Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 25. jan 2018, 12:01

Ny info om Walls sidste timer https://www.bt.dk/krimi/kim-walls-kaere ... moedet-med

Hun boede på Refshaleøen md kæresten, og samme aften holdt de afskedsarangement fordi de skulle flytte til Beijing. De havde 10 gæster, og meningen var at Wall smuttede i 2 timer og vente tilbage til afskedsfesten.

Det mest kreperlige er at kæresten overvejede at tage med på ubåden, men så valgte at blive til arrangementet. Det er satme ærgeligt han ikke tog med, så havde hun nok været i live.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 25. jan 2018, 12:09

KIM K skrev:
MOGA skrev:
KIM K skrev:
Moxy-lady skrev:
MOGA skrev:
Moxy-lady skrev:Hvad menes der med anden seksuel omgang? At stikke våben af forskellig art ind diverse steder (føj for satan, kan ikke skrive det uden at få kvalme) er jo ikke seksuelt? Jeg er med på at PM sikkert fik noget ud af det seksuelt, men det gjorde han (sandsynligvis) af det hele? Jeg forstår ikke udtrykket i denne forbindelse? Jeg ville forbinde udtrykket med (tvungen) oralsex eller noget i den stil?

Jeg tror det er fordi motivet til de specifikke handlinger er seksuelt.

Men det er det at han kvalte hende/skar halsen over på hende vel også? Og jeg tænker da også at de fleste der bruger våben mod kvinders kønsdele har et seksuelt motiv, uanset om de penetrerer eller ej?

Det er ikke fordi du skal kunne svare på det :) det var bare fordi jeg undrede mig.

Det er hvad anklagemyndigheden mener at kunne dokumenterer har fundet sted, og sætningen er bevidst formuleret bredt.
Han er tiltalt efter straffelovens grove voldtægtsparagraf (voldtægt af særlig farlig karakter) med en strafferamme op til 12 års fængsel pga. dette forhold.
Anklageskriftet sætter rammerne for selve retssagen. Man kan ikke efterfølgende under retssagen tiltale ham for forhold der ikke fremgår af anklageskriftet dersom man skulle finde beviser herfor senere.

Han har da næsten helt sikkert udsat hende for mange andre ting som ikke vil komme frem i retten pga. mangel på beviser. Politiet sagde eksempelvis allerede under pressemødet efter torsoen var drevet i land, at dna-spor fra Peter Madsen der kunne påvise voldtægt ville være meget vanskelige at finde efter så lang tid i vand, drabschef Jens Møller sagde han ikke troede det ville være muligt om end det ville blive forsøgt.
Siden fandt man i stedet stiksår i hendes underliv der jo i virkeligheden også er mere belastende. Men regulært samleje vaginalt eller analt har med meget stor sandsynlighed også fundet sted, det samme vil gælde for en række mishandlinger der ikke kan dokumenteres.

Man har vel undersøgt ham, da han blev anholdt. Er det realistisk, at han har fået fjernet alle spor?

Det har han heller ikke.
Men med mindre en voldtægtsmand anholdes på fersk gerning eller flugten umiddelbart derefter, vil man yderst sjældent finde ofrets kønshår på eller omkring gerningsmandens kønsorgan der kunne indikere vaginal voldtægt. Peter Madsen har haft rigelig tid til at vaske sig grundigt på de nedre regioner inden han gik i land. Det er normalt den anden vej rundt bevismaterialet findes i den slags sager, mandens sæd eller kønshår i eller omkring kvindens vagina.

Til gengæld fandt man spor som er typiske efter kamp (bl.a. størknet næseblod). Dette var formentlig en medvirkende årsag til den hurtige anholdelse og sigtelse for drab.
Næseblod, hudafskrabninger, blå mærker mm kan man få på mange måder, men sammenholdt med de mystiske omstændigheder omkring hendes forsvinden var det et stærkt indicium på urent trav allerede få timer inde i forløbet.

Kim Walls DNA er fundet på ham mindst tre steder, bl.a. netop på hans næse hvor hun formentlig har langet ud efter ham i selvforsvar under det indledende overfald som gav ham førnævnte blodtud/næseblod, samt nakken og hans højre hånd. Bemærkelsesværdigt hvis det er lykkedes ham at bortvaske alle dna-spor fra den anden hånd, der formentlig har været indsmurt i blod og væv der er kommet op under neglene. Han kan selvfølgelig have båret handsker, men virker ikke sandsynligt han skulle have gjort det under hele slagets gang så at sige.

Der er fundet det stærkest mulige dna-spor fra Kim Wall på Peter Madsens højre hånd, ved næseboret og i nakken.

http://nyheder.tv2.dk/2017-10-03-peter- ... faengsling

Hvis han er højrehåndet så klart sporene er stærkest på højre hånd, for den vasker man med venstre hånd, og venstre hånd må være mindre motorisk effektiv, ergo lavere vaskeeffektivitet.
0
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 203
Likede indlæg: 5217

Indlægaf Lathyrus » 25. jan 2018, 12:47

Rikke skrev:
eks-Maupassant skrev:Ny info om Walls sidste timer https://www.bt.dk/krimi/kim-walls-kaere ... moedet-med

Hun boede på Refshaleøen md kæresten, og samme aften holdt de afskedsarangement fordi de skulle flytte til Beijing. De havde 10 gæster, og meningen var at Wall smuttede i 2 timer og vente tilbage til afskedsfesten.

