Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 468
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14648

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 27. mar 2018, 16:17

Jeg nægter i øvrigt at google ordet og blive 'klogere'.
3
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Petrix
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1831

Indlægaf Petrix » 27. mar 2018, 16:18

KIM K skrev:
Petrix skrev:
KIM K skrev: bestiller man en film på forhånd kan man blive dømt for medvirken til drab pga. tilskyndelse.

Ja det siger vel sig selv.

Ja det skulle man mene :-)

Men at det ikke er ulovligt at besidde eller videredistribuere sådanne film, det forstår jeg så ikke.
1
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 61
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 3511

Indlægaf Ondemand » 27. mar 2018, 16:36

Idag behøver man ikke engang gå på "the dark web" for at finde snuff, det ligger frit tilgængeligt for enhver der gider søge efter det .. det vil jeg så absolut ikke anbefale nogen at gøre!
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
mucher
Kort karma: 6
Likede indlæg: 185

Indlægaf mucher » 27. mar 2018, 18:48

Jeg tror at nogle af jer overdriver en lillebitte smule.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1035
Likede indlæg: 15733

Indlægaf Zombie » 27. mar 2018, 19:12

mucher skrev:Jeg tror at nogle af jer overdriver en lillebitte smule.

Ift snuff kan du bare Google.
Den video PM har downloaded kan bla findes ved at søge på Google på de ord, der er nævnt i retsudskriftet.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 468
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14648

Indlægaf Hunkat » 27. mar 2018, 19:16

Hvilket jo også er det PM har gjort... hvis det var deep web så havde de formentlig ikke kunne genskabe selve søgningen (det er ligesom pointen...) så det er altså helt almindelig google han har benyttet sig af til at finde de her ting.
0
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Ondemand

Indlægaf Ondemand » 27. mar 2018, 19:28

Hvad tænker du på?
0
― Gustav Mahler
Brugeravatar
mucher

Indlægaf mucher » 27. mar 2018, 20:32

Ondemand skrev:

Hvad tænker du på?

At ægte snuff-film ikke er så allestedsnærværende som nogle af jer lader til at mene.

Se fx Urban Legends Reference Pages: Snuff Films.
0
Brugeravatar
mucher

Indlægaf mucher » 27. mar 2018, 20:57

Zombie skrev:

Den video PM har downloaded kan bla findes ved at søge på Google på de ord, der er nævnt i retsudskriftet.

Google giver en masse falske positiver på "snuff". Det er et catchy ord. Folk kan lide at bruge det.
Er retsudskrifter fra sagen offentligt tilgængelige?
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1035
Likede indlæg: 15733

Indlægaf Zombie » 27. mar 2018, 21:00

mucher skrev:
Zombie skrev:

Google giver en masse falske positiver på "snuff". Det er et catchy ord. Folk kan lide at bruge det.

Jeg mente avisernes gengivelse af sagen.

Du kan Google beheaded girl agony som var det PM søgte på.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 936
Likede indlæg: 10519

Indlægaf Aragorn » 27. mar 2018, 21:24

FletpArkett skrev:
Ficus skrev:Jeg har ikke læst noget fra i dag, vil jeg lige åbne med at sige.

Kan han have valgt Kim Wall, fordi det “giver mere” at tage noget fra en kvinde som umiddelbart er ret succesfuld/stærk/osv., ift fx at have valgt Deidre King, som er mere offerrollen i livet?

Jeg tror nu mere det handler om, at han har haft følelser for hende der Deidre King. Derfor tror jeg ikke hun har været det oplagte valg til den skæbnesvangre sejltur. En af vidnerne i går sagde, han ikke engang kunne give hende en ærlig spank bag i, fordi hun blev rød. Samtlige at hans kvinder har beskrevet ham som empatisk og ret vanilla sexuelt. Det synes jeg indikerer at der er et tydeligt skel mellem de kvinder han har følelser over for og så de fantasier han havde planlagt at udføre med en fremmed. Og det giver mening synes jeg, hvis der overhovedet er noget logik i det her. Han har tilsyneladende opsøgt fremmede fordi dem kunne han gøre de der forfærdelige ting overfor. Det tror jeg ikke han kunne med de kvinder han kendte og havde relationer til, for så var det vel forlængst blevet en af dem?

