Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
godtnavn
Kort karma: 681
Likede indlæg: 7248

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf godtnavn » 14. aug 2017, 09:21

Ved de at det er hans ubåd der blev set uden lys? Ikke fordi det vrimler med ubåde men der er jo andre, og var det mørkt er det måske svært at sige om det var den.

Jeg håber virkelig han er uskyldig, mest af alt håber jeg hun stadig lever, men det er ikke så sandsynligt, så nu håber jeg mest det var en anden der gjorde det.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 725
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 13635

Indlægaf Purple Haze » 14. aug 2017, 09:33

Alternativt så kan han have sejlet hende hemmeligt til Sverige og sat hende af der.
Og efter aftale med hende fortalt at han har sat hende af på Halvandet - og så ændret forklaring til den rigtige, da han fandt ud af at han blev anklaget for drab. Det kunne også forklare hvorfor der var noget familien ikke skulle have at vide.

Kan dog ikke lige gætte hvad grunden til at hun skulle ville hemmeligt til Sverige skulle være.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
MOGA
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4411

Indlægaf MOGA » 14. aug 2017, 09:36

Jeg sidder med en fornemmelse af, at måske blev hele forsvindingen taget alvorligt så hurtigt, fordi Madsen er kendt af politiet i forvejen? Måske har han lavet noget som ung, og det ville jo plinge op i politiets systemer så snart de blev efterlyst, og dét er måske årsagen til, at de frygter, at journalisten er død.
0
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf Atomic Blonde » 14. aug 2017, 09:41

godtnavn skrev:Ved de at det er hans ubåd der blev set uden lys? Ikke fordi det vrimler med ubåde men der er jo andre, og var det mørkt er det måske svært at sige om det var den.

Jeg håber virkelig han er uskyldig, mest af alt håber jeg hun stadig lever, men det er ikke så sandsynligt, så nu håber jeg mest det var en anden der gjorde det.
Hvis det er en NATO båd, ved Søværnet godt hvor den er.
Hvis det ikke er, vil Søværnet følge den.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
Atomic Blonde

Indlægaf Atomic Blonde » 14. aug 2017, 09:43

MOGA skrev:Jeg sidder med en fornemmelse af, at måske blev hele forsvindingen taget alvorligt så hurtigt, fordi Madsen er kendt af politiet i forvejen? Måske har han lavet noget som ung, og det ville jo plinge op i politiets systemer så snart de blev efterlyst, og dét er måske årsagen til, at de frygter, at journalisten er død.
Jeg tror mere at politiet har noget information fra hendes mobiltelefon.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1130
Likede indlæg: 17278

Indlægaf dgd2007 » 14. aug 2017, 09:43

Ha, jeg så lidt af Presselogen (på News) i går. Og den altid hellige redaktør fra Politiken sad og forsvarede, at de i den første havde bragt mandens navn masser af gange, da båden bare var eftersøgt. Men da han så blev mistænkt, gjorde de en dyd ud af ikke at sige navnet :lol:
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 725
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 13635

Indlægaf Purple Haze » 14. aug 2017, 09:51

MOGA skrev:Jeg sidder med en fornemmelse af, at måske blev hele forsvindingen taget alvorligt så hurtigt, fordi Madsen er kendt af politiet i forvejen? Måske har han lavet noget som ung, og det ville jo plinge op i politiets systemer så snart de blev efterlyst, og dét er måske årsagen til, at de frygter, at journalisten er død.

Det har han ikke.

Eller dvs det har han, men det er ting som ikke at tænke sig om og arbejde med jetmotore (som kan "eksplodere") beboede områder og ligende.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
godtnavn
Kort karma: 681
Likede indlæg: 7248

Indlægaf godtnavn » 14. aug 2017, 10:13

En anden grund til at der blev handlet hurtigt og drabsanklage kunne også være hvis familie/venner vidste at hun ville skrive en kritisk artikel.

Jeg krydser dog stadig fingre for det ikke er ham.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 62
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2070

Indlægaf DenBruneMunk » 14. aug 2017, 10:19

godtnavn skrev:Ved de at det er hans ubåd der blev set uden lys? Ikke fordi det vrimler med ubåde men der er jo andre, og var det mørkt er det måske svært at sige om det var den.

Du har ret. Det var nok den russiske atom ubåd de ramte, den kan man let støde ind i.
0
MOGA
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4411

Indlægaf MOGA » 14. aug 2017, 10:20

Purple Haze skrev:

Det har han ikke.

Eller dvs det har han, men det er ting som ikke at tænke sig om og arbejde med jetmotore (som kan "eksplodere") beboede områder og ligende.

Hvordan ved du det?
0
fisken80
Kort karma: 765
Likede indlæg: 28837

Indlægaf fisken80 » 14. aug 2017, 10:43

MOGA skrev:
Purple Haze skrev:

Det har han ikke.

Hvordan ved du det?

