Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Kort karma: 768
Likede indlæg: 28978

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf fisken80 » 28. mar 2018, 18:04

dgd2007 skrev:Nå, så det er du! :nerve: :badr: :evil:

TV2 skrev:
Screenshot-2018-3-28 - TV 2.png

Og lige netop dén sms synes jeg er et af de bedste beviser på, at det absolut ikke var et uheld. Selv HVIS man købte historien om, at han gik i panik efter uheldet og parterede liget for bedre at kunne få det overbord (og det har jeg ikke gjort, men hvis nu) så er ordlyden i beskeden jo ikke ordlyden fra en mand i panik, det er det bare ikke.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 130
Likede indlæg: 900

Indlægaf Tata » 28. mar 2018, 18:41

MOGA skrev:Peter Madsens kone har angiveligt fortalt ham, at hun vil skilles af økonomiske årsager. Gad vide, om hun er bange for ham?

Mon ikke det handler om, når han bliver dømt, at hun så også skal betale sagsomkostningerne, hvis hun har fællesøkonomi med ham,og det derfor vil være mere fordelagtigt med en adskilt økonomi?
3
Timian :lun:
Undtagelsen
Kort karma: 154
Likede indlæg: 2683

Indlægaf Undtagelsen » 28. mar 2018, 18:48

Zinde skrev:
Tata skrev:
MOGA skrev:Peter Madsens kone har angiveligt fortalt ham, at hun vil skilles af økonomiske årsager. Gad vide, om hun er bange for ham?

Mon ikke det handler om, når han bliver dømt, at hun så også skal betale sagsomkostningerne, hvis hun har fællesøkonomi med ham,og det derfor vil være mere fordelagtigt med en adskilt økonomi?

Eller også handler det om, at hun ikke vil være gift med en morder og kvindemishandler.

Der stod ihvertfald et sted at de ikke har haft kontakt siden hun begærede skilsmisse.
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 253
Likede indlæg: 3524

Indlægaf billiebean » 28. mar 2018, 18:54

Uanset så har han parteret en ung kvinde. Hvis man bare er en smule normal i bøtten, så lader man sig skille. Med mindre man er retsmediciner, så er det at skære et dødt menneske i småstykker helt vanvittigt. Altså, jeg kan dårligt nok partere en stegt kylling uden at få det skidt..
11
kartoffelpizza
Kort karma: 205
Likede indlæg: 3783

Indlægaf kartoffelpizza » 28. mar 2018, 18:56

Undtagelsen skrev:
Zinde skrev:
Tata skrev:

Eller også handler det om, at hun ikke vil være gift med en morder og kvindemishandler.

Der stod ihvertfald et sted at de ikke har haft kontakt siden hun begærede skilsmisse.

Tja, jeg tænker også, at det må være dybt og inderligt traumatiserende at opdage, at ens mand (eller kone) har gjort sådan noget som Peter Madsen, amagermanden osv har gjort, når man har troet, man levede med en almindelig mand.

For jojo, han var lidt rumraket-gakgak, og næppe helt 8-16-normal, men der er jo ved Gud stadig langt fra at gifte sig med en excentrisk mand til at han så parterer og mishandler en dame, har snufffilm osv. Hold kæft, jeg håber hun har fået en god psykolog.
9
kartoffelpizza
Kort karma: 205
Likede indlæg: 3783

Indlægaf kartoffelpizza » 28. mar 2018, 18:58

billiebean skrev:Uanset så har han parteret en ung kvinde. Hvis man bare er en smule normal i bøtten, så lader man sig skille. Med mindre man er retsmediciner, så er det at skære et dødt menneske i småstykker helt vanvittigt. Altså, jeg kan dårligt nok partere en stegt kylling uden at få det skidt..

Det er sgu også derfor jeg ikke forstår de der, der gerne vil giftes med hardcore-forbrydere. Hvem Fuck sybes, at lundin, amagermanden, raket-Madsen eller fx jønke (selvom jeg godt ved rockere selv mener de er en anden type) osv lyder som nogle flinke fyre?
1
Ficus
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2908

Indlægaf Ficus » 28. mar 2018, 19:00

Jeg tænker også det er helt naturligt at blive skilt, uanset hvad hun så har givet ham af grund. Jeg tror langt de fleste ville blive skilt oven på sådan en nyhed. Håber hun får noget rigtig god hjælp, kan slet ikke forestille mig hvad man tænker, når sådan noget som det her sker.

