Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
PerXX
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2448

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf PerXX » 1. nov 2017, 09:54

DenBruneMunk skrev:
paint skrev:Medmindre de lyver i undervisningen, i neuropsykologi på psyk. studiet, er det rigtigt nok (omkring 20 sek). Den mængde blod, der er i hjernen får hjernen til at fungere i et vist tidsrum, som måske kan være forskelligt afhængigt af omstændighederne, ved halshugningen

Det er nok de mere videnskabelige undersøgelser fra hønen, som man mener mennesker også lever ud fra, nogle af disse mennesker har jo kylligehjerne og stadig samme hovede :) Så mere blod som kan cirkulere rundt før døden indtræffer :slem:

En høne kan åbenbart leve 1½ år uden et hoved!
https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_the_Headless_Chicken
0
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 626

Indlægaf Frank » 1. nov 2017, 10:20

paint skrev:
Medmindre de lyver i undervisningen, i neuropsykologi på psyk. studiet, er det rigtigt nok (omkring 20 sek). Den mængde blod, der er i hjernen får hjernen til at fungere i et vist tidsrum, som måske kan være forskelligt afhængigt af omstændighederne, ved halshugningen
Tja, min læge, siger nej.
Inden for sekunder efter at hovedet er fjernet, ophører dine vitale organer (hjerte, lunger hjerne osv.) med at modtage instruktioner, så de holder op med at fungere. På dette tidspunkt cirkulerer blod ikke længere. Det betyder, at dine celler ikke får den ilt, de har brug for til at fungere. Der er spekulationer om, at det er muligt for bevidstheden at fortsætte i hovedet, selv efter at det er adskilt fra kroppen. Dette fænomen er dog aldrig blevet observeret direkte af moderne videnskabsfolk.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 620
Likede indlæg: 15708

Indlægaf Flora » 1. nov 2017, 10:25

paint skrev:
Flora skrev:
paint skrev:
Der har virkelig været nogle fæle seriemordere, rundt omkring. Der var bl.a en i USA ( hans navn har jeg lykkeligt glemt). Han overfaldt (primært) kvinder og skar hovedet af dem, i et snuptag.
Han skulle senere have fortalt, at det gjorde han lynhurtigt (kappede hovedet) fordi hovedet i afskåret tilstand, 'lever' i ca. 20 sek. I de 20 sek, kan personen både se og høre normalt.
Han hev derfor det afskårne hoved op ved håret, så 'det' (hovedet) kunne se kroppen ligge uden hoved på jorden. Han fik noget seksuelt ud af at se rædslen i offerets øjne, når det gik op for personen/hovedet, hvad der var sket. :nerve:

Er du sikker på, det ikke bare er en vandrehistorie? 20 sekunder lyder af virkelig lang tid, så mon ikke i det mindste noget af aktiviteten blot er reflekser, som hovedets ejer ikke er bevidst om?

Jeg googlede lidt og fandt denne halvgamle artikel om emnet: http://illvid.dk/mennesket/kroppen/kan-hovedet-leve-videre-efter-en-halshugning

Der står sidst i artiklen, at hjernen kun kan fungere i få sekunder efter at hovedet er kappet af. Hvor meget få sekunder er, er jo så uvist, men jeg tænker ikke man skriver "få" om 20.

Uanset er det en virkelig ubehagelig historie :shock:

Medmindre de lyver i undervisningen, i neuropsykologi på psyk. studiet, er det rigtigt nok (omkring 20 sek). Den mængde blod, der er i hjernen får hjernen til at fungere i et vist tidsrum, som måske kan være forskelligt afhængigt af omstændighederne, ved halshugningen

Hmm, ok. Det lyder godt nok væmmeligt! Jeg håber inderligt, at man ikke er bevist om, hvad der foregår i samtlige 20 sekunder :tie:
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29773

Indlægaf paint » 1. nov 2017, 10:31

Ficus skrev:
paint skrev:
Der har virkelig været nogle fæle seriemordere, rundt omkring. Der var bl.a en i USA ( hans navn har jeg lykkeligt glemt). Han overfaldt (primært) kvinder og skar hovedet af dem, i et snuptag.
Han skulle senere have fortalt, at det gjorde han lynhurtigt (kappede hovedet) fordi hovedet i afskåret tilstand, 'lever' i ca. 20 sek. I de 20 sek, kan personen både se og høre normalt.
Han hev derfor det afskårne hoved op ved håret, så 'det' (hovedet) kunne se kroppen ligge uden hoved på jorden. Han fik noget seksuelt ud af at se rædslen i offerets øjne, når det gik op for personen/hovedet, hvad der var sket. :nerve:

