Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf ManicNinja » 13. okt 2017, 02:16

Gad vide, om politiet nu igen har været pisseseje og rent faktisk har fundet parteringsredskabet ...

http://www.dr.dk/nyheder/indland/ubaads ... koege-bugt
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
kartoffelpizza
Kort karma: 170
Likede indlæg: 3497

Indlægaf kartoffelpizza » 13. okt 2017, 03:49

ManicNinja skrev:Gad vide, om politiet nu igen har været pisseseje og rent faktisk har fundet parteringsredskabet ...

Ja, der er ikke så neget frikadelle-politi der :gogo:
1
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1636

Indlægaf KIM K » 13. okt 2017, 05:05

Hvorvidt han har dræbt eller voldtaget før har jeg ingen holdning til.
Tilgengæld finder jeg det overvejende sandsynligt han er lagt ud med at pine og plage dyr formentlig allerede fra barnsben af. Jeg tror som visse andre ikke man debuterer med så afstumpet en forbrydelse som det aller første. Jeg mindes engang at have læst at næsten alle seriemordere havde begået grov dyremishandling som børn. Jeg vil ikke forbavses hvis det samme gælder Peter Madsen.
1
Brugeravatar
KIM K

Indlægaf KIM K » 13. okt 2017, 07:51

Jo men dyremishandling er jo ikke vanvittig svær at skjule for omgivelserne. Dyr orienterer sjældent myndigheder eller andre ifald de overhovedet overlever mishandlingen.

Jeg er da absolut heller ikke fuldstændig afvisende for tanken at han var ren som nyfalden sne forud for denne handling.
Meget fokus har været rettet omkring eventuelle tidligere voldsforbrydelser mod mennesker i denne tråd, jeg nævner blot en anden mulighed.
Men indrømmet det er selvfølgelig tankespind fra min side, jeg ved det ikke.
0
Jammerdalen
Kort karma: 114
Likede indlæg: 779

Indlægaf Jammerdalen » 13. okt 2017, 08:08

KIM K skrev:Jo men dyremishandling er jo ikke vanvittig svær at skjule for omgivelserne. Dyr orienterer sjældent myndigheder eller andre ifald de overhovedet overlever mishandlingen.

Men jeg er da heller ikke fuldstændig afvisende for tanken at han var ren som nyfalden sne forud for denne handling.
Meget fokus har været rettet omkring eventuelle voldsforbrydelser mod andre mennesker i denne tråd, jeg nævner blot en anden mulighed.
Men indrømmet det er selvfølgelig tankespind, jeg ved det ikke.

Det kan også være, at han føler sig mere knyttet til dyr end mennesker.
Der var en sag, hvor man fandt en anden kvindelig torso for nogle år siden og den sag blev ikke opklaret. Jeg synes ikke det er utænkeligt, at det kunne være PM, der stod bag den forbrydelse.

Mine spekulationer omkring Peter Madsen er, at han virker til at være en "ekstremernes mand" - livet er for ulidelig kedeligt for ham, hvis ikke han opfinder raketter, ubåde eller dyrker den mest ekstreme form for sex. Jeg forestiller mig, at intet rigtig har kunnet tilfredsstille ham og derfor er han gennem årene blevet mere og mere ekstrem i sin livsførelse.
2
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Indlægaf mulledit » 13. okt 2017, 08:17

kidkomb skrev:
mulledit skrev:
kidkomb skrev:
mulledit skrev:
kidkomb skrev:Jeg tænker at der forhåbentlig og formentlig går en del år før filmen bliver til, alene af hensynet til efterladte.

Jeg tror jeg hælder til den teori at han faktisk ændrede personlighed da han slog hovedet og at det er hans første drab.

Altså er der evidens for at det rent faktisk sker??

Altså jeg har selv haft voldsomt hovedtraume og self. bliver man påvirket osv. Men altså hvor voldsom var hans slag? altså for mig lyder det som om han "bare" slog hovedet. Jeg tænker at det er sådan de pårørende gerne vil ha det, at det har en anden årsag end at det er "deres" Peter der har gjort det.

Pas, det ved jeg slet ikke :blush:
Det var bare den teori jeg lige fandt mest sandsynlig i mit hovede lige nu.
Jeg ved ikke noget om det.
Jeg er ked af hvis du følte dig stødt, det var altså ikke meningen :(

Jeg har en bekendt som blev meget anderledes efter et voldsomt trafikuheld, men om det var hovedtraumet ved jeg ikke.

Nej nej, slet ikke. Så ingen grund til noget :D

I mine ører lyder det bare lidt crazy, men aner ikke om det sådan virkelig sker. Man bliver da påvirket, jeg var ved at dø og derfor så ændrer ens syn på ting sig, men ligefrem blive så gak gak at man parterer et menneske. Hvis han f.eks. har haft tryk i hjernen i sådan en grad, så tænker jeg bare at han har været under lægelig behandling. Men jeg ved jo ikke hvor slemt han kom til skade.

