Falstria skrev:eks-Maupassant skrev:Falstria skrev:eks-Maupassant skrev:Falstria skrev:eks-Maupassant skrev:
Jah helt enig. Tror den slags folk er på på telefonen 24/7. Og altid sørger for ikke at løbe tør for strøm, hhv. har de der ekstrabatterier.
Ja du opildner en stemning!
Selv kunne jeg være umulig at få fat i dagevis uden at nogen ville bekymre sig, men jeg ved andre har anderledes online-vaner
Men at politiet tager de anderledes online vaner så seriøst er dog noget ganske nyt, aldrig set før...
Tjah.
Den ene ting ka være de har lært af Emilie Meng-sagen, hvor de var for sent ude iflg. Aragorn i den her tråd.
Den anden ting kan være, at der ikke er mange af de her toptunede folk der forsvinder, men når det sker at sådan en er væk i 2 timer, så er det så anormalt at man tænker der er sket noget.
Men handler det så ikke netop om et andet trusselsniveau end hvis det var dig og mig?
Emilie Meng var 16-17 år. hende her er 30... Det er altså noget andet.
Ja da. Hvis jeg selv var politimand og fik at vide at en med mine onlinevaner var væk, så ville jeg bare tænke "han er nok løbet tør for strøm eller gider ikke tale i telefon, det gør han hele tiden"
Jeg har i periode f.eks. slukket den fordi jeg ikke gad høre på den ringede og ikke gad sætte den på lydløs, og så glemt den i dagevis.
Men hvis en der altid svarer tilbage indenfor 10 minuter er væk i timevis (efter hun har været/er på en eksperimentel ubåd) og hendes venner siger det aldrig er sket før, så ville jeg tænke, den er nok gal der.