Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 112
Likede indlæg: 3560

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Nicolait » 19. jan 2018, 07:11

godtnavn skrev:
Rikke skrev:
godtnavn skrev:
eks-Maupassant skrev:
Lalana skrev:
eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:Det helt store hul i hans plan er jo, at der var kameraer på Refshaleøen og derfor blev det meget hurtigt klart, at han ikke havde sat hende af som hævded.
Hvis de kameraer ikke havde været der kunne der være gået lang tid med at lede efter hende i live og selv når hun blev fundet død kunne han fortsat have hævded, at han altså havde sat hende i land, og det havde været sværere at modbevise det end nu.

Så kameraene blev hans akilleshæl.

Yes kameraerne og at han ikke fik dumpet liget dybt nok.

Han skulle nok også have slettet sine snuffvideoer.

Det undrer mig virkelig at han har planlagt det så dårligt, hvis det var planlagt på forhånd. Selvom hvis der ikke havde været kameraer på Refshaleøen, ville han så ikke komme under mistanke som den sidste der havde set hende i live? Og deraf måske få tjekket sin computer og andet..
Eller måske der reelt ikke ville være nok beviser eller begrundet mistanke til at undersøge ham nærmere? ... det er en mærkelig mærkelig sag.

Jow det vil jeg tro. Uanset de kameraer, ville mistanken jo hurtigt falde på ham når hun ses med ham og bagefter er pist væk.

Men det ligner hans plan var at gøre det ret offentligt og så slippe afsted med det. Han har også sagt at det var en drøm han havde.

´
Det han sagde hans drøm var, var et kæmpe mediestunt hvor INGEN kom noget til. Så den udtalelse har ikek rigtig noget med den her sag at gøre... At det måske var det her der var hans rigtige drøm er en andens ag.

Det ville vel også være blevet er mediestunt, hvis bare liget ikke var dukket op og ingen gad hente ubåden op, efter han havde sænket den? Den mulighed nævnte han jo på havnen i Dragør: At det ville blive alt for dyrt at få den op, så det ville ikke kunne betale sig.

Vupti! Verdenskendt journalist forsvundet efter sejltur - men intet lig og ingen beviser i skrotbunken, for den ville blive på bunden af Øresund. Men masser af opmærksomhed til ham.

Jeg vil stede mene at uanset om PM var blevet anklaget eller ej så ville Kim være kommet noget til, hvilket han specifikt sagde han ikke ønskede, altså synes jeg stadig det er fjollet at blande den udtalelse ind i den her sag. Han siger netop i det omtalte "Jeg håber, at jeg på sigt får en kriminel løbebane. Ikke at jeg vil røve en bank. Nej, for satan, det må ikke gå ud over nogen".

Men åh hvor jeg håber han aldrig kommer ud igen...

Medmindre han dør af sygdom eller lignende, så tror jeg, at han, hvis han bliver dømt, vil komme ud af fængslet. Spørgsmålet bliver nok, hvor gammel og afkræftet han vil være til den tid.

Kriminalforsorgen nævner, at man i gennemsnit sidder 17 år som livstidsdømt, og at man kan prøveløslades før.
Jeg tror, han kommer til at leve mere end 17 år, så medmindre der sker noget specielt i fængslet.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-10-02- ... -i-danmark

Palle Sørensen dræbte vist 4 betjente og blev trods alt løsladt efter 33 år, så vidt jeg lige kan huske på stående.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Indlægaf mulledit » 19. jan 2018, 07:37

Jeg frygter at han får færre år end offentligheden forventer, her tænker jeg på den realistiske del. Jeg frygter 3-5 år :8: :ad!: :panik: :shock:
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 750
Likede indlæg: 14432

Indlægaf HappyPaww » 19. jan 2018, 07:41

mulledit skrev:Jeg frygter at han får færre år end offentligheden forventer, her tænker jeg på den realistiske del. Jeg frygter 3-5 år :8: :ad!: :panik: :shock:

Det tror jeg trods alt ikke vil ske - beviserne er efterhånden så stærke og han erkender jo også mere og mere...
0
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 19. jan 2018, 07:53

HappyPaww skrev:
mulledit skrev:Jeg frygter at han får færre år end offentligheden forventer, her tænker jeg på den realistiske del. Jeg frygter 3-5 år :8: :ad!: :panik: :shock:

Det tror jeg trods alt ikke vil ske - beviserne er efterhånden så stærke og han erkender jo også mere og mere...

Eftersom vi ikke kender beviserne endnu, så er det svært at vurdere ud fra dem. Jeg håber han får mere, meget mere, men jeg frygter simpelthen at politiet ikke kan løfte bevisbyrden.
0

fisken80
Kort karma: 701
Likede indlæg: 25890

Indlægaf fisken80 » 19. jan 2018, 08:19

Nicolait skrev:
godtnavn skrev:
Rikke skrev:
godtnavn skrev:
eks-Maupassant skrev:
Lalana skrev:
eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:Det helt store hul i hans plan er jo, at der var kameraer på Refshaleøen og derfor blev det meget hurtigt klart, at han ikke havde sat hende af som hævded.
Hvis de kameraer ikke havde været der kunne der være gået lang tid med at lede efter hende i live og selv når hun blev fundet død kunne han fortsat have hævded, at han altså havde sat hende i land, og det havde været sværere at modbevise det end nu.

