Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 31. okt 2017, 11:54

mulledit skrev:Umiddelbart har han faktisk gjort et ret godt arbejde for at slippe udenom... Han har bare glemt at den perfekte forbrydelse findes ikke. Nu arbejder han/de bare for at han ikke dømmes for mere end der kan bevises, selvfølgelig.

Jeg har sagt det tidligere, desværre for Madsen, så er han ikke så heldig, og godt for politiet og os andre som synes han skal spærres inde for evigt.

Jeg tror dog ikke på spøgelser men hvordan ved man at den perfekte forbrydelse ikke findes? Vi ved jo og kender kun til dem som opklares? Så det må sikkert være et tvivlsspørgsmål da vi ikke kender til de forbrydelser som endnu ikke er opklaret, udover de store forbrydelse i nyheder, som hende Madeleine som blev kidnappet , efter sigende men stadig ikke er opklaret. Så indtil nu, perfekt forbrydelse.
Der er sikkert rigtig mange omkring det emne, nogle tager 1 måned andre har vi set afklares efter 400 år.

Så kan det ikke være at det vi ikke ved må være den perfekte forbrydelse? Der er jo ingen som nævner den, klart nok.
4
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1035
Likede indlæg: 15730

Indlægaf Zombie » 31. okt 2017, 11:58

DenBruneMunk skrev:
Zombie skrev:De har jo allerede fundet en kniv. Problemet er, at stikkene er givet lige umiddelbart omkring eller efter døden. Så han kan jo sige, hun allerede var død lige inden.
du har ret, den havde jeg misset :) så er det mærkeligt anklagen ikke ændres og spor ikke er nævnt, måske er det ødelagt af vand.

De ved ikke, hvordan hun er dræbt. Fordi stikkene ikke hverken be- eller afkræfter, at de førte til døden.

Til gengæld er han så sigtet for anden kønslig omgang under særligt skærpende omstændigheder. Det betyder jo, at stikkene fra kniven i underlivet jo ikke har siddet i underlivet a la "den nederste del af maven", men nok sidder placeret op i underlivet via kønsdelene.

Der bliver skelnet mellem stik, som de mener er lavet for at frigøre gasser, så liget ikke stiger til vejrs som det går i forrådnelse i vandet - og så stikkene i underlivet, som nu har ført til den sigtelse "anden kønslig omgang", som dækker alt andet end penetration med penis (som er voldtægt ved penetration af vagina og/eller anus). De særligt skærpende omstændigheder er jo så, at han har voldtaget hende med en kniv, enden før eller efter dødens indtræffen (da de ikke kan sige nærmere om, hvornår hun blev stukket).

Jeg håber meget, hun var død inden.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1111
Likede indlæg: 16650

Indlægaf dgd2007 » 31. okt 2017, 12:17

Selv om de ikke har sagt det offentligt, kan politiet jo godt være nået temmelig langt mht. at have regnet den rigtige dødsårsag ud.
7
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 750
Likede indlæg: 14428

Indlægaf HappyPaww » 31. okt 2017, 12:57

Jeg kommer sådan til at tænke på filmen Se7en, hvor Spacey tvinger et af ofrene til at iføre sig en påspændingsdildo med en kniv for enden, og så voldtage en prostitueret med den :badr: :trist:
0
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 203
Likede indlæg: 5220

Indlægaf Lathyrus » 31. okt 2017, 13:06

HappyPaww skrev:Jeg kommer sådan til at tænke på filmen Se7en, hvor Spacey tvinger et af ofrene til at iføre sig en påspændingsdildo med en kniv for enden, og så voldtage en prostitueret med den :badr: :trist:

Nogen gange er fantasi og virkelighed ikk så langt fra hinanden :badr: :whine:
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 31. okt 2017, 13:38

Lathyrus skrev:
HappyPaww skrev:Jeg kommer sådan til at tænke på filmen Se7en, hvor Spacey tvinger et af ofrene til at iføre sig en påspændingsdildo med en kniv for enden, og så voldtage en prostitueret med den :badr: :trist:

Mange af de ting der sker i de film er baseret på virkelige ting.

"Silence of the Lambs" f.eks., de fleste af de ting Buffalo Bill og Hannibal gør er taget fra Ted Bundy, Ed Gein og andre.
0
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Indlægaf mulledit » 31. okt 2017, 14:48

DenBruneMunk skrev:
mulledit skrev:Umiddelbart har han faktisk gjort et ret godt arbejde for at slippe udenom... Han har bare glemt at den perfekte forbrydelse findes ikke. Nu arbejder han/de bare for at han ikke dømmes for mere end der kan bevises, selvfølgelig.

Jeg har sagt det tidligere, desværre for Madsen, så er han ikke så heldig, og godt for politiet og os andre som synes han skal spærres inde for evigt.

