Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Kort karma: 768
Likede indlæg: 28978

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2018, 07:47

DenSyngendeLussing skrev:https://www.avisen.dk/untitled_511799.aspx

:nerve:

Ikke specielt overraskende. Lundin tiltrækker også kvinder. Og Peter Madsen er, i min optik, endnu mere interessant for nogle kvinder end Lundin, fordi Madsen har lidt semikendis-status og er/har været ubådskaptajn og raketbygger.
Så det skulle jo ske.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3487
Likede indlæg: 26040

Indlægaf Wizzze » 21. aug 2018, 08:09

Nogle kvinder må virkelig mangle noget i deres liv, når de vælger mænd som Lundin og Raketmadsen? :gruble:
Og så er jeg måske naiv, eller har set for mange amerikanske film, men jeg troede at mænd og kvinder sad på forskellige afsnit i fængslerne, og blev bevogtet af ditto fængselsbetjente? Netop så ting som dette ikke skete, eller kvindelige indsatte ikke blev udnyttet af mandlige vogtere? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 4125
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 43818

Indlægaf kidkomb » 21. aug 2018, 08:16

Og så har hun to børn :tie:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
Man som i jeg
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
fisken80

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2018, 08:26

Wizzze skrev:

Nogle kvinder må virkelig mangle noget i deres liv, når de vælger mænd som Lundin og Raketmadsen? :gruble:
Og så er jeg måske naiv, eller har set for mange amerikanske film, men jeg troede at mænd og kvinder sad på forskellige afsnit i fængslerne, og blev bevogtet af ditto fængselsbetjente? Netop så ting som dette ikke skete, eller kvindelige indsatte ikke blev udnyttet af mandlige vogtere? :gruble:

Overhovedet ikke. Jeg så noget fra et fængsel forleden, hvor en kvindelig fængselsbetjent var alene på vagt i et afsnit, hvor der sad mænd. Så det er helt normalt.

Og jeg tænker, der er en masse psykologiske teorier, der kan forklare tiltrækningen. Det er jo ikke engang specielt ualmindeligt. Der er mange livstidsfanger i USA, der skriver med kvinder udenfor, også danske, og som i nogle tilfælde ligefrem bliver gift med dem. Og Lundin har været gift to gange. Så selvom det selvfølgelig ikke er normen, så forekommer det ikke så sjældent som man skulle tro.
Men jeg forstår det heller ikke.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 122
Likede indlæg: 3898

Indlægaf Nicolait » 21. aug 2018, 08:26

kidkomb skrev:Og så har hun to børn :tie:

Uden at kende hende, så kan hun jo sagtens være en god mor til sine børn, også selvom hun, udfra den gængse opfattelse, træffer nogle sære valg i forhold til hendes kærlighedsliv.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 221
Likede indlæg: 5836

Indlægaf Lathyrus » 21. aug 2018, 08:27

Jeg er ikke overrasket, men totalt uforstående overfor hvad nogle kvinder dog vil med mænd som Madsen eller Lundin.

De må have en brist et sted når de bevidst vælger mænd som de ved har begået drab på andre kvinder.
Et er at møde en charmerende mand, indlede et forhold til ham og så efterhånden finde ud af at han er psykopat. Men at gå ind i et forhold med en drabsdømt mand med fuld viden om hans forbrydelse(r) det er simpelthen over min forstand :nej:
9
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 4125
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 43818

Indlægaf kidkomb » 21. aug 2018, 08:33

Nicolait skrev:
kidkomb skrev:Og så har hun to børn :tie:

Uden at kende hende, så kan hun jo sagtens være en god mor til sine børn, også selvom hun, udfra den gængse opfattelse, træffer nogle sære valg i forhold til hendes kærlighedsliv.

Det ved jeg godt, men jeg tillader mig ærlig talt at tvivle på hendes overordnede dømmekraft.
Heldigvis, fik jeg at vide i et grønt kort, er børnene vist voksne. Tanken om at et menneske med ansvaret for to børn tager den slags valg er skræmmende.
9
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
Man som i jeg
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1279
Likede indlæg: 16922

Indlægaf Moxy-lady » 21. aug 2018, 08:36

Uden at kunne forsvare det, så tænker jeg at det er noget andet der gør sig gældende. Mange kvinder har et redningskompleks overfor komplicerede og skadede mænd. De vil gerne redde og forstå dem. Jeg har selv meget af det, selvom de mænd jeg (tidligere) er blevet tiltrukket af har været lysår mere normale end Peter Madsen. Men jeg kan forestille mig at tiltrækningen er kommet efter hun har lært ham at kende. Han er charmerende og manipulerende. Jeg tror at hun er faldet i snak med ham og han har været dygtig nok til at manipulere at han har sat gang i lige præcis de instinkter som vil gøre at hun kom tilbage. At hun blev nysgerrig og fik ondt af ham, og herfra har det udviklet sig.
2
Zoe 12-10-18
fisken80

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2018, 11:13

Altså, der findes jo et datingsite udelukkende med indsatte i fængsler. og nej, de er ikke alle sammen kvindemordere, men det fortæller da om noget, at det ikke er så få kvinder igen, der tiltrækkes af det.

