Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 687
Likede indlæg: 12062

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Æble » 30. okt 2017, 15:06

Lisma skrev:
Æble skrev:
Lisma skrev:
Æble skrev:Kan det være han siger det med kulilteforgiftning fordi han har kvalt hende? Vil det ikke se ud på samme måde i lungerne når nu det formodentlig ikke kan ses udenpå halsen? Så bliver det sværere at bevise at han har dræbt hende når det retsmedicinske passer med hans forklaring.

Dumme svin.

Ville man ikke have kunnet se det ved obduktionen af hovedet, hvis han havde kvalt hende? Blodudtrædninger ved øjet og rødmen om halsen? :gruble:

Et hoved der har ligger i vand i en måned?

Ja, altså jeg ved det ikke. :genert:

Heller ikke mig. Har heldigvis ikke så meget erfaring med ligdele :genert:
0
fisken80
Kort karma: 699
Likede indlæg: 25849

Indlægaf fisken80 » 30. okt 2017, 15:09

DenBruneMunk skrev:Sygeplejersken fra Nyk.Falster blev dømt på Indicier og en livstids dom, så man må mene at de tager sådanne indicier alvorligt når de er i brug.

Blev Peter Lundin ikke også delvist det? Der fandt de jo aldrig nogen lig.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29727

Indlægaf paint » 30. okt 2017, 15:31

Lathyrus skrev:Klamme stodder!!! Indrømmer liiige præcist så meget som der allerede er bevis for, intet mere. Totalt beregnende og syg i skallen er han.

Og anden kønslig omgang er da en pæn måde at omskrive “penetreret med en kniv” på.

Jeg kunne simpelthen ikk være forsvarer for en mand som ham - tænk at skulle servere den ene løgn efter den anden til politi og presse, velvidende hvad han i virkeligheden har gjort mod en anden kvinde.

'Penetrere', i denne sammenhæng, behøver ikke at have noget med 'kønslig omgang' at gøre. 'Penetrere', betyder at gennembore/gennemtrænge (f.eks stikke igennem huden), hvilket han har gjort i området omkring maven, for at forhindre gasser i at sende torsoen op til overfladen.

At han så også har stukket hende i kønsdelene med kniven, er bare sygt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 203
Likede indlæg: 5220

Indlægaf Lathyrus » 30. okt 2017, 15:41

paint skrev:
Lathyrus skrev:Klamme stodder!!! Indrømmer liiige præcist så meget som der allerede er bevis for, intet mere. Totalt beregnende og syg i skallen er han.

Og anden kønslig omgang er da en pæn måde at omskrive “penetreret med en kniv” på.

Jeg kunne simpelthen ikk være forsvarer for en mand som ham - tænk at skulle servere den ene løgn efter den anden til politi og presse, velvidende hvad han i virkeligheden har gjort mod en anden kvinde.

'Penetrere', i denne sammenhæng, behøver ikke at have noget med 'kønslig omgang' at gøre. 'Penetrere', betyder at gennembore/gennemtrænge (f.eks stikke igennem huden), hvilket han har gjort i området omkring maven, for at forhindre gasser i at sende torsoen op til overfladen.

Eftersom han har stukket hende med kniv i skeden (i og omkring kønsdelene, må vel betyde i skeden og området omkring) så har han vel penetreret hende på en seksuel måde? Foruden de “rent praktiske” stik/penetreringer i maven som tjente til formål at holde liget på bunden af havet.
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 30. okt 2017, 15:46

Lathyrus skrev:
paint skrev:

Eftersom han har stukket hende med kniv i skeden (i og omkring kønsdelene, må vel betyde i skeden og området omkring) så har han vel penetreret hende på en seksuel måde? Foruden de “rent praktiske” stik/penetreringer i maven som tjente til formål at holde liget på bunden af havet.

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, står der ingen steder at han har stukket en kniv op i skeden på hende. Der står at han har stukket med kniv i og omkring kønsdelene. Og at knivstikkene har penetreret hende. Det sidste kan godt være i maveregionen.

Hvad han har lavet/gjort med hendes kønsdele, ud over at stikke i dem, har jeg ikke fantasi (eller lyst) til at forestille mig.

Det kan da godt være at han faktisk har stukket en kniv op i hendes skede. Men det er ikke dét, som 'penetrering', går på i denne sammenhæng.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22023

Indlægaf Akehurst2 » 30. okt 2017, 16:04

Æble skrev:
Lisma skrev:
Æble skrev:
Lisma skrev:
Æble skrev:Kan det være han siger det med kulilteforgiftning fordi han har kvalt hende? Vil det ikke se ud på samme måde i lungerne når nu det formodentlig ikke kan ses udenpå halsen? Så bliver det sværere at bevise at han har dræbt hende når det retsmedicinske passer med hans forklaring.

Dumme svin.

Ville man ikke have kunnet se det ved obduktionen af hovedet, hvis han havde kvalt hende? Blodudtrædninger ved øjet og rødmen om halsen? :gruble:

Et hoved der har ligger i vand i en måned?

Ja, altså jeg ved det ikke. :genert:

Heller ikke mig. Har heldigvis ikke så meget erfaring med ligdele :genert:

Det er åbenbart ikke ligetil altid at bestemme, om skader skyldes kvælning: https://unipress.dk/media/12464/viden_o ... spr_ve.pdf Så det kan kun være vanskeligere med partering og en måned i vand.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 466
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14628

Indlægaf Hunkat » 30. okt 2017, 16:13

Er det overhovedet plausibelt at hun kan nå at blive kvalt af kulilte undervejs mens han ikke er tilstede? Det tager lidt tid så vidt jeg har forstået, hvor længe er det lige han mener at hun var spærret inde i et aflukket med trods alt forholdsvis stort rum?

