mening for ham og hans sag at holde kæft, indtil hans forsvarer har lagt en strategi for, hvilken vej der er bedst for ham at gå.

De afventer pt. resultatet af mentalundersøgelsen, et muligt scenarie er jo at det sender ham i psykopatforvaring i Herstedvester (jeg finder det usandsynligt at han vurderes uegnet til at afsone dér og i stedet bliver anbragt på psykiatrihospital).

Jeg tror dog, de, altså PM og forsvarer, satser (og håber) på at undgå forvaringsdom og lige nu arbejder hen mod en forsvarsstrategi hvis primære mål er at undgå dét eller livstid, (eventuelt ved en tilståelsessag), og vil plædere for en tidsbestemt straf, 14 eller 16 år.

Jeg tror, anklagemyndighed på den anden side vil gå efter forvaring eller livstid. Så det bliver strafudmålingen de kommer til at arbejde for, et mit bud.

Jeg ser ét af to scenarier ske. Enten tilstår PM, eller også kan han pludselig intet huske af noget som helst, og derfor heller ikke udtale sig. Alternativt, som en lille bobler, når han at slå sig selv ihjel inden.

Det giver mening.

Han slår mig nu ikke som selvmordstypen. Han slår mig mere som typen der betrager sig selv, som ham der altid vinder.

Men han udtalte dog, at han efter (den af ham påståede) 'ulykke', var suicidal. Men det kan dog godt tænkes, at være et planlagt røgslør.

Han har også bidraget med alle mulige andre detaljer, fx. noget i stil med: “Jeg hejste liget op gennem tårnet, dette mens jeg græd” så jeg ved ikke, altså ja, han lukker jo så meget lort ud, synes jeg. Det må da nærmest være helt rart for hans forsvarer at han for en gangs skyld holder kæft, så hun kan få noget arbejdsro.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31599

Indlægaf paint » 11. okt 2017, 20:58

Aragorn skrev:
paint skrev:
Aragorn skrev:
Aima skrev:
Aragorn skrev:
Aima skrev:Jeg tror, han klapper i nu, fordi der, på opfordring fra forsvaret, er en art tilståelse undervejs, og de skal have på plads, hvordan de får dén kringlet bedst muligt.

Ja, der går politik i den. Om der så lige er en tilståelse på vej, det ved jeg ikke, og jeg kender ikke nok til retssystemet til at vide hvordan sådan noget foregår, men det er klart at man som advokat ville bede sin klient i at klappe i, hvis det ikke gavnede klientens sag at vedkommende talte. Hvilket også er grunden til, at jeg er 100% overbevist om at Madsen er skyldig - en uskyldig mand ville tale resten af sit liv, for at forsøge at rette op på det forkerte.

Politiets afhøringer er en del af efterforskningen og umiddelbart har PM intet at vinde ved at udtale sig nu, men derimod en del at tabe, da alt der kan bruges mod ham fra anklagemyndighedens side, vil blive brugt.

Hans sag er nu så dårlig, at han vil blive dømt for drab, for uanset hvad han finder på, taler både indicier, vidneudsagn og i særdeleshed de tekniske beviser for, at han hævet over enhver tvivl er drabsmand. Det har hans forsvaret formentligt gjort ham bekendt med, altså at en dom for drab er uundgåelig, så det giver klart bedst mening for ham og hans sag at holde kæft, indtil hans forsvarer har lagt en strategi for, hvilken vej der er bedst for ham at gå.

De afventer pt. resultatet af mentalundersøgelsen, et muligt scenarie er jo at det sender ham i psykopatforvaring i Herstedvester (jeg finder det usandsynligt at han vurderes uegnet til at afsone dér og i stedet bliver anbragt på psykiatrihospital).

Jeg tror dog, de, altså PM og forsvarer, satser (og håber) på at undgå forvaringsdom og lige nu arbejder hen mod en forsvarsstrategi hvis primære mål er at undgå dét eller livstid, (eventuelt ved en tilståelsessag), og vil plædere for en tidsbestemt straf, 14 eller 16 år.

Jeg tror, anklagemyndighed på den anden side vil gå efter forvaring eller livstid. Så det bliver strafudmålingen de kommer til at arbejde for, et mit bud.

Jeg ser ét af to scenarier ske. Enten tilstår PM, eller også kan han pludselig intet huske af noget som helst, og derfor heller ikke udtale sig. Alternativt, som en lille bobler, når han at slå sig selv ihjel inden.

