Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
MOGA
Kort karma: 360
Likede indlæg: 4222

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf MOGA » 28. mar 2018, 19:47

Zinde skrev:
Tata skrev:
MOGA skrev:Peter Madsens kone har angiveligt fortalt ham, at hun vil skilles af økonomiske årsager. Gad vide, om hun er bange for ham?

Mon ikke det handler om, når han bliver dømt, at hun så også skal betale sagsomkostningerne, hvis hun har fællesøkonomi med ham,og det derfor vil være mere fordelagtigt med en adskilt økonomi?

Eller også handler det om, at hun ikke vil være gift med en morder og kvindemishandler.

Naturligvis. Men så behøver man jo ikke at sige, at det er af økonomiske årsager. Men det, at hun ikke vil hænge på advokatregninger, kan meget vel være årsagen.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 942
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 16770

Indlægaf Delfin » 28. mar 2018, 19:52

MOGA skrev:
Zinde skrev:
Tata skrev:
MOGA skrev:Peter Madsens kone har angiveligt fortalt ham, at hun vil skilles af økonomiske årsager. Gad vide, om hun er bange for ham?

Mon ikke det handler om, når han bliver dømt, at hun så også skal betale sagsomkostningerne, hvis hun har fællesøkonomi med ham,og det derfor vil være mere fordelagtigt med en adskilt økonomi?

Eller også handler det om, at hun ikke vil være gift med en morder og kvindemishandler.

Naturligvis. Men så behøver man jo ikke at sige, at det er af økonomiske årsager. Men det, at hun ikke vil hænge på advokatregninger, kan meget vel være årsagen.

Det er jo udelukkende Peter Madsens ord fra retten. Konen kan sagtens have givet andre begrundelser, men han har vel bare sagt det, der passer bedst ind i hans verdensbillede, og det gør det vel ikke, at ens kone vil skilles pga hans handlinger.
8
14 11 14
Akehurst2
Kort karma: 797
Likede indlæg: 21959

Indlægaf Akehurst2 » 28. mar 2018, 19:57

Selvom man har formuefællesskab hænger man altså ikke på den andens regninger. Så hun behøver ikke lade sig skille for at han selv skal betale sagsomkostningerne.
5
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 9424

Indlægaf Bøtte » 28. mar 2018, 21:10

Der hvor jeg læste om skilsmissen stod der, at han sagde, at hun havde ønsket skilsmisse af ‘personlige og økonomiske årsager’.
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 403
Likede indlæg: 4458

Indlægaf milisa » 28. mar 2018, 21:11

Akehurst2 skrev:Selvom man har formuefællesskab hænger man altså ikke på den andens regninger. Så hun behøver ikke lade sig skille for at han selv skal betale sagsomkostningerne.

Men den her sag bliver vel næppe bare et greb i lommen, skulle han blive dømt. Så det er vel ikke usandsynligt, at han må gældsætte sig. Og den gæld ville hun vel hæfte for solidarisk, hvis de var gift, ikke? Oder?
0
Tally-ho
Aesel82
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1996

Indlægaf Aesel82 » 28. mar 2018, 21:20

milisa skrev:
Akehurst2 skrev:Selvom man har formuefællesskab hænger man altså ikke på den andens regninger. Så hun behøver ikke lade sig skille for at han selv skal betale sagsomkostningerne.

Men den her sag bliver vel næppe bare et greb i lommen, skulle han blive dømt. Så det er vel ikke usandsynligt, at han må gældsætte sig. Og den gæld ville hun vel hæfte for solidarisk, hvis de var gift, ikke? Oder?

Nej. Man hæfter kun soldidarisk for gæld man optager soldidarisk (eller kautionerer for).

Hun vil aldrig kunne komme til at betale nogle af hans sagsomkostninger mv.

Jeg hælder nu også mest til, at det udelukkende er af personlige årsager, at hun vil skilles.
4
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 403
Likede indlæg: 4458

Indlægaf milisa » 28. mar 2018, 21:30

Tak for svar, Dikus og Æsel! :gogo:
1
Tally-ho
Brugeravatar
MissIce
Kort karma: 77
Likede indlæg: 873

Indlægaf MissIce » 29. mar 2018, 08:59

Aesel82 skrev:
milisa skrev:

Nej. Man hæfter kun soldidarisk for gæld man optager soldidarisk (eller kautionerer for).

Jeg hælder nu også mest til, at det udelukkende er af personlige årsager, at hun vil skilles.

Og så alligevel... ved en bodeling ved en senere skilsmisse, vil hans bodel være væsentlig mindre (måske ligefrem 0 pga stor gæld), og hun kan komme til at afgive op til halvdelen af sin bodel til ham, og derigennem “betale” for sagsomkostningerne og anden gæld.
0
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 130
Likede indlæg: 900

Indlægaf Tata » 29. mar 2018, 09:18

MissIce skrev:
Aesel82 skrev:
milisa skrev:

Og så alligevel... ved en bodeling ved en senere skilsmisse, vil hans bodel være væsentlig mindre (måske ligefrem 0 pga stor gæld), og hun kan komme til at afgive op til halvdelen af sin bodel til ham, og derigennem “betale” for sagsomkostningerne og anden gæld.

