Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mads
Kort karma: 374
Likede indlæg: 4115

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Mads » 21. okt 2020, 08:28

Neverkont skrev:
Mads skrev:Hans IQ blev målt til 111. Gennemsnittet er på 100. Normalområdet går fra 85-115.

Men jeg synes også det er lidt pudsigt, hvor hurtigt han bliver busted af panserne, når man tager hans høje tanker om eget intellekt i betragtning. De holdt jo og ventede på ham, da han kom i land med ubåden. Og ved flugtforsøget blev han også taget indenfor 5 minutter.

Jeg blev lidt nysgerrig og googlede mig frem til, at i de fleste lande er gennemsnittet over 100, i Danmark er det 103,55.

http://www.test-iq.dk/verdensstatistik-iq/

Det er rigtigt nok, at det reelle gennemsnit varierer en smule, men slet ikke så meget, som dit link påstår. Den side virker temmelig utroværdig. Det er typisk 100 plus/minus 5 point, det reelle gennemsnit varierer. Det med "100 som gennemsnit" er noget man har vedtaget, når man arbejder med IQ-test.
2
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29773

Indlægaf paint » 21. okt 2020, 08:38

Æble skrev:Han er da ikke i forvaring? Mener han har en livstidsdom fordi han blev erklæret “rask” dvs ikke sindssyg i gerningsøjeblikket. Forskellen på forvaring og livstid er at ved forvaring er det lægerne der beslutter hvornår man er rask nok til at komme ud, ved en alm dom er det juraen.

Han er i øvrigt bare en lille lus, en samfundets bærme og det gør mig harm at han har så høje tanker om sig selv. Og at han garanteret sidder og synes det var det hele værd at slå Kim Wall ihjel. Lille lede lus.

Jeg kan godt lide TV2 serien Efterforskningen. For den giver ham en ubetydelig rolle selvom han er skyld i det hele. Han nævnes ikke ved navn og vi ser ham ikke. Den handler om opklaringen og forældrene.

De høje tanker, er han vist ret alene med. På den vej, hvor politiet nappede ham i Albertslund, stod der almindelige borgere og råbte til ham. "Din lille luder" og "Du skulle parteres" var nogle af tilråbene.
På Dplay, har der været en serie baseret på en journalist i alt 20 timer lange telefonsamtaler med ham. Her fremgår det at han føler "at hele verden er imod ham". Det har han sikkert ret i. Desuden mener han at livstidsdommen er uretfærdig - det skulle højst have været 12 år, mener den gode Hr. P.M. Men han er glad for at han trods alt har værkstedet på Herstedvester, hvor han har stået og lavet modeller af raketter og ubåde.

I Storstrøms fængsel (et ny topsikret fængsel på Falster) søgte han flere gange om at komme væk derfra, fordi han ikke brød sig om at få bank med et jernrør. Det er formentlig lige netop dér, de nu vil sende ham hen.

Jeg gætter på en velkomstkomite med jernrør, venter på spændt på hans tilbagevenden. :devil:
Senest rettet af paint 21. okt 2020, 08:52, rettet i alt 1 gang.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
abcd
Kort karma: 415
Likede indlæg: 13406

Indlægaf abcd » 21. okt 2020, 08:41

paint skrev:I Storstrøms fængsel (et ny topsikret fængsel på Falster) søgte han flere gange om at komme væk derfra, fordi han ikke brød sig om at få bank med et jernrør. Det er formentlig lige netop dér, de nu vil sende ham hen.

Jeg gætter på en velkomstkomite med jernrør, venter på spændt på hans tilbagevenden. :devil:

Der kan da ikke være meget topsikret over det, hvis fangerne har adgang til jernrør og til at give hinanden tæsk.
11
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29773

Indlægaf paint » 21. okt 2020, 08:46

abcd skrev:
paint skrev:I Storstrøms fængsel (et ny topsikret fængsel på Falster) søgte han flere gange om at komme væk derfra, fordi han ikke brød sig om at få bank med et jernrør. Det er formentlig lige netop dér, de nu vil sende ham hen.

Der kan da ikke være meget topsikret over det, hvis fangerne har adgang til jernrør og til at give hinanden tæsk.