Det var godt, det var slet heller ikke hensigten :D

Det eneste jeg som sagt har at basere mit gæt på er en bekendt som blev kørt ned og lå i koma i, åh jeg husker det ikke, en uge måske. To måske.
Og da han vågnede kunne han ikke huske sin daværende kæreste. Han vidste hvem hun var, men ikke at de var kærester. Og hun var i øvrigt gravid og ventede sig deres barn. Han huskede sin ekskæreste og troede at det var hende han var kæreste med.
Det er jo hvad det er, men før ulykken var han så blid og stille og efter ulykken var han ikke altid helt tilregnelig.
Jeg kan godt forstå at man kan blive bitter af sådan et uheld. Han mistede ikke førligheden, men den blev meget besværet. Det tog ham et år at lære at gå igen. Men han kunne være ret ubehagelig en gang imellem. Overfor sine nærmeste. Sådan lidt ud af det blå.
Han var i flere tilfælde aggressiv faktisk.

Min daværende bedste veninde kendte ham, så jeg var "bekendt med ham" i nogle år efter ulykken, så det var blivende, den forandring.
Så tragisk :(

Ja okay, det er meget naturligt at man bliver aggressiv af sådan noget. Jeg har også skadet (kan ikke huske hvad det hedder) så jeg har meget nemt til tårer, har PTSD og har mistet meget hukommelse, så man bliver da påvirket. Men ændrer man så meget så at man pludselig kan blive en koldblodig morder?, det spørgsmål synes jeg egentlig er spændende (og frygteligt)
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 13. okt 2017, 08:19

Tata skrev:Et trans iskæmisk attack "mini slagtilfælde" kan give varige personlighedsforandringer.

Tak for info. Kan det ændre en til at være koldblodig morder? Det er skræmmende.
0

Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 13. okt 2017, 08:24

eks-Maupassant skrev:
FletpArkett skrev:Det med han har slået hovedet, er det ikke bare en dårlig undskyldning vi finder for ham for ligesom at begrunde det han har gjort, fordi det er svært at forholde sig til, at et "normalt" menneske kan være så fucked og begå så modbydelig en forbrydelse. Jeg forstår slet ikke relevansen faktisk. Og vi får heller aldrig et svar på det.

Narh, jeg tænker jo mere vi ved om hvad der får mennesker til at udvikle sig i den retning, jo bedre, så jeg vil da gerne have alt med det slag i hovedet kommer frem.

Den psykiatriske udredning der er i gang med ham nu, hvis de finder en hjerneskade, så vil det jo være en del af udredningen.

Men hvis der er en hjerneskade, det peger mere i retning af at han kommer på forvaring på ubestemt tid, gætter jeg på.

Nogen ved måske om man nogen gange scanner folks hjerner som en led i de undersøgelser?

Jeg har så ikke fået lavet sådanne undersøgelser, men har tilgengæld fået 3 MR scanninger og en CT scanning i forbindelse med mit hovedtraume.

Det er lidt derfor jeg mener det er de pårørende der finder det som en forklaring, medmindre der dukker andet op altså. Måske han har en konstateret hjerneskade i forbindelse med han har slået hovedet, det ved vi ikke. Men det er, i mine øre, kun omtalt som et slag - ikke voldsomt, men jeg ved det ikke. Var det er decideret traume, så er han undersøgt med scanninger, nogen gange også blækklatter osv.
1

Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 13. okt 2017, 08:27

KIM K skrev:Hvorvidt han har dræbt eller voldtaget før har jeg ingen holdning til.
Tilgengæld finder jeg det overvejende sandsynligt han er lagt ud med at pine og plage dyr formentlig allerede fra barnsben af. Jeg tror som visse andre ikke man debuterer med så afstumpet en forbrydelse som det aller første. Jeg mindes engang at have læst at næsten alle seriemordere havde begået grov dyremishandling som børn. Jeg vil ikke forbavses hvis det samme gælder Peter Madsen.

Han beskrives som stor dyreven, som ikke kunne klare hvis hans katte havde det skidt og gerne aflyste hvis de ikke var på toppen -altså kattene.
0

Brugeravatar
Tata
Kort karma: 130
Likede indlæg: 900

Indlægaf Tata » 13. okt 2017, 08:36

mulledit skrev:
Tata skrev:Et trans iskæmisk attack "mini slagtilfælde" kan give varige personlighedsforandringer.

Tak for info. Kan det ændre en til at være koldblodig morder? Det er skræmmende.

