Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20782

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 23:32

Aima skrev:Jo, altså motivet er jo så eksempelvis voldtægt (begær) eller røveri (berigelse) som utilsigtet ender i drab. Det klassificeres som et motiv uagtet at det ikke var med drab som forsæt i udgangspunktet.

Hvis man peger på en og trykker af, hvor man tror pistolen ikke er ladt, men det er det så (har hørt om en sag) - hvad klassificeres det så om? Bare af nysgerrighed.

Jeg ved en del folk i USA bliver skudt af deres egne småbørn der leger med ladte skydevåben f.eks. Hvor forældrene har glemt at tage patronerne ud.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31599

Indlægaf paint » 13. aug 2017, 23:32

Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:
Næh, det har du vel egl ret i.

Der er vel slet ikke noget motiv-til-drabet hvis det er et uheld, nu jeg tænker over det.

Men hvordan falder man ud af en u-båd?

Det gør man ikke. Men man kan få en luge i hovedet og ryge ned af stigen til tårnet og brække halsen. Det ville være et uheld (især hvis det var Madsen, der smækkede lugen i). Man kan også stille sig op på kanten af tårnet og falde ned på dækket og brække halsen. Det ville også være et uheld

Nogle mennesker ville måske gå i panik, i skræk for at få skylden for det, og herefter handle overilet (forsøge at skjule det)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 23:36

Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:
Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:

Der er vel slet ikke noget motiv-til-drabet hvis det er et uheld, nu jeg tænker over det.

Læner dig for langt forover!

Der er et tårn på den, så man kan falde ud når den ikke er neddykket.

Det er altså ikke noget man stikker af fra... man hiver da bare personen op igen.

Hehe løb lidt sur i hvad vi snakker om, men det startede vist ved "ulykke" teorien, at hun døde ved et uheld i hans ubåd og han så dækker over det.

Det kan måske være en kortslutning fra noget elektrisk der ikke var i orden så hun blev zappet.

Eller at der gik kludder i iltforsyningen til det rum hun var i. (Hvis de er i forskellige rum)

Kan vel være mange ting inde i en eksperimental ubåd man kan dø af.

Jeg tror ikke på uhelds-teorien, men jeg må indrømme at "jow det kunne da godt være".
0
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 994
Likede indlæg: 11430

Indlægaf Aragorn » 13. aug 2017, 23:36

Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:

Jamen det gør man vel ikke - i hvert fald ikke, hvis man er nede i den. Men hvad er din pointe med det (retoriske) spørgsmål?
1

Invisible kid
Locked away in his brain
From the shame and the pain
World down the drain
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31599

Indlægaf paint » 13. aug 2017, 23:48

Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:
Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:
Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:

Læner dig for langt forover!

Der er et tårn på den, så man kan falde ud når den ikke er neddykket.

Det er altså ikke noget man stikker af fra... man hiver da bare personen op igen.

Hehe løb lidt sur i hvad vi snakker om, men det startede vist ved "ulykke" teorien, at hun døde ved et uheld i hans ubåd og han så dækker over det.

Det kan måske være en kortslutning fra noget elektrisk der ikke var i orden så hun blev zappet.

Eller at der gik kludder i iltforsyningen til det rum hun var i. (Hvis de er i forskellige rum)

Kan vel være mange ting inde i en eksperimental ubåd man kan dø af.

Jeg tror ikke på uhelds-teorien, men jeg må indrømme at "jow det kunne da godt være".

Nah... Kan ikke få øje på hvilket uheld det skulle være, som manden ville stikke af fra...

Tror ikke på flugtbilisten kom op i ubådskaptajnen lige pludseligt.

Jeg tror slet ikke hun var ombord, han har nok sat hende af, måske ikke helt så tæt på det sted han troede, men ikke langt derfra.

Det er ihvertfald lige så sandsynligt, hvis ikke mere, at hun er faldet i havnen ved et uheld helt af sig selv, når hun har gået rundt derude, uden at nogen har set det.
Den slags ulykker er der mange af hvert år.

Og meget belejligt, er hendes mobil løbet tør for strøm, så politiet ikke kan se, at den er blevet logget på en sendemast, da hun kom tilbage?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 13. aug 2017, 23:48

Falstria skrev:Nah... Kan ikke få øje på hvilket uheld det skulle være, som manden ville stikke af fra...

Tror ikke på flugtbilisten kom op i ubådskaptajnen lige pludseligt.

Jeg tror slet ikke hun var ombord, han har nok sat hende af, måske ikke helt så tæt på det sted han troede, men ikke langt derfra.

Det er ihvertfald lige så sandsynligt at hun er faldet i havnen ved et uheld helt af sig selv, når hun har gået rundt derude, uden at nogen har set det.
Den slags ulykker er der mange af hvert år.

