Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20782

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 16:59

Sophies-mor skrev:Hvad skulle motivet være?
At hun ville skrive en negativ artikel om hans ubåd?
:gruble:

Storhedsvanvid. Hvis man er typen der tænker at man da lige bygger nogle raketter og nogle ubåde, kan det også være man er typen der tænker at man kan slippe af sted med mord.
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 13. aug 2017, 17:06

http://ekstrabladet.dk/112/tidligere-dr ... ik/6777235

Der er mange der kloger sig på sagen :D
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31598

Indlægaf paint » 13. aug 2017, 17:14

Aragorn skrev:
paint skrev:
eks-Maupassant skrev:Ej men narko-lastbilen blev taget i marts da den var ved at køre over Øresundsbroen, så jeg tror ikke den her har noget med ubåden at gøre.

Jeps. Jeg rettede også mig selv.
Men det svenske politi er i færd med at optrevle et større og vidt forgrenet narkonetværk, der smugler narko til Sverige. Og da den svenske fragtbåd observerede ubåden (som sejlede med slukkede lanterner fra Danmark mod Sverige) - dukkede tanken op. Bare spekulationer ;)

Man har selvfølgelig hørt lignende ting før, også med mennesker, der slet ikke burde færdes i de miljøer. Tanken om pengemangel og høj gæld, har jeg i hvert fald også haft.

Igen synes jeg det er besynderligt at tage et vidne - en journalist, af alle mennesker - med på en tur til et drop af narkotika et sted ved Sveriges kyst.

Omvendt, så er han næppe professionel kriminel, og så laver man selvfølgelig fejl, når man virker uden for sit kompetanceområde.

Skulle det være tilfældet, vil jeg dog kalde ham den dummeste kloge mand, jeg nogensinde har hørt om.

Det er jo i realiteten ikke til at vide, hvad der er sket og hvorfor der evt. er sket noget. Men det korte af det lange er, at journalisten er forsvundet efter en sejltur i hans ubåd. Hun er sandsynligvis ikke gået på havet til Sverige. Hun er formentlig heller ikke hoppet i havet og konverteret til havfrue. Men noget er sket, og man må også formode at der ligger et eller andet rationale bag det. Noget der kan drive mennesker ud i ekstreme handlinger, som de ellers ikke ville have begået.

Han har jo mange gange haft gæster med ude at sejle i ubåden, både journalister og andre og mig bekendt, har han vist ikke for vane bare at droppe dem i havet.

Så mon ikke de fleste mennesker, uvilkårligt vil spekulere i, hvad pokker det er, der (muligvis) har drevet ham ud i ekstremerne. Jeg forsøger hverken at dømme eller mistænkeliggøre nogen. Men jeg skal da ærligt indrømme, at det forekommer mig gådefuldt og besynderligt. Og personligt har jeg det sådan, at når noget gådefuld/uforklarligt sker, så kan jeg næsten ikke lade være med, at spekulere i årsagerne.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41378

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. aug 2017, 17:17

Code71 skrev:http://ekstrabladet.dk/112/tidligere-drabsefterforsker-om-ubaadsmysteriet-liget-er-den-vigtigste-brik/6777235

Der er mange der kloger sig på sagen :D

Det må man sige. Det er omtrent så interessant og stilfuldt, som når en bekendt, der er pensioneret journalist, leger Breaking News på baggrund af oplysninger, vi alle har adgang til i medierne.
1
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
JoyNips
Kort karma: 1078
Likede indlæg: 24602

Indlægaf JoyNips » 13. aug 2017, 17:51

Så han er en seksuelt afvigende særling med storhedsvanvid, som smugler narko i sin ubåd, mens han voldtager og myrder unge damer, som han så dumper i Øresund med noget tungt bundet om benene inden han sænker sin ubåd i Køge bugt. Javel ja.