Det håber jeg sgu ikke (min kæreste har haft et TIA). Men han fik klart et mere hidsigt temperament efterfølgende, afledt af en efterfølgende depression, og nogle kognitive problemer, han har skullet arbejde meget på at genoptræne. Men det kommer vel an på hvilken del af hjernen det rammer, tænker jeg, hvad der kan ske. Ja det er det.
0
Free Worl Boss
Brugeravatar
KIM K

Indlægaf KIM K » 13. okt 2017, 08:51

mulledit skrev:
KIM K skrev:Hvorvidt han har dræbt eller voldtaget før har jeg ingen holdning til.

Han beskrives som stor dyreven, som ikke kunne klare hvis hans katte havde det skidt og gerne aflyste hvis de ikke var på toppen -altså kattene.

Jo men han er jo fra dag ét blevet beskrevet som den gennemførte guttermand der hverken kunne gøre kat eller kvinde fortræd.
Det er muligvis også rigtigt dersom han gennem tid har formået at opbygge en eller anden form for følelsesmæssige relationer. Af samme årsag er jeg heller ikke sikker på hans hustru har været i overhængende livsfare.

Flere massemordere har faktisk haft familie og børn for hvem de ikke har forgrebet sig på.
0
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 574
Likede indlæg: 5080

Indlægaf Mulan » 13. okt 2017, 15:34

Ved nogen typer lesioner/traumer og apopleksier, særligt omkring frontallapperne, så kan der ske drastisk ændring af personlighed, som fx forhøjet aggression, mindsket eller helt fraværende impulskontrol og fravær af empati. Hvis dette er sket for 8 år siden, så ville det være blevet opdaget. Der vil typisk være andre kognitive nedsættelser som fx dårlig arbejdshukommelse, manglende overblik og lign. Jeg tror, at det er usandsynligt, at PMs eventuelle seriemorderiske tendenser skulle stamme fra et enkelt traume. Det kan selvfølgelig være, der er histprier om mærkeligere ting indenfor hjerneskadeområdet. Det er blot højst usandsynligt.
5
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 750
Likede indlæg: 14433

Indlægaf HappyPaww » 13. okt 2017, 16:15

kartoffelpizza skrev:
ManicNinja skrev:Gad vide, om politiet nu igen har været pisseseje og rent faktisk har fundet parteringsredskabet ...

Ja, der er ikke så neget frikadelle-politi der :gogo:

Point taken ;) Og ja, det har gjort det godt - det er jeg helt enig i! :gogo:

:wave:
10
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 13. okt 2017, 20:05

mulledit skrev:
eks-Maupassant skrev:
FletpArkett skrev:Det med han har slået hovedet, er det ikke bare en dårlig undskyldning vi finder for ham for ligesom at begrunde det han har gjort, fordi det er svært at forholde sig til, at et "normalt" menneske kan være så fucked og begå så modbydelig en forbrydelse. Jeg forstår slet ikke relevansen faktisk. Og vi får heller aldrig et svar på det.

Narh, jeg tænker jo mere vi ved om hvad der får mennesker til at udvikle sig i den retning, jo bedre, så jeg vil da gerne have alt med det slag i hovedet kommer frem.

Den psykiatriske udredning der er i gang med ham nu, hvis de finder en hjerneskade, så vil det jo være en del af udredningen.

Men hvis der er en hjerneskade, det peger mere i retning af at han kommer på forvaring på ubestemt tid, gætter jeg på.

Nogen ved måske om man nogen gange scanner folks hjerner som en led i de undersøgelser?

Jeg har så ikke fået lavet sådanne undersøgelser, men har tilgengæld fået 3 MR scanninger og en CT scanning i forbindelse med mit hovedtraume.

Det er lidt derfor jeg mener det er de pårørende der finder det som en forklaring, medmindre der dukker andet op altså. Måske han har en konstateret hjerneskade i forbindelse med han har slået hovedet, det ved vi ikke. Men det er, i mine øre, kun omtalt som et slag - ikke voldsomt, men jeg ved det ikke. Var det er decideret traume, så er han undersøgt med scanninger, nogen gange også blækklatter osv.

Well, det var nu anklageren der fandt ud af det, og vidnet var en ven/bekendt der som jeg husker det ikke var sååå tæt, så det kom mere frem a la "det er et tegn på at han er en nutcase, så lad os beholde ham i fængsel" mere end at det var en "han er god nok, men slog hovedet"-ting.

Men det er mega løst indtil videre, det med det her hovedlag, og af det vi ved er der kun et vidne på det, den bekendte/ven.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15986

Indlægaf sigge » 30. okt 2017, 10:19

Peter Madsen har tilsyneladende helt mistet lysten til at tale om sagen, siden han ikke insisterer på endnu et retsmøde, men bare accepterer at forblive varetægtsfængslet. Han har nok ikke fået brygget en ny historie sammen efter det seneste fund af ligdele.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ubaadssagen-peter-madsen-accepterer-fortsat-faengsling
3
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Livets forhold"