Lemonella skrev:paint skrev:Lemonella skrev:Jeg tror ikke rigtig på, at han vil begå selvmord. Tanken har strejfet mig, men et selvmord, ville da alt andet lige være den totale fiasko.
Det er svært, at sætte sig ind i ham som menneske, specielt når ingen af os rigtig kender ham og det han står for.
Jeg syntes jo f.eks ikke han lignede en der lige havde begået en forbrydelse da han kom i land og journalisterne spurgte ham, hvordan han havde det og han svarede "godt, men jeg er ked af det". Hvad var han ked af og hvad var der foregået? Det ved jo kun han og om han vil fortælle det, eller bare tie, er jo ikke til at vide.
Jeg afventer, som alle andre, hvad der nu videre skal/vil ske.
Det svarede han på. Han var ked af at ubåden var sunket og at han derved havde mistet den.
Ja, det har jeg læst, men han "sænkede" den jo selv(?), i hvert fald som jeg læste det. Han mistede den jo heller ikke, den kunne vel stadig reddes.
Det jeg mener, er at hans forklaringer lyder ret utydelige og ikke til at tolke.
Tak for at du ikke skrev "sank"

For at blive i sproghjørnet et øjeblik, så har jeg vist aldrig set ordet "suicidal" (selvmordstruet) så mange gange på et sted. Var det PM's eget ordvalg i grundlovsforhøret?