Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Kort karma: 764
Likede indlæg: 28758

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2017, 10:24

Rosa Espinosa skrev:Prøv da lige at victimblame :rulle: Nogen folk altså. Så må du lade være med at tage med i en ubåd, hvis du ikke vil dræbes.

Det er ærlig talt langt ude. Han har haft masser af journalister om bord uden problemer. Jeg tror i øvrigt stadig på, at der er tale om en ulykke. Jeg har enormt svært ved at forestille mig, hvorfor han bevidst skulle slå lige netop hende her ihjel.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf Atomic Blonde » 21. aug 2017, 10:29

Rosa Espinosa skrev:Prøv da lige at victimblame :rulle: Nogen folk altså. Så må du lade være med at tage med i en ubåd, hvis du ikke vil dræbes.
Kællingen har vel malet med alkyd inden hun skrev sit indlæg.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 845
Likede indlæg: 13864

Indlægaf Lemonella » 21. aug 2017, 10:44

sigge skrev:Jeg har svært ved helt at se et motiv for, at han skulle slå hende ihjel bevidst - men jeg skal nok bare være glad for, at jeg ikke har en morders tankegang. Jeg tror mere på, at der er sket en ulykke (f.eks. "Se lige hvor hurtigt min ubåd kan dykke!" -> hun mister balancen og falder uheldigt og slår hovedet), og han går i panik og smider liget ud. Og derefter sejler han rundt i lang tid og tænker "fuck, fuck, fuck, hvad har jeg gjort?", inden han beslutter at forsøge at skjule det hele ved at sænke båden.

Jeg har det som dig. Jeg kender ikke manden, men ud fra det jeg har hørt og læst om ham, kan jeg slet ikke se ham som en koldblodig morder.

Læser man kommentarene på Facebook, er jeg glad for det ikke er dem der skal dømme, for hold nu kæft en flok idiotiske klaphatte der bevæger sig rundt derinde.
6
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Indlægaf Frank » 21. aug 2017, 11:12

Lemonella skrev:
sigge skrev:Jeg har svært ved helt at se et motiv for, at han skulle slå hende ihjel bevidst - men jeg skal nok bare være glad for, at jeg ikke har en morders tankegang. Jeg tror mere på, at der er sket en ulykke (f.eks. "Se lige hvor hurtigt min ubåd kan dykke!" -> hun mister balancen og falder uheldigt og slår hovedet), og han går i panik og smider liget ud. Og derefter sejler han rundt i lang tid og tænker "fuck, fuck, fuck, hvad har jeg gjort?", inden han beslutter at forsøge at skjule det hele ved at sænke båden.

Jeg har det som dig. Jeg kender ikke manden, men ud fra det jeg har hørt og læst om ham, kan jeg slet ikke se ham som en koldblodig morder.

Læser man kommentarene på Facebook, er jeg glad for det ikke er dem der skal dømme, for hold nu kæft en flok idiotiske klaphatte der bevæger sig rundt derinde.
Hvordan ser sådan en ud?

Nej, undskyld jeg ved godt hvad du mener.
Alle de søde og rare mennesker du møder på din vej, kan sagens bære på nogle mørke sider.
Har man aldrig siddet overfor en sådan person, så forstår jeg godt at man tænker sådan.
7
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3484
Likede indlæg: 25972

Indlægaf Wizzze » 21. aug 2017, 11:12

http://www.dr.dk/nyheder/indland/ubaads ... -nu-er-ude

Undskyld, men hvilken forklaring???

"begravet til søs" kan du sige smidt over bord :evil:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 845
Likede indlæg: 13864

Indlægaf Lemonella » 21. aug 2017, 11:23

Frank skrev:
Lemonella skrev:

Hvordan ser sådan en ud?

Nej, undskyld jeg ved godt hvad du mener.
Alle de søde og rare mennesker du møder på din vej, kan sagens bære på nogle mørke sider.
Har man aldrig siddet overfor en sådan person, så forstår jeg godt at man tænker sådan.