Skal vi ikke bare afblæse efterforskning og retssag? :rulle:
9
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3486
Likede indlæg: 25994

Indlægaf Wizzze » 13. aug 2017, 18:00

Et fragtskib var ved at sejle en sortlagt ubåd ned, den var på overfladen nord for Øresundsbroen lidt over midnat natten mellem torsdag og fredag.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vqM ... -i-morkret

Hvorfor være i sejlrenden med slukkede lanterner? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 18:06

Falstria skrev:
paint skrev:
Det er jo i realiteten ikke til at vide, hvad der er sket og hvorfor der evt. er sket noget. Men det korte af det lange er, at journalisten er forsvundet efter en sejltur i hans ubåd. Hun er sandsynligvis ikke gået på havet til Sverige. Hun er formentlig heller ikke hoppet i havet og konverteret til havfrue. Men noget er sket, og man må også formode at der ligger et eller andet rationale bag det. Noget der kan drive mennesker ud i ekstreme handlinger, som de ellers ikke ville have begået.

Han har jo mange gange haft gæster med ude at sejle i ubåden, både journalister og andre og mig bekendt, har han vist ikke for vane bare at droppe dem i havet.

Så mon ikke de fleste mennesker, uvilkårligt vil spekulere i, hvad pokker det er, der (muligvis) har drevet ham ud i ekstremerne. Jeg forsøger hverken at dømme eller mistænkeliggøre nogen. Men jeg skal da ærligt indrømme, at det forekommer mig gådefuldt og besynderligt. Og personligt har jeg det sådan, at når noget gådefuld/uforklarligt sker, så kan jeg næsten ikke lade være med, at spekulere i årsagerne.

Er der nogen med lokalkendskab der evt. har kloget sig på dét at rende rundt, enlig kvinde, ude på refshaleøen efter mørkets frembrud ?

Er det noget man ville være tryg ved normalt osv.? Hvordan kommer man rundt derude uden bil? Ad hvilke ruter?

Ja det er et super trygt område, der bor stenrige folk der har både og der ligger fancy ting. Jeg kender ikke præcis området ved båden, men går tur deromkring jævnligt.

Der er bus og så kan man køre med bil. Og så kan man også gå ud i princippet.

Vil tro der er masser af kameraer.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14978

Indlægaf Hunkat » 13. aug 2017, 18:08

Wizzze skrev:Et fragtskib var ved at sejle en sortlagt ubåd ned, den var på overfladen nord for Øresundsbroen lidt over midnat natten mellem torsdag og fredag.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vqM ... -i-morkret

Hvorfor være i sejlrenden med slukkede lanterner? :gruble:

Fordi man ikke vil ses.

Det kunne jo være en russer, det er set før. Men det er mystisk at det dukker op lige samtidig med alt det her.
0
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31598

Indlægaf paint » 13. aug 2017, 18:09

Falstria skrev:
paint skrev:

Er der nogen med lokalkendskab der evt. har kloget sig på dét at rende rundt, enlig kvinde, ude på refshaleøen efter mørkets frembrud ?

Er det noget man ville være tryg ved normalt osv.? Hvordan kommer man rundt derude uden bil? Ad hvilke ruter?

Jeg kender området omkring café 'Halvandet', som han i første ombæring sagde, at han havde sat hende af ved. Det er et noget halvskummelt område, efter mørkets frembrud. Min egen teori, var også på et tidspunkt, at hun kunne være blevet overfaldet et sted derude (lettere industrielt område med ikke særligt meget gadebelysning)
Men nu har han jo tilsyneladende ændret forklaring, og har ikke længere sat hende af dér. Så dér røg den teori (formentlig)

https://www.google.dk/maps/place/Halvan ... 12.6097219
Senest rettet af paint 13. aug 2017, 18:11, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 18:11

JoyNips skrev:Så han er en seksuelt afvigende særling med storhedsvanvid, som smugler narko i sin ubåd, mens han voldtager og myrder unge damer, som han så dumper i Øresund med noget tungt bundet om benene inden han sænker sin ubåd i Køge bugt. Javel ja.

