Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 942
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 16770

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Delfin » 20. okt 2020, 18:34

Jeg spekulerer på, hvor han havde tænkt sig at flygte hen. Han kan ikke just gemme sig i mængden
0
14 11 14
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 702
Likede indlæg: 12478

Indlægaf Misantropen » 20. okt 2020, 19:22

Delfin skrev:Jeg spekulerer på, hvor han havde tænkt sig at flygte hen. Han kan ikke just gemme sig i mængden

Jo, i udlandet.

Mon ikke også diverse beundrere gerne vil hjælpe eller skjule ham for en periode?
1
Hvis du har lyst til at vise Nordjylland, at hele Danmark bakker dem op, så kan du like opslaget her :pompom:

Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 942
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 16770

Indlægaf Delfin » 20. okt 2020, 20:36

Misantropen skrev:
Delfin skrev:Jeg spekulerer på, hvor han havde tænkt sig at flygte hen. Han kan ikke just gemme sig i mængden

Jo, i udlandet.

Mon ikke også diverse beundrere gerne vil hjælpe eller skjule ham for en periode?

Tjoe men han skal jo først ud af landet og ikke via Sverige, hvor han er mindst lige så kendt et ansigt, men det kan selvfølgelig godt være, at han havde hjælpere, der vil smugle ham videre
0
14 11 14
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 378
Likede indlæg: 7403

Indlægaf BlueBunny » 21. okt 2020, 06:23

Hvad har Peter Madsen at miste ved et flugtforsøg? Han sidder i forvejen i forvaring på ubestemt tid (som i altid). Evt 2 år til denne fiktive straframme gør vel ingen forskel?

Eller er der andre sanktioner? Mindre frihed i hverdagen? Mindre adgang til TV eller andet som kan forringe hans hverdag?

Ellers så må det forventes at han prøver igen? Alt at vinde for ham. Eller hvordan?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 83
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 4060

Indlægaf Raenil » 21. okt 2020, 06:29

BlueBunny skrev:Hvad har Peter Madsen at miste ved et flugtforsøg? Han sidder i forvejen i forvaring på ubestemt tid (som i altid). Evt 2 år til denne fiktive straframme gør vel ingen forskel?

Eller er der andre sanktioner? Mindre frihed i hverdagen? Mindre adgang til TV eller andet som kan forringe hans hverdag?

Ellers så må det forventes at han prøver igen? Alt at vinde for ham. Eller hvordan?

Hans mulighed for prøveløsladelse svinder ind, og han får mindre frihed i fængslet.
3
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15980

Indlægaf sigge » 21. okt 2020, 06:54

BlueBunny skrev:Hvad har Peter Madsen at miste ved et flugtforsøg? Han sidder i forvejen i forvaring på ubestemt tid (som i altid). Evt 2 år til denne fiktive straframme gør vel ingen forskel?

Jeg mener ikke, han er i forvaring på ubestemt tid, han har en livstidsdom, som vist almindeligvis giver mulighed for at søge om prøveløsladelse efter 12 år.

Men bortset fra det, så er det netop det med at miste nogle privilegier og frihed i fængslet. Som en journalist eller jurist sagde i nyhederne i går, så går han fra at have det kedeligt i fængslet til at have det meget kedeligt i fængslet.
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 2703
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 38394
Kontakt:

Indlægaf Ado » 21. okt 2020, 06:58

Jeg håber han mister sin mulighed for at være i værkstedet.
12
Trimmenazi.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 775
Likede indlæg: 13231

Indlægaf Lemonella » 21. okt 2020, 07:01

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, får han i hvert fald ikke mulighed for at søge om prøveløsladelse efter de 12 år.
Der var også snak om at han kunne blive flyttet til et af de fængsler, han var utilfreds med og, hvor han bestemt ikke ville hen. Så mon ikke hans 5 minutter i frihed, kommer til at koste ham dyrt.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
NoLady
Kort karma: 23
Likede indlæg: 457

Indlægaf NoLady » 21. okt 2020, 07:13

Ata skrev:
Misantropen skrev:De vidste hvor han var fordi de kørte efter ham. Det er da også irriterende :lol:

I betragtning af mandens påståede intelligens er han forbløffende dårlig til at lægge planer for, hvordan han undgår at blive fanget. :D
En hver plan er perfekt, indtil man sætter den i værk. ;)
3
Det er umuligt, sagde tvivlen
Det er farligt, sagde frygten
Det er unødigt, sagde fornuften
Gør det alligevel, sagde hjertet
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 688
Likede indlæg: 12067

Indlægaf Æble » 21. okt 2020, 07:16

Han er da ikke i forvaring? Mener han har en livstidsdom fordi han blev erklæret “rask” dvs ikke sindssyg i gerningsøjeblikket. Forskellen på forvaring og livstid er at ved forvaring er det lægerne der beslutter hvornår man er rask nok til at komme ud, ved en alm dom er det juraen.