Deidre King var et let offer. Ingen jagt. Ingen modstand. Ingen tilfredsstillelse.
2
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
mucher

Indlægaf mucher » 27. mar 2018, 22:16

Zombie skrev:
mucher skrev:
Zombie skrev:

Jeg mente avisernes gengivelse af sagen.

Du kan Google beheaded girl agony som var det PM søgte på.

Tak for tippet. Jeg vidste godt at videoen (og sandsynligvis andre af samme slags) kunne googles, men ved stadig ikke om snuff er en helt korrekt betegnelse. Jeg tænker nærmest på det som en filmgenre for meget depraverede mennesker (samme type som jager mennesker for sportens skyld).

Men jeg går ud fra at hovedkonklusionen må være at PM har udvist en påfaldende interesse for drab på og tortur af kvinder, og så er det jo temmelig ligegyldigt om man kalder det snuff eller noget andet. Under alle omstændigheder er det noget modbydeligt stads som det er svært at forstå at nogen kan have lyst til at downloade og gemme.

PS: Jeg er alligevel en smule nysgerrig efter at vide om ordet "snuff" rent faktisk blev brugt i retten. Det slår mig ikke som et særligt juridisk udtryk, så måske er det kun journalisterne som benytter sig af det(?)
0
Brugeravatar
mucher

Indlægaf mucher » 27. mar 2018, 22:33

Zinde skrev:
FletpArkett skrev:
Aragorn skrev:
FletpArkett skrev:
Ficus skrev:Jeg har ikke læst noget fra i dag, vil jeg lige åbne med at sige.

Kan han have valgt Kim Wall, fordi det “giver mere” at tage noget fra en kvinde som umiddelbart er ret succesfuld/stærk/osv., ift fx at have valgt Deidre King, som er mere offerrollen i livet?

Jeg tror nu mere det handler om, at han har haft følelser for hende der Deidre King. Derfor tror jeg ikke hun har været det oplagte valg til den skæbnesvangre sejltur. En af vidnerne i går sagde, han ikke engang kunne give hende en ærlig spank bag i, fordi hun blev rød. Samtlige at hans kvinder har beskrevet ham som empatisk og ret vanilla sexuelt. Det synes jeg indikerer at der er et tydeligt skel mellem de kvinder han har følelser over for og så de fantasier han havde planlagt at udføre med en fremmed. Og det giver mening synes jeg, hvis der overhovedet er noget logik i det her. Han har tilsyneladende opsøgt fremmede fordi dem kunne han gøre de der forfærdelige ting overfor. Det tror jeg ikke han kunne med de kvinder han kendte og havde relationer til, for så var det vel forlængst blevet en af dem?

Deidre King var et let offer. Ingen jagt. Ingen modstand. Ingen tilfredsstillelse.

Tjow - tror nu bare ikke man skal underkende at selv den største psykopat også har bløde punkter. Madsen har ingen voldelig historik når det kommer til "sine kvinder". Det tænder ham tilsyneladende ikke når der er følelser involveret ? Det virker som om det skulle være en fremmed.

Måske er det sværere at objektificere et menneske, man kender og har en relation til.

Helt sikkert. Der findes eksempler på at seriemordere har slået hustruer eller kærester ihjel, men så har det gerne været fordi de var "besværlige".
0
Brugeravatar
Ondemand

Indlægaf Ondemand » 28. mar 2018, 02:13

mucher skrev:
Ondemand skrev:

Hvad tænker du på?

At ægte snuff-film ikke er så allestedsnærværende som nogle af jer lader til at mene.

Se fx Urban Legends Reference Pages: Snuff Films.

Det er vist bare et spørgsmål om definition. For mig er snuff, film der viser rigtig tortur og drab - typisk optaget af dem der begår handlingen. Altså ikke noget med en tilfældig grynet optagelse fra et overvågningskamera på lang afstand, men filmet med et eller andet formål for øje. Den slags findes der mere af på nettet end de fleste tror. Jeg har ikke tænk mig at smide noget link ud på Debatten, men hvis du insisterer på at få ødelagt din nattesøvn så kan du sende en pb, så skal jeg da gerne pege dig i den rigtige retning :mellow:
0
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4083

Indlægaf Pax Romana » 28. mar 2018, 06:09

mucher skrev:Er retsudskrifter fra sagen offentligt tilgængelige?
Ja da, vi har jo offentlighed i forvaltningen.
Du kan søge om aktindsigt, men først efter at retssagen er endelig afgjort.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Livets forhold"