Det er jo allerede forklaret i tråden at spekulation over hvad der kan være sket og en egentlig dom er 2 helt forskellige ting?

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor folk forveksler de to ting, og er nervøse for at nogen der forsøger at finde frem til bedste gæt på hvad der er sket vil dømme en.
5
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 18:14

Forskellen er jo ikke mere mærkelig end mellem

1) Måske tager jeg til Spanien næste år, lad os se, der er mange muligheder, men Spanien er da en af dem

2) Jeg er på vej til Spanien og har købt billet og booked det hele SPAIN HERE I COME

Seriøst hvordan kan man rode de ting sammen :)
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 18:16

abcd skrev:
Sophies-mor skrev:Hvad skulle motivet være?
At hun ville skrive en negativ artikel om hans ubåd?
:gruble:

Storhedsvanvid. Hvis man er typen der tænker at man da lige bygger nogle raketter og nogle ubåde, kan det også være man er typen der tænker at man kan slippe af sted med mord.

Yes enig. Uanset om hun er død af en ulykke eller det er mord som jeg tror, så tænker jeg han er typen der går ud fra han er den klogeste mand på jorden og derfor nemt kan skjule det og slippe af sted med det.
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 13. aug 2017, 18:20

Falstria skrev:
paint skrev:

Det er gammelt industriområde, der er blevet hipt, med både barer og restauranter, men det er gammelt industri og kan være lidt svært at finde rundt, men der er både bus og havnebus, præcist hvor sent de kører ved jeg ikke. Der er også stadig en del industri derude, som også kører om natten, så der er trafik i området. Der er en stor vej der leder til og fra øen, og løber rundt om øen. Problemet er lidt at alle stikveje hedder det samme som hovedvejen, så har man kun et nummer, kan det godt forvirre.
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 13. aug 2017, 18:25

paint skrev:
Falstria skrev:
paint skrev:

Jeg kender området omkring café 'Halvandet', som han i første ombæring sagde, at han havde sat hende af ved. Det er et noget halvskummelt område, efter mørkets frembrud. Min egen teori, var også på et tidspunkt, at hun kunne være blevet overfaldet et sted derude (lettere industrielt område med ikke særligt meget gadebelysning)
Men nu har han jo tilsyneladende ændret forklaring, og har ikke længere sat hende af dér. Så dér røg den teori (formentlig)

https://www.google.dk/maps/place/Halvan ... 12.6097219

Jeg tænkte faktisk på om hun kunne være taget på Christiania efter at være blevet sat af, det er tæt på, og det er jo ikke ukendt at svenskere kommer til København, og ender derude ;) Men selv den største koger, ville vel være ovre nu, så den teori kan vist godt pakkes væk.
0
JoyNips
Kort karma: 1078
Likede indlæg: 24602

Indlægaf JoyNips » 13. aug 2017, 18:28

eks-Maupassant skrev:
JoyNips skrev:Så han er en seksuelt afvigende særling med storhedsvanvid, som smugler narko i sin ubåd, mens han voldtager og myrder unge damer, som han så dumper i Øresund med noget tungt bundet om benene inden han sænker sin ubåd i Køge bugt. Javel ja.

Det er jo allerede forklaret i tråden at spekulation over hvad der kan være sket og en egentlig dom er 2 helt forskellige ting?

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor folk forveksler de to ting, og er nervøse for at nogen der forsøger at finde frem til bedste gæt på hvad der er sket vil dømme en.

Jeg er ikke nervøs for noget. Og jeg siger ikke, at han er uskyldig. Det kan da godt være, at han har gjort hende noget. Jeg synes bare det er usmageligt som nogen, særligt du, svælger i det her og omtaler ham som skyldig i en forbrydelse, ingen overhovedet ved om er blevet begået.
1

Tilbage til "Livets forhold"