Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Kort karma: 889
Likede indlæg: 25481

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Akehurst2 » 22. jan 2018, 08:31

KIM K skrev:
Det er også derfor jeg skriver normalt.
Peter Lundin har tidligere afsonet i Horsens statsfængsel og vridsløselille (begge almindelige lukkede fængsler), men er i dag overført til Herstedvester. Han blev i øvrigt overfaldet i Vridsløselille statsfængsel som nogle måske vil huske af sine medindsatte. Elisabeth Wæver afsonede senere i Statsfængslet Østjylland da det åbnede (almindeligt lukket fængsel). Seth Sethsen sidder i Vridsløselille, også et almindeligt fængsel.

Man kan sige at med en livstidsdom er der mulighed for at blive sat til afsoning i et almindeligt lukket fængsel, hvorimod jeg aldrig har hørt om forvaringsdømte blive anbragt der. Men jeg er villig til at blive klogere hvis nogen har kendskab til sager hvor det er tilfældet.

Peter Lundin har taget navneforandring og kan forvente at blive løsladt om fem år fra det lukkede, flugtsikre fængsel i Horsens.

https://politiken.dk/indland/art4767067 ... 3%A6ngslet

Der sidder kun frihedsberøvede asylansøgere i Vridsløselille: http://www.kriminalforsorgen.dk/Statsf% ... -4009.aspx Sådan har det været et par år nu.

Jeg ved ikke, hvor Seth Sethsen sidder i dag.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 605
Likede indlæg: 31746

Indlægaf paint » 22. jan 2018, 08:37

Akehurst2 skrev:
KIM K skrev:
Peter Lundin har tidligere afsonet i Horsens statsfængsel og vridsløselille (begge almindelige lukkede fængsler), men er i dag overført til Herstedvester. Han blev i øvrigt overfaldet i Vridsløselille statsfængsel som nogle måske vil huske af sine medindsatte. Elisabeth Wæver afsonede senere i Statsfængslet Østjylland da det åbnede (almindeligt lukket fængsel). Seth Sethsen sidder i Vridsløselille, også et almindeligt fængsel.

Man kan sige at med en livstidsdom er der mulighed for at blive sat til afsoning i et almindeligt lukket fængsel, hvorimod jeg aldrig har hørt om forvaringsdømte blive anbragt der. Men jeg er villig til at blive klogere hvis nogen har kendskab til sager hvor det er tilfældet.

Peter Lundin har taget navneforandring og kan forvente at blive løsladt om fem år fra det lukkede, flugtsikre fængsel i Horsens.

Der sidder kun frihedsberøvede asylansøgere i Vridsløselille: http://www.kriminalforsorgen.dk/Statsf% ... -4009.aspx Sådan har det været et par år nu.

Ifølge TV2, sidder han stadig i Vridsløse:

"Han (Sethsen) har tilbragt de seneste 31 år i Vridsløselille Statsfængsel i Albertslund og sidder stadig fængslet."

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-10-02- ... -i-danmark
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 22. jan 2018, 09:06

paint skrev:
Akehurst2 skrev:
KIM K skrev:

"Han (Sethsen) har tilbragt de seneste 31 år i Vridsløselille Statsfængsel i Albertslund og sidder stadig fængslet."

Der står ret beset bare, at han stadig er fængslet - ikke hvor han sidder. Og jeg tror på Kriminalforsorgen, når de på deres hjemmeside skriver, at Vridsløselille alene bruges til frihedsberøvede asylansøgere.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 605
Likede indlæg: 31746

Indlægaf paint » 22. jan 2018, 09:27

Akehurst2 skrev:
paint skrev:
Akehurst2 skrev:
KIM K skrev:

Der står ret beset bare, at han stadig er fængslet - ikke hvor han sidder. Og jeg tror på Kriminalforsorgen, når de på deres hjemmeside skriver, at Vridsløselille alene bruges til frihedsberøvede asylansøgere.

Det tror jeg også på. Men jeg undrede mig lidt over artiklen. "Har tilbragt de seneste 31 år i Vridsløse Statsfængsel". Han blev dømt i 1985, så det giver jo årstallet 2016 (31 år til 1985). Men han kan selvfølgelig være blevet flyttet i 2016. Medmindre at de betragter han som asylansøger fordi han er grønlænder - men det er nok næppe tilfældet. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 22. jan 2018, 09:37

paint skrev:Det tror jeg også på. Men jeg undrede mig lidt over artiklen. "Har tilbragt de seneste 31 år i Vridsløse Statsfængsel". Han blev dømt i 1985, så det giver jo årstallet 2016 (31 år til 1985). Men han kan selvfølgelig være blevet flyttet i 2016. Medmindre at de betragter han som asylansøger fordi han er grønlænder - men det er nok næppe tilfældet. ;)

Det er ikke ligetil at finde ud af, hvor han er flyttet hen. Men Herstedvester er jo egentlig et meget godt bud - der har de både grønlænderafdeling og mulighed for behandling. Og det er lige ovre på den anden side af gaden :-D
0
Brugeravatar
Wolf
Kort karma: 27
Likede indlæg: 413