Manden er syg i knolden.
0
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2078

Indlægaf DenBruneMunk » 30. okt 2017, 16:22

Jeg tænker lidt på om hans kan gå igennem en løgndetektor, hvis nu han mener at alle knivstik ikke var ment som at dræbe men at udspille den sindsforvirrende snuff fantasi han havde , og at det til sidst gjorde hun døde. Så han mener måske det var en ulykke (at slå hende ihjel) og derfor kan han uden at lyve også holde sig til den sandhed uden at fuldende sætning, så det bliver ikke overlagt / forsætligt mord men uagtsomt manddrab og det kan igen betyde dommen bliver måske mildere.

http://www.strafferetshjaelpen.dk/fagomrader/drab.html
Nævner de at uagtsomt manddrab kan ende i 4 måneders tid i spjældet og som de vist har nævnt her, under særligt skærpende omstændigheder får han op til 8 år.

Det er stadig ikke meget for et mord, som sikkert ikke kan være uheld, når man leger med knive. De skal bare finde den, så ændres anklagen sikkert.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 30. okt 2017, 16:47

Man bruger ikke løgnedetektorer i Danmark.
0
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1085

Indlægaf Seladon » 30. okt 2017, 16:58

Hvis hun døde af kulilteforgiftning, så skulle det gerne ses på væv, især på lungevæv.

"Hvis man bliver eksponeret for kulilte, passerer karbonmonoxid hurtigt via lungerne og over i blodet og binder sig til hæmoglobinet. Bindingen til hæmoglobin er omtrent 240 gange kraftigere end bindingen mellem ilt og hæmoglobin...
CO-forgiftning forårsager en betændelsesreaktion i kroppen, som sandsynligvis udløses via en immunologisk mekanisme. "(fra sundhed.dk)

Men det er højst sandsynligt en anden f.... løgn i en lang række. Den lede karl skulle også sigtes for falske forklaringer i retten.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 30. okt 2017, 17:07

Seladon skrev:
Men det er højst sandsynligt en anden f.... løgn i en lang række. Den lede karl skulle også sigtes for falske forklaringer i retten.

Man må geren lyve i retten og ved politiafhøringer, hvis man er sigtet:

Straffeloven § 159. Afgiver nogen falsk forklaring som sigtet i en offentlig straffesag eller under afhøring i tilfælde, hvor forklaring ifølge loven ikke må kræves, straffes han ikke.
1
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1085

Indlægaf Seladon » 30. okt 2017, 17:16

Akehurst2 skrev:
Seladon skrev:

Straffeloven § 159. Afgiver nogen falsk forklaring som sigtet i en offentlig straffesag eller under afhøring i tilfælde, hvor forklaring ifølge loven ikke må kræves, straffes han ikke.

jeg kan desværre ikke se meningen med dette paragraf. Man bør ikke lyve i retten , for man kan vælge ikke at udtale sig, og det er fint nok.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Indlægaf ManicNinja » 30. okt 2017, 17:19

DenBruneMunk skrev:Sikke en gang rod, og dårlige forklaringer for at slippe for det åbenlyse.

Tror ikke dommen gøres mildere fordi ham kommer med en masse søforklaringer, det er nok mere modsat, at mistanken styrkes og dommen hæves da han forhindrer politiets arbejde, som jo er en grund til højere dom.

Må han blive der forevigt, og når han nu ikke er vurderet sindssyg, så tegner det til at han bliver lukket inde en god lang tid.

Har ikke fulgt så grundigt med på det sidste.
Hvoraf fremgår det, at han ikke vurderes sindssyg? Troede ikke, de var færdige med mentalundersøgelsen endnu?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 30. okt 2017, 17:23

Seladon skrev:
Akehurst2 skrev:
Seladon skrev:

jeg kan desværre ikke se meningen med dette paragraf. Man bør ikke lyve i retten , for man kan vælge ikke at udtale sig, og det er fint nok.

Til gengæld, må du ikke lyve, hvis du er vidne i retten. Du kan blive anklaget for 'mened', hvis du gør det. Men hvis du er sigtet, kan du lyve lige så stærkt en hest kan rende. Du er nemlig ikke forpligtet til at sige noget, der kan belaste dig selv (og din egen sag)
1

Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2078

Indlægaf DenBruneMunk » 30. okt 2017, 17:28

ManicNinja skrev:
DenBruneMunk skrev:Sikke en gang rod, og dårlige forklaringer for at slippe for det åbenlyse.

Tror ikke dommen gøres mildere fordi ham kommer med en masse søforklaringer, det er nok mere modsat, at mistanken styrkes og dommen hæves da han forhindrer politiets arbejde, som jo er en grund til højere dom.

Må han blive der forevigt, og når han nu ikke er vurderet sindssyg, så tegner det til at han bliver lukket inde en god lang tid.

Har ikke fulgt så grundigt med på det sidste.
Hvoraf fremgår det, at han ikke vurderes sindssyg? Troede ikke, de var færdige med mentalundersøgelsen endnu?

Det var da tilbage i starten af September, så jeg antog resultatet var negativt, så ingen taler om det? Måske har bare sagt ja men ingen har gjort tiltag på at vurdere ham.
0

Tilbage til "Livets forhold"