Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Kort karma: 765
Likede indlæg: 28837

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf fisken80 » 16. jan 2018, 15:34

Det er jo ikke bevist, at det var planlagt, så det ved vi ikke om det var.

Men jeg forstår godt de vil hav ubåden destrueret, det vill være rimelig makabert at sælge den eller sætte den på politimuseet for den sags skyld.

Det bliver interessant at se om han ryger i forvaring eller om han får en tidsbegrænset dom eller livstid.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1130
Likede indlæg: 17278

Indlægaf dgd2007 » 16. jan 2018, 16:00

Var det hele planlagt specielt med henblik på hende, eller var det bare at myrde "en eller anden" på ubåden - og det blev så tilfældigvis hende? :gruble:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20782

Indlægaf Slettet bruger » 16. jan 2018, 16:36

Også er det endeligt klarlagt, at de ikke kendte hinanden forud for mordet. Det troede jeg ellers.
0
Soulme
Kort karma: 6
Likede indlæg: 162

Indlægaf Soulme » 16. jan 2018, 18:34

Hvornår starter retssagen ?
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14978

Indlægaf Hunkat » 16. jan 2018, 18:48

Marts, forventet slut april
1
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14978

Indlægaf Hunkat » 16. jan 2018, 19:35

Findes der en paragraf om tortur i dansk lov? Og er der nogen der ved hvorfor de ikke har haft den i spil... for det lyder jo fuldstændig horribelt det der er sket.
0
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1690

Indlægaf KIM K » 16. jan 2018, 19:46

Jeg er ikke overrasket over tiltalepunkterne, som flugter med sigtelserne.

Fra tidlig færd blev jeg klar over forbrydelsen måtte have været planagt, hvilket jeg som en af få jo har plæderet for i mange af mine tidligere indlæg.
I den spæde begyndelse troede jeg som de fleste andre også at voldtægten og det efterfølgende drab var begået i affekt. Men som sagen udviklede sig og indicierne tårnede sig op mod ham, måtte jeg erkende at den første indskydelse efterhånden syntes lidet sandsynlig.
Allerede inden for den første uge mistænkte jeg ham for at have sexmishandlet og tortureret hende forud for drabet qua hans seksuelle baggrund. Helt overbevist blev jeg efter retsmedicinske undersøgelser, vidneudsagn og fund på hans pc kom for dagens lys.
Det eneste jeg stadig var lidt i tvivl om var hvorvidt man ville gå efter livstid eller forvaring.
1
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 221
Likede indlæg: 5805

Indlægaf Lathyrus » 16. jan 2018, 19:59

dgd2007 skrev:Var det hele planlagt specielt med henblik på hende, eller var det bare at myrde "en eller anden" på ubåden - og det blev så tilfældigvis hende? :gruble:

Mon ikk han har gået med en fantasi om at udføre de handlinger mod en kvinde og så har øjnet en mulighed for at udleve fantasien med/mod Kim?
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 16. jan 2018, 20:02

Modesty Blame skrev:
abcd skrev:
Modesty Blame skrev:Det har jeg svært ved at forestille mig. Hvis vi ser lidt nøgternt på det, så er teorien om fiksning af ulykke mere realistisk end, at han har planlagt det her hele vejen.

Jeg synes ikke det er specielt realistisk at han fikser en ulykke ved at skære hende i stykker. Jeg tror han er bims i hovedet og har fantaseret om at gøre det her længe.

Cool. Du må trods alt selv om, hvad du render og tænker og tror.

Det ser ud til at jeg troede rigtigt.
2
Brugeravatar
KIM K

Indlægaf KIM K » 16. jan 2018, 20:03

Hunkat skrev:Findes der en paragraf om tortur i dansk lov? Og er der nogen der ved hvorfor de ikke har haft den i spil... for det lyder jo fuldstændig horribelt det der er sket.

Jeg tror det ikke, bortset fra den militære straffelov, ved virke i offentlig tjeneste.
Straffelovrådet foreslog en sådan bestemmelse indført i straffeloven for ca. 10 år siden, men jeg kan ikke se det efterfølgende er blevet vedtaget og implementeret, hverken i pressen eller hvis man skimmer straffeloven igennem.
Jeg synes i øvrigt også man burde have en særskilt paragraf for mord (planlagt), som man ser det i mange andre lande.

Til baggrund:
Straffeloven indeholder i dag ikke en særlig bestemmelse om tortur, men torturhandlinger er strafbare efter straffelovens bestemmelser om f.eks. drab, vold, ulovlig tvang, trusler og frihedsberøvelse.

Straffelovrådet foreslår, at der i straffeloven indsættes en strafudmålingsbestemmelse, der indebærer, at det ved udmålingen af straf efter de gældende bestemmelser i straffeloven skal anses for en skærpende omstændighed inden for den strafferamme, der gælder for den pågældende forbrydelse, at forholdet har haft karakter af tortur. Den foreslåede bestemmelse er udformet i lyset af definitionen af tortur i Torturkonventionen (FN’s konvention af 10. december 1984 mod tortur og anden grusom, umenneskelig eller nedværdigende behandling eller straf).

