Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Code71 » 14. aug 2017, 18:27

0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
ajnaM
Kort karma: 675
Likede indlæg: 15307

Indlægaf ajnaM » 14. aug 2017, 19:22

Okay, okay. Jeg hopper lige ind.

Kan nogen forklare mig, hvorfor man har sigtet manden for uagtsomt manddrab, når man ikke ved, om kvinden er deæbt? :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 16604

Indlægaf dgd2007 » 14. aug 2017, 19:39

ajnaM skrev:Okay, okay. Jeg hopper lige ind.

Kan nogen forklare mig, hvorfor man har sigtet manden for uagtsomt manddrab, når man ikke ved, om kvinden er deæbt? :gruble:

Ellers skulle de have løsladt ham for længe siden.
0
MOGA
Kort karma: 360
Likede indlæg: 4210

Indlægaf MOGA » 14. aug 2017, 19:57

ajnaM skrev:Okay, okay. Jeg hopper lige ind.

Fordi der er en begrundet mistanke. Hvad den går ud på, ved vi ikke, fordi dørene var dobbelt lukkede.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 14. aug 2017, 20:29

paint skrev:
Aragorn skrev:Manden har altså noget at skjule, når politiet sammen med forsvarets teknikere konkluderer, at han har sænket u-båden med vilje. Det kan man vist med nogenlunde sindsro konkludere.

Ja, sandsynligvis. Spørgsmålet er så bare, hvad det er han vil skjule eller få fjernet ved at sænke båden? Og hvorfor gør han det på 7 m vand og ikke 50 m, som ville besværliggøre hævningen af båden. Man ville have fundet ham alligevel, selvom han lå ude midt i Øresund - og derved kunne han på samme måde, være svømmet over til båden, der var nået frem til ham. Fordelen ville have været det længere tidsperspektiv (det ville have taget væsentligt længere tid at hæve båden)

Det kan ikke bare være spor efter at hun har været i båden - hvilket hun jo faktisk har været? Men hvad er det så?

Politiet har også udtalt at de ikke udelukker at båden, kan have været i Sverige eller Tyskland - han har haft tiden til det (ca. 15 timer). :gruble:

Fordi han vil have båden tilbage. Bare skylle blodet ud og så bjærge båden.

Har hørt i dag af en kyndig (fra flåden) at al elektronikken ryger, hvilket koster millioner. Så han vidste at hans stunt ville koste man mange penge, derfor må det være nogen vigtige spor.
1
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 14. aug 2017, 20:32

Atomic Blonde skrev:Jeg har sådan en ide om at tilståelsen er lige op over.

JAH! Kender flere der er på ven teori også.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 14. aug 2017, 20:51

Billeder fra ubåden

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 14. aug 2017, 20:57

Billede

Billede

Billede
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 584
Likede indlæg: 29633

Indlægaf paint » 14. aug 2017, 21:13

eks-Maupassant skrev:
paint skrev:
Aragorn skrev:Manden har altså noget at skjule, når politiet sammen med forsvarets teknikere konkluderer, at han har sænket u-båden med vilje. Det kan man vist med nogenlunde sindsro konkludere.

Ja, sandsynligvis. Spørgsmålet er så bare, hvad det er han vil skjule eller få fjernet ved at sænke båden? Og hvorfor gør han det på 7 m vand og ikke 50 m, som ville besværliggøre hævningen af båden. Man ville have fundet ham alligevel, selvom han lå ude midt i Øresund - og derved kunne han på samme måde, være svømmet over til båden, der var nået frem til ham. Fordelen ville have været det længere tidsperspektiv (det ville have taget væsentligt længere tid at hæve båden)

Det kan ikke bare være spor efter at hun har været i båden - hvilket hun jo faktisk har været? Men hvad er det så?

Politiet har også udtalt at de ikke udelukker at båden, kan have været i Sverige eller Tyskland - han har haft tiden til det (ca. 15 timer). :gruble:

Fordi han vil have båden tilbage. Bare skylle blodet ud og så bjærge båden.

