Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22096

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Akehurst2 » 11. okt 2017, 14:58

Rapfisk skrev:
MyIdea skrev:
Men vil en forsvarsadvokat gerne kende sandheden? Også selvom klienten vil fastholde sin uskyld i retten, eller har det ikke nogen betydning for deres arbejde?

Jeg vil tro, at de fleste forsvarsadvokater gerne vil kende sandheden, fordi de i så fald bedre kan forberede deres sag. Hvis PMs advokat ikke har kendt sandheden, har hun været nødt til at tilrettelægge sit forsvar på ny, hver gang der er kommet nye oplysninger. På den måde vil hun have været på bagkant med udviklingen hele tiden. Hvis hun har kendt sandheden, har hun dels haft de bedste forudsætninger for at råde sin klient til, hvordan han skal forholde sig, dels har hun i samarbejde kunnet lægge scenarier for, hvordan de skulle forholde sig i forskellige situationer (hvis liget ikke blev fundet, hvis en del blev fundet, hvis kun tøj, men ikke lig blev fundet osv.).

En forsvarsadvokats rolle er at sørge for, at en klient har det bedst mulige forsvar mod anklagen. Det betyder, at de i princippet ikke behøver at forholde sig til skyldsspørgsmålet. Deres professionelle tilgang er, at de skal have klienten frifundet, hvis beviserne mod klienten ikke er stærke nok - uanset, om klienten er skyldig eller ej. Det er også en del af retsstaten, at anklageren skal gøre sit arbejde ordentligt, og det er forsvaret med til at sikre.

Jeg tror personligt ikke, PMs forsvarer har vidst konkret, hvad det ser ud som om, der er foregået, for så tror jeg hun havde rådet ham til at holde sin mund helt og aldeles. Men det kan selvfølgelig være, han ikke har villet lytte til sådan et råd.
Senest rettet af Akehurst2 11. okt 2017, 15:48, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1636
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 23594
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 11. okt 2017, 15:08

Rikke skrev:Jeg tænker at han hænger sig eller på anden måde tager livet af sig selv, inden retssagen går igang. Han har fejlet i sit forsøg på at bluffe os alle, og den “ydmygelse” det vil være, at blive kendt skyldig, vil han ikke have siddende på sig.

Jeg har tænkt nøjagtigt det samme. Men nøj jeg ville ærgre mig gul og blå over det, på en eller anden måde.
Ham der havde holdt de piger indespærret, Ariel Castro hed han vist, begik selvmord kort efter sin endelige dom, selvom det jo ikke har noget med mig at gøre bliver jeg gal, det er ret kujonagtigt.
1
Guy Fawkes, the only man to enter the Parliament with honest intentions.

AnCap
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29817

Indlægaf paint » 11. okt 2017, 15:32

Rapfisk skrev:
FletpArkett skrev:Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, NOGEN kvinder vil skrive til Madsen og byde sig til ? Ved godt det sker og skete for Lundin - men om ikke andet er han, eller var ihvertfald en ret sådan objektivt set pæn mand. Tænker ikke Madsen har samme appeal...??? Eller er jeg simpelthen naiv her ?

Det er jo også smag og behag. Jeg kan ikke huske, hvordan PL ser ud uden sort-hvid-malingen, men jeg synes, han er meget lidt attraktiv i den.

Sådan så han ud, for et par år siden

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
abcd
Kort karma: 416
Likede indlæg: 13426

Indlægaf abcd » 11. okt 2017, 15:33

Hvis en morder tilstår alt til sin advokat, men advokaten alligevel kan opnå frifindelse, er der så bare sådan det er? Har advokaten Ingen pligt til at viderebringe en tilståelse?
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 11. okt 2017, 15:36

Akehurst2 skrev:
Rapfisk skrev:
MyIdea skrev:
Men vil en forsvarsadvokat gerne kende sandheden? Også selvom klienten vil fastholde sin uskyld i retten, eller har det ikke nogen betydning for deres arbejde?

Jeg vil tro, at de fleste forsvarsadvokater gerne vil kende sandheden, fordi de i så fald bedre kan forberede deres sag. Hvis PMs advokat ikke har kendt sandheden, har hun været nødt til at tilrettelægge sit forsvar på ny, hver gang der er kommet nye oplysninger. På den måde vil hun have været på bagkant med udviklingen hele tiden. Hvis hun har kendt sandheden, har hun dels haft de bedste forudsætninger for at råde sin klient til, hvordan han skal forholde sig, dels har hun i samarbejde kunnet lægge scenarier for, hvordan de skulle forholde sig i forskellige situationer (hvis liget ikke blev fundet, hvis en del blev fundet, hvis kun tøj, men ikke lig blev fundet osv.).