Det mest kreperlige er at kæresten overvejede at tage med på ubåden, men så valgte at blive til arrangementet. Det er satme ærgeligt han ikke tog med, så havde hun nok været i live.

Eller måske havde de begge været døde...

Også min tanke :trist:
Måske var kæresten endda blevet tvunget til at overvære mishandlingen og drabet på Kim inden han selv var blevet dræbt?
0
Akehurst2
Kort karma: 797
Likede indlæg: 21959

Indlægaf Akehurst2 » 25. jan 2018, 12:48

Rikke skrev:
eks-Maupassant skrev:Ny info om Walls sidste timer https://www.bt.dk/krimi/kim-walls-kaere ... moedet-med

Det er trods alt sværere at overmande to end en, særligt når den ene er en mand. Men altså, hvis kæresten ikke havde følt sig truet og vendt ryggen til kunne han jo godt have fået et gok i nødden.

Men hvis det som det tyder på har været planlagt kan det være, at afvigelsen i planen ved at kæresten også var troppet op, havde fået Peter Madsen til at opgive forehavendet helt. Så havde han jo også skulle partere to kroppe og det var i det hele taget blevet noget mere omfattende.
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1166
Likede indlæg: 15774

Indlægaf Moxy-lady » 25. jan 2018, 13:10

Mon ikke at kims kæreste tænker det samme? At hvis han var taget med så var det ikke sket? Stakkels, stakkels mand.
23
Zoe 12-10-18
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 25. jan 2018, 13:36

Moxy-lady skrev:Mon ikke at kims kæreste tænker det samme? At hvis han var taget med så var det ikke sket? Stakkels, stakkels mand.

Yes det må være hårdt.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 25. jan 2018, 13:41

Akehurst2 skrev:
Rikke skrev:

Det er trods alt sværere at overmande to end en, særligt når den ene er en mand. Men altså, hvis kæresten ikke havde følt sig truet og vendt ryggen til kunne han jo godt have fået et gok i nødden.

Men hvis det som det tyder på har været planlagt kan det være, at afvigelsen i planen ved at kæresten også var troppet op, havde fået Peter Madsen til at opgive forehavendet helt. Så havde han jo også skulle partere to kroppe og det var i det hele taget blevet noget mere omfattende.

Ja det er MEGET sværere at overmande 2 end en, som minimum mister man jo overraskelsesmomentet ift nr 2 der så evt kan få fat en en metalting til at forsvare sig med eller ringe efter hjælp. Det er jo bare EN SMS "hjælp Raketmadsen angriber os", så ryger hele hans plan med at slette sporene.

Det er noget helt andet.

Og hele planlægningen ville være out, han havde jo heller ikke udstyr til at veje to lig ned.

Svært at sige hvordan Raketmadsen ville tænke i den situationen, jeg hælder til at han ville have opgivet det.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1980
Likede indlæg: 39602

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jan 2018, 20:19

Jeg kan i forvejen ikke døje Jens Christian Grøndahl, og det her gør det bestemt ikke bedre.
Hold nu op, hvor er han klam og dum og respektløs at høre på :badr:

»Det er aldrig kvindens ansvar, om en mand beslutter sig for at forgribe sig på hende. Men når det er sagt, så … altså, når jeg ser billederne af offeret, måden, hun har ladet sig fotografere på, og det blik, hun sender kameraet … jeg er nødt til at være ærlig, for det er vores arbejde at være ærlige, og jeg kan ikke lade være med at tænke, at her er en pige, der søger fare.

»Her er en pige, der søger … usædvanlige situationer, en pige, der godt kan lide at sætte sig selv på spil, og en pige, som har meget frihed og frimodighed i sig. For det er jo altså … fuldstændig vanvittigt som kvinde at gå om bord i en ubåd med en mand, man ikke kender«.
17
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Patience
Kort karma: 60
Likede indlæg: 2033

Indlægaf Patience » 25. jan 2018, 20:24

DetSorteCirkus skrev:Jeg kan i forvejen ikke døje Jens Christian Grøndahl, og det her gør det bestemt ikke bedre.

»Det er aldrig kvindens ansvar, om en mand beslutter sig for at forgribe sig på hende. Men når det er sagt, så … altså, når jeg ser billederne af offeret, måden, hun har ladet sig fotografere på, og det blik, hun sender kameraet … jeg er nødt til at være ærlig, for det er vores arbejde at være ærlige, og jeg kan ikke lade være med at tænke, at her er en pige, der søger fare.

»Her er en pige, der søger … usædvanlige situationer, en pige, der godt kan lide at sætte sig selv på spil, og en pige, som har meget frihed og frimodighed i sig. For det er jo altså … fuldstændig vanvittigt som kvinde at gå om bord i en ubåd med en mand, man ikke kender«.