Har der været noget fremme om ham for nyligt? :gruble: jeg har læst/set/hørt noget for ikke så længe siden, men er sgu lidt i tvivl om det er fiktion, også en seriemorder, som også halshuggede ofrene, men som vist nok, og det her er ikke for de sarte, havde en form for sex med de åbninger der ligesom nu var i ofrene. Det der gør at det sidder fast i mit hovede, var en udtalelse ala at det var varmt, altså "åbningen" ..... Håber lidt det er fiktion :puke:

Det tvivler jeg på. Jeg tvivler endda på at dén seriemorder stadig lever. Vi havde i en periode på Uni, i Neuropsykologi, en amerikansk gæsteforelæser som forelæste i forskellige aspekter omkring skader i hjernens forskellige områder og hjernens blodforsyning. Det var i denne sammenhæng, at han nævnte denne fæle fyr og hans bizarre præferencer.
Jeg tror faktisk at han blev idømt dødsstraf (altså ikke Professoren) ;)

Og så kan jeg da tilføje, at det formentlig aldrig er noget der sker, medmindre hovedet bliver fjernet ved et kirurgisk snit. I alle andre tilfælde, f.eks ved ulykker, eksplosioner og lignende, bliver hovedet skadet så meget (blodforsyning revet over osv) at der ikke er noget bevidsthed, efterfølgende.
Senest rettet af paint 1. nov 2017, 10:42, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 1076
Likede indlæg: 15697

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. nov 2017, 10:38

Nu afviser advokaten politiets udlægning fra forleden:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-11-01- ... wall-doede
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Ficus
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2907

Indlægaf Ficus » 1. nov 2017, 10:38

^ jeg tror heller ikke det var nogen ny sag, så tænker jeg at det ville være noget man havde hørt mere om.
Ville ønske jeg havde en bedre hukommelse, så jeg lige kunne genkalde hvor filen det kom fra
0
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Indlægaf mulledit » 1. nov 2017, 11:01

Æble skrev:Men forsvarsadvokaten kan vel researche. Er det utænkeligt at hun råder han ift de vanvittige historier? Aner intet om hvordan de arbejder men hendes job er vel at få ham frikendt/så mild en straf som muligt.

Det er ret utænkeligt. Men hun stiller ham ikke kritiske spørgsmål, som, ah kan det nu passe osv.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
DGrayish
Kort karma: 30
Likede indlæg: 430

Indlægaf DGrayish » 1. nov 2017, 12:45

Ficus skrev:
paint skrev:

Har der været noget fremme om ham for nyligt? :gruble: jeg har læst/set/hørt noget for ikke så længe siden, men er sgu lidt i tvivl om det er fiktion, også en seriemorder, som også halshuggede ofrene, men som vist nok, og det her er ikke for de sarte, havde en form for sex med de åbninger der ligesom nu var i ofrene. Det der gør at det sidder fast i mit hovede, var en udtalelse ala at det var varmt, altså "åbningen" ..... Håber lidt det er fiktion :puke:

Det er desværre ikke fiktion - det er Ed Kemper. Den rigtigt udemærkede serie Mindhunter har en karakter med som er bygget over ham. Et af hans ofre var hans egen mor.
3
Ficus
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2907

Indlægaf Ficus » 1. nov 2017, 12:48

Har ikke set serien, måske jeg har læst noget om den uden at fange det. Men nu er jeg nødt til at se den jo :-D
0
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1628
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 23561
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 1. nov 2017, 13:02

Guru skrev:Eftersom det åbenbart er muligt at blive kulilte forgiftet i ubåden, ifølge hans tidligere ven der selv var med til at bygge den, så er det en forklaring der ligger ligefor. Spørgsmålet er så hvorfor han ikke har sagt det tidligere, og hvorfor han ikke hjalp hende med at komme ud, og hvorfor han parterede liget, og hvorfor hun har knivstik i underlivet, og hvorfor alle mulige andre ting, som ikke taler for hans sag ? Han er nok bare kommet i tanke om at det rent faktisk er muligt, og bruger det nu som undskyldning. Han ærgrer sig sikkert over at han ikke fik det sagt fra starten.

