Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
musel
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf musel » 12. aug 2017, 15:52

Jeg kender ham, og er meget berørt af sagen. Ikke mindst af, at medierne, som JoyNips nævner, allerede har dømt ham. Det giver mig kvalme at læse hvad nogle skriver i denne tråd, når vi faktisk endnu ikke ved hvad der er sket. Skam jer.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 12. aug 2017, 15:52

JoyNips skrev:
eks-Maupassant skrev:
JoyNips skrev:
Madam Pomfrey skrev:
JoyNips skrev:Jeg synes det er helt gak at medierne har været så involveret. Manden er jo skyldig nu i offentlighedens øjne...

Det er også en ret sær sag...
Men jeg tænker nu ikke at han er skyldig, men at han er hovedmistænkt for en eventuel forbrydelse.
At vores politi tager deres forholdsregler, i en sag hvor der er nogle sære og påfaldende hændelser.

Og det er da sært at den svenske kvinde bare er væk!

Men løser det hele sig, så er da ikke i mine øjne, skyldig i noget. Så var han bare på det forkerte sted, under de forkerte omstændigheder.
Men jeg forstår godt politiet bliver mistænksomme når hans ubåd bare sådan lige, hovsa, synker.

Jamen jeg synes såmænd også det er fint at han bliver anholdt. Så får han også en sigtets rettigheder.

Jeg synes bare ikke det er ok at han skal trækkes gennem mediemøllen uden at man overhovedet ved hvad der er op og ned på noget. Her i tråden kan du jo se at han nu både er stemplet som morder og seksualforbryder...

Hun har vel ikke sovet brandert ud siden fredag morgen?

Iflg ham skiltes de torsdag aften kl 19, hvis hun så er begyndt at drikke tequila med det samme, så må hun være gået kold fredag nat/morgen, og jeg tror ikke hun stadig ville ligge og sove.

Jeg har læst kl. 22.30, men det er også lige meget. Jeg synes stadig ikke det er rimeligt at konkludere at han nok har knaldet hende ihjel, når man ikke engang ved om hun er død.

Jeg husker for nogle år siden på den gamle debat hvor en ung pige blev myrdet nytårsnat. Hurtigt blev en enspænder fra ejendommen mistænkt og hængt ud i medierne og adskillige på debatten var sikre på at det var ham. Han havde onde øjne, nemlig. :rulle:
Det var ikke ham...

Ja men det her er en ny sag, og du kan ikke konkludere at fordi i en helt anden sag, der var den mistænkte uskyldig, så det er det også i den her sag.

Det sker jo også at den mistænkte rent faktisk har gjort det :)

Det er jo heller ikke konklusioner, det er spekulationer.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 12. aug 2017, 15:54

musel skrev:Jeg kender ham, og er meget berørt af sagen. Ikke mindst af, at medierne, som JoyNips nævner, allerede har dømt ham. Det giver mig kvalme at læse hvad nogle skriver i denne tråd, når vi faktisk endnu ikke ved hvad der er sket. Skam jer.

De har ikke allerede dømt ham, de skriver han er sigtet, og det er jo ikke det samme som at skrive, at han er dømt.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29755

Indlægaf paint » 12. aug 2017, 15:57

musel skrev:Jeg kender ham, og er meget berørt af sagen. Ikke mindst af, at medierne, som JoyNips nævner, allerede har dømt ham. Det giver mig kvalme at læse hvad nogle skriver i denne tråd, når vi faktisk endnu ikke ved hvad der er sket. Skam jer.

Jeg synes egentlig ikke at han bliver hængt ud som morder. Flere medier bruger betegnelser som 'mystisk' og 'uforklarligt', fordi det rent faktisk lyder temmelig mystisk. Og selvfølgelig får det folk til at spekulere på, hvad det egentlig er, der er sket. Det er slet ikke det samme som at 'dømme' ham.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 12. aug 2017, 15:58

Der er godt nok masser af huller indtil videre, så jo, der siver masser af vand i , som raket manden også erfarede.

Han sejler kl. 19
De ses stå i toppen af ubåd lidt senere i kbh.
Hun sættes af kl. 22.30
22.30 - 11.00 næste morgen.
Han ses i overfladen ved køge bugt.
Han hjælpes væk da ubåd synker.