En forsvarsadvokats rolle er at sørge for, at en klient har det bedst mulige forsvar mod anklagen. Det betyder, at de i princippet ikke behøver at forholde sig til skyldsspørgsmålet. Deres professionelle tilgang er, at de skal have klienten frifundet, hvis beviserne mod klienten ikke er stærke nok - uanset, om klienten er skyldig eller ej. Det er også en del af retsstaten, at anklageren skal gøre sit arbejde ordentligt, og det er forsvaret med til at sikre.

Jeg tror personligt ikke, PMs forsvarer har vist konkret, hvad det ser ud som om, der er foregået, for så tror jeg hun havde rådet ham til at holde sin mund helt og aldeles. Men det kan selvfølgelig være, han ikke har villet lytte til sådan et råd.

Det tror jeg også hun havde. 'Ingen kommentarer', ville være standardsvaret fra PM. Men han har formentlig troet, at der ville være ting der ikke kunne bevises eller sandsynliggøres tilstrækkeligt til en domfældelse, og at han derved måske kunne slippe med en dom, for nogle ting - men ikke det hele.

Som det ser ud nu, tror jeg han kan se frem til en livstidsstraf - dvs. mindst 18-20 år. Men grovheden og parteringen, taget i betragtning, tror jeg godt han se frem til langt mere.
Måske kan han blive gode venner med Conevski, som allerede sidder derude - på 33 år. Han har lige fået afslag på en ansøgning om benådning.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1991
Likede indlæg: 39735

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. okt 2017, 15:40

eks-Maupassant skrev:
DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:
FletpArkett skrev:Noget helt andet - Jeg synes egentlig også, det er fint pressen har holdt både Peter Madsens kone og KimsWalls kæreste uden for medierne og alle deres skriverier. Deres liv er ødelagt og det kunne være så let at sælge ekstra aviser på artikler om de to - fordi hele befolkningen har så stor en interesse i denne sag.

Det ville da også være et tilbageskridt, flere hundrede år tilbage i tiden - til dengang, hvor en hel familie blev jaget ud af byen med høtyve, fordi manden i huset havde stjålet en hest eller lign.

Ahr, ikke mere et tilbageskridt end at medierne dagen efter massakren i Las Vegas kunne visse et interview med morderens bror, der ikke ligefrem fremstod etisk korrekt. Det var tydeligt, at den skrækslagne mand udtalte sig for at få fred, og at journalisterne udnyttede hans choktilstand. Han fortalte om at blive opsøgt og kimet ned.

Jeg mindes et lignende optrin foran hoveddøren hos forældrene til en fransk terrorist, hvor en ældre bror til sidst måtte komme ud og bede de fremmødte om i det mindste at give moderen fred. Da det på en eller anden måde alligevel kom frem, at hun ikke kunne tro, at hendes søn havde gjort noget så forfærdeligt og kom for skade at kalde ham en god dreng (underforstået: sådan som hun havde oplevet ham), blev hun endda latterliggjort og svinet til. Vist også her på debatten.

Men det er da dejligt at konstatere, at de danske og svenske medier heldigvis har andre standarder.

Var det hende med 9/11? Kan huske jeg på fransk TV så en mor til en af 9/11 gutterne, der ikke troede på det var ham fordi han var en god dreng osv, selv om der ikke var noget at rafle over.

Og dengang tænkte jeg hun var en spade, men har senere skiftet ændring, moderkærlighed og den slags, og tror mere hun godt vidste det var ham, men alligevel taber hun ikke håbet i ham eller hvad skal man sige.

Nej, det var moderen til Salah Abdeslam, og hun troede på, at sønnen havde begået terror, men var for chokeret til at begribe det. Det var, da han lige var blevet efterlyst, så alt var stadig meget nyt.
Senest rettet af DetSorteCirkus 11. okt 2017, 15:45, rettet i alt 1 gang.
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Guru
Kort karma: 15
Likede indlæg: 313

Indlægaf Guru » 11. okt 2017, 15:41

Dmitra skrev:
Rikke skrev:Jeg tænker at han hænger sig eller på anden måde tager livet af sig selv, inden retssagen går igang. Han har fejlet i sit forsøg på at bluffe os alle, og den “ydmygelse” det vil være, at blive kendt skyldig, vil han ikke have siddende på sig.

Jeg har tænkt nøjagtigt det samme. Men nøj jeg ville ærgre mig gul og blå over det, på en eller anden måde.
Ham der havde holdt de piger indespærret, Ariel Castro hed han vist, begik selvmord kort efter sin endelige dom, selvom det jo ikke har noget med mig at gøre bliver jeg gal, det er ret kujonagtigt.