Hun kender ham måske.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 123
Likede indlæg: 4084

Indlægaf Stars » 14. aug 2017, 11:15

eks-Maupassant skrev:
Flora skrev:
eks-Maupassant skrev:
Flora skrev:^Så længe han ikke er dømt, er det jo slet ikke sikkert, at han har dræbt hende. Det er ikke engang sikkert hun er død, eftersom man ikke har fundet hendes lig. Måske vi lige skulle lade manden være uskyldig indtil det modsatte er bevist.

Det er nu ret sikkert hun er død, hun har været væk i 3 dage nu, og hun er ikke typen der lige forsvinder nogen dage, hun er succesjournalist.

Når folk forsvinder kigger politiet jo lige på hvem det er, og nogen gange er de chill med at personen er væk i 14 dage, andre gange begynder de at lede efter dem efter få timer.

Jeg kender hende ikke, så jeg ved ikke hvilken type hun er. Det gør du formentlig heller ikke. Og selv hvis man antager, at hun er død, så er det stadig ikke sikkert, at det er ham der har slået hende ihjel.

1) Du ved allerede, at Politiet vurderer at hun er er type der ikke forsvinder uden at der er sket hende noget.
2) Jeg har googlet hende, og hun er sådan en super-succes type, der har det liv alle drømmer om. Bor i New York og Beijing, skriver for nogen af de fedeste aviser i verden, laver reportager i Nordkorea og om feminisme i Sri Lankas borgerkrig. Man kommer kun derop hvis man er disciplineret og stabil.
3) Selvfølgeligt skal det bevises i en retssal at det var ham, men jeg kan sq ikke se andet end at han er skyldig. Hun mødes med ham, fosvinder ud i det blå mens hun er sammen med ham, bagefter er han forsvundet i et halvt døgn, hvorpå han sænker sin ubåd. Det kan dårligt se MERE ud til at det er ham. Jeg ser ingenting overhovedet der peger i andre retninger end at hun døde på den ubåd.

Altså - denne teori kan jeg godt li' - den giver både svar på, hvorfor han skifter forklaring, og hvorfor hun ikke er videoovervågningen (jeg formoder, den ER set igennem ,og hun ikke er på):
Purple Haze skrev:Alternativt så kan han have sejlet hende hemmeligt til Sverige og sat hende af der.
Og efter aftale med hende fortalt at han har sat hende af på Halvandet - og så ændret forklaring til den rigtige, da han fandt ud af at han blev anklaget for drab. Det kunne også forklare hvorfor der var noget familien ikke skulle have at vide.

Kan dog ikke lige gætte hvad grunden til at hun skulle ville hemmeligt til Sverige skulle være.

Alternativt, hvis vi skal ud i vilde konspirationsteorier, så er hun blevet passet op og dræbt af en Nordkoreansk spion, da hun blev sat af :nerve:
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 702
Likede indlæg: 12896

Indlægaf Æble » 14. aug 2017, 12:09

Siden de sigtet han for drab, så må der være begrundet mistanke om at han har dræbt hende. Der er ikke noget lig og beviserne (hvis de findes i ubåden) ligger på havets bund. Derfor må han have sagt noget eller hun har evt haft mulighed for at sende en SMS eller noget om at hun var i fare (det sidste kan også forklare hvorfor ubåden blev eftersøgt så hurtigt)

De konkluderede ret hurtigt at hun var død, den mest sandsynlige forklaring er efter min mening at Madsen har fortalt dem det.

Jeg ser to sandsynlige scenarier. Enten er hun død ved et uheld og han har i panik slettet sporene. Eller også har han slået hende ihjel.

Med mindre de finder liget (og ubåden har nogle beviser) så er det jo hans ord for hvad der er sket der gælder. Tror det vil blive svært at få ham dømt med mindre han selv fortæller det.
1
Brugeravatar
Atomic Blonde

Indlægaf Atomic Blonde » 14. aug 2017, 12:17

Lisma skrev:Politiet ville komme med en ny pressemeddelelse her i eftermiddag stod der.
Tilståelse?
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 123
Likede indlæg: 4084

Indlægaf Stars » 14. aug 2017, 12:20

Æble skrev:Siden de sigtet han for drab, så må der være begrundet mistanke om at han har dræbt hende. Der er ikke noget lig og beviserne (hvis de findes i ubåden) ligger på havets bund. Derfor må han have sagt noget eller hun har evt haft mulighed for at sende en SMS eller noget om at hun var i fare (det sidste kan også forklare hvorfor ubåden blev eftersøgt så hurtigt)

De konkluderede ret hurtigt at hun var død, den mest sandsynlige forklaring er efter min mening at Madsen har fortalt dem det.

Jeg ser to sandsynlige scenarier. Enten er hun død ved et uheld og han har i panik slettet sporene. Eller også har han slået hende ihjel.

Med mindre de finder liget (og ubåden har nogle beviser) så er det jo hans ord for hvad der er sket der gælder. Tror det vil blive svært at få ham dømt med mindre han selv fortæller det.

Sidst, jeg hørte nyheder om historien, havde politiet IKKE konkluderet, at hun var død.
De ledte BÅDE efter et lig OG vidner, der har set hende i live. Sidstnævnte ville ikke give mening at efterlyse, hvis de med sikkerhed ved, hun er død.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Livets forhold"