Der er vist en del som vi intet har hørt om endnu ud fra det vi ved nu. fra 22.30 - 11.00 har han sovet og gledet ned imod køge bugt?
Hvor sejlede de hen mellem 19.00 - 22.30?
Nu har de hævet ubåden, hvor længe tager det lige at åbne og se om der ligger et lig inde i? Og hvorfor så hemmeligholde det?
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Indlægaf Bimmerdyret » 12. aug 2017, 16:02

eks-Maupassant skrev:DaFuq sker der for at Raket-Madsen har myrdet en svensk kvinde og så sænket sin ubåd for at dække over sporene?

Det er det eller også bliver han framet af nogen, det må være en konkurrerence ubåds- og raketforsker.

Ja men hvad, der er ikke lige nogen herinde der ved hvad der er sket?

Altså, :lol: :lol: :lol: :lol: , man er da ikke andet end totalt debil, hvis man dræber en kvinde, som forskellige ved man skal være sammen med, i et fartøj, der er unikt i landet og som når det synker, bringer stor eftersøgning med sig.

Ok, hvis han har været SÅ dum, så er der sgu en 12 årig knægt i Paraguay, der har bygget den ubåd med bind for øjnene
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 12. aug 2017, 16:03

DenBruneMunk skrev:Der er godt nok masser af huller indtil videre, så jo, der siver masser af vand i , som raket manden også erfarede.

Han sejler kl. 19
Hun sættes af kl. 22.30

Der er vist en del som vi intet har hørt om endnu ud fra det vi ved nu. fra 22.30 - 11.00 har han sovet og gledet ned imod køge bugt?

Jeg tænker, der er vel nogen der holder øje med det på radar?

Og også at man kan se hvor hendes telefon har været hende, og også hans telefon.

Så vil tro man kan rekonstruere hvor ubåden har sejlet.

Måske kan man ikke se det hvis den sejler under vandet, der er jo trods alt en ubåd :gruble:
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 774
Likede indlæg: 13229

Indlægaf Lemonella » 12. aug 2017, 16:06

Da man så ham efter han var reddet op fra ubåden, så han jo rimelig afslappet og glad ud og sendte thumbs up ud mod kameraene. Havde han myrdet hende,ville han vel slet ikke opføre sig sådan.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 22049

Indlægaf Sangius » 12. aug 2017, 16:08

eks-Maupassant skrev:
DenBruneMunk skrev:Der er godt nok masser af huller indtil videre, så jo, der siver masser af vand i , som raket manden også erfarede.

Han sejler kl. 19
Hun sættes af kl. 22.30

Og også at man kan se hvor hendes telefon har været hende, og også hans telefon.

Måske kan man ikke se det hvis den sejler under vandet, der er jo trods alt en ubåd :gruble:

Det kan man ikke. Ubåden har en radio, men den fungerer ikke så snart de dykker. Så med mindre telefonen kan spores, hvilket jeg tvivler på, så kan man ikke rekonstruere noget.

Så skulle det være ud fra en log fra ubåden - men tvivler på en privat ubåd skulle besvære sig med det.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
TomKah
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2903

Indlægaf TomKah » 12. aug 2017, 16:08

Jeg kendte også til han engang, da min mand har været venner med ham, og jeg kan slet ikke fatte det.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 750
Likede indlæg: 14432

Indlægaf HappyPaww » 12. aug 2017, 16:08

Bimmerdyret skrev:
eks-Maupassant skrev:DaFuq sker der for at Raket-Madsen har myrdet en svensk kvinde og så sænket sin ubåd for at dække over sporene?

Det er det eller også bliver han framet af nogen, det må være en konkurrerence ubåds- og raketforsker.

Ja men hvad, der er ikke lige nogen herinde der ved hvad der er sket?

Altså, :lol: :lol: :lol: :lol: , man er da ikke andet end totalt debil, hvis man dræber en kvinde, som forskellige ved man skal være sammen med, i et fartøj, der er unikt i landet og som når det synker, bringer stor eftersøgning med sig.

Ok, hvis han har været SÅ dum, så er der sgu en 12 årig knægt i Paraguay, der har bygget den ubåd med bind for øjnene

Det er jo sandsynligvis et uheld - også derfor sigtelsen lyder på "uagtsomt" manddrab.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 12. aug 2017, 16:11

Sangius skrev:
eks-Maupassant skrev:

Han sejler kl. 19
Hun sættes af kl. 22.30

Det kan man ikke. Ubåden har en radio, men den fungerer ikke så snart de dykker. Så med mindre telefonen kan spores, hvilket jeg tvivler på, så kan man ikke rekonstruere noget.