Sikke dog en respektløs idiot. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige - det er dog en gennemført usympatisk udtalelse
11
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 617
Likede indlæg: 15686

Indlægaf Flora » 25. jan 2018, 20:32

DetSorteCirkus skrev:Jeg kan i forvejen ikke døje Jens Christian Grøndahl, og det her gør det bestemt ikke bedre.

Jesus en nar! :puke:
3
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 110
Likede indlæg: 1877

Indlægaf Torn » 25. jan 2018, 20:57

Nej nej nej. Hvordan kan han dog være det bekendt. :(
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 954
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24172

Indlægaf icelady » 25. jan 2018, 21:01

https://www.fyens.dk/indland/Forfatter-fortryder-opsigtsvaekkende-udtalelse-om-Kim-Wall/artikel/3225023

Han beklager sin udtalelse (dele af den), men skal da liiiiiige pointere det er farligt for en kvinde at gå ned i en ubåd med en mand, hun ikke kender.... :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1035
Likede indlæg: 15726

Indlægaf Zombie » 25. jan 2018, 21:02

Naiv som jeg er, havde jeg også draget i den ubåd. For jeg havde tænkt, at det ville være så stjernedødt dumt, hvis han forgreb sig på mig, fordi alle jo ville vide, at jeg var med i den ubåd og at jeg arbejdede på den historie som journalist. Jeg ville være mere nervøs for turen hjem langs kajen når det var mørkt om aftenen.
11
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 25. jan 2018, 22:38

Jeg mangler ord. Hvem er han, og jeg håber vitterligt at hans udtalelser kommer til at kunne mærkes på hans indtægt. Øv, hvor er det en frygtelig udtalelse. Det er meget tydeligt at han stadig mener de ting han har sagt, men anerkender at timingen er upassende. Det er jo ikke en undskyldning, det er en anerkendelse af at andre mennesker kan blive såret af at hans ord.
Det blik hun sender kameraet, måden hun står på? Hans fuldstændigt subjektive opfattelse af disse, betyder at hun opsøger fare?

"Hvorfor kunne du ikke have ladet være med at gøre sådan?"? Hvorfor kunne PM ikke lade være med at slå hende ihjel? Ej, men jeg bliver så træt af at der fucking ALTID er fokus på kvindernes adfærd/tøj, men aldrig på at man fucking skal lade være med at gøre noget der er ulovligt. At en mand flasher sin dyre bil, betyder ikke at det er okay at andre stjæler den. At en kvinde kigger på en bestemt måde betyder ikke at hun har lyst til sex med nogen. At man går ned i en fucking ubåd for at interviewe en ubådsbygger og mediedarling (der har haft talrige journalister med før!) giver fucking ikke nogen forståelse for at han slår hende ihjel.

Jeg bliver så %&¤¤"&%/"&(/)"/)/) træt.
22
Zoe 12-10-18
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 25. jan 2018, 22:53

Det her er - imo - yderste potens af hvorfor der skal en kulturændring til. At vi i princippet skal lære vores drenge at opføre sig ordentligt, og ikke lære vores piger hvordan de undgår at blive ofre. Der findes selvfølgelig en masse forældre der netop gør dette, og en masse piger der ikke opfører sig ordentligt, men generelt set så ender vi altid med at eksperter opfordrer til at "man snakker med sine piger om hvordan de undgår at komme i en situation hvor x". Vi er gudskelov begyndt også at snakke om at vores drenge skal opdrages til at opføre sig ordentligt, men det er vitterligt som om at vi stadig lægger lidt under for en eller anden oldnordisk forestilling om at drenge ikke kan styre sig og at piger selv lægger op til noget. Det er ingen af parterne tjent med, det er uværdigt. Og at slå noget hen som "drengestreger", er direkte nasty.

Ham der Brock Turner der voldtog (undskyld - havde "20 minutes of action" ifølge hans far) en en bevidstløs pige er et klasseeksempel. Det slås hen som en drengestreg, der fortælles om hvor dygtig en svømmer han er (underforstået, hans karriere er ødelagt hvis han dømmes for voldtægt og skal i fængsel) og hvordan han, qva sit talent bør dømmes mildere. Peter Madsen har været "the Golden Child" i visse kredse - gal men genial, og man så igennem fingre med opførsel der hos andre var blevet slået ned på. Jeg tror at de færreste er i tvivl om at Peter Madsen tror at han kan gå på vandet, for han er alle dage blevet behandlet sådan. Og han forsøgte så at slippe afsted med den ultimative forbrydelse fordi ideen om at alle vidste at han sikkert havde gjort det, men han kunne ikke dømmes, gav ham massiv stådreng. Brock Turner er ikke PM, og voldtægt er ikke mord. PM er tydeligvis decideret syg i bøtten. Men kulturen har været med til at skabe dem begge.

(det samme ses i voldtægtssager med diverse succesfulde sportsfolk - de får et fripas fordi de kan noget bedre end andre. Skide være med ofrene, de kunne bare lade være med at tage til fest/drikke sig (for) fulde/efterlade deres drink uden opsyn/)
11
Zoe 12-10-18

Tilbage til "Livets forhold"