Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20779

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 8. mar 2018, 14:47

paint skrev:Han har siddet i flere måneder og skullet finde på én eller anden plausibel forklaring, på noget uforklarligt; nemlig at han ikke tog sin mobil og ringede 112, da den påståede ulykke var sket. Det han så er kommet frem til er, at det han gjorde var at tage hensyn til familiens følelser og ikke sige noget om, hvad der egentlig var sket.

Det næste bliver sikkert at da hun faldt om af kulilteforgiftningen, faldt hun lige ned over nogle spidse genstande, som gennemborede hendes underliv.

Alene dét at han tror, han kan slippe afsted med sådan en forklaring, siger en hel del om hans megalomane tanker om sig selv.

Det tror jeg ikke at han tror, men han har ikke rigtigt noget at miste ved at lyve det bedste han kan og gå efter den mikroskopiske chance for at det virker. Han får ikke en lempelig straf hvis han indrømmer at have planlagt at myrde hende på den grusomste facon, så hvis han vil let ud af det, er der kun én vej, og det er den han følger.
1
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1690

Indlægaf KIM K » 8. mar 2018, 14:54

Ikke at jeg tror det får nogen betydning for udfaldet, men ud af de tre dommere er to kvinder. Den juridiske dommer, samt den ene domsmand.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20779

Indlægaf Slettet bruger » 8. mar 2018, 14:55

Aragorn skrev:Hvorfor vælger han så opsigtsvækkende en måde at gøre det på? Han ved godt, han bliver taget. Jeg kan ikke forstå hvordan man vil smide sit eget liv væk på den måde. Selv om jeg ser bort fra at han planlægger at slå et andet menneske ihjel, så kan jeg ikke forstå hans valg af metode og placering for gerningen. Der var ingen andre ud over ham i hendes nærhed. Han kan ikke påstå at andre gjorde det, det ved han godt. Hvad fanden gik gennem hans hoved, da han gjorde sig selv til eneste mulige gerningsmand?

Jeg forstår ikke at så mange undrer sig over hvorfor han gjorde det så åbenlyst et sted, jeg synes det er helt indlysende. Han ville kunne begå et mord lige i ansigtet på hele verden uden at nogen kunne røre ham. Og hvis de ikke havde fundet liget, kunne det meget vel have lykkedes.
5
Akehurst2
Kort karma: 883
Likede indlæg: 25251

Indlægaf Akehurst2 » 8. mar 2018, 14:56

Charly skrev:Jeg tror han forventede at hendes lig ikke ville blive fundet. Intet lig, intet bevis for mord.

Det er en mulighed. Eller at han ikke regnede med, det ville blive opdaget så hurtigt at hun var væk, jf. forklaringen om at han havde sat hende af. Hvis ikke videovervågningen havde modbevist dette havde han måske kunnet sandsynliggøre at hun var sat af og at han ikke vidste, hvad der var sket derefter i en grad, så de ikke havde haft noget at anklage ham på baggrund af - hvis de altså ikke havde fundet liget.

Ja, det lyder usandsynligt nu, men det er jo også vanvittigt at tænke på, at han sejlede ud med hende i total offentlighed på den måde. Hvis de ikke ahvde fundet liget eller var begyndt at eftersøge hende så hurtigt havde han muligvis godt kunne sige, at han ikke vidste hvor hun var forsvundet hen og forsvare sig med, at hvis han havde villet gøre hende noget, havde han nok været mere diskret end at sejle rundt på den måde og lade sig fotografere.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 971
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 25509

Indlægaf icelady » 8. mar 2018, 15:20

abcd skrev:
Jeg forstår ikke at så mange undrer sig over hvorfor han gjorde det så åbenlyst et sted, jeg synes det er helt indlysende. Han ville kunne begå et mord lige i ansigtet på hele verden uden at nogen kunne røre ham. Og hvis de ikke havde fundet liget, kunne det meget vel have lykkedes.

Jeg forstår heller ikke forundringen; havde det hele flasket sig var han sluppet afsted med det, og han kunne have beholdt både sit gode omdømme, folks respekt for hans viden osv.

Og jeg tror, at han med hans ekstreme høje tanker om sig selv, sagtens kan have forestillet sig at han kunne slippe afsted med det.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14976

Indlægaf Hunkat » 8. mar 2018, 15:41

KIM K skrev:Ikke at jeg tror det får nogen betydning for udfaldet, men ud af de tre dommere er to kvinder. Den juridiske dommer, samt den ene domsmand.

Jeg kan i hvert fald huske et af retsmøderne under opklaringen hvor han påstod at Kims strømpebukser OG trusser faldt af fordihan traki strømpebukserne.
Dommeren var en kvinde og hun gloede bare på ham som om han havde groet et horn i panden, formentlig fordi ca alle kvinder ved at det overhovedet ikke kan lade sig gøre
9
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
PepsiMagt
Kort karma: 21
Likede indlæg: 179

Indlægaf PepsiMagt » 8. mar 2018, 15:49

Han ville være blevet dømt uanset om de havde fundet liget.

Og hvor er han dog en frastødende skabning. En fuldstændig samvittighedsløs narcissist og sadist. Føj for helvede.
9
Brugeravatar
paint
Kort karma: 602
Likede indlæg: 31529

Indlægaf paint » 8. mar 2018, 16:07

abcd skrev:
paint skrev:Han har siddet i flere måneder og skullet finde på én eller anden plausibel forklaring, på noget uforklarligt; nemlig at han ikke tog sin mobil og ringede 112, da den påståede ulykke var sket. Det han så er kommet frem til er, at det han gjorde var at tage hensyn til familiens følelser og ikke sige noget om, hvad der egentlig var sket.

