Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Guru
Kort karma: 15
Likede indlæg: 313

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Guru » 31. okt 2017, 05:22

Guru skrev:
kidkomb skrev:Det irriterer mig at han er så vævende.
Altså så bestem dig dog. Jeg troede han var klog :rulle:

Vi får nok aldrig den fulde sandhed.
Og det er virkelig noget svineri overfor de efterladte synes jeg.
Det kunne han i det mindste give dem, nu hvor spillet er ude.

Endnu værre, så viser det at han ikke angrer noget overhovedet, men forsøger istedet desperat at redde sit skind.
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Guru

Indlægaf Guru » 31. okt 2017, 05:40

Seladon skrev:
Akehurst2 skrev:
Seladon skrev:
Men det er højst sandsynligt en anden f.... løgn i en lang række. Den lede karl skulle også sigtes for falske forklaringer i retten.

Man må geren lyve i retten og ved politiafhøringer, hvis man er sigtet:

Straffeloven § 159. Afgiver nogen falsk forklaring som sigtet i en offentlig straffesag eller under afhøring i tilfælde, hvor forklaring ifølge loven ikke må kræves, straffes han ikke.

jeg kan desværre ikke se meningen med dette paragraf. Man bør ikke lyve i retten , for man kan vælge ikke at udtale sig, og det er fint nok.

Der er jo mange ting man kan vælge at lyve om, og mange årsager til hvorfor man vælger at lyve, eller måske bare sige noget forkert. Måske kan man ikke selv huske detaljerne. Der er også mange sager, hvor en løgn ikke har den store betydning. I denne sag har det stor betydning, men det går også udover hans troværdighed, og han ender med at få en meget streng straf. Det bliver han nød til.
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Guru

Indlægaf Guru » 31. okt 2017, 06:00

Jeg gad egentlig godt være sådan en, flue på væggen journalist, der fik lov til at følge hans forsvarsadvokat igennem alt.
bare for at se PM's reaktion når nye beviser blev præsenteret imod ham. Ikke at jeg tror der er nogen journalister der får lov til det, men jeg gad godt.

Eller afhøringsmand.
0
Kaffe
Kort karma: 202
Likede indlæg: 2838

Indlægaf Kaffe » 31. okt 2017, 06:39

Han er en uhyggelig mand. Allerførst forstår jeg ikke, at han har troet på, at han kunne slippe afsted med sin gerning. Det er ikke logisk, og jeg formoder, at hans logiske sans er skarp. Det hænger ikke sammen. Næst forstår jeg ikke, at han ikke fra start har givet en sandsynlig forklaring, som ikke kunne tilbagevises, hvis liget blev fundet. Igen en ulogisk strategi.
Hvis PM har gjort de ting, som der efterhånden tegner sig et billede af, så er han et meget sygt og empatisk forladt menneske. At han bliver ved at lyve tilsætter blot yderligere afstumpethed.

Kan PM have filmet sin gerning og lagt den ud de steder, hvor han selv har opsøgt dødsfilm? Mobilen er væk og hvorfor?

Hans og Kims kontakt skulle efter sigende have været helt formel op til mødet. Det er vist tjekket på mail? Med mindre der kan ligge sideløbende udveksling på SMS el.lign. Kan man ikke tilgå hans Facebook og dermed messenger fra en computer? Og tjekke hans data fra teleselskabet?
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4083

Indlægaf Pax Romana » 31. okt 2017, 07:35

Kattefjæs skrev:
eks-Maupassant skrev:
Næste forklaring, hvis de kan bevise at CO2-tingen heller ikke er rigtig, bliver nok noget med der kom en måge og slog hende ihjel, og at den så stak bagefter.

Det er næsten mere troværdigt end hans andre forklaringer... Måger ER jo psykopater.
Death from Above!
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 31. okt 2017, 07:54

Kaffe skrev:Han er en uhyggelig mand. Allerførst forstår jeg ikke, at han har troet på, at han kunne slippe afsted med sin gerning. Det er ikke logisk, og jeg formoder, at hans logiske sans er skarp. Det hænger ikke sammen. Næst forstår jeg ikke, at han ikke fra start har givet en sandsynlig forklaring, som ikke kunne tilbagevises, hvis liget blev fundet. Igen en ulogisk strategi.
Hvis PM har gjort de ting, som der efterhånden tegner sig et billede af, så er han et meget sygt og empatisk forladt menneske. At han bliver ved at lyve tilsætter blot yderligere afstumpethed.

