Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 62
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2071

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 30. okt 2017, 16:22

Jeg tænker lidt på om hans kan gå igennem en løgndetektor, hvis nu han mener at alle knivstik ikke var ment som at dræbe men at udspille den sindsforvirrende snuff fantasi han havde , og at det til sidst gjorde hun døde. Så han mener måske det var en ulykke (at slå hende ihjel) og derfor kan han uden at lyve også holde sig til den sandhed uden at fuldende sætning, så det bliver ikke overlagt / forsætligt mord men uagtsomt manddrab og det kan igen betyde dommen bliver måske mildere.

http://www.strafferetshjaelpen.dk/fagomrader/drab.html
Nævner de at uagtsomt manddrab kan ende i 4 måneders tid i spjældet og som de vist har nævnt her, under særligt skærpende omstændigheder får han op til 8 år.

Det er stadig ikke meget for et mord, som sikkert ikke kan være uheld, når man leger med knive. De skal bare finde den, så ændres anklagen sikkert.
0
Akehurst2
Kort karma: 889
Likede indlæg: 25483

Indlægaf Akehurst2 » 30. okt 2017, 16:47

Man bruger ikke løgnedetektorer i Danmark.
0
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Indlægaf Seladon » 30. okt 2017, 16:58

Hvis hun døde af kulilteforgiftning, så skulle det gerne ses på væv, især på lungevæv.

"Hvis man bliver eksponeret for kulilte, passerer karbonmonoxid hurtigt via lungerne og over i blodet og binder sig til hæmoglobinet. Bindingen til hæmoglobin er omtrent 240 gange kraftigere end bindingen mellem ilt og hæmoglobin...
CO-forgiftning forårsager en betændelsesreaktion i kroppen, som sandsynligvis udløses via en immunologisk mekanisme. "(fra sundhed.dk)

Men det er højst sandsynligt en anden f.... løgn i en lang række. Den lede karl skulle også sigtes for falske forklaringer i retten.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 30. okt 2017, 17:07

Seladon skrev:
Men det er højst sandsynligt en anden f.... løgn i en lang række. Den lede karl skulle også sigtes for falske forklaringer i retten.

Man må geren lyve i retten og ved politiafhøringer, hvis man er sigtet:

Straffeloven § 159. Afgiver nogen falsk forklaring som sigtet i en offentlig straffesag eller under afhøring i tilfælde, hvor forklaring ifølge loven ikke må kræves, straffes han ikke.
1
Brugeravatar
Seladon

Indlægaf Seladon » 30. okt 2017, 17:16

Akehurst2 skrev:
Seladon skrev:

Straffeloven § 159. Afgiver nogen falsk forklaring som sigtet i en offentlig straffesag eller under afhøring i tilfælde, hvor forklaring ifølge loven ikke må kræves, straffes han ikke.

jeg kan desværre ikke se meningen med dette paragraf. Man bør ikke lyve i retten , for man kan vælge ikke at udtale sig, og det er fint nok.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Indlægaf ManicNinja » 30. okt 2017, 17:19

DenBruneMunk skrev:Sikke en gang rod, og dårlige forklaringer for at slippe for det åbenlyse.

Tror ikke dommen gøres mildere fordi ham kommer med en masse søforklaringer, det er nok mere modsat, at mistanken styrkes og dommen hæves da han forhindrer politiets arbejde, som jo er en grund til højere dom.

Må han blive der forevigt, og når han nu ikke er vurderet sindssyg, så tegner det til at han bliver lukket inde en god lang tid.

Har ikke fulgt så grundigt med på det sidste.
Hvoraf fremgår det, at han ikke vurderes sindssyg? Troede ikke, de var færdige med mentalundersøgelsen endnu?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
paint
Kort karma: 605
Likede indlæg: 31746

Indlægaf paint » 30. okt 2017, 17:23

Seladon skrev:
Akehurst2 skrev:
Seladon skrev:

jeg kan desværre ikke se meningen med dette paragraf. Man bør ikke lyve i retten , for man kan vælge ikke at udtale sig, og det er fint nok.

Til gengæld, må du ikke lyve, hvis du er vidne i retten. Du kan blive anklaget for 'mened', hvis du gør det. Men hvis du er sigtet, kan du lyve lige så stærkt en hest kan rende. Du er nemlig ikke forpligtet til at sige noget, der kan belaste dig selv (og din egen sag)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 62
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2071

Indlægaf DenBruneMunk » 30. okt 2017, 17:28

ManicNinja skrev:
DenBruneMunk skrev:Sikke en gang rod, og dårlige forklaringer for at slippe for det åbenlyse.

