Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 468
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14650

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 15. aug 2017, 08:34

icelady skrev:
Frank skrev:Det er klart at når man er ansvarlig for et fartøj som forliser, så vil man teste om man er påvirket.
Når man bliver sigtet for det som han nu er i dette tilfælde, så er en undersøgelse standard.
Det man kikker efter er genetiske og biologiske spor.

Jeg tænker bare, at det er lang tid at vente med en sådan undersøgelse. De har immervæk haft ham i varetægt i 3 dage. Han kan da have nået at vaske mange spor væk, skulle man tro. :gruble:

Det tror jeg også de har gjort. Den der blå heldragt han havde på ved retsmødet lignede grangiveligt sådan en spor-sikringsdragt som netop skal bevare evt. biospor. På trods af breaking news på alt hvad der har med den her sag at gøre så får vi trods alt kun information i det tempo politiet synes er en god ide.

Billede
1
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 626

Indlægaf Frank » 15. aug 2017, 08:42

Lige præcis. Man har allerede ved anholdelsen sikret sig bl.a. DNA.
2
IrmaPigen
Kort karma: 812
Likede indlæg: 9602

Indlægaf IrmaPigen » 15. aug 2017, 11:02

icelady skrev:Jeg ved ikke, om det er en form for benægtelse når hans venner siger, at de ikke kan forestille sig at han skulle have myrdet hende; men jeg er af den modsatte mening, nemlig at man aldrig ved, hvad folk kan finde på.

Jeg kan dog sagtens forstå, at man ikke vil tro det om ens venner, som man stoler på og har tillid til.

Det kan jo være, at det har slået klik for ham; alle har et "breaking point" og måske han nåede hans.

Omvendt: Man ved så heller ikke, hvad hun har kunnet finde på...
0
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 222

Indlægaf Atomic Blonde » 15. aug 2017, 11:20

IrmaPigen skrev:

Så hun har fakede sin egen død?
I så fald skulle Madsen være en del af komplottet.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 15. aug 2017, 11:28

Atomic Blonde skrev:
IrmaPigen skrev:

Det var ikke det jeg skrev - jeg ved ikke tilstrækkeligt om det passerede til at kunne konkludere noget som helst.

Manden er kun sigtet.

Hvis man ikke ved hvad "folk kan finde på" så gælder det jo også for hende. Den slags virker begge veje.

Jeg synes det er lidt synd for manden at befolkningen nærmest allerede har dømt ham til at være drabsmand.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 15. aug 2017, 11:34

IrmaPigen skrev:Manden er kun sigtet.

Hvis man ikke ved hvad "folk kan finde på" så gælder det jo også for hende. Den slags virker begge veje.

Jeg synes det er lidt synd for manden at befolkningen nærmest allerede har dømt ham til at være drabsmand.

Helt enig, kvinden kan være lige så meget en del af et plan og et PR stunt. Eller også er hun alene om det, og hun har selv været ude for et uheld, helt uden Madsen's indblanding. Konspirationer er der nok af. Indtil politiet åbner op for lidt mere information, hvis og så fald at der virkelig er afgivet en ny historie om kvindens og Madsens bevægelser og at han IKKE satte hende af i havnen, det kan jo være hans ændring er klokkeslæt og ikke andet, så resten er præcis det vi kender men måske først kl. 22.00 eller 23.30 . Who knows, kun få mennesker lige nu.
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 15. aug 2017, 11:40

DenBruneMunk skrev:

Helt enig, kvinden kan være lige så meget en del af et plan og et PR stunt. Eller også er hun alene om det, og hun har selv været ude for et uheld, helt uden Madsen's indblanding. Konspirationer er der nok af. Indtil politiet åbner op for lidt mere information, hvis og så fald at der virkelig er afgivet en ny historie om kvindens og Madsens bevægelser og at han IKKE satte hende af i havnen, det kan jo være hans ændring er klokkeslæt og ikke andet, så resten er præcis det vi kender men måske først kl. 22.00 eller 23.30 . Who knows, kun få mennesker lige nu.

Men HVIS det nu er/var et PR stunt. Er de så ikke ved at have kørt den liiiiidt for langt ud nu? Jeg mener at når man så bliver anholdt og sigtet for drab af en person. Ville man så ikke sige oh oh og så fortælle sandheden ASAP?

Men de leder altså STADIG efter hende og forventer ikke længere at finde hende i live.