Kan PM have filmet sin gerning og lagt den ud de steder, hvor han selv har opsøgt dødsfilm? Mobilen er væk og hvorfor?

Hans og Kims kontakt skulle efter sigende have været helt formel op til mødet. Det er vist tjekket på mail? Med mindre der kan ligge sideløbende udveksling på SMS el.lign. Kan man ikke tilgå hans Facebook og dermed messenger fra en computer? Og tjekke hans data fra teleselskabet?

Det er velkendt at mange mordere selv mener at de er så intelligente at de kan planlægge den "perfekte forbrydelse"/"perfekte mord" Altså hvor det måske endda ikke engang opdages og HVIS det gør, at intet så kan bevises.

Jeg anede feks ikke at lighunde kan lugte lig på op til 40 meters dybde. Det går jo mod alt naturligt :lol:

Så jeg kunne godt forestille mig at han simpelthen havde den overbevisning at han kunne gøre det uden at blive straffet for det, da han mener at han er så meget mere intelligent end alle andre.
8
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 31. okt 2017, 08:09

0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29839

Indlægaf paint » 31. okt 2017, 08:38

Code71 skrev:
Kaffe skrev:Han er en uhyggelig mand. Allerførst forstår jeg ikke, at han har troet på, at han kunne slippe afsted med sin gerning. Det er ikke logisk, og jeg formoder, at hans logiske sans er skarp. Det hænger ikke sammen. Næst forstår jeg ikke, at han ikke fra start har givet en sandsynlig forklaring, som ikke kunne tilbagevises, hvis liget blev fundet. Igen en ulogisk strategi.

Det er velkendt at mange mordere selv mener at de er så intelligente at de kan planlægge den "perfekte forbrydelse"/"perfekte mord" Altså hvor det måske endda ikke engang opdages og HVIS det gør, at intet så kan bevises.

Jeg anede feks ikke at lighunde kan lugte lig på op til 40 meters dybde. Det går jo mod alt naturligt :lol:

Så jeg kunne godt forestille mig at han simpelthen havde den overbevisning at han kunne gøre det uden at blive straffet for det, da han mener at han er så meget mere intelligent end alle andre.

Han klamrer sig tilsyneladende til de sørgelige rester af sin 'intelligente' strategi, nemlig, at de ikke kan bevise selve mordet. Den med lugen i hovedet smuttede, så nu prøver han med kulilteforgiftning, som sikkert ikke kan modbevises efter tiden i vandet. Derved håber han måske på at kunne slippe med 'usømmelig omgang med lig', hvilket ikke giver en særlig lang straf.

Nu har han så et par måneder, før selve retssagen at sidde og håbe i, og så falder hammeren i retten.
Senest rettet af paint 31. okt 2017, 09:17, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 31. okt 2017, 08:55

paint skrev:
Code71 skrev:

Han klamrer sig tilsyneladende til de sørgelige rester af sin 'intelligente' strategi, nemlig, at de ikke kan bevise selve mordet. Den med lugen i hovedet smuttede, så nu prøver han med kulilteforgiftning, som sikkert ikke kan modbevises efter tiden i vandet. Derved håber han måske på, at kunne slippe med 'usømmelig omgang med lig', hvilket ikke giver en særlig lang straf.

Nu har han så et par måneder, før selve retssagen at sidde og håbe i, og så falder hammeren i retten.

Yes det er præcis derfor jeg tror at han har været overbevist om at han var for intelligent til efterforskerne
1
Ficus
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2907

Indlægaf Ficus » 31. okt 2017, 09:09

Nu tror jeg sådan set politiet er kloge og dygtige nok, men kan han ha en strategi i at blive ved med at komme med flere nye forklaringer på hendes død?

Ved ikke om det giver mening, men kan han tro at han kan snakke sig "uden om", ved at komme med en ny dødsårsag hveranden uge for at sløve efterforskningen? Altså de skal jo så hver gang genundersøge hans påstand tænker jeg
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 31. okt 2017, 09:18

Ficus skrev:Ved ikke om det giver mening, men kan han tro at han kan snakke sig "uden om", ved at komme med en ny dødsårsag hveranden uge for at sløve efterforskningen? Altså de skal jo så hver gang genundersøge hans påstand tænker jeg

Det er nok mere politiet som har lidt beviser, som endnu ikke matcher hans forklaring, og indtil han afgiver en forklaring som de kan understøtte og ikke skal bruge indicier, må de blive ved med at høre på hans historier, om de så gider undersøge noget, afhænger af de beviser de allerede har, som måske ikke understøtter hans nyeste forklaring, og så ved de allerede de skal have en anden forklaring.