Han er i øvrigt bare en lille lus, en samfundets bærme og det gør mig harm at han har så høje tanker om sig selv. Og at han garanteret sidder og synes det var det hele værd at slå Kim Wall ihjel. Lille lede lus.

Jeg kan godt lide TV2 serien Efterforskningen. For den giver ham en ubetydelig rolle selvom han er skyld i det hele. Han nævnes ikke ved navn og vi ser ham ikke. Den handler om opklaringen og forældrene.
10
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15980

Indlægaf sigge » 21. okt 2020, 07:42

Æble skrev:Han er da ikke i forvaring? Mener han har en livstidsdom fordi han blev erklæret “rask” dvs ikke sindssyg i gerningsøjeblikket. Forskellen på forvaring og livstid er at ved forvaring er det lægerne der beslutter hvornår man er rask nok til at komme ud, ved en alm dom er det juraen.

Han er i øvrigt bare en lille lus, en samfundets bærme og det gør mig harm at han har så høje tanker om sig selv. Og at han garanteret sidder og synes det var det hele værd at slå Kim Wall ihjel. Lille lede lus.

Jeg kan godt lide TV2 serien Efterforskningen. For den giver ham en ubetydelig rolle selvom han er skyld i det hele. Han nævnes ikke ved navn og vi ser ham ikke. Den handler om opklaringen og forældrene.

Lige præcis det med, at han er så ubetydeligt, at han ikke engang nævnes ved navn, synes jeg er en virkelig god ting ved den serie.
11
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 718
Likede indlæg: 8319

Indlægaf Zonta » 21. okt 2020, 07:51

Æble skrev:Han er i øvrigt bare en lille lus, en samfundets bærme og det gør mig harm at han har så høje tanker om sig selv. Og at han garanteret sidder og synes det var det hele værd at slå Kim Wall ihjel. Lille lede lus.

Jeg bliver simpelthen også så harm over det. Hvad fanden bilder han sig ind? Fik det i øvrigt på samme måde, da Breivik klagede over forholdene i sin 3-værelses fængselscelle og at der var brud på menneskerettighederne. Og jeg er helt med på, at det sutter røv at sidde i fængsel. Men så må man for helvede lade være med at gøre noget, der sender én i fængsel!
9
J, juli 2018.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 566
Likede indlæg: 26044

Indlægaf Fyrst Eberhard » 21. okt 2020, 07:52

Jeg ser det udelukkende som en opmærksomhedsskabende manøvre. Man render jo ikke rundt i Albertslund med kriminalforsorgen i hælene, hvis man har tænkt sig at flygte.

Desuden tror jeg ikke hans selviskhed - som grænser til en forelskelse i sit eget spejlbillede - tillader længere tid uden interesse fra omverdenen.

Han har vist også en bog på vej.
3
Et liv - et lille glimt af tid mellem to evigheder
Brugeravatar
Mads
Kort karma: 372
Likede indlæg: 4109

Indlægaf Mads » 21. okt 2020, 07:56

Ata skrev:
Misantropen skrev:De vidste hvor han var fordi de kørte efter ham. Det er da også irriterende :lol:

I betragtning af mandens påståede intelligens er han forbløffende dårlig til at lægge planer for, hvordan han undgår at blive fanget. :D

Hans IQ blev målt til 111. Gennemsnittet er på 100. Normalområdet går fra 85-115.

Men jeg synes også det er lidt pudsigt, hvor hurtigt han bliver busted af panserne, når man tager hans høje tanker om eget intellekt i betragtning. De holdt jo og ventede på ham, da han kom i land med ubåden. Og ved flugtforsøget blev han også taget indenfor 5 minutter.
2
Neverkont
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1403

Indlægaf Neverkont » 21. okt 2020, 08:06

Mads skrev:Hans IQ blev målt til 111. Gennemsnittet er på 100. Normalområdet går fra 85-115.

Men jeg synes også det er lidt pudsigt, hvor hurtigt han bliver busted af panserne, når man tager hans høje tanker om eget intellekt i betragtning. De holdt jo og ventede på ham, da han kom i land med ubåden. Og ved flugtforsøget blev han også taget indenfor 5 minutter.

Jeg blev lidt nysgerrig og googlede mig frem til, at i de fleste lande er gennemsnittet over 100, i Danmark er det 103,55.

http://www.test-iq.dk/verdensstatistik-iq/
0

Tilbage til "Livets forhold"