Så skulle det være ud fra en log fra ubåden - men tvivler på en privat ubåd skulle besvære sig med det.

Man kan spore telefoner, jeg ved ikke om man kan det hvis den er under vandet, det kan man nok ikke, men hvis hun tænder den igen kl 22:30 på Refshaleøen, så kan man se den har været der. Og man må jo gå ud fra hun tænder den når hun går af båden.

De fandt en gang en ung fyr der var druknet i fuldskab ved at de sporede hans telefon, og sidste signal fra den var fra Odense havn, hvor de så døde fordi han faldt i vandet.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 12. aug 2017, 16:14

HappyPaww skrev:Det er jo sandsynligvis et uheld - også derfor sigtelsen lyder på "uagtsomt" manddrab.

Nåå, ja, da hun trådte af ubåden, så havde hun ikke forladt selve platformen, så når han dykkede, så skete uheldet at hun ikke kunne svømme og druknede fordi hun faldt og ramte kajen idet ubåden gik ned igen. Sådan kan det jo også ske, helt uden han ved noget.

Hvor har man mange gode ideer og plads til at skrive en roman, og mon ikke vi kan håbe hun dukker op helt fantastisk, og de skal lave internationale presse konferencer og der skal laves en masse interviews med pressen rundt omkring, og så kommer det frem at der er en bog på vej, en krimi hun har arbejdet på. hmmm.. nå... ikke...
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1113
Likede indlæg: 16656

Indlægaf dgd2007 » 12. aug 2017, 16:14

Vi bliver nok nødt til at bruge ESP til at trænge til bunds i denne sag. Er der nogen spiritister til stede?
0
fisken80
Kort karma: 701
Likede indlæg: 25890

Indlægaf fisken80 » 12. aug 2017, 16:19

JoyNips skrev:
eks-Maupassant skrev:
JoyNips skrev:
Madam Pomfrey skrev:
JoyNips skrev:Jeg synes det er helt gak at medierne har været så involveret. Manden er jo skyldig nu i offentlighedens øjne...

Det er også en ret sær sag...
Men jeg tænker nu ikke at han er skyldig, men at han er hovedmistænkt for en eventuel forbrydelse.
At vores politi tager deres forholdsregler, i en sag hvor der er nogle sære og påfaldende hændelser.

Og det er da sært at den svenske kvinde bare er væk!

Men løser det hele sig, så er da ikke i mine øjne, skyldig i noget. Så var han bare på det forkerte sted, under de forkerte omstændigheder.
Men jeg forstår godt politiet bliver mistænksomme når hans ubåd bare sådan lige, hovsa, synker.

Jamen jeg synes såmænd også det er fint at han bliver anholdt. Så får han også en sigtets rettigheder.

Jeg synes bare ikke det er ok at han skal trækkes gennem mediemøllen uden at man overhovedet ved hvad der er op og ned på noget. Her i tråden kan du jo se at han nu både er stemplet som morder og seksualforbryder...

Hun har vel ikke sovet brandert ud siden fredag morgen?

Iflg ham skiltes de torsdag aften kl 19, hvis hun så er begyndt at drikke tequila med det samme, så må hun være gået kold fredag nat/morgen, og jeg tror ikke hun stadig ville ligge og sove.

Jeg har læst kl. 22.30, men det er også lige meget. Jeg synes stadig ikke det er rimeligt at konkludere at han nok har knaldet hende ihjel, når man ikke engang ved om hun er død.

Jeg husker for nogle år siden på den gamle debat hvor en ung pige blev myrdet nytårsnat. Hurtigt blev en enspænder fra ejendommen mistænkt og hængt ud i medierne og adskillige på debatten var sikre på at det var ham. Han havde onde øjne, nemlig. :rulle:
Det var ikke ham...

Lige præcist den sag har jeg også tænkt på i forbindelse med det her.
Jeg forstår på sin vis godt, at medierne synes det er skide godt stof, for det ér det jo. Men det er fanme uheldigt, at han allerede er stemplet som morder af så mange. Christ der er ikke engang noget lig endnu.

Ret beset kan hun vel være taget hjem til kæresten, der er en jaloux psykopat, der er flippet ud over, at hun har været begejstret over at have sejlet i en ubåd og så har han slået hende ihjel. Altså mærkerligere ting er dog forekommet også selvom det er spøjst, at ubåden så synker næste morgen, men igen sammenfald af omstændigheder sker.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Tilbage til "Livets forhold"