Finder de en kniv, så har de mordvåbnet og så ændres anklagen og han kommer med endnu en anden historie
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1038
Likede indlæg: 15748

Indlægaf Zombie » 31. okt 2017, 10:05

DenBruneMunk skrev:
Ficus skrev:Ved ikke om det giver mening, men kan han tro at han kan snakke sig "uden om", ved at komme med en ny dødsårsag hveranden uge for at sløve efterforskningen? Altså de skal jo så hver gang genundersøge hans påstand tænker jeg

Det er nok mere politiet som har lidt beviser, som endnu ikke matcher hans forklaring, og indtil han afgiver en forklaring som de kan understøtte og ikke skal bruge indicier, må de blive ved med at høre på hans historier, om de så gider undersøge noget, afhænger af de beviser de allerede har, som måske ikke understøtter hans nyeste forklaring, og så ved de allerede de skal have en anden forklaring.

Finder de en kniv, så har de mordvåbnet og så ændres anklagen og han kommer med endnu en anden historie

De har jo allerede fundet en kniv. Problemet er, at stikkene er givet lige umiddelbart omkring eller efter døden. Så han kan jo sige, hun allerede var død lige inden.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Indlægaf mulledit » 31. okt 2017, 10:17

kidkomb skrev:
Akehurst2 skrev:
eks-Maupassant skrev:Har han kommet op med en forklaring på hvorfor han parterede hende? Kan kun se at han indrømmer at have gjort det, men ikke noget med at han siger hvorfor.

"Jeg var sådan, hey hun var død alligevel, og jeg havde lige saven klar, så jeg tænkte "ja men helt sikkert da, hun skal da have en helt unik begravelse, det mangler da bare!"

Fordi det var for svært at få hende op i et stykke, siger han.

Det er i det mindste ikke totalt utroværdigt.

Nej, specielt ikke eftersom han jo lige skulle have sig en lur, så han kunne komme sig oven på selvmordstankerne.
Så har hun nok været temmelig stiv i det, da han vågnede igen.

Han har nok næppe sovet, det er jo kommet frem at politiets teori er at det sidste dyk, hvor Peter påstår han sov,det var her hun blev parteret.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Indlægaf mulledit » 31. okt 2017, 10:23

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:Hans masterplan er vist at blive ved med at opfinde nye dødsårsager for hende, hver gang politiet modbeviser en

"Hun stod af på Refshaleøen ... Nå gjorde hun ikke det? Ja jeg glemte at sige, at før det fik hun en luge i hovedet og døde, trist uheld... hov, hvad siger i, har i fundet hovedet og der er ikke nogen skade for en 30 kilo tung luge? Well med "få en luge i hovedet" mente jeg faktisk "kvalt af Co2".

Det er jo ikke lige den store troværdighed han kommer ind i retssagen med.

Man skulle jo ellers ikke synes, at det ligefrem var 'raketvidenskab' at strikke en forklaring sammen, der gik på at han havde fået et black out, nede i båden. Han kunne lige banke hovedet lidt ind i jernvæggen, så der var en bule og så ellers hævde, at han intet huskede.
Når de så fandt hende, hvad de selvfølgelig ville gøre, kunne han stadig hævde at have handlet, under indflydelse af et black out, hvor han var faldet, og havde slået hovedet. Og ikke anede hvad han foretog sig.

Om ikke andet, kunne det have givet ham et bedre eftermæle.

Men han har troet så meget på sin egen snedighed, at han er røget i den største fælde af dem alle; at undervurdere andres intelligens og snedighed.

Som regel kan hukommelses tab påvises og diagnosticeres.

Umiddelbart har han faktisk gjort et ret godt arbejde for at slippe udenom... Han har bare glemt at den perfekte forbrydelse findes ikke. Nu arbejder han/de bare for at han ikke dømmes for mere end der kan bevises, selvfølgelig.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 31. okt 2017, 11:47

Zombie skrev:De har jo allerede fundet en kniv. Problemet er, at stikkene er givet lige umiddelbart omkring eller efter døden. Så han kan jo sige, hun allerede var død lige inden.
du har ret, den havde jeg misset :) så er det mærkeligt anklagen ikke ændres og spor ikke er nævnt, måske er det ødelagt af vand.
0

Tilbage til "Livets forhold"