Hvad bliver du gal over? Hvis han ser sig nødsaget til at begå selvmord, så har han da vidst fået sin straf. Straffen er at hans liv allerede er så ødelagt at han ikke har nogen fremtid. At være dømt som koldblodig morder er ikke den fedeste titel at have. Så kan man nok godt klare klare at efterlade et eftermæle som kujon oveni.
Senest rettet af Guru 11. okt 2017, 15:43, rettet i alt 1 gang.
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 2712
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 38549
Kontakt:

Indlægaf Ado » 11. okt 2017, 15:42

paint skrev:
Rapfisk skrev:
FletpArkett skrev:Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, NOGEN kvinder vil skrive til Madsen og byde sig til ? Ved godt det sker og skete for Lundin - men om ikke andet er han, eller var ihvertfald en ret sådan objektivt set pæn mand. Tænker ikke Madsen har samme appeal...??? Eller er jeg simpelthen naiv her ?

Det er jo også smag og behag. Jeg kan ikke huske, hvordan PL ser ud uden sort-hvid-malingen, men jeg synes, han er meget lidt attraktiv i den.

Billede

Og sådan her i knap så pixeleret udgave. :D

Billede
0
Trimmenazi.
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 11. okt 2017, 15:44

Ado skrev:
paint skrev:
Rapfisk skrev:

Billede

Billede

Jeps. Men det mindre pixelerede billede, er vist fra deres bryllup, og det er 6 år siden.

ps. Det er det øverste måske endda også. Det kunne godt se ud som en fængselskirke, hvor han måske selv spiller bryllupsmarchen.
Senest rettet af paint 11. okt 2017, 15:46, rettet i alt 1 gang.
0

Brugeravatar
Dmitra
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 11. okt 2017, 15:45

paint skrev:
Ado skrev:
paint skrev:
Rapfisk skrev:

Billede

Billede

Jeps. Men det mindre pixelerede billede, er vist fra deres bryllup, og det er 6 år siden.

Begge billeder er fra deres bryllup. Kig på deres tøj :).

Tror kun Betinna havde sin brudekjole på den dag.
0

AnCap
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 11. okt 2017, 15:46

abcd skrev:Hvis en morder tilstår alt til sin advokat, men advokaten alligevel kan opnå frifindelse, er der så bare sådan det er? Har advokaten Ingen pligt til at viderebringe en tilståelse?

Så vidt jeg ved, er det sådan det er. Forsvarerens job er at få dem fri/ så lille straf som muligt, that's it.

Men kommer til at tænke på om det nogen gange overtrumfes?

A la hvis den tiltalte siger at ja, det var ham der sprang hele Rundetårn i luften, og når han kommer fri vil han også sprænge de andre bomber der er klar under Christiansborg og 10 børnehaver, der ved jeg ikke om hensyn til rigets sikkerhed eller hvad det hedder kan override forsvarerens pligt til at forvare.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1660
Likede indlæg: 29951

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. okt 2017, 15:49

paint skrev:

ps. Det er det øverste måske endda også. Det kunne godt se ud som en fængselskirke, hvor han måske selv spiller bryllupsmarchen.

Ja det er da fra samme dag, de har samme tøj på og hendes hår er sat op på samme måde. Og her er en artikel fra 2011 hvor billedet bruges:
http://www.udeoghjemme.dk/skaebner/utro ... e-hinanden
0
I walked a mile with Pleasure, she chattered all the way
But left me none the wiser, for all she had to say.
I walked a mile with Sorrow, and never a word said she;
But oh, the things I learned from her, when Sorrow walked with me.
Brugeravatar
Dmitra
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 11. okt 2017, 15:49

Guru skrev:
Dmitra skrev:

Hvad bliver du gal over? Hvis han ser sig nødsaget til at begå selvmord, så har han da vidst fået sin straf. Straffen er at hans liv allerede er så ødelagt at han ikke har nogen fremtid. At være dømt som koldblodig morder er ikke den fedeste titel at have. Så kan man nok godt klare klare at efterlade et eftermæle som kujon oveni.

I den konkrete sag jeg nævnte med Ariel Castro er det nok mest den der a la han kunne ikke klare at sidde inde, mens han ingen skrupler havde over at holde 3 unge piger indespærret.
1

AnCap
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1166
Likede indlæg: 15820

Indlægaf Moxy-lady » 11. okt 2017, 17:00

Jeg er splittet imellem at tro at han begår(forsøger at begå) selvmord fordi sagen ikke er gået som han har forestillet sig og at han føler sig ydmyget og uden noget at leve for og at tro at han nyder alt opmærksomheden. At han er typen der, når han har fået sin dom altid vil forsøge at forblive i medierne ved at give interviews og udtalelser hvor han giver små bidder af historien så folk bliver ved med at snakke om ham.
0
Zoe 12-10-18
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1302
Likede indlæg: 14194

Indlægaf Aima » 11. okt 2017, 17:27

Jeg tror, han klapper i nu, fordi der, på opfordring fra forsvaret, er en art tilståelse undervejs, og de skal have på plads, hvordan de får dén kringlet bedst muligt.
3
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Livets forhold"