Jeg tror dog ikke på spøgelser men hvordan ved man at den perfekte forbrydelse ikke findes? Vi ved jo og kender kun til dem som opklares? Så det må sikkert være et tvivlsspørgsmål da vi ikke kender til de forbrydelser som endnu ikke er opklaret, udover de store forbrydelse i nyheder, som hende Madeleine som blev kidnappet , efter sigende men stadig ikke er opklaret. Så indtil nu, perfekt forbrydelse.
Der er sikkert rigtig mange omkring det emne, nogle tager 1 måned andre har vi set afklares efter 400 år.

Så kan det ikke være at det vi ikke ved må være den perfekte forbrydelse? Der er jo ingen som nævner den, klart nok.

Nu er vi vist ude i flue knepperi :p

Men den findes skam, f.eks. er jeg gået over for rødt på en mørk og øde vej, uden konsekvens og ingen spor efterladt = perfekt forbrydelse. Dog er det en talemåde som er ret gældende for grovere forbrydelser. F.eks. i Madelaine sagen er der beviser = ikke perfekt.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 31. okt 2017, 15:27

mulledit skrev:Nu er vi vist ude i flue knepperi :p

Men den findes skam, f.eks. er jeg gået over for rødt på en mørk og øde vej, uden konsekvens og ingen spor efterladt = perfekt forbrydelse. Dog er det en talemåde som er ret gældende for grovere forbrydelser. F.eks. i Madelaine sagen er der beviser = ikke perfekt.

Du glemte så video overvågningen og som Madsen blev du alligevel taget, og det var ikke så perfekt, alle glemmer lidt.
Du mener der ikke var et, så kommer politiet med et dashcam fra en bil som viser din vandren overfor rødt :)

Perfekt er når man ikke kan dømmes, at folk så mener at have set dig gå over for rødt, at nogle mener de gik forbi dig når du var ved det. At kamera har et sløret billede af dig, som igen ikke ligner nok. Det må som du siger, være perfekt nok.

Ingen mennesker er perfekte, vi har alle vores fejl, og de afspejles sikkert også i adfærd som et mord men at fejle og så til at dømmes er ikke det samme.

Jeg mener perfekt er hvis Madsen slipper af med en masse historier og de indicier som de vil præsentere ikke kan dømme ham for drab, er perfekt for ham. At vi har hørt han anerkender at partere, kommer jo nok ingen tvivlen til gode, for uheld eller drab kan måske ikke bevises. Så tvivlsomt er det ikke hvis hans historier bare bruges en smule, hvis de mener han langsomt nærmer sig en sandhed.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29732

Indlægaf paint » 31. okt 2017, 15:31

eks-Maupassant skrev:
Lathyrus skrev:

"Silence of the Lambs" f.eks., de fleste af de ting Buffalo Bill og Hannibal gør er taget fra Ted Bundy, Ed Gein og andre.

Der har virkelig været nogle fæle seriemordere, rundt omkring. Der var bl.a en i USA ( hans navn har jeg lykkeligt glemt). Han overfaldt (primært) kvinder og skar hovedet af dem, i et snuptag.
Han skulle senere have fortalt, at det gjorde han lynhurtigt (kappede hovedet) fordi hovedet i afskåret tilstand, 'lever' i ca. 20 sek. I de 20 sek, kan personen både se og høre normalt.
Han hev derfor det afskårne hoved op ved håret, så 'det' (hovedet) kunne se kroppen ligge uden hoved på jorden. Han fik noget seksuelt ud af at se rædslen i offerets øjne, når det gik op for personen/hovedet, hvad der var sket. :nerve:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 750
Likede indlæg: 14428

Indlægaf HappyPaww » 31. okt 2017, 15:39

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:
Lathyrus skrev:

Der har virkelig været nogle fæle seriemordere, rundt omkring. Der var bl.a en i USA ( hans navn har jeg lykkeligt glemt). Han overfaldt (primært) kvinder og skar hovedet af dem, i et snuptag.
Han skulle senere have fortalt, at det gjorde han lynhurtigt (kappede hovedet) fordi hovedet i afskåret tilstand, 'lever' i ca. 20 sek. I de 20 sek, kan personen både se og høre normalt.
Han hev derfor det afskårne hoved op ved håret, så 'det' (hovedet) kunne se kroppen ligge uden hoved på jorden. Han fik noget seksuelt ud af at se rædslen i offerets øjne, når det gik op for personen/hovedet, hvad der var sket. :nerve:

Ja. Må indrømme jeg har en sær fascination af dem... Kan anbefale den nye Netflix-serie Mindhunter, hvor bl.a. Ed Kemper portrætteres - han skar hovedet af sin mor, og "besudlede" det :8:
2
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1636

Indlægaf KIM K » 31. okt 2017, 16:52

Zombie skrev:
DenBruneMunk skrev:
Zombie skrev:De har jo allerede fundet en kniv. Problemet er, at stikkene er givet lige umiddelbart omkring eller efter døden. Så han kan jo sige, hun allerede var død lige inden.
du har ret, den havde jeg misset :) så er det mærkeligt anklagen ikke ændres og spor ikke er nævnt, måske er det ødelagt af vand.

