Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3915
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 40659

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf kidkomb » 21. aug 2017, 12:09

Rosa Espinosa skrev:Folk på Facebook er helt igennem fantastiske. Prøv da lige at tale pænt om den fine, anstændige morder.

Jeg forstår ikke helt om du mener at han helt sikkert bør svines til som den gemene morder han er (han er altså ikke dømt endnu :forvirret:)
eller om man lige bør vente med at svine ham til, til han (måske) bliver dømt?
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
#notallfeminists
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 566
Likede indlæg: 26043

Indlægaf Fyrst Eberhard » 21. aug 2017, 12:11

Der må stikke noget mere under.

Kim Wall var på sporet af en større konspiration. Vi taler ting der kan skabe internationale forviklinger og måske endda har potentiale til at starte tredje verdenskrig.
Hun er jaget vildt og betror sig til Raket-Madsen, som lover at hjælpe hende. Sammen finder de på at han skal få hende til at forsvinde mens hun i virkeligheden er gået inkognito.

Raket-Madsen kan ikke bare sige han har myrdet hende, da det dels vil give ham fængsel i lang tid, og dels lyder for planlagt. Så nu tåger han rundt og lader det virke troværdigt, at hun har mistet livet i en ulykke, men det kan stadig ikke bevises, og Kim Wall findes selvfølgelig ikke.

Sådan må det være.

Hvor blev min sølvpapirshat nu af!
2
Et liv - et lille glimt af tid mellem to evigheder
Akehurst2
Kort karma: 796
Likede indlæg: 21958

Indlægaf Akehurst2 » 21. aug 2017, 12:20

Rosa Espinosa skrev:
kidkomb skrev:
Rosa Espinosa skrev:Folk på Facebook er helt igennem fantastiske. Prøv da lige at tale pænt om den fine, anstændige morder.

Jeg forstår ikke helt om du mener at han helt sikkert bør svines til som den gemene morder han er (han er altså ikke dømt endnu :forvirret:)

Måske har jeg misforstået noget, men har han ikke lige indrømmet at han slog hende ihjel?

Nej, han har fortalt, at "der skete en ulykke og hun er død".
4
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 21. aug 2017, 12:23

Rosa Espinosa skrev:
kidkomb skrev:

Måske har jeg misforstået noget, men har han ikke lige indrømmet at han slog hende ihjel?

Nej, han har indrømmet at hun er død.
Han kan meget vel have slået hende ihjel, men vi ved det altså ikke.
Vi aner ikke hvad der er sket, så ja, man bør lige klappe hesten inden man udråber andre mennesker til Satan.
Dét og så at jeg synes det er uhyggeligt og forkasteligt med en så aggressiv retorik i det hele taget.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
#notallfeminists
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Indlægaf mulledit » 21. aug 2017, 12:42

Hvorfor kommer der ikke noget ud omkring hans kone? Altså det skal da være en first at medierne har skånet nogen.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
fisken80
Kort karma: 697
Likede indlæg: 25834

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2017, 12:45

Rosa Espinosa skrev:
Akehurst2 skrev:
Rosa Espinosa skrev:
kidkomb skrev:

Nej, han har fortalt, at "der skete en ulykke og hun er død".

Aha. Men så må vi sidde på hænderne indtil mere sandhed kommer frem.

Der er i hvert fald ingen grund til at svine ham til og anklage ham for voldtægtsforsøg når vi ikke aner om det er dét der er motivet.
9
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
fisken80

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2017, 12:47

mulledit skrev:Hvorfor kommer der ikke noget ud omkring hans kone? Altså det skal da være en first at medierne har skånet nogen.

De lever i et åbent forhold og har ingen børn. Jeg er lidt usikker på, hvad det er du mener der skal komme ud. Hun kan vel meget nemt være en helt almindelig kvinde, der ikke er noget særligt at sige om ud over, at hun er gift med Peter Madsen.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

fisken80

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2017, 12:47

Rosa Espinosa skrev:
kidkomb skrev:
Rosa Espinosa skrev:
kidkomb skrev:

Vi aner ikke hvad der er sket, så ja, man bør lige klappe hesten inden man udråber andre mennesker til Satan.
Dét og så at jeg synes det er uhyggeligt og forkasteligt med en så aggressiv retorik i det hele taget.

Fair nok :lol:

"Man jager et bæst og fanger et menneske"...
3

Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 21. aug 2017, 12:52

fisken80 skrev:
mulledit skrev:Hvorfor kommer der ikke noget ud omkring hans kone? Altså det skal da være en first at medierne har skånet nogen.

De lever i et åbent forhold og har ingen børn. Jeg er lidt usikker på, hvad det er du mener der skal komme ud. Hun kan vel meget nemt være en helt almindelig kvinde, der ikke er noget særligt at sige om ud over, at hun er gift med Peter Madsen.

Jeg under mig blot over at medierne (for en gangs skyld) ikke jagter pårørende. Blot for en tom udtalelse.

Jeg håber stadig at det er en ulykke, vi har brug for ham.
0

OberstNasig
Kort karma: 174
Likede indlæg: 1876

Indlægaf OberstNasig » 21. aug 2017, 12:52

Frank skrev:
Code71 skrev:En "ulykke" tror jeg ikke et sekund på. Så opfører man sig ikke sådan efterfølgende uanset hvad

Faceless skrev:Hvis hun var kommet alvorligt tilskade (død) pga en ulykke ombord, ville en normal reaktion være at ringe 112, ikke at smide liget overbord og derefter synke ubåden - for slet ikke at tale om at påstå at han havde sat hende af tidligere på aftenen.

Det er ikke helt unormalt. Når katastrofen rammer, reagerer mange højst uhensigtsmæssigt. De synker hen i apati som handlingslammede zombier.

Jojo, et helt ordinært menneske, en slags hr. og fru Danmark, kunne helt sikkert risikere at gå i panik eller blive handlingslammet, men jeg tror simpelthen ikke på, at en mand som ham, der har den erfaring, han har, ville gå så meget i panik, at han hældte hende over bords og derefter sænkede sin ubåd. Og iøvrigt serverede en historie om, at hun var sat af.
2
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 21. aug 2017, 12:54

Rosa Espinosa skrev:
fisken80 skrev:
Rosa Espinosa skrev:
kidkomb skrev:
Rosa Espinosa skrev:
kidkomb skrev:

Fair nok :lol:

"Man jager et bæst og fanger et menneske"...

Lad det være en trøst for familien.

Ja, det vil det bestemt være.
Det er absolut en trøst hvis hun er omkommet ved et uheld end hvis han koldblodigt har "fanget" hende og voldtaget hende.
1
#notallfeminists
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 21. aug 2017, 13:04

OberstNasig skrev:
Frank skrev:
Code71 skrev:En "ulykke" tror jeg ikke et sekund på. Så opfører man sig ikke sådan efterfølgende uanset hvad

Faceless skrev:Hvis hun var kommet alvorligt tilskade (død) pga en ulykke ombord, ville en normal reaktion være at ringe 112, ikke at smide liget overbord og derefter synke ubåden - for slet ikke at tale om at påstå at han havde sat hende af tidligere på aftenen.

Det er ikke helt unormalt. Når katastrofen rammer, reagerer mange højst uhensigtsmæssigt. De synker hen i apati som handlingslammede zombier.

Jojo, et helt ordinært menneske, en slags hr. og fru Danmark, kunne helt sikkert risikere at gå i panik eller blive handlingslammet, men jeg tror simpelthen ikke på, at en mand som ham, der har den erfaring, han har, ville gå så meget i panