Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 994
Likede indlæg: 11430

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Aragorn » 22. nov 2017, 10:20

Kaffe skrev:Det tænkte jeg også på. Om der så kun er knogler tilbage, er der forskel på højre og venstre. Især da hvis hænderne er der.

Noget andet: Hvordan kan det være, at man ikke kan tilgå loggen på en telefon via teleselskabet? Så man ikke behøver selve telefoneb for at se historik på ind -og udkald.

Som der bliver redegjort for i andre indlæg oven for, så kan der være andet på telefonerne, der har interesse, mest af alt billeder og film vil jeg personligt gætte på, men derudover så har telefonerne ikke haft kontakt til master inde i ubåden, da den som en faraday cage har ædt alt signalet, og hvis ikke ubåden selv har gjort det fuldstændigt, så har neddykningen i hvert fald gjort det sidste.

Dermed er det ikke al data som telefonenerne normalt ville afgive, der er kommet ud fra ubåden, og derfor er de også interessante, udover film og billeder og lydoptagelser.
0

Invisible kid
Locked away in his brain
From the shame and the pain
World down the drain
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 22. nov 2017, 10:22

Jeg er personligt overbevist om at Madsen med sin telefon har synkroniseret film og billeder af drabet og liget til et anonymt krypteret drev på nettet, inden han kylede dem i vandet.

Det er svært for mange mennesker, men for en ingeniør er det ikke noget der er svært at bruge, og det er faktisk ret naturligt at gøre i arbejdssammenhæng alligevel.
2

Invisible kid
Locked away in his brain
World down the drain
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Indlægaf Bimmerdyret » 22. nov 2017, 10:35

Aragorn skrev:Det er svært for mange mennesker, men for en ingeniør er det ikke noget der er svært at bruge, og det er faktisk ret naturligt at gøre i arbejdssammenhæng alligevel.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt:

Jeg kender indtil flere ingeniører (selv diplomer), der ikke kan bruge en expressomaskine, ikke kan regnereglerne og dermed failer i brug af Excel på et kursus, så underviser må gå tilbage til "4. klasses matematik", og de kan ikke sende en skide sms eller synkronisere deres kalender med mobilen.
Ingeniører er ikke dumme, men de er ligeså dumme som resten af befolkningen på rigtig mange punkter.

Primært argument : Peter Madsen

Som repræsentant for "ingeniørstanden" er han da ynkelig.
0
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 22. nov 2017, 10:56

Bimmerdyret skrev:
Aragorn skrev:Det er svært for mange mennesker, men for en ingeniør er det ikke noget der er svært at bruge, og det er faktisk ret naturligt at gøre i arbejdssammenhæng alligevel.

Jeg kender indtil flere ingeniører (selv diplomer), der ikke kan bruge en expressomaskine, ikke kan regnereglerne og dermed failer i brug af Excel på et kursus, så underviser må gå tilbage til "4. klasses matematik", og de kan ikke sende en skide sms eller synkronisere deres kalender med mobilen.
Ingeniører er ikke dumme, men de er ligeså dumme som resten af befolkningen på rigtig mange punkter.

Det er nogle virkeligt dårlige ingeniører du kender så.

Peter Madsen er ikke blot en dårlig repræsentant for ingeniørstanden, han er en dårlig repræsentant for menneskeheden og et råddent menneske i sig selv, men som tekniker er det svært at påstå han ikke er kompetent.
0

Invisible kid
Locked away in his brain
World down the drain
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 135
Likede indlæg: 3267

Indlægaf Pølsemix » 22. nov 2017, 10:57

Peter Madsen har da ikke en ingeniøruddannelse?
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 22. nov 2017, 11:02

Aragorn skrev:

Peter Madsen er ikke blot en dårlig repræsentant for ingeniørstanden, han er en dårlig repræsentant for menneskeheden og et råddent menneske i sig selv, men som tekniker er det svært at påstå han ikke er kompetent.

Helt enig i det med Peter Madsens repræsentantskab.
Men beklager meget - det er mere end 20 års erfaring med ingeniører og deres it-evner (og basic 4. klasse), der er udgangspunktet for det svar jeg gav, og det med it-evner er nationalt fordelt.

Kort og godt... Nej. ingeniører er IKKE bedre til mobiltelefoner end den almindelige befolkning.
Altså jeg kan endda med så lav en uddannelse som lærer - korse mig over så lidt mange mennesker ved om it og andre ting...

ingeniører er... ja.... ingeniører....og???
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31599

Indlægaf paint » 22. nov 2017, 11:06

Pølsemix skrev:Peter Madsen har da ikke en ingeniøruddannelse?