Så kameraene blev hans akilleshæl.

Yes kameraerne og at han ikke fik dumpet liget dybt nok.

Han skulle nok også have slettet sine snuffvideoer.

Det undrer mig virkelig at han har planlagt det så dårligt, hvis det var planlagt på forhånd. Selvom hvis der ikke havde været kameraer på Refshaleøen, ville han så ikke komme under mistanke som den sidste der havde set hende i live? Og deraf måske få tjekket sin computer og andet..
Eller måske der reelt ikke ville være nok beviser eller begrundet mistanke til at undersøge ham nærmere? ... det er en mærkelig mærkelig sag.

Jow det vil jeg tro. Uanset de kameraer, ville mistanken jo hurtigt falde på ham når hun ses med ham og bagefter er pist væk.

Men det ligner hans plan var at gøre det ret offentligt og så slippe afsted med det. Han har også sagt at det var en drøm han havde.

´
Det han sagde hans drøm var, var et kæmpe mediestunt hvor INGEN kom noget til. Så den udtalelse har ikek rigtig noget med den her sag at gøre... At det måske var det her der var hans rigtige drøm er en andens ag.

Det ville vel også være blevet er mediestunt, hvis bare liget ikke var dukket op og ingen gad hente ubåden op, efter han havde sænket den? Den mulighed nævnte han jo på havnen i Dragør: At det ville blive alt for dyrt at få den op, så det ville ikke kunne betale sig.

Vupti! Verdenskendt journalist forsvundet efter sejltur - men intet lig og ingen beviser i skrotbunken, for den ville blive på bunden af Øresund. Men masser af opmærksomhed til ham.

Jeg vil stede mene at uanset om PM var blevet anklaget eller ej så ville Kim være kommet noget til, hvilket han specifikt sagde han ikke ønskede, altså synes jeg stadig det er fjollet at blande den udtalelse ind i den her sag. Han siger netop i det omtalte "Jeg håber, at jeg på sigt får en kriminel løbebane. Ikke at jeg vil røve en bank. Nej, for satan, det må ikke gå ud over nogen".

Men åh hvor jeg håber han aldrig kommer ud igen...

Medmindre han dør af sygdom eller lignende, så tror jeg, at han, hvis han bliver dømt, vil komme ud af fængslet. Spørgsmålet bliver nok, hvor gammel og afkræftet han vil være til den tid.

Kriminalforsorgen nævner, at man i gennemsnit sidder 17 år som livstidsdømt, og at man kan prøveløslades før.
Jeg tror, han kommer til at leve mere end 17 år, så medmindre der sker noget specielt i fængslet.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-10-02- ... -i-danmark

Palle Sørensen dræbte vist 4 betjente og blev trods alt løsladt efter 33 år, så vidt jeg lige kan huske på stående.

Men Seth Sethsen, der blev dømt i 1985 sidder endnu og har flere gange fået nej til sine ansøgninger om prøveløsladelse. Joachim-morderen blev dømt i 1990 og han sidder også endnu.
Så det er bestemt ikke alle, der kommer ud efter 17 år.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Petrix
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1826

Indlægaf Petrix » 19. jan 2018, 08:23

Jeg hørte forleden at PM og hans forsvarer har haft et forhold eller en affære. Kan det være rigtigt?
0
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 125
Likede indlæg: 2971

Indlægaf Pølsemix » 19. jan 2018, 08:25

Petrix skrev:Jeg hørte forleden at PM og hans forsvarer har haft et forhold eller en affære. Kan det være rigtigt?

Fordi hvis det bliver bekræftet på debatten er det jo sandt!
6
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22059

Indlægaf Akehurst2 » 19. jan 2018, 08:28

fisken80 skrev:Men Seth Sethsen, der blev dømt i 1985 sidder endnu og har flere gange fået nej til sine ansøgninger om prøveløsladelse. Joachim-morderen blev dømt i 1990 og han sidder også endnu.

Der sidder nogle stykker i blandt andet Herstedvester, der har siddet mere end 20 år og som bestemt ikke er på vej ud. Og Lundin blev idømt livstid i 2001 og er vist heller ikke på vej ud, så vidt jeg kan bedømme. Han skal nok nå mere end gennemsnittet.
0
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 203
Likede indlæg: 5221

Indlægaf Lathyrus » 19. jan 2018, 11:46

Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:Men Seth Sethsen, der blev dømt i 1985 sidder endnu og har flere gange fået nej til sine ansøgninger om prøveløsladelse. Joachim-morderen blev dømt i 1990 og han sidder også endnu.