Nemlig, i et forhold fungerer det jo heller ikke sådan, at selvom man ikke hæfter solidarisk for gæld, så kan man komme til at betale indirekte, når den anden har det færre penge. Det var bare lige gisninger om det økonomiske, det andet kan jeg slet ikke holde ud at forholde mig til.
0
Free Worl Boss
Aesel82
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1996

Indlægaf Aesel82 » 29. mar 2018, 16:00

Ja, det er selvfølgelig rigtigt, at hun indirekte kan komme til at betale. Det lyder dog ikke til, at de har haft særligt mange penge, så mon der ville have været det helt store at dele?

Og så kan man jo også sige, at hvis ægteskabet kunne overleve det her, så var riskoen for en skilsmisse i fremtiden nok også temmelig lille :D
0
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 203
Likede indlæg: 5217

Indlægaf Lathyrus » 3. apr 2018, 08:05

Så er det i dag at Ditte Dyreborg skal vidne - hvad jeg har læst mig til, så matcher hun til fulde PMs viden om ubåde. Så måske hun kan få skovlen under ham og modbevise hans søforklaringer?!
1
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 740
Likede indlæg: 13107

Indlægaf TinaW » 3. apr 2018, 11:26

Zinde skrev:Fra afhøringen af Ditte Dyreborg:

- Vi har ikke kunnet måle CO2 i ubåden, og erfaringer fra sømilitære ubåde siger, at det heller ikke ville kunne udgøre en risiko, hvis det var tilfældet, bekræfter vidnet. Der var heller ikke aflejret sod på indsugningsrørerne, siger vidnet.

- Jeg tror ikke på, at Kim Wall var lukket inde i ubåden som følge af et undertryk og var blevet forgiftet af udstødningsgasser, bekræfter vidnet på anklagerens spørgsmål.

Det er da ret klar tale.

Jeg tror, jeg ubevidst håbede, at alle tog fejl, og Peter Madsens forklaring på en eller måde var sand, og Kim Wall ikke havde været igennem helvede, før hun døde. Men der er jo ikke noget at være i tvivl om.

Jeg har haft det ligesom dig. Sådan håbet at selve dødsfaldet var et uheld. Tror slet ikke min hjerne kan kapere, at man kan udsætte et andet levende væsen for det, som P.M. jo tilsyneladende har gjort med Kim Wall.
1
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3314

Indlægaf billiebean » 3. apr 2018, 11:31

Zinde skrev:Fra afhøringen af Ditte Dyreborg:

- Vi har ikke kunnet måle CO2 i ubåden, og erfaringer fra sømilitære ubåde siger, at det heller ikke ville kunne udgøre en risiko, hvis det var tilfældet, bekræfter vidnet. Der var heller ikke aflejret sod på indsugningsrørerne, siger vidnet.

- Jeg tror ikke på, at Kim Wall var lukket inde i ubåden som følge af et undertryk og var blevet forgiftet af udstødningsgasser, bekræfter vidnet på anklagerens spørgsmål.

Det er da ret klar tale.

Jeg tror, jeg ubevidst håbede, at alle tog fejl, og Peter Madsens forklaring på en eller måde var sand, og Kim Wall ikke havde været igennem helvede, før hun døde. Men der er jo ikke noget at være i tvivl om.

Hvad er egentlig teorien om dødsårsagen hvis man ser bort fra PMs forklaring? Halsoverskæring? ( :( )

Retsmedicinerens udsagn indikerede vel ikke at stikkene skulle være dødsårsag blot at et par af dem sandsynligvis var udført omkring dødstidspunktet mens de resterende (virkelig mange! :( ) var udført efter døden og dermed blodcirkulationen var stoppet.
0
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1636

Indlægaf KIM K » 3. apr 2018, 12:39

Dødsårsagen er jf. de retsmedicinske undersøgelser muligvis sket som følge af kvælning eller halsoverskæring.
I sidstnævnte tilfælde har han muligvis i bedste ISIS stil og inspireret af sine makabre videoer skåret hovedet af sit levende offer mens hun lå fastspændt.
Bæltemærkerne blev så vidt jeg husker fundet rundt om selve kraniet hvilket sammenholdt med skader på mundtøjet indikerede hun var blevet kneblet.

Nedenstående er citat fra retsmedicineren under dennes vidneafhøring i relation til hovedamputationen.

- Amputationen kan muligvis være sket, mens den forurettede var i live. Det kan det på grund af snittets udformning. På torsoen kunne man se selve læsionen, men ved at sætte de to dele sammen blev det tydeligere, hvordan læsionerne var på både torsoen og hovedet, siger vidnet.
0
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1636

Indlægaf KIM K » 3. apr 2018, 13:38

- Men så skriver du videre, at der ikke er monteret noget, som gør det muligt at komme ind ude fra i sådan en situation. Peter Madsen har jo forklaret, at han netop kan komme ind ude fra, spørger anklageren.
- På grund af undertrykket, så ville det allerede efter et minut kræve, at han kunne løfte 525 kilo plus lugens egen vægt, siger vidnet, som fortæller, at lugerne kun bliver tungere med tiden.

Utroligt at en mand der ikke er i stand til at løfte eller hejse et lig på 56 kg maksimalt 2 meter op gennem forreste luge, men i praksis formentlig under en meter dersom han lagde det på en forhøjning i form af borde, kasser, skammeler etc., nu pludselig er i stand til et løft på mere end 600 kg.

Det ene øjeblik er han Danmarks stærkeste mand, for det næste at være blandt de slappeste.
5

Tilbage til "Livets forhold"