Har hørt i dag af en kyndig (fra flåden) at al elektronikken ryger, hvilket koster millioner. Så han vidste at hans stunt ville koste man mange penge, derfor må det være nogen vigtige spor.

Noget af det første han sagde, da han kom på land var, at båden heldigvis var fuld forsikret. Men det gælder sikkert ikke, hvis det kan bevises at det var ham selv der gjorde det bevidst.
Men én af ubådseksperterne sagde her til aften, at det som han påstår er sket (at han har villet reparere noget med ballasttankene, og det så gik galt) godt kan være rigtigt.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Klummerlig
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Indlægaf Klummerlig » 14. aug 2017, 21:31

Nå men siden vi gladeligt kaster teorier ud, så siger jeg: kæresten er morderen. Vi har kun hans ord for, at hun ikke kom hjem til tiden.
1
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10451

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2017, 21:38

Klummerlig skrev:Nå men siden vi gladeligt kaster teorier ud, så siger jeg: kæresten er morderen. Vi har kun hans ord for, at hun ikke kom hjem til tiden.

I og med at manden er sigtet for drab af politiet, og fænglset af en dommer med grundlaget 'uagtsomt manddrab', så er det altså ikke helt så tosset som du antyder, at tro, Madsen har gjort noget ulovligt. Kæresten er ikke mistænkt af politiet for noget, mig bekendt.
0
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10451

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2017, 21:40

Er der nogen der egentlig ved, hvorfor han overhovedet ville bygge en u-båd til at starte med? Bare fordi han kunne, eller havde han en idé om at udvikle noget, som ikke fandtes?
1
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
paint
Kort karma: 584
Likede indlæg: 29633

Indlægaf paint » 14. aug 2017, 21:53

Aragorn skrev:Er der nogen der egentlig ved, hvorfor han overhovedet ville bygge en u-båd til at starte med? Bare fordi han kunne, eller havde han en idé om at udvikle noget, som ikke fandtes?

Den ubåd, der lige nu er i søgelyset - Nautilus - er hans tredje ubåd. Han startede med en helt lille. Herefter byggede han 'Kraka', som var dobbelt så stor og så til sidst 'Nautilus'. Og så kastede han sig over raketter.

Han tilhører et miljø af folk ude på Refshaleøen, der minder om ham selv. Amatører (nogle af dem uddannede amatører (ingeniører etc), som simpelthen ikke kan lade være med at bygge noget, der er udfordringer i - som f.eks raketter.

Der er to teams derude, 'Madsens Rumlaboratorium' og 'Copenhagen Suborbitals' - begge bygger raketter på livet løs.

Jeg gætter på at det er fordi det er en udfordring og fordi de kan.

En ung Madsen på ubåden 'Kraka'

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 954
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24152

Indlægaf icelady » 14. aug 2017, 22:01

Aragorn skrev:Er der nogen der egentlig ved, hvorfor han overhovedet ville bygge en u-båd til at starte med? Bare fordi han kunne, eller havde han en idé om at udvikle noget, som ikke fandtes?

Fordi han ville bevise, det kunne lade sig gøre. (Har læst lidt om ham og han er typen, der gerne vil vise, at det umulige er muligt.)

Den her er hans 3.

https://da.wikipedia.org/wiki/Peter_Madsen_(opfinder)

Der lader dog til at have været problemer i foreningen: http://www.uc3nautilus.dk/

Edit: Jeg mener at han også var med i noget raket-forening, som han enten blev smidt ud af eller selv valgte at forlade.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 14. aug 2017, 22:02

Klummerlig skrev:Nå men siden vi gladeligt kaster teorier ud, så siger jeg: kæresten er morderen. Vi har kun hans ord for, at hun ikke kom hjem til tiden.

Nej, der er også videovervågning der viser hun ikke blev sat af på Refshaleøen, politiet kan tracke hendes telefon (hvor den er), plus rejsekort/kreditkort kan man se om hun har taget transport osv osv.
1

Tilbage til "Livets forhold"