Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 22053

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Sangius » 16. aug 2017, 10:45

Code71 - så vidt jeg ved har de kun ændret det, fordi man ikke kan varetægtsfængsle folk for uagtsom manddrab, hvis der ikke er skærpede omstændigheder. Han er i politiets øjne fortsat sigtet for mord, og er nu varetægtafængslet under skærpede omstændigheder, fordi dommeren ikke mente der var nok grundlag for at mistænke mord.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 222

Indlægaf Atomic Blonde » 16. aug 2017, 10:46

Ja retten havde vist lavet en skrivefejl.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 16. aug 2017, 10:50

Sangius skrev:Code71 - så vidt jeg ved har de kun ændret det, fordi man ikke kan varetægtsfængsle folk for uagtsom manddrab, hvis der ikke er skærpede omstændigheder. Han er i politiets øjne fortsat sigtet for mord, og er nu varetægtafængslet under skærpede omstændigheder, fordi dommeren ikke mente der var nok grundlag for at mistænke mord.

Som der står i artiklen pga en skrivefejl eller rettere forglemmelse
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29781

Indlægaf paint » 16. aug 2017, 11:14

Madsens bror, har nu udtalt at der ikke nødvendigvis er noget skummelt i, at hans brors båd blev set uden lys, ude på Øresund (om natten). Båden, har simpelthen ikke noget lys påmonteret, siger han.
En forklaring, der lyder ret mærkelig i mine øjne (eller ører). Jeg har selv sejlbåd, og sejler jævnligt på Øresund, og jeg tror aldrig jeg har set andet end robåde og optimistjoller, der ikke har én eller anden form for lys/lanterne påmonteret. :gruble:

Broren siger også, at Madsens ændrede forklaring ikke undrer ham. Hans bror (Madsen) er en mand, der aldrig går med ur, og tid betyder intet for ham. Når solen står op, er det morgen. Når den går ned, er det aften, så det kan sagtens være et tidspunkt (f.eks 22.30), han har ændret. Madsens adfærd med båden, altså at sejle rundt på Øresund for at fikse ét eller andet, undrer ham heller ikke. Han kan finde på at overnatte nede på bunden af havet, i båden, siger han.

Madsens bror, er medsponsor på båden. Det er derfor hans firmanavn, er malet på båden.

(det er muligt at alle andre end mig, allerede har hørt ovenstående. Men jeg har først lige hørt det) ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Atomic Blonde

Indlægaf Atomic Blonde » 16. aug 2017, 11:40

Det lyder ikke rigtigt. :gruble:

Alle skibe af en vis størrelse skal være udstyret med minimum et toplys, sidelys og agterlys.
De gamle danske ubåde havde desuden et hurtigt blåt blinkende lys over toplyset. Forklaringen skulle være at en ubåds silhuet er så lille.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 16. aug 2017, 12:06

Atomic Blonde skrev:Det lyder ikke rigtigt. :gruble:

Alle skibe af en vis størrelse skal være udstyret med minimum et toplys, sidelys og agterlys.
De gamle danske ubåde havde desuden et hurtigt blåt blinkende lys over toplyset. Forklaringen skulle være at en ubåds silhuet er så lille.

Det er ikke til at vide, hvad broderen mener med "lys påmonteret". Det kan godt tænkes at, han ikke har en fast installation, men muligvis en projektør han kan hive op i tårnet, hvis han får brug for det. Der er jo lys nede i båden og masser af strøm (den sejler med el-motor) så det er ikke fordi han mangler strøm.
Det ville da i øvrigt også være tåbeligt af broderen at påstå noget forkert, når politiet har båden stående på land og med det samme evt. kan afvise påstanden.

Måske sejler de primært om dagen med båden - eller i ”sikker dybde”, hvilket vil sige en dybde, hvor risikoen for at blive påsejlet af et overfladeskib er elimineret. Nautilus periskopdybde er ca. 3 meter.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 626

Indlægaf Frank » 16. aug 2017, 12:48

Falstria skrev:
I en u-båd kan mobiler ikke benyttes, ikke engang et kompas kan benyttes i en u-båd.
Det kunne også bare være en sejlbåd der var uden for mobilmasternes rækkevidde, det er også ækvivalent.
Et helt almindeligt magnetisk kompas kan ikke, nej.
Derfor bruger man bl.a. et gyrokompas.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3942
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 40824

Indlægaf kidkomb » 16. aug 2017, 13:16

Hvorfor kan man ikke bruge et almindeligt kompas i en ubåd? Er det fordi den er lavet af jern? Er store skibe ikke også det?
-sorry hvis det er et dumt spørgsmål.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
#notallfeminists
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
Frank

Indlægaf Frank » 16. aug 2017, 13:33

kidkomb skrev:Hvorfor kan man ikke bruge et almindeligt kompas i en ubåd? Er det fordi den er lavet af jern? Er store skibe ikke også det?
-sorry hvis det er et dumt spørgsmål.
En ubåd er et stort magnetfelt og derfor vil et magnetisk kompas være meget upålideligt.
Et stort skib af jern har naturligvis også et magnetfelt. Der gør man det at man installerer små magneter i kompashuset som kan udligne fejlvisningen. Men i dag bruger man andre typer af navigationsudstyr bl.a. satellitter.
2
Brugeravatar
Atomic Blonde

Indlægaf Atomic Blonde » 16. aug 2017, 13:43

Jeg gætter så på at man stadig har et normalt kompas som back up i tillfælle af totalt strømsvigt.
0
Frank

Indlægaf Frank » 16. aug 2017, 13:46

Atomic Blonde skrev:Jeg gætter så på at man stadig har et normalt kompas som back up i tillfælle af totalt strømsvigt.
Ellers må man have fat i sekstanten. ;)
0
Brugeravatar
Atomic Blonde

Indlægaf Atomic Blonde » 16. aug 2017, 13:49

Frank skrev:
Atomic Blonde skrev:Jeg gætter så på at man stadig har et normalt kompas som back up i tillfælle af totalt strømsvigt.
Eller bagerposenavigation. :fløjt:
2
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 16. aug 2017, 13:52

Atomic Blonde skrev:
Frank skrev:

Den slår aldrig fejl, selvom den er lidt besværlig. ;)
0

Brugeravatar
Atomic Blonde

Indlægaf Atomic Blonde » 16. aug 2017, 13:58

paint skrev:
Atomic Blonde skrev:
Frank skrev:

Havde engang en kæreste med egen båd.
Nogen Lord Nielson var han godt nok ikke. :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 16. aug 2017, 19:31

paint skrev:
Atomic Blonde skrev:
Frank skrev:

Hvad er bagerpose navigation?
0

Tilbage til "Livets forhold"