Det giver mening.

Han slår mig nu ikke som selvmordstypen. Han slår mig mere som typen der betrager sig selv, som ham der altid vinder.

Men han udtalte dog, at han efter (den af ham påståede) 'ulykke', var suicidal. Men det kan dog godt tænkes, at være et planlagt røgslør.

Det forbliver naturligvis et gæt fra alle andre end Peter Madsen, men jeg tror ikke på det.

For det første er det ikke rigtigt at han var suicidal efter ulykken, eftersom den ikke fandt sted - netop som du skriver. Derudover ved han at det vækker sympati, at det fortæller verden at han ikke kan stå til ansvar for sine handlinger, at han er ulykkelig etc. Han ved præcist hvilke tanker og følelser det vækker i andre mennesker, vil jeg gætte på - og derfor er mit gæt også at han brugte den udtalelse som et værktøj og intet andet.

Vi får se.

Det vil altid være et gæt, når man skal udtale sig om, hvad andre evt. vil gøre. Det kan sagtens tænkes at være et led i hans forklaring på, hvorfor han sejlede rundt så længe derude uden at give livstegn fra sig (han var jo sikkert travlt optaget af 'noget andet')

Men bortset fra dét, så ser jeg ham som en udpræget 'enten/eller-type'. Han forekommer ikke mig (med hans vilde passion for sine projekter) som en middle of the road-type. På mig virker han mere som typen, at hvis det ikke er en succes, er det en fiasko - ingen mellemvej. Og her gætter jeg naturligvis, baseret på mit indtryk af ham.
Jeg tror derfor også at han vil opfatte sig selv som en 'fiasko', nu. Spørgsmålet er så, hvad han vil gøre ved det.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 994
Likede indlæg: 11430

Indlægaf Aragorn » 11. okt 2017, 21:00

paint skrev:
Aragorn skrev:
paint skrev:
Aragorn skrev:
Aima skrev:
Aragorn skrev:

Det giver mening.

Det forbliver naturligvis et gæt fra alle andre end Peter Madsen, men jeg tror ikke på det.

For det første er det ikke rigtigt at han var suicidal efter ulykken, eftersom den ikke fandt sted - netop som du skriver. Derudover ved han at det vækker sympati, at det fortæller verden at han ikke kan stå til ansvar for sine handlinger, at han er ulykkelig etc. Han ved præcist hvilke tanker og følelser det vækker i andre mennesker, vil jeg gætte på - og derfor er mit gæt også at han brugte den udtalelse som et værktøj og intet andet.

Vi får se.

Det vil altid være et gæt, når man skal udtale sig om, hvad andre evt. vil gøre. Det kan sagtens tænkes at være et led i hans forklaring på, hvorfor han sejlede rundt så længe derude uden at give livstegn fra sig (han var jo sikkert travlt optaget af 'noget andet')

Men bortset fra dét, så ser jeg ham som en udpræget 'enten/eller-type'. Han forekommer ikke mig (med hans vilde passion for sine projekter) som en middle of the road-type. På mig virker han mere som typen, at hvis det ikke er en succes, er det en fiasko - ingen mellemvej. Og her gætter jeg naturligvis, baseret på mit indtryk af ham.
Jeg tror derfor også at han vil opfatte sig selv som en 'fiasko', nu. Spørgsmålet er så, hvad han vil gøre ved det.

Ønske at alle vi andre var døde, så ingen kunne bevidne fiaskoen. Tror jeg.
1

Invisible kid
Locked away in his brain
From the shame and the pain
World down the drain
pisimodvind
Kort karma: -12
Likede indlæg: 186

Indlægaf pisimodvind » 11. okt 2017, 21:21

Nomine skrev:Jeg tror det her bliver en film.

ligesom Nattevagten eller ser du mere en dokumentar for dig?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20782

Indlægaf Slettet bruger » 11. okt 2017, 22:44

Nomine skrev:
pisimodvind skrev:

Der bliver plads til begge dele.