Nemlig ikke, nej. Han droppede ud af studiet på et (vist nok) ret tidligt tidspunkt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 22. nov 2017, 11:08

Gud det troede jeg faktisk. Der kan man bare se.
0

Invisible kid
Locked away in his brain
World down the drain
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 22. nov 2017, 11:10

Aragorn skrev:

Gud det troede jeg faktisk. Der kan man bare se.

Det er vel lidt det samme som nuværende politikere...de har ikke uddannelsen..
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 867
Likede indlæg: 6852

Indlægaf Filipai » 22. nov 2017, 11:11

Bimmerdyret skrev:
Aragorn skrev:

Helt enig i det med Peter Madsens repræsentantskab.
Men beklager meget - det er mere end 20 års erfaring med ingeniører og deres it-evner (og basic 4. klasse), der er udgangspunktet for det svar jeg gav, og det med it-evner er nationalt fordelt.

Kort og godt... Nej. ingeniører er IKKE bedre til mobiltelefoner end den almindelige befolkning.
Altså jeg kan endda med så lav en uddannelse som lærer - korse mig over så lidt mange mennesker ved om it og andre ting...

ingeniører er... ja.... ingeniører....og???

Hvis man bare har sat sig lidt ind i det, kan man fint fikse det som Aragorn beskriver, ingeniør eller ej. Og det med basale matematikevner kender jeg også flere ingeniører der mangler.- flashback til den spørge time, der blev brugt på at forklare 2 af mine medstuderende at hvis man tog 50% af en pizza, og derefter tog 50% af den tilbageværende pizza, at man så ikke havde taget 100%/hele pizzaen.. Det var utroligt svært for dem at forstå.
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 811
Likede indlæg: 16798

Indlægaf sigge » 22. nov 2017, 12:56

Jeg siger jævnligt med tyk sarkasme til mine ingeniørkolleger, at hvis de ikke engang har teknisk indsigt nok til at lave en kande kaffe, ved jeg ikke, om jeg er helt tryg ved, at de besidder de job, de gør.

De kan dog godt basale regneregler, men jeg ved ikke, hvor mange af dem, der kan finde ud af at synkronisere deres telefon med en hemmelig, krypteret server i skyen. Jeg kan ikke. Men jeg ville tro, at de fleste af os kunne læse os til det, hvis vi fik brug for det. Jeg ville nok bare spørge debatten om hjælp...
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 867
Likede indlæg: 6852

Indlægaf Filipai » 22. nov 2017, 13:05

sigge skrev:Jeg siger jævnligt med tyk sarkasme til mine ingeniørkolleger, at hvis de ikke engang har teknisk indsigt nok til at lave en kande kaffe, ved jeg ikke, om jeg er helt tryg ved, at de besidder de job, de gør.

De kan dog godt basale regneregler, men jeg ved ikke, hvor mange af dem, der kan finde ud af at synkronisere deres telefon med en hemmelig, krypteret server i skyen. Jeg kan ikke. Men jeg ville tro, at de fleste af os kunne læse os til det, hvis vi fik brug for det. Jeg ville nok bare spørge debatten om hjælp...

"Halløj debatten. Det er bare fordi jeg skal skjule noget meget vigtigt fra min telefon, og sådan gerne så jeg kan finde det igen, uden andre kan, også efter min telefon er destrueret

Ps. Hvis der kommer noget i nyhederne om noget suspekt, så er det altså ikke mig.. på æresord!"
13
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 811
Likede indlæg: 16798

Indlægaf sigge » 22. nov 2017, 13:06

Filipai skrev:
sigge skrev:Jeg siger jævnligt med tyk sarkasme til mine ingeniørkolleger, at hvis de ikke engang har teknisk indsigt nok til at lave en kande kaffe, ved jeg ikke, om jeg er helt tryg ved, at de besidder de job, de gør.

"Halløj debatten. Det er bare fordi jeg skal skjule noget meget vigtigt fra min telefon, og sådan gerne så jeg kan finde det igen, uden andre kan, også efter min telefon er destrueret

Ps. Hvis der kommer noget i nyhederne om noget suspekt, så er det altså ikke mig.. på æresord!"

Lige præcis. :lol2:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 358
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6123

Indlægaf Kattefjæs » 22. nov 2017, 13:47

Bimmerdyret skrev:

Kan dine ingeniørkolleger så i det mindste stave til espressomaskine? :gruble: :lol:

Ej undskyld, den var under lavmålet. :)
3
godtnavn
Kort karma: 681
Likede indlæg: 7248

Indlægaf godtnavn » 22. nov 2017, 13:57

Ingeniør er ikke en beskyttet titel, det kan alle kalde sig så vidt jeg ved. Men civilingeniør/diplomingeniør er beskyttet. Så Peter Madsen kan, som alle andre, kalde sig ingeniør hvis han vil :)
1

Tilbage til "Livets forhold"