Jeg har aldrig personligt siddet overfor en koldblodig morder, men tro mig, jeg har stødt på et par stykker, hvor jeg var sikker på, at de gemte på noget mørkt og grimt.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 62
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2070

Indlægaf DenBruneMunk » 21. aug 2017, 11:25

Frank skrev:Alle de søde og rare mennesker du møder på din vej, kan sagens bære på nogle mørke sider.

Nu er det sådan at mennesker har følelser, og nogle overfald eller angreb og forsvar, sker i gerningsøjeblikket, og der bliver man så dømt utilregnelig når det sker. Det kan betyde en går fri, det kan betyde indlæggelse og meget andet men mørke sider er det ikke. Det er din unikke måde at gribe tingene an, som kan være dødelig eller du kan flade om i gråd, du kan flygte og meget andet.
De mørke sider, er når man har en sidegesjæft som morder, og elsker at gøre det , eller når man elsker at gøre en anden ondt, og ikke kan stoppe og opsøger det.

Er manden blevet voldelig på grund af et forfejlet mindre kærligt kys eller er han blevet afvist, det ved vi ikke. Har hun virkelig dummet sig på ubåden og gjort skade på sig selv, det kan da godt ske, og manden panikker, det kan også ske.

Håber retten finder frem til den rette årsag, nu har vi haft nok konspirationer kørende og det var sjovt. Nu har han erkendt en ulykke er sket, så må vi bare håbe det ikke er løgn, og konspirationerne er indsnævret til ulykke eller mord.
Senest rettet af DenBruneMunk 21. aug 2017, 11:26, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 602
Likede indlæg: 31529

Indlægaf paint » 21. aug 2017, 11:25

Forsvareren, har til spørgsmålet, hvorfor Madsen smed hende i havet, svaret at 'folk reager jo forskelligt'.

I øvrigt kunne jeg godt forestille mig, at udtrykket 'begravet', er for at skåne de efterladte ( dumpet liget, lyder ikke ret pænt). Men det er næppe en maritim begravelse, med liget indsvøbt i sejldug samt en kanonkugle i 'fodenden', han har arrangeret.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 21. aug 2017, 11:27

paint skrev:Forsvareren, har til spørgsmålet, hvorfor Madsen smed hende i havet, svaret at 'folk reager jo forskelligt'.

I øvrigt kunne jeg godt forestille mig, at udtrykket 'begravet', er for at skåne de efterladte ( dumpet liget, lyder ikke ret pænt). Men det er næppe en maritim begravelse, med liget indsvøbt i sejldug samt en kanonkugle i 'fodenden', han har arrangeret.

hmmm, og kanon kuglen var et påfund :)
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 21. aug 2017, 11:28

DenBruneMunk skrev:
paint skrev:Forsvareren, har til spørgsmålet, hvorfor Madsen smed hende i havet, svaret at 'folk reager jo forskelligt'.

:forvirret:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Slettet bruger
Likede indlæg: 20779

Indlægaf Slettet bruger » 21. aug 2017, 11:31

Ja så er vi ved at være i hus, vi skal bare have fundet ud af hvordan det foregik præcist mht motiv og metode
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 21. aug 2017, 11:32

Begravelse til søs (i gamle dage, begravede man folk til søs, pakket ind i sejldug med en kanonkugle i 'fodenden')

Nyere tid

Billede
0

Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1130
Likede indlæg: 17209

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2017, 11:34

Wizzze skrev:http://www.dr.dk/nyheder/indland/ubaadsejers-advokat-min-klient-er-lettet-over-hans-forklaring-nu-er-ude

Undskyld, men hvilken forklaring???

"begravet til søs" kan du sige smidt over bord :evil:

Lad os nu give ham benefitten af doubten ... det han da være, han har afholdt en lile ceremoni :gruble:
1
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 21. aug 2017, 11:46

paint skrev:
DenBruneMunk skrev:

Hvor var den i ubåden? Kan man blive mere forvirret over det
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 21. aug 2017, 11:49

DenBruneMunk skrev:
paint skrev:
DenBruneMunk skrev:

Hvor var den i ubåden? Kan man blive mere forvirret over det

Den maritime begravelsesmetode fra sejlskibenes tid, skulle ikke opfattes bogstaveligt. Han har næppe haft en med, i tilfælde af at nogen døde ude i Køge Bugt.
0

Tilbage til "Livets forhold"