Straffelovrådet henstiller, at det overvejes at indsætte en tilsvarende bestemmelse i den militære straffelov. Dette vil i givet fald ske ved, at det kommende lovforslag også vil indeholde en ændring af den militære straffelov.

http://www.justitsministeriet.dk/nyt-og ... fen-tortur
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 224
Likede indlæg: 4752

Indlægaf Velvet-Goldmine » 16. jan 2018, 20:13

Hunkat skrev:Findes der en paragraf om tortur i dansk lov? Og er der nogen der ved hvorfor de ikke har haft den i spil... for det lyder jo fuldstændig horribelt det der er sket.

Fordi tortur i juridisk forstand er noget helt andet end det der er foregået her.
Ifgl. anklageskriftet er han sigtet for "andet seksuelt forhold end samleje af særlig farlig karakter" hvilket dækker over de knivstik som hun er påført i live. Det lyder ikke af 'meget' i den aktuelle nyhedsverden hvor enhver ting bliver overlæsset med de stærkeste adjektiver, for wow-effekt men i juridisk forstand er det faktisk ret alvorligt. Jeg tror ikke du skal være bekymret for om han tiltales for mildt, for både anklager og alle andre er helt enige om at det er en ualmindeligt bestialsk og voldsom sag.

EDIT: Men hele anklageskriftet bliver først offentliggjort om en uge, og så kan man se flere detaljer.
1
Modesty Blame
Kort karma: 374
Likede indlæg: 6270

Indlægaf Modesty Blame » 16. jan 2018, 20:25

abcd skrev:
Modesty Blame skrev:
abcd skrev:
Modesty Blame skrev:Det har jeg svært ved at forestille mig. Hvis vi ser lidt nøgternt på det, så er teorien om fiksning af ulykke mere realistisk end, at han har planlagt det her hele vejen.

Jeg synes ikke det er specielt realistisk at han fikser en ulykke ved at skære hende i stykker. Jeg tror han er bims i hovedet og har fantaseret om at gøre det her længe.

Cool. Du må trods alt selv om, hvad du render og tænker og tror.

Det ser ud til at jeg troede rigtigt.

Blind høne, yada yada yada...
0
Kaffe
Kort karma: 215
Likede indlæg: 3052

Indlægaf Kaffe » 16. jan 2018, 20:32

Som andre også nævner, så er det underligt, at PM har planlagt det så dårligt. Han blev jo immervæk nappet af politiet i første sekund, han gik fra borde. Har hans ønske om handlingen mon trumfet risikoen for at blive taget? Eller har han undervurderet ordensmagten? Hans personlighed kan meget vel indeholde en overbevisthed om, at han kan snyde enhver.
2
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 16. jan 2018, 20:39

Kaffe skrev:Som andre også nævner, så er det underligt, at PM har planlagt det så dårligt. Han blev jo immervæk nappet af politiet i første sekund, han gik fra borde. Har hans ønske om handlingen mon trumfet risikoen for at blive taget? Eller har han undervurderet ordensmagten? Hans personlighed kan meget vel indeholde en overbevisthed om, at han kan snyde enhver.

Jeg synes hans plan er genial. Hvis han ikke havde været dårlig til at få et lig til bunds i Østersøen, kunne han være sluppet af sted med et horribelt bestialsk mord lige op i ansigterne på hele verdenspressen.
0
Brugeravatar
KIM K

Indlægaf KIM K » 16. jan 2018, 21:01

Det er slet ikke umuligt han har troet han kunne snyde alt og alle.
Et andet kendt karaktertræk for psykopater er at de tager risici.

11 tegn på psykopati

Vil gerne dominere og kontrollere situationer og mennesker

Har ofte urealistisk høje tanker om sig selv og sine evner

Føler ingen empati over for andre mennesker

Skaber ofte splid, bagtaler og lyver

Har ingen respekt for sociale normer

Har en svækket evne til at fastholde forbindelser med andre mennesker.

Har en lav frustrations- og aggressionstærskel og kan blive voldelig

Mangler evne til at lade sig påvirke af erfaringer, inklusiv straf

Tendens til at bortforklare, fralægge sig skyld og projicere dette ud i omgivelserne

Mangler ansvarsfølelse og respekt for sociale normer eller forpligtelser.

Er ude af stand til at føle skyld eller til at lære af erfaringer eller straf.
Andre psykopatiske tegn omfatter blandt andet tendens til at snylte på andre, kriminel adfærd, tendens til at misbruge alkohol og euforiserende stoffer, udbredt promiskuitet, overfladisk charme, overdrevent stort ego og urealistiske fremtidsplaner, spændingssøgende adfærd, tendens til let at kede sig samt risikosøgende adfærd.

https://www.netdoktor.dk/fokus/psykopater.htm
2

Tilbage til "Livets forhold"