Det er måske en del af fritidsaktiviteterne på stedet. Han fik i øvrigt også solide knytnæveslag i ansigtet, dernede. Én af de indsatte der stod bag det, fik 3 måneders fængsel for det (han sad der jo i forvejen, så han skulle ikke så langt)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 203
Likede indlæg: 5232

Indlægaf Lathyrus » 21. okt 2020, 09:49

Jeg tror ikke at han reelt ville flygte. Det stunt der, handlede nok mere om opmærksomhed og spænding.

Manden lever af spænding og opmærksomhed på sin person. Han dør indeni af at sidde gemt og glemt i et fængsel - så lad ham endelig rådne op på Falster, på Enner Mark eller hvor hulan de vil placere ham nu.
1
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mads » 21. okt 2020, 09:55

Hvis man vil gemme ham helt væk, skal man placere ham på side 2 i en google-søgning.
11
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 566
Likede indlæg: 26044

Indlægaf Fyrst Eberhard » 21. okt 2020, 10:00

paint skrev:
abcd skrev:

Det er måske en del af fritidsaktiviteterne på stedet. Han fik i øvrigt også solide knytnæveslag i ansigtet, dernede. Én af de indsatte der stod bag det, fik 3 måneders fængsel for det (han sad der jo i forvejen, så han skulle ikke så langt)

Nye indsattes forbrydelser bliver i danske fængsler rangeret med et slags uofficielt kodeks af indsatte der allerede afsoner.

Dette afgør i høj grad hvor strabadserende ens afsoning bliver.

Penge = prestige. Derfor ligger økonomisk kriminalitet i toppen som den mest prestigefyldte forbrydelse. Jo højere beløb desto bedre. Det vil aftvinge respekt fra andre indsatte, og gøre det nemmere at indgå i relationer.
Helt i bund, som de mest usle, ligger forbrydelser begået mod kvinder og børn. Jo værre forbrydelse desto værre for en selv. Det medfører oftest hyppig vold og chikane, der som regel får Indsatte, der har begået disse forbrydelser til frivilligt at isolere sig fra de andre indsatte, for at få en nogenlunde normal hverdag.

Mellem de to poler ligger det, der bliver anset som mere eller mindre almindelige forbrydelser, som endda kan føre til, at man bliver til grin blandt andre indsatte, fordi de ikke mener at forbrydelsen er værd at sidde i fængsel for.

Typer som fx Peter Lundin og Stein Bagger, har derfor haft to vidt forskellige afsoninger i hver sin sende af spektret.

Så kan man jo selv placere Peter Madsen.
1
Et liv - et lille glimt af tid mellem to evigheder
fisken80
Kort karma: 702
Likede indlæg: 25909

Indlægaf fisken80 » 21. okt 2020, 10:06

Fyrst Eberhard skrev:
paint skrev:
abcd skrev:

Nye indsattes forbrydelser bliver i danske fængsler rangeret med et slags uofficielt kodeks af indsatte der allerede afsoner.

Penge = prestige. Derfor ligger økonomisk kriminalitet i toppen som den mest prestigefyldte forbrydelse. Jo højere beløb desto bedre. Det vil aftvinge respekt fra andre indsatte, og gøre det nemmere at indgå i relationer.
Helt i bund, som de mest usle, ligger forbrydelser begået mod kvinder og børn. Jo værre forbrydelse desto værre for en selv. Det medfører oftest hyppig vold og chikane, der som regel får Indsatte, der har begået disse forbrydelser til frivilligt at isolere sig fra de andre indsatte, for at få en nogenlunde normal hverdag.

Mellem de to poler ligger det, der bliver anset som mere eller mindre almindelige forbrydelser, som endda kan føre til, at man bliver til grin blandt andre indsatte, fordi de ikke mener at forbrydelsen er værd at sidde i fængsel for.

Typer som fx Peter Lundin og Stein Bagger, har derfor haft to vidt forskellige afsoninger i hver sin sende af spektret.

Det er derfor forbrydere der har gjort noget ved kvinder og børn placeres i Herstedvester hvor de ikke har noget at lade hinanden høre.