Der sidder nogle stykker i blandt andet Herstedvester, der har siddet mere end 20 år og som bestemt ikke er på vej ud. Og Lundin blev idømt livstid i 2001 og er vist heller ikke på vej ud, så vidt jeg kan bedømme. Han skal nok nå mere end gennemsnittet.

Synes det er svært at vurdere hvad det ender med for PM (jeg er jo heller ikk advokat) for der er godt nok stor forskel på hvor længe folk sidder inde for mord.
Lundin, Seth og Peder Fur som I nævner her, har jo siddet meget længe i forhold til gennemsnittet, hvorimod feks Elisabeth Wæver slap med 12-14 år hvis jeg husker rigtigt.

Jeg håber dog at PM får lov at sidde til han dør!
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29757

Indlægaf paint » 19. jan 2018, 12:00

I og med at Anklagemyndigheden, har bedt om, og også fået lov til at kunne kræve forvaring, lyder det ikke som om man forventer/går efter en kort straf. Men en meget lang. Forvaring er på ubestemt tid.
Dvs at får han ikke livstid, kan han evt få forvaring. Og med forvaring, er man ude i noget (i hans tilfælde) hvor det sandsynligvis, er hans fysiske tilstand som vil være baggrunden for en evt løsladelse. Kort sagt, at han er så gammel og affældig, at han ikke kan skade nogen.

Kort sagt, er der gode chancer for at PM, kan komme med i 'club 30' (dem der sidder inde i 30 år eller mere)
Senest rettet af paint 19. jan 2018, 12:03, rettet i alt 1 gang.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Petrix
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1826

Indlægaf Petrix » 19. jan 2018, 12:02

Pølsemix skrev:
Petrix skrev:Jeg hørte forleden at PM og hans forsvarer har haft et forhold eller en affære. Kan det være rigtigt?

Fordi hvis det bliver bekræftet på debatten er det jo sandt!

Næ kun på facebook finder man sandheden
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29757

Indlægaf paint » 19. jan 2018, 12:04

Hun er jo stadig i live og i ét stykke, så mon ikke det bare er et rygte?
11
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Kort karma: 701
Likede indlæg: 25890

Indlægaf fisken80 » 19. jan 2018, 12:11

Lathyrus skrev:
Akehurst2 skrev:

Synes det er svært at vurdere hvad det ender med for PM (jeg er jo heller ikk advokat) for der er godt nok stor forskel på hvor længe folk sidder inde for mord.
Lundin, Seth og Peder Fur som I nævner her, har jo siddet meget længe i forhold til gennemsnittet, hvorimod feks Elisabeth Wæver slap med 12-14 år hvis jeg husker rigtigt.

Det med pøveløsladelse handler om, at man vurderer fangernes farlighed. Wæver blev vurderet til at være ufarlig, risikoen for, at hun vill begå nye drab var meget lille.
Seth Sethsen, Lundin og Peder Fur vurderes til at være for farlige og for at der er risiko for, at de begår drab igen.
Uden at jeg ved det, kunne jeg forestille mig, at Wæver blev opfattet som ufarlig, fordi hun dræbte i jalousi mens de Fur og Sethsen dræbte tilfældige. Lundin har også dræbt sin mor så han bliver også vurderet til at kunne gøre det igen, tænker jeg. Men det er altså helt mine egne tanker om det, skal jg lige understrege.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 203
Likede indlæg: 5221

Indlægaf Lathyrus » 19. jan 2018, 12:22

fisken80 skrev:
Lathyrus skrev:
Akehurst2 skrev:

Det med pøveløsladelse handler om, at man vurderer fangernes farlighed. Wæver blev vurderet til at være ufarlig, risikoen for, at hun vill begå nye drab var meget lille.
Seth Sethsen, Lundin og Peder Fur vurderes til at være for farlige og for at der er risiko for, at de begår drab igen.
Uden at jeg ved det, kunne jeg forestille mig, at Wæver blev opfattet som ufarlig, fordi hun dræbte i jalousi mens de Fur og Sethsen dræbte tilfældige. Lundin har også dræbt sin mor så han bliver også vurderet til at kunne gøre det igen, tænker jeg. Men det er altså helt mine egne tanker om det, skal jg lige understrege.

Det har du da egentlig ret i - og med det i baghovedet, så må PM også stå til en meget lang straf, da han har dræbt en tilfældig (jeg tænker i hvertfald at Kim var tilfældig forstået på den måde at det ikke var vigtigt for PM at det var netop hende) pga sin egen bizarre lyst til det og derfor potentielt kunne gøre det igen.
0
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 19. jan 2018, 12:30

Lathyrus skrev:
Akehurst2 skrev:

Jeg håber ligesom dig. Forvaring må være drømmestraffen (også i denne sag) Jeg håber virkelig at politiet har nogle gode beviser og indicier.
2

Tilbage til "Livets forhold"