Det næste bliver sikkert at da hun faldt om af kulilteforgiftningen, faldt hun lige ned over nogle spidse genstande, som gennemborede hendes underliv.

Alene dét at han tror, han kan slippe afsted med sådan en forklaring, siger en hel del om hans megalomane tanker om sig selv.

Det tror jeg ikke at han tror, men han har ikke rigtigt noget at miste ved at lyve det bedste han kan og gå efter den mikroskopiske chance for at det virker. Han får ikke en lempelig straf hvis han indrømmer at have planlagt at myrde hende på den grusomste facon, så hvis han vil let ud af det, er der kun én vej, og det er den han følger.

Der er bare en mindre detalje, som spænder ben for projektet, i dén strategi; han kommer ikke ud af det. Men stadigvæk, at han overhovedet selv tror på, at han kan slippe afsted med en så 'stinkende' forklaring, siger vel lidt om hans sygelige tiltro til egne evner.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
godtnavn
Kort karma: 652
Likede indlæg: 7192

Indlægaf godtnavn » 8. mar 2018, 17:57

Dittemus skrev:
KIM K skrev:Sidste SMS fra Kim Wall til hendes kæreste indeholdt sætningen "Im stilm alive btw." :(

Sidste sms fra Kim:
Anklageren Jakob Buch-Jepsen har vist den sidste sms fra Kim Wall. Den er skrevet på Engelsk og sendt klokken 20.15 til hendes danske kæreste.
- Im stilm alive btw. (Jeg er stadig i live forresten. red.)
- But im going down now. (Men vi går ned nu. red)
- I love you!!. (Jeg elsker dig red.)
- He brought coffee and coockies tho. (Han har medbragt kaffe og kage red.)
Skriver Kim Wall til sin kæreste. Sidste sms er sendt klokken 20.16

https://ekstrabladet.dk/112/live-mental ... de/7067187

Det kunne meget vel være ham selv der har skrevet de sms'er fra hendes mobil. Det tænkte jeg med det samme jeg læste dem.

Det var også min tanke. Og mon ikke kæresten også har tænkt det?
1
Ficus
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2908

Indlægaf Ficus » 8. mar 2018, 18:20

Jeg tænker at hun sagtens selv kunne have sendt dem. Jeg kunne finde på st skrive det samme til min kæreste, hvis jeg skulle ned i en metaltønde under vand.

Ligesom at han kunne finde på at spørge om jeg var i live, hvis jeg skulle gå et sted hen i mørket og jeg ikke havde skrevet, når han regnede med at jeg var fremme.

Dermed ikke sagt at de ikke er fra ham. Det kunne de også snildt være. Ved ikke hvordan det er ift klokkeslæt man regner med forskellige hændelser i sagen.

Ved ikke om jeg ser ham være typen der skriver “tho” egentlig :gruble:
5
godtnavn
Kort karma: 652
Likede indlæg: 7192

Indlægaf godtnavn » 8. mar 2018, 18:40

Ficus skrev:Jeg tænker at hun sagtens selv kunne have sendt dem. Jeg kunne finde på st skrive det samme til min kæreste, hvis jeg skulle ned i en metaltønde under vand.

Ligesom at han kunne finde på at spørge om jeg var i live, hvis jeg skulle gå et sted hen i mørket og jeg ikke havde skrevet, når han regnede med at jeg var fremme.

Dermed ikke sagt at de ikke er fra ham. Det kunne de også snildt være. Ved ikke hvordan det er ift klokkeslæt man regner med forskellige hændelser i sagen.

Ved ikke om jeg ser ham være typen der skriver “tho” egentlig :gruble:

Men det er jo ikke svært a tkigge tilbage i samtalen, se måden de skriver på og skrive en besked der lige så godt kunne være fra hende. Og de kan sagtens være fra hende, men lige så godt fra ham.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 633
Likede indlæg: 16211

Indlægaf Flora » 8. mar 2018, 19:20

^Men hvorfor skulle han have skrevet beskeden? Det kan da godt være, at han har gjort det, men jeg kan bare ikke helt se formålet :gruble:
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1269
Likede indlæg: 16750

Indlægaf Moxy-lady » 8. mar 2018, 19:28

For det første så skulle han først kunne komme ind i hendes telefon for at skrive de sms'er. Altså, det kan godt lade sig gøre, men det er ikke sikkert at han kunne gøre det. For det andet, så tror jeg at han ville have skrevet at hun var blevet sat af båden, og var på vej hjem. Hvis man skulle snyde på den måde, så kan man ligeså godt prøve at dække sig ind og give sig selv et alibi. Kan ikke se hvilket formål han skulle have haft med at sende de sms'er, når han ikke hat sendt nogle senere for at give sig selv et alibi.
5
Zoe 12-10-18
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 16437

Indlægaf Zombie » 8. mar 2018, 19:50

De har fundet sæd i hans underbukser. Så forklaringen er det enkel: Han fik muligheden, var liderlig efter den og tænkte ikke med det rigtige hoved.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 702
Likede indlæg: 12836

Indlægaf Æble » 8. mar 2018, 20:21

Jeg tror at hans plan A var at sørge for ubåden blev påsejlet. Hans historie ville så være at hun forsvandt ifm at ubåden blev ødelagt. Liget aldrig fundet. Tragisk hændelse for stakkels PM der kommer hjem uden nautilus og uden sin paassager (aka det værste der kan ske for ham).

Han kan høste berømmelse og medfølelse og sikkert holde en tale eller to til pressen om Kims sidste tid, hvor sjovt hun havde det på ubådsturen. Og sidde derhjemme og gokke den af til alle nyhedsudsendelserne vel vidende hvad der i virkeligheden skete.
0

Tilbage til "Livets forhold"