Var det samme ven som sagde det samme med lugen, da det var hans forklaring? Vennen der sagde ubåden ikke var bygget med sikkerhed for øje.
Der er så mange ting der kan undre. Knivstikkene, aner ikke hvordan han vil forklare dem? Han skulle måske teste om hun var død, hvilket ikke forklare alle de andre knivstik, men med de forklaringer han er kommet med tidligere, de dele offentligheden ved, kan han vel næsten finde på hvad som helst for at forklare sig. Søforklare.
0
Guy Fawkes, the only man to enter the Parliament with honest intentions.

AnCap
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 1. nov 2017, 14:50

Frank skrev:
paint skrev:
Inden for sekunder efter at hovedet er fjernet, ophører dine vitale organer (hjerte, lunger hjerne osv.) med at modtage instruktioner, så de holder op med at fungere. På dette tidspunkt cirkulerer blod ikke længere. Det betyder, at dine celler ikke får den ilt, de har brug for til at fungere. Der er spekulationer om, at det er muligt for bevidstheden at fortsætte i hovedet, selv efter at det er adskilt fra kroppen. Dette fænomen er dog aldrig blevet observeret direkte af moderne videnskabsfolk.

Hvordan reagerede din læge på at du spurgte ham om det? :)
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 750
Likede indlæg: 14434

Indlægaf HappyPaww » 1. nov 2017, 15:50

Ficus skrev:Har ikke set serien, måske jeg har læst noget om den uden at fange det. Men nu er jeg nødt til at se den jo :-D

Den er virkelig god.

Og ja, Ed Kemper er en af de fæle:

Between May 1972 and April 1973, Kemper embarked on a murder spree that started with two college students and ended with the murders of his mother and her best friend. He would pick up female students who were hitchhiking and take them to isolated areas where he would shoot, stab, smother or strangle them. He would then take their lifeless bodies back to his home where he would perform irrumatio on their severed heads, have sex with their corpses, and then dissect and dismember them. During this 11-month spree, he killed five women, including two college students, one high school student, his mother and his mother's best friend. Kemper has stated in interviews that he would often go hunting for victims after his mother's outbursts towards him, and that she would not introduce him to women attending the university she worked at. He recalled: "She would say, 'You're just like your father. You don't deserve to get to know them'."[40] Psychiatrists, and Kemper himself, have espoused the belief that the young women were surrogates for his ultimate target, his mother, and that the humiliating acts he committed with his mother's corpse support this hypothesis.

Kemper is known for his big stature and high intelligence. Standing 6 feet 9 inches (2.06 m) tall, weighing over 250 pounds (113 kg) and having a reported IQ of 145 left his victims with little to no chance to survive an attack.
2
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29773

Indlægaf paint » 1. nov 2017, 16:05

Frank skrev:
paint skrev:

Det er IKKE det, der er tale om her. Der er tale om en kirurgisk hurtig fjernelse af hovedet, således at hjernens basale funktion stadig er aktiv i nogle sekunder (blodtrykket i hjernen, falder dog meget hurtigt) ( 4- 20 sek). Det har intet med efterdøds-oplevelser og 'ud af kroppen' tilstande at gøre.

Jeg tillader mig at tro mere på en Professor i Neuropsykologi, end din læge.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 293
Likede indlæg: 5274

Indlægaf englishchannel » 1. nov 2017, 16:54

Lathyrus skrev:
Fy for helvede altså!!! :shock:
Tror aldrig jeg har hørt noget så rædselsfuldt :badr:

Men vi er enige om at Kim var død inden Madsen kappede hovedet af hende ikk?! :tie:

Jeg frygter altså lidt, at det kunne være sådan, han slog hende ihjel.

Jeg mener... De har ligesom (næsten) alle delene nu, og kan ikke konstatere en dødsårsag ud fra hverken torso eller hoved. Og han havde videoer på sin computer af kvinder, der blev halshugget.
0
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 626

Indlægaf Frank » 1. nov 2017, 17:21

eks-Maupassant skrev:
Frank skrev:
paint skrev:

Hvordan reagerede din læge på at du spurgte ham om det? :)
Han er en gammel ven af familien. Jeg har stillet mange underlige spørgsmål til ham. ;)
0

Tilbage til "Livets forhold"