Hvorfor kan det ikke være en kortsslutning lol? Man kan dø af elektricitet.

Hun ville have tændt sin telefon så snart hun var ude af ubåden, så givet at hun ikke gjorde det, så kom hun ikke ud af den.

Politiet kan følge telefonerne, så hvis hun stod af så ville den pinge hendes location der, men det har den ikke gjort.

Det jo derfor de behandler ubåden som drabsscene. Fordi de ikke tror hun kom ud af den i live.
1
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 13. aug 2017, 23:51

Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:

Jamen det gør man vel ikke - i hvert fald ikke, hvis man er nede i den. Men hvad er din pointe med det (retoriske) spørgsmål?

Der var intet lig i ubåden.

Hvilket betyder? Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvad du mener, hvis ikke du beskriver din tankerække nøjere.
0

Invisible kid
Locked away in his brain
World down the drain
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 14. aug 2017, 00:04

Falstria skrev:Smartphones løber vel tør for strøm dagligt...

Jeg har ikke smartphone, så jeg har strøm i uger hvis jeg ikke ringer til nogen.

Yes men så spørger de så hende venner "kan hendes telefon være løbt tør for strøm?" og så vil jeg tro de svarer "der er ikke sket for hende siden 2005, det er hendes job at være på, så hun har altid ekstrabatterier klar" eller noget i den retning.

Og folk drukner jo heller ikke om sommeren når vandet er varmt og hvis man ikke er fuld.
0
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2017, 00:06

Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:

Hvilket betyder? Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvad du mener, hvis ikke du beskriver din tankerække nøjere.

1. Man kan ikke falde ud af en u-båd
2. Der var intet lig i u-båd

Konklusion: intet uheld inde i u-båd.

Så er vi ude i at skulle definere, hvad uheldet består i. Det er i hvert fald meget muligt for et levende menneske, at fjerne et dødt menneske fra en given placering - og et enkelt levende menneske, ved vi med sikkerhed har været i u-båden i lang tid. Vi ved bare ikke, hvad han har lavet, mens han var i den.

Jeg synes, din logik er i retning mod Erasmus Montanus.
1

Invisible kid
Locked away in his brain
World down the drain
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 14. aug 2017, 00:18

Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:

1: Der kan ske ulykker overalt (men jeg tror mere han slog hende ihjel)
2: Liget er smidt i vandet med noget tungt om benene
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 14. aug 2017, 00:21

Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:

Så er vi ude i at skulle definere, hvad uheldet består i. Det er i hvert fald meget muligt for et levende menneske, at fjerne et dødt menneske fra en given placering - og et enkelt levende menneske, ved vi med sikkerhed har været i u-båden i lang tid. Vi ved bare ikke, hvad han har lavet, mens han var i den.

Har du nogensinde slæbt +50 kg. dødvægt op igennem en smal skakt ad en lodret stige?

Fortæl mig lige om logik igen.

Der er en i tråden der har beskrevet hvordan hun er blevet slæbt op af en ubåd, så det ved vi allerede godt kan lade sig gøre :) Tror måske det var Zombie.
0
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2017, 00:23

Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:

Har du nogensinde slæbt +50 kg. dødvægt op igennem en smal skakt ad en lodret stige?

Fortæl mig lige om logik igen.

Nej, det har jeg ikke gjort.

Jeg er enig i, det kan være svært. Men jeg mener ikke, det er umuligt. Eksempelvis behøver man ikke nødvendigvis at fjerne lige i ét enkelt stykke. Man kan måske også afhjælpe problemet med vægten med reb der bruges til at hejse med. Sådan er der mange ubekendte faktorer.

Men altså, du mener ikke, det er muligt hun er død inde i ubåden, og at han derefter har fjernet liget. Det er essensen af det du siger, er det korrekt?
0

Invisible kid
Locked away in his brain
World down the drain
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 14. aug 2017, 00:24

Falstria skrev:
1: Der kan ske ulykker overalt (men jeg tror mere han slog hende ihjel)
2: Liget er smidt i vandet med noget tungt om benene

Med hvilket motiv?[/quote]

Motiv for hvad?
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 14. aug 2017, 00:32

Jeg tror slet ikke det er et problem at få 50 kilo op ad en ubåd.

Hvis man har et reb er det super nemt.

Man kan også spænde hende fast på en og så bare klatre op.

Politiet har den jo nu, de har sikkert allerede prøvet de af med en dummy, for at se hvor svært det er.

Og de behandler ubåden som drabsscene, så de er næppe imponerede af hvor svært det er.
1
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 14. aug 2017, 00:34

Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:
Motiv for hvad?

Ja, hvad?

I den post du spurgte om motiv til stod der en masse forskellige ting, og du specificerede ikke hvilken af dem du bad om motivet til.
0

Tilbage til "Livets forhold"