Indlægaf Wolf » 23. jan 2018, 13:18

Anklageskriftet er tilsyneladende blevet offentliggjort. Blandt andet Politikken skriver om det :

https://politiken.dk/indland/art6305404 ... ishandling
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 702
Likede indlæg: 12932

Indlægaf Æble » 23. jan 2018, 13:34

Wolf skrev:Anklageskriftet er tilsyneladende blevet offentliggjort. Blandt andet Politikken skriver om det :

Det virker som om at han har forsøgt at blive sejlet ned. Hvis det var lykkes kunne han jo have påstået at Kim forsvandt der. Hvis liget aldrig blev fundet, hvilket tydeligvis var planen, var han sluppet af sted med det og alle ville tro at Kim druknede da de blev påsejlet. Det er sq uhyggeligt at tænke på.

Det lykkes ham ikke at blive påsejlet, så plan B bliver at sige at det var en ulykke og han har "begravet" hende. Den kunne måske også være gået hvis ikke liget var blevet fundet.
0
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 996
Likede indlæg: 11482

Indlægaf Aragorn » 23. jan 2018, 13:37

Men igen - hvorfor gjorde han det? Var det for at lave en snuff film?
0

Invisible kid
Locked away in his brain
From the shame and the pain
World down the drain
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 772
Likede indlæg: 14848

Indlægaf HappyPaww » 23. jan 2018, 13:38

Aragorn skrev:Men igen - hvorfor gjorde han det? Var det for at lave en snuff film?

Psykopater tænder på de vildeste ting. Tror simpelthen bare det gjorde ham liderlig, og det ikke kunne blive ekstremt nok...
1
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 702
Likede indlæg: 12932

Indlægaf Æble » 23. jan 2018, 13:42

Aragorn skrev:Men igen - hvorfor gjorde han det? Var det for at lave en snuff film?

Sexuel fantasi :nej: En af hans tidligere venner udtalte også at han havde snakket om at høre kvinder fortræd.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 62
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2071

Indlægaf DenBruneMunk » 23. jan 2018, 14:39

Nogen som husker hvad Madsen's forklaring har været på alle de stik i underlivet som nu også er en del af anklagen? Hvis han har tilstået partering, så undres man over hvordan disse er opstået og hvad han har sagt? eller?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 23. jan 2018, 15:01

Lemonella skrev:
DenBruneMunk skrev:Nogen som husker hvad Madsen's forklaring har været på alle de stik i underlivet som nu også er en del af anklagen? Hvis han har tilstået partering, så undres man over hvordan disse er opstået og hvad han har sagt? eller?

Jeg husker faktisk ikke nogen forklaring. Han nægter vel stadig at have slået hende ihjel. Så vidt jeg ved, har han kun tilstået at “der skete en ulykke ombord og han parterede hende og begravede hende”.

Det er jo et lidt dumt sted at blive stukket, og så lokationen i en ubåd med ingen omkring sig, og så er der vel fakta omkring stiksår ved død og levende personer, noget med blod og hvordan sår ser ud, hvis det er post-mortem eller mens hun var i live.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 23. jan 2018, 15:14

Lemonella skrev:
DenBruneMunk skrev:
Lemonella skrev:
DenBruneMunk skrev:Nogen som husker hvad Madsen's forklaring har været på alle de stik i underlivet som nu også er en del af anklagen? Hvis han har tilstået partering, så undres man over hvordan disse er opstået og hvad han har sagt? eller?

Jeg husker faktisk ikke nogen forklaring. Han nægter vel stadig at have slået hende ihjel. Så vidt jeg ved, har han kun tilstået at “der skete en ulykke ombord og han parterede hende og begravede hende”.

Det er jo et lidt dumt sted at blive stukket, og så lokationen i en ubåd med ingen omkring sig, og så er der vel fakta omkring stiksår ved død og levende personer, noget med blod og hvordan sår ser ud, hvis det er post-mortem eller mens hun var i live.

Du har helt ret. Jeg har bare endnu ikke hørt hans forklaring på de stiksår.

:) Det skal du heller ikke høre for, jeg synes bare at når de kan anklage og få hans tilståelse på partering så burde stiksårene ikke ligge langt fra en dom der.
Senest rettet af DenBruneMunk 23. jan 2018, 16:16, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 490
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 15068

Indlægaf Hunkat » 23. jan 2018, 16:03

Lemonella skrev:

Han nægter stadig og holder på at det var et uheld. Jeg hader også bare når jeg falder med en kniv i maven på nogen en 12-20 gange... :rulle:
8
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1700

Indlægaf KIM K » 23. jan 2018, 18:28

Ifølge anklagen bandt han under sejladsen sit offer ved hovedet, armene og benene, inden han gik i gang med at mishandle hende med det medbragte værktøj.

Kun guderne ved hvilken frygt, lidelser og smerter Kim Wall har måttet gennemleve før døden indtrådte som en befrielse.
0

Tilbage til "Livets forhold"