Der er nok til en hel del film i det.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41378

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. okt 2017, 22:55

Jeg ved ikke... Det er trods alt ikke hverdagskost, at anklagede begår selvmord, uanset graden af bestialitet i deres forbrydelse.
Når det er sagt, har jeg på fornemmelsen, at det, PM allermest frygter, er at telefonerne eller andet digitalt dukker op. Altså noget med direkte relation til sagen.
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 702
Likede indlæg: 12896

Indlægaf Æble » 12. okt 2017, 05:57

Men hvorfor fiasko? Han har udlevet sin vildeste fantasi. Hvis han ville slippe af sted med det så kunne det være planlagt så meget bedre (til en start undgå at blive fotograferet sammen)
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 953
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 13639

Indlægaf Stitch » 12. okt 2017, 06:18

Dmitra skrev:
Columbine. For ikke længe siden så jeg et interview med Dylan Klebolds mor Sue Klebold. Hun forklarede det så fint, fortalte om det skrækkelige han havde gjort, den måde hun kendte ham på, forståelsen for folks had og hvordan hun til tider var ambivalent og nærmest skammede sig over at elske ham. Selvom jeg aldrig vil kunne sætte mig i hendes sted, så forstår jeg hvad hun mener.

Har du læst bogen We Need To Talk About Kevin https://en.wikipedia.org/wiki/We_Need_to_Talk_About_Kevin ? Den omhandler samme tematik og er ret interessant.
0
"You know, Hobbes, some days even my lucky rocketship underpants don't help."
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Indlægaf Frank » 12. okt 2017, 06:35

Nomine skrev:
pisimodvind skrev:

Der bliver plads til begge dele.
Jeg kunne godt se at der kom en dokumentar om hele sagen.
En film, tvivler jeg på. I så fald ville det nok først være om en del år.
0
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Indlægaf mulledit » 12. okt 2017, 06:43

Han holder sin mund, det tror jeg. Han har valgt hende som advokat fordi hun tidligere var en hammer dygtig anklager, hun kender spillet fra den anden side. Han vidste han ikke kunne løbe fra det. Nu skal hun bare sørge for at han kun dømmes for det der kan bevises. Det bliver en meget spændende retsag hvad angår det juridiske, og ikke mindst hvad angår hele vanvittig essensen.

Jeg kan iøvrigt bedre lide formuleringen omkring forsvarsadvokaten således: forsvarsadvokatens job er at sørge for at klienten ikke dømmes for mere end der kan bevises. Samt at strafudmålingen svarer overens med strafudmålingen i lign. sager.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 221
Likede indlæg: 5805

Indlægaf Lathyrus » 12. okt 2017, 07:59

Jeg ved heller ikk helt hvad jeg tror han gør nu. På den ene side tænker jeg at han nyder opmærksomheden og derfor vil blive ved med at søge rampelyset ved at give små bidder af historien løbende.
Omvendt kunne han også være typen der ikke tåler fiasko og derfor vil forsøge selvmord :gruble: Time will show....

Mht om han har andet på samvittigheden, så er det ikk utænkeligt. Det er trods alt de færreste som starter så voldsomt ud. Det typiske billede af drabsmænd (som ikke slår ihjel i affekt, men fordi de kan li det) er mig bekendt at det eskalerer med tiden. Så jeg tror godt han kan ha andre ting i bagagen udi mishandling, voldtægt eller vold, måske endda drab?? Men det er kun mine tanker....
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 849
Likede indlæg: 13909

Indlægaf Lemonella » 12. okt 2017, 08:06

Jeg tror ikke rigtig på, at han vil begå selvmord. Tanken har strejfet mig, men et selvmord, ville da alt andet lige være den totale fiasko.
Det er svært, at sætte sig ind i ham som menneske, specielt når ingen af os rigtig kender ham og det han står for.

Jeg syntes jo f.eks ikke han lignede en der lige havde begået en forbrydelse da han kom i land og journalisterne spurgte ham, hvordan han havde det og han svarede "godt, men jeg er ked af det". Hvad var han ked af og hvad var der foregået? Det ved jo kun han og om han vil fortælle det, eller bare tie, er jo ikke til at vide.

Jeg afventer, som alle andre, hvad der nu videre skal/vil ske.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 221
Likede indlæg: 5805

Indlægaf Lathyrus » 12. okt 2017, 08:21

Så fandt politiet saven i Køge Bugt....

Det er altså godt politiarbejde :gogo:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-10-12- ... baadssagen
9
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 517
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7927

Indlægaf Studsgaard » 12. okt 2017, 08:42

Lathyrus skrev:Så fandt politiet saven i Køge Bugt....

Det er altså godt politiarbejde :gogo:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-10-12- ... baadssagen

Jeg syntes det er et imponerende stykke arbejde politiet gør.
3

Tilbage til "Livets forhold"