De ved ikke, hvordan hun er dræbt. Fordi stikkene ikke hverken be- eller afkræfter, at de førte til døden.

Til gengæld er han så sigtet for anden kønslig omgang under særligt skærpende omstændigheder. Det betyder jo, at stikkene fra kniven i underlivet jo ikke har siddet i underlivet a la "den nederste del af maven", men nok sidder placeret op i underlivet via kønsdelene.

Der bliver skelnet mellem stik, som de mener er lavet for at frigøre gasser, så liget ikke stiger til vejrs som det går i forrådnelse i vandet - og så stikkene i underlivet, som nu har ført til den sigtelse "anden kønslig omgang", som dækker alt andet end penetration med penis (som er voldtægt ved penetration af vagina og/eller anus). De særligt skærpende omstændigheder er jo så, at han har voldtaget hende med en kniv, enden før eller efter dødens indtræffen (da de ikke kan sige nærmere om, hvornår hun blev stukket).

Jeg håber meget, hun var død inden.

Med voldtægtssigtelsen der blev offentliggjort i går, er det nu fastslået anklagemyndigheden mener Kim Wall var i live da kniven blev ført op i hendes underliv, ellers havde der ikke været tale om voldtægt begået med en kniv, men usømmelig omgang med lig. Deres overbevisning falder også fint i tråd med de retsmedicinske undersøgelser af netop disse 14 knivstik, mens stikkene der var påført for at lukke gasserne ud beviseligt var påført timer efter dødens indtræden.

Jeg tror heller ikke mange for alvor har betvivlet hun efter alt at dømme måtte have været i live under mishandlingen. Det giver ikke megen mening for en sadist først at slå offeret ihjel, for dernæst at indlede torturen. Det er magten over offeret, lidelsen, og ikke mindst frygten de ser i offerets øjne der tænder dem.
Peter Madsen var allerede før drabet kendt for at tænde på sadistisk sex og havde sin gang i det københavnske S/M miljø. Filerne på hans computer er et andet hint om hans seksuelle præferencer i den retning. Han er mig bekendt ikke kendt som nekrofil.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1166
Likede indlæg: 15793

Indlægaf Moxy-lady » 31. okt 2017, 17:31

Vi har skrevet om det tidligere, men kan ikke finde det nu: har hanhaft mulighed for at researche online mens han har været varetægtsfængslet? Det lugter lidt at der går nogle uger fra at de finder hovedet til at han kommer med en ny forklaring? Jeg kunne godt forestille mig at han har brugt tiden til at undersøge hvilke andre "undskyldninger" han kunne komme med, der kan være svære at bevise.

Er varetægtsfængslede overvågede hvis de er online?

Jeg kommer til at tænke på amagermanden der, mens han var fængslet (så vidt jeg husker) forsøgte at få plantet beviser så han kunne løslades. Husker ikke detaljerne, men tydeligvis var han i stand til at koordinere et alibi med sin søn, mens han var varetægtsfængslet.

Så enten har RM selv researchet forklaringer eller også er der nogen fra hans familie eller vennekreds der har undersøgt hvilke andre dødsårsager der er svære at bevise.
0
Zoe 12-10-18
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 31. okt 2017, 17:59

Moxy-lady skrev:Vi har skrevet om det tidligere, men kan ikke finde det nu: har hanhaft mulighed for at researche online mens han har været varetægtsfængslet?

Nej
2
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 768
Likede indlæg: 13195

Indlægaf Lemonella » 31. okt 2017, 18:08

DenBruneMunk skrev:
Moxy-lady skrev:Vi har skrevet om det tidligere, men kan ikke finde det nu: har hanhaft mulighed for at researche online mens han har været varetægtsfængslet?

Nej

Han er jo anbragt frivilligt i isolation, så det mener jeg nu godt han har mulighed for.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22034

Indlægaf Akehurst2 » 31. okt 2017, 18:33

Lemonella skrev:
DenBruneMunk skrev:

Nej

Han er jo anbragt frivilligt i isolation, så det mener jeg nu godt han har mulighed for.

Man har ikke adgang til internettet som varetægtsfængslet, isolation eller ej.
0

Tilbage til "Livets forhold"