DR havde i øvrigt haft flere udsendelser om netop dette emne. Både Forelsket i en forbryder og Kæreste med en indsat.

Her er også en artikel om emnet: https://www.femina.dk/q/elsk-din-krop/d ... et-monster
2

Akehurst2
Kort karma: 889
Likede indlæg: 25483

Indlægaf Akehurst2 » 21. aug 2018, 11:21

fisken80 skrev:Altså, der findes jo et datingsite udelukkende med indsatte i fængsler. og nej, de er ikke alle sammen kvindemordere, men det fortæller da om noget, at det ikke er så få kvinder igen, der tiltrækkes af det.

DR havde i øvrigt haft flere udsendelser om netop dette emne. Både Forelsket i en forbryder og Kæreste med en indsat.

Her er også en artikel om emnet: https://www.femina.dk/q/elsk-din-krop/d ... et-monster

Ja, netop Forelsket i en forbryder (som vi også diskuterede herinde: viewtopic.php?f=39&t=8846&hilit=Fængsel) viste at det kan være ret forskellige typer der opsøger/opretholder et forhold til en fængslet.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1062
Likede indlæg: 16622

Indlægaf Zombie » 21. aug 2018, 12:16

Det crazy i historien er ikke, at det er sket, for vi ved jo, det er en ting, der opstår.

Det vilde er, at hun er fængselsbetjent.

Jeg kender to, som også er det, og for dem er det totalt utænkeligt. Netop når man arbejder med typer som fx Peter Madsen eller Peter Lundin, er der meget fokus på manipulation og charmen sig ind. Det snakkes om under uddannelsen og mellem kollegaer; min kammerat fortalte om en pædofil, der ikke har samme personale om sig i mere end 2-3 måneder, fordi han formår at manipulere med folk og få dem på sin side. Og som han sagde; vi er voksne mennesker trænet til at modstå, jeg forstår godt den mand har vundet tilfældige menneskers tillid, så han havde adgang til deres børn...

Når man ved, der er det fokus og de direkte instrueres i, hvordan de indsatte kan forsøge at slime sig ind på dem, så forstår jeg simpelthen ikke, at en fængselsbetjent falder for charmen. Jeg synes, det siger SÅ meget om Peter Madsen og er SÅ uhyggeligt.
11
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 2866
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 41158
Kontakt:

Indlægaf Ado » 21. aug 2018, 13:47

Det måtte jo komme. Og hun bliver næppe den sidste, der forelsker sig i ham.

Jeg begriber det bare ikke. Hvordan kan man lade sig smigre i en sådan grad, at hans ord pludselig overskygger hans handlinger? Hvordan kan man se på ham og lade sig kærtegne af ham uden at tænke: "Ew, de hænder har parteret et menneske"?
7
Trimmenazi.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Indlægaf Slettet bruger » 21. aug 2018, 14:15

Jeg synes ikke det er overraskende. Kvinder er meget ofte tiltrukket af dominerende og stærke mænd, Peter Madsen er et ekstremt eksempel på en dominerende mand, og kvinder der tiltrækkes af ham, er ekstreme eksempler på det generelle at kvinder er tiltrukket af dominerende mænd.

Man ser jo ofte at kvinder lader stærke mænd behandle dem som skidt, imens de afviser svagere mænd som ville behandle dem pænt, det gælder ikke kun for mordere.
6
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 17441

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2018, 14:20

abcd skrev:Jeg synes ikke det er overraskende. Kvinder er meget ofte tiltrukket af dominerende og stærke mænd, Peter Madsen er et ekstremt eksempel på en dominerende mand, og kvinder der tiltrækkes af ham, er ekstreme eksempler på det generelle at kvinder er tiltrukket af dominerende mænd.

Man ser jo ofte at kvinder lader stærke mænd behandle dem som skidt, imens de afviser svagere mænd som ville behandle dem pænt, det gælder ikke kun for mordere.

Det må damerne jo hellere selv svare på. Men jeg synes ikke man kan kalde en person en "stærk mand" bare fordi han er en syg morder! Det er i hvert fald ikke min definition.
7
Thomas31
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1378

Indlægaf Thomas31 » 21. aug 2018, 14:27

Ado skrev:Det måtte jo komme. Og hun bliver næppe den sidste, der forelsker sig i ham.

Jeg begriber det bare ikke. Hvordan kan man lade sig smigre i en sådan grad, at hans ord pludselig overskygger hans handlinger? Hvordan kan man se på ham og lade sig kærtegne af ham uden at tænke: "Ew, de hænder har parteret et menneske"?

Fordi logisk tænkning ikke vejer tungt, når kvinder forføres. Det her er jo ingen overraskelse og bare en esktrem udgave af noget, der sker hele tiden. For mig at se er kernen i problemet, at kvinder elsker spænding, drama og sex langt mere, end de vil stå ved. Det er ikke svært at udnytte for den, der forstår at tale til kvinders følelser. De fleste skilsmisser skyldes en kvinde, der keder sig.
0

Tilbage til "Livets forhold"