Aragorn skrev:Det er netop det, der er Madsens problem. Han kan ikke forklare, hvorfor han ikke valgte at ringe 112. Han kan kun sige at han gik i panik, så sit livsværk smuldre, etc.
Så kommer der nye problemer derefter. Hvorfor havde han en sav? Hvorfor er der mærker efter dit og dat.
Han ved godt han sidder i saksen, det er jeg sikker på. Jeg tror ikke Madsen forventer at gå straffri. Det er dér, kæden hopper af for mig. Hvis han havde værktøj med, til at partere et lig, som ikke normalt ville være i båden, så har han planlagt drabet og metoden.
Hvorfor vælger han så opsigtsvækkende en måde at gøre det på? Han ved godt, han bliver taget. Jeg kan ikke forstå hvordan man vil smide sit eget liv væk på den måde. Selv om jeg ser bort fra at han planlægger at slå et andet menneske ihjel, så kan jeg ikke forstå hans valg af metode og placering for gerningen. Der var ingen andre ud over ham i hendes nærhed. Han kan ikke påstå at andre gjorde det, det ved han godt. Hvad fanden gik gennem hans hoved, da han gjorde sig selv til eneste mulige gerningsmand? Har du et bud på dét, Paint?
For det kan jeg ikke forstå, og af en eller anden årsag, vil jeg gerne forstå netop dét.
Jeg er med på at Madsen tænker højt om sig selv, det er også tydeligt han er godt begavet, men jeg kan ikke se, at han tænker så højt om sig selv, at han ikke kan indse at andre mennesker også er begavede.
Jeg er overbevist om, at Madsen godt ved, vi andre ved at han lyver - nu handler det for ham om, hvad der kan bevises, for så mild en straf som muligt.
Jeg ville begå selvmord i hans sko, men han er tilsyneladende for glad for sig selv til at han kan få sig til at gøre det.
Måske ville han gerne opdages. Han er blevet verdenskendt på det her. Han sidder måske i sin celle og får et kick ud af, at hele verden taler om ham.
Det er selvfølgelig kun spekulationer, men jeg tænker det kunne være en mulig forklaring.