Og jeg kan udmærket forstå tanken om, at bank i fængslet er helt fortjent, men jeg synes bare ikke det skal være sådan i en retsstat, at man ikke kan sikre dømte forbryderes sikkerhed i fængslet og reelt heller ikke har lyst fordi - retfærdighed. Det strider mod alle ideer om en retsstat, hvor domstolene dømmer og straffen udmåles i antallet af fængselsår - ikke i tæsk i fængslet.
13
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 566
Likede indlæg: 26044

Indlægaf Fyrst Eberhard » 21. okt 2020, 10:42

fisken80 skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
paint skrev:
abcd skrev:

Det er derfor forbrydere der har gjort noget ved kvinder og børn placeres i Herstedvester hvor de ikke har noget at lade hinanden høre.

Og jeg kan udmærket forstå tanken om, at bank i fængslet er helt fortjent, men jeg synes bare ikke det skal være sådan i en retsstat, at man ikke kan sikre dømte forbryderes sikkerhed i fængslet og reelt heller ikke har lyst fordi - retfærdighed. Det strider mod alle ideer om en retsstat, hvor domstolene dømmer og straffen udmåles i antallet af fængselsår - ikke i tæsk i fængslet.

Selvfølgelig skal det ikke være sådan.
0
Et liv - et lille glimt af tid mellem to evigheder
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 705
Likede indlæg: 12489

Indlægaf Misantropen » 21. okt 2020, 12:20

paint skrev:
abcd skrev:

Sikke nogle tabere.
0
Hvis du har lyst til at vise Nordjylland, at hele Danmark bakker dem op, så kan du like opslaget her :pompom:

Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mads » 21. okt 2020, 12:39

Misantropen skrev:
paint skrev:
abcd skrev:

Sikke nogle tabere.

Ja, det er ikke ligesom vinderne i de åbne fængsler.
2
Brugeravatar
A 7
Kort karma: 29
Likede indlæg: 728

Indlægaf A 7 » 21. okt 2020, 16:01

Som flere af jer skriver, bliver han helt sikkert flyttet fra Herstedvester, hvor de fleste seksualforbrydere sidder, og over et sted, hvor han må regne med tæsk, hvis han ikke går i selvvalgt isolation. Så han kommer nok til at få nogle år i isolation nu.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 955
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24211

Indlægaf icelady » 22. okt 2020, 11:53

Nå... Jeg læste en vild konspirations teori.

Grunden til Peter Madsen ikke havde travlt med at komme væk fra området, da han flygtede (han ses på en overvågningsvideo gå i nogenlunde roligt tempo) er følgende: Han ville slet ikke slippe væk, men istedet fanges og overflyttes til Storstrøms Fængsel.

Nå, tænker man så..og hvorfor vil han så overflyttes dertil??? :gruble:

Jo, det ligger jo tæt på vand, så han er i realiteten ved at forberede en fangeflugt fra Storstrøms Fængsel, hvor han bliver hentet i en båd, og smuglet til Sverige, hvor en gruppe kvinder, der er vilde med Peter Madsen, har købt et meget afsidesliggende skærgårdshus til ham.

Jeg skrev jo det var en teori. :D
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 411
Likede indlæg: 6729

Indlægaf Skorstenen » 22. okt 2020, 12:09

icelady skrev:Nå... Jeg læste en vild konspirations teori.

Grunden til Peter Madsen ikke havde travlt med at komme væk fra området, da han flygtede (han ses på en overvågningsvideo gå i nogenlunde roligt tempo) er følgende: Han ville slet ikke slippe væk, men istedet fanges og overflyttes til Storstrøms Fængsel.

Jo, det ligger jo tæt på vand, så han er i realiteten ved at forberede en fangeflugt fra Storstrøms Fængsel, hvor han bliver hentet i en båd, og smuglet til Sverige, hvor en gruppe kvinder, der er IKKE er vilde med Peter Madsen, har købt en meget skarp sav til ham.

0
Brugeravatar
A 7
Kort karma: 29
Likede indlæg: 728

Indlægaf A 7 » 22. okt 2020, 14:19

icelady skrev:Nå... Jeg læste en vild konspirations teori.

Jo, det ligger jo tæt på vand, så han er i realiteten ved at forberede en fangeflugt fra Storstrøms Fængsel, hvor han bliver hentet i en båd, og smuglet til Sverige, hvor en gruppe kvinder, der er vilde med Peter Madsen, har købt et meget afsidesliggende skærgårdshus til ham.

Herstedvester ligger altså tættere på vand, end Storstrøms Fængsel gør. Sorry, der røg den teori. :cool:
0

Tilbage til "Livets forhold"