Tror ikke dommen gøres mildere fordi ham kommer med en masse søforklaringer, det er nok mere modsat, at mistanken styrkes og dommen hæves da han forhindrer politiets arbejde, som jo er en grund til højere dom.

Må han blive der forevigt, og når han nu ikke er vurderet sindssyg, så tegner det til at han bliver lukket inde en god lang tid.

Hvoraf fremgår det, at han ikke vurderes sindssyg? Troede ikke, de var færdige med mentalundersøgelsen endnu?

Det var da tilbage i starten af September, så jeg antog resultatet var negativt, så ingen taler om det? Måske har bare sagt ja men ingen har gjort tiltag på at vurdere ham.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 30. okt 2017, 17:31

Seladon skrev:
Akehurst2 skrev:
Seladon skrev:

Meningen med bestemmelsen er, at man ikke må være tvunget til at inkriminere sig selv. Det er forskelligt om det i et land indebærer retten til at lyve (som i Danmark) eller blot til at forholde sig tavs.

Retten er også fastslået af Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol: http://jm.schultzboghandel.dk/upload/mi ... 1428-6.htm

Efter artikel 6, stk. 1, i Den Europæiske Menneskerettighedskonvention har enhver bl.a. ret til en retfærdig rettergang, når der skal træffes afgørelse i en strid angående en mod ham rettet anklage for en forbrydelse.

Det følger ikke af ordlyden af artikel 6, at en person, der er anklaget for en forbrydelse, har ret til ikke at udtale sig om den påståede forbrydelse og til ikke at blive tvunget til at medvirke til at opklare den påståede forbrydelse.

Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol har imidlertid udtalt (se bl.a. Saunders mod Storbritannien, dom af 17. december 1996, præmis 68), at selv om retten til ikke at udtale sig og til ikke at inkriminere sig selv ikke udtrykkeligt er nævnt i artikel 6, er disse rettigheder generelt anerkendte internationale standarder og udgør centrale elementer i retten til en retfærdig rettergang. Begrundelsen for disse rettigheder ligger bl.a. i, at de ved at beskytte den anklagede mod utilbørlig tvang fra myndighedernes side medvirker til at undgå retsfornægtelse og til at sikre formålet med artikel 6. Retten til ikke at inkriminere sig selv forudsætter navnlig, at anklagemyndigheden skal bevise den anklagedes skyld uden at gøre brug af beviser, der er tilvejebragt ved forskellige former for tvang i strid med den anklagedes egen vilje. Herved er retten tæt knyttet til uskyldsformodningen, der er beskyttet af artikel 6, stk. 2.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Indlægaf ManicNinja » 30. okt 2017, 17:32

DenBruneMunk skrev:
ManicNinja skrev:

Det var da tilbage i starten af September, så jeg antog resultatet var negativt, så ingen taler om det? Måske har bare sagt ja men ingen har gjort tiltag på at vurdere ham.

Jeg læste med så langt, at han endte med at lade sig mentalundersøge frivilligt. Men sådan en undersøgelse tager mig bekendt flere uger, og jeg har endnu ikke set yderligere opfølgning.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Seladon

Indlægaf Seladon » 30. okt 2017, 17:44

Akehurst2 skrev:
Seladon skrev:
Akehurst2 skrev:
Seladon skrev:

Meningen med bestemmelsen er, at man ikke må være tvunget til at inkriminere sig selv. Det er forskelligt om det i et land indebærer retten til at lyve (som i Danmark) eller blot til at forholde sig tavs.

Retten er også fastslået af Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol: http://jm.schultzboghandel.dk/upload/mi ... 1428-6.htm

Efter artikel 6, stk. 1, i Den Europæiske Menneskerettighedskonvention har enhver bl.a. ret til en retfærdig rettergang, når der skal træffes afgørelse i en strid angående en mod ham rettet anklage for en forbrydelse.

Det følger ikke af ordlyden af artikel 6, at en person, der er anklaget for en forbrydelse, har ret til ikke at udtale sig om den påståede forbrydelse og til ikke at blive tvunget til at medvirke til at opklare den påståede forbrydelse.

Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol har imidlertid udtalt (se bl.a. Saunders mod Storbritannien, dom af 17. december 1996, præmis 68), at selv om retten til ikke at udtale sig og til ikke at inkriminere sig selv ikke udtrykkeligt er nævnt i artikel 6, er disse rettigheder generelt anerkendte internationale standarder og udgør centrale elementer i retten til en retfærdig rettergang. Begrundelsen for disse rettigheder ligger bl.a. i, at de ved at beskytte den anklagede mod utilbørlig tvang fra myndighedernes side medvirker til at undgå retsfornægtelse og til at sikre formålet med artikel 6. Retten til ikke at inkriminere sig selv forudsætter navnlig, at anklagemyndigheden skal bevise den anklagedes skyld uden at gøre brug af beviser, der er tilvejebragt ved forskellige former for tvang i strid med den anklagedes egen vilje. Herved er retten tæt knyttet til uskyldsformodningen, der er beskyttet af artikel 6, stk. 2.

Hvis folk ikke udtaler sig, kan de heller ikke inkriminere sig selv, vel? De kan tage "the fifth Amendment", som de gør over there.
Og det synes jeg er fair nok.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Indlægaf Slettet bruger » 30. okt 2017, 17:45

Hans masterplan er vist at blive ved med at opfinde nye dødsårsager for hende, hver gang politiet modbeviser en

"Hun stod af på Refshaleøen ... Nå gjorde hun ikke det? Ja jeg glemte at sige, at før det fik hun en luge i hovedet og døde, trist uheld... hov, hvad siger i, har i fundet hovedet og der er ikke nogen skade for en 30 kilo tung luge? Well med "få en luge i hovedet" mente jeg faktisk "kvalt af Co2".

Det er jo ikke lige den store troværdighed han kommer ind i retssagen med.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 605
Likede indlæg: 31746

Indlægaf paint » 30. okt 2017, 18:14

eks-Maupassant skrev:Hans masterplan er vist at blive ved med at opfinde nye dødsårsager for hende, hver gang politiet modbeviser en

"Hun stod af på Refshaleøen ... Nå gjorde hun ikke det? Ja jeg glemte at sige, at før det fik hun en luge i hovedet og døde, trist uheld... hov, hvad siger i, har i fundet hovedet og der er ikke nogen skade for en 30 kilo tung luge? Well med "få en luge i hovedet" mente jeg faktisk "kvalt af Co2".

Man skulle jo ellers ikke synes, at det ligefrem var 'raketvidenskab' at strikke en forklaring sammen, der gik på at han havde fået et black out, nede i båden. Han kunne lige banke hovedet lidt ind i jernvæggen, så der var en bule og så ellers hævde, at han intet huskede.
Når de så fandt hende, hvad de selvfølgelig ville gøre, kunne han stadig hævde at have handlet, under indflydelse af et black out, hvor han var faldet, og havde slået hovedet. Og ikke anede hvad han foretog sig.

Om ikke andet, kunne det have givet ham et bedre eftermæle.

Men han har troet så meget på sin egen snedighed, at han er røget i den største fælde af dem alle; at undervurdere andres intelligens og snedighed.
Senest rettet af paint 30. okt 2017, 18:20, rettet i alt 1 gang.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Indlægaf Slettet bruger » 30. okt 2017, 18:19

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:Hans masterplan er vist at blive ved med at opfinde nye dødsårsager for hende, hver gang politiet modbeviser en

Man skulle jo ellers ikke synes, at det ligefrem var 'raketvidenskab' at strikke en forklaring sammen, der gik på at han havde fået et black out, nede i båden. Han kunne lige banke hovedet lidt ind i jernvæggen, så der var en bule og så ellers hævde, at han intet huskede.
Når de så fandt hende, hvad de selvfølgelig ville gøre, kunne han stadig hævde at have handlet, under indflydelse af et black out, hvor han var faldet, og havde slået hovedet.

Men han har troet så meget på sin egen snedighed, at han er røget i den største fælde af dem alle; at undervurdere andres intelligens og snedighed.

Yes, det skrev jeg allerede på side 2 i tråden :)

Han er en klog fyr, så min spekulation pt er at han tror han har begået det perfekte mord, min fjernanalyse af hans psykologiske profil er at han har et kæmpe ego og mener han er jordens klogeste mand, ellers ville han ikke begynde at bygge raketter og ubåde.

Det er ikke for ingenting hovmod er en dødssynd, det fucker ens shit up.
1
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 85
Likede indlæg: 2387

Indlægaf Myresluger » 30. okt 2017, 18:29

Den med CO2 bliver nok ikke svært at modbevise.. CO2 er jo tungere end ilt - og dermed er det ret svært at ventilere ud og jeg antager at ventilationen primært går gennem "låget", så skulle raketmadsen jo også ligge på bunden med CO2 forgiftning.
0

Tilbage til "Livets forhold"