Den ene mulighed jeg ser, for at man ikke lader sig skille fra en stjernepsykopat der parterer folk, er hvis man er Deidre King typen som laver hjertehænder til gerningsmanden eller er sådan en der skriver til Lundin, så er det jo bare heldigt at man har fundet hinanden på forhånd :tie: :tie:
7
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 221
Likede indlæg: 5836

Indlægaf Lathyrus » 28. mar 2018, 19:32

Jeg tænker konen ønskede skilsmisse både af følelsesmæssige og økonomiske årsager. Tænk at opdage hvilken stjerne-psykopat man er gift med :shock: og så tilmed risikere at få sin økonomi smadret for livet ved at hænge på sagsomkostninger og erstatninger.

Så mon ikk hun har taget benene på nakken af begge grunde, men for ikke at optrappe en konflikt, nøjedes med at sige til ham, at det er pga økonomi?
8
Ficus
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2908

Indlægaf Ficus » 28. mar 2018, 19:40

FletpArkett skrev:Jeg er overrasket over, at pressen har holdt Madsens kone helt uden for det her. Er det sådan noget presse-etik? Sagen har jo solgt mange aviser, og kunne sikkert ha solgt mange flere hvis man var gået efter hende. Stor respekt for det ihvertfald. Stakkels kvinde. Ikke at det gør den store forskel dog. Alt findes jo let på nettet, men så undgår hun da forsiderne på sladderblade og aviser om ikke andet.

Mener TV2s liveblog nævnte at både konen, Kims kæreste og forældre havde bedt om fred og at stemningen journalisterne i blandt var at det overholdt man. Jeg synes overordnet set at pressen har været ret gode til ikke at plastre dem udover det hele.

Og ja, det er nemt at finde for “almindelige” folk der begynder at google, det kommer vel ikke bag på nogen, men tror nu stadig at de fleste ikke gør det. Det ved jeg selvfølgelig intet om, men det er mit gæt.
5
MOGA
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4411

Indlægaf MOGA » 28. mar 2018, 19:47

Zinde skrev:
Tata skrev:

Naturligvis. Men så behøver man jo ikke at sige, at det er af økonomiske årsager. Men det, at hun ikke vil hænge på advokatregninger, kan meget vel være årsagen.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 992
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 17707

Indlægaf Delfin » 28. mar 2018, 19:52

MOGA skrev:
Zinde skrev:
Tata skrev:

Naturligvis. Men så behøver man jo ikke at sige, at det er af økonomiske årsager. Men det, at hun ikke vil hænge på advokatregninger, kan meget vel være årsagen.

Det er jo udelukkende Peter Madsens ord fra retten. Konen kan sagtens have givet andre begrundelser, men han har vel bare sagt det, der passer bedst ind i hans verdensbillede, og det gør det vel ikke, at ens kone vil skilles pga hans handlinger.
7
14 11 14
Akehurst2
Kort karma: 889
Likede indlæg: 25483

Indlægaf Akehurst2 » 28. mar 2018, 19:57

Selvom man har formuefællesskab hænger man altså ikke på den andens regninger. Så hun behøver ikke lade sig skille for at han selv skal betale sagsomkostningerne.
3
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1150
Likede indlæg: 9809

Indlægaf Bøtte » 28. mar 2018, 21:10

Der hvor jeg læste om skilsmissen stod der, at han sagde, at hun havde ønsket skilsmisse af ‘personlige og økonomiske årsager’.
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 403
Likede indlæg: 4446

Indlægaf milisa » 28. mar 2018, 21:11

Akehurst2 skrev:Selvom man har formuefællesskab hænger man altså ikke på den andens regninger. Så hun behøver ikke lade sig skille for at han selv skal betale sagsomkostningerne.

Men den her sag bliver vel næppe bare et greb i lommen, skulle han blive dømt. Så det er vel ikke usandsynligt, at han må gældsætte sig. Og den gæld ville hun vel hæfte for solidarisk, hvis de var gift, ikke? Oder?
0
Tally-ho
Aesel82
Kort karma: 108
Likede indlæg: 2068

Indlægaf Aesel82 » 28. mar 2018, 21:20

milisa skrev:
Akehurst2 skrev:Selvom man har formuefællesskab hænger man altså ikke på den andens regninger. Så hun behøver ikke lade sig skille for at han selv skal betale sagsomkostningerne.

Men den her sag bliver vel næppe bare et greb i lommen, skulle han blive dømt. Så det er vel ikke usandsynligt, at han må gældsætte sig. Og den gæld ville hun vel hæfte for solidarisk, hvis de var gift, ikke? Oder?

Nej. Man hæfter kun soldidarisk for gæld man optager soldidarisk (eller kautionerer for).

Hun vil aldrig kunne komme til at betale nogle af hans sagsomkostninger mv.

Jeg hælder nu også mest til, at det udelukkende er af personlige årsager, at hun vil skilles.
3

Tilbage til "Livets forhold"