Det tyder for mig på at den med PR-tingen godt kan begraves ret effektivt?
5
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Atomic Blonde

Indlægaf Atomic Blonde » 15. aug 2017, 11:47

IrmaPigen skrev:
Atomic Blonde skrev:
IrmaPigen skrev:

Det var ikke det jeg skrev - jeg ved ikke tilstrækkeligt om det passerede til at kunne konkludere noget som helst.

Manden er kun sigtet.

Med mindre hun er bortført af aliens, så syntes jeg godt nok at barometeret svinger i den retning.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 113
Likede indlæg: 3542

Indlægaf Stars » 15. aug 2017, 11:51

Code71 skrev:
DenBruneMunk skrev:

Men HVIS det nu er/var et PR stunt. Er de så ikke ved at have kørt den liiiiidt for langt ud nu? Jeg mener at når man så bliver anholdt og sigtet for drab af en person. Ville man så ikke sige oh oh og så fortælle sandheden ASAP?

Men de leder altså STADIG efter hende og forventer ikke længere at finde hende i live.

Hvis det er et PR-stunt, må det være et "PR-stunt gone wrong".
Altså, at hun er kommet ud for en ulykke efter, han har sat hende i land.
Så kan Madsen nok så meget forklare politiet den rette sammenhæng, men hvis hun er faldet i havet og druknet, kan han jo ikke bevise det.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 15. aug 2017, 11:55

Code71 skrev:
DenBruneMunk skrev:

I dette eksempel var pigen savnet i 14 dage+
http://politiken.dk/udland/art4963863/A ... r-pr-stunt

Så det kan godt ske. Der var dog ingen drabssigtede i den sag.
0
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 15. aug 2017, 13:38

Atomic Blonde skrev:
IrmaPigen skrev:
Atomic Blonde skrev:
IrmaPigen skrev:

Manden er kun sigtet.

Med mindre hun er bortført af aliens, så syntes jeg godt nok at barometeret svinger i den retning.

Der er mennesker der har været sigtet for et drab, og hvor man har måtte frafalde sigtelserne uden tiltale, også tilfælde hvor det har vist sig den pågældende var uskyldig.

Det sker. Og jeg synes man skal have i erindring at det kan smadre en persons liv.
2
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Indlægaf mulledit » 15. aug 2017, 13:50

Min teori er knap så saftig. Men at da de skulle dykke ned så gik hun i panik, et pludselig klaustrofobisk anfald og han prøver at berolige hende og så opstår der virak og hun omkommer. Deraf det uagtsomme manddrab. Han går i panik og forsøger at slette alle spor.

Men jeg HÅBER at han er uskyldig, vi har brug for sådan en som ham.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Atomic Blonde

Indlægaf Atomic Blonde » 15. aug 2017, 13:59

IrmaPigen skrev:Der er mennesker der har været sigtet for et drab, og hvor man har måtte frafalde sigtelserne uden tiltale, også tilfælde hvor det har vist sig den pågældende var uskyldig.

Det sker. Og jeg synes man skal have i erindring at det kan smadre en persons liv.
Selvfølgelig er man uskyldig, indtil man er dømt, men derfor kan man da godt på et debatforum diskutere, om man tror det ene eller det andet ift. de beviser/informationer, man kan tilgå som privatperson.
5
fisken80
Kort karma: 702
Likede indlæg: 25919

Indlægaf fisken80 » 15. aug 2017, 15:10

Maanii skrev:
mulledit skrev:Min teori er knap så saftig. Men at da de skulle dykke ned så gik hun i panik, et pludselig klaustrofobisk anfald og han prøver at berolige hende og så opstår der virak og hun omkommer. Deraf det uagtsomme manddrab. Han går i panik og forsøger at slette alle spor.

Men jeg HÅBER at han er uskyldig, vi har brug for sådan en som ham.

Jeg har tænkt det samme.
At hun går i panik under vandet, prøver at åbne døren – og han må stoppe hende for ikke selv at komme tilskade.

Altså nu kender jeg ikke meget til ubåde, men er det overhovedet muligt at åbne ud til vandet når først man er dykket? For hvis ikke var der jo da ikke nogen risiko for, at han skulle komme til skade, fordi hun gik i panik.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
godtnavn
Kort karma: 633
Likede indlæg: 6664

Indlægaf godtnavn » 15. aug 2017, 15:16

Med hendes arbejde har hun prøvet pænt meget mere skræmmende ting end at sejle i ubåd, så tænker ikke hun er gået i panik over det. Tænker hun har gode værktøjer til at tackle utrygge situationer så mon ikke hun kunne klare det indtil de nåede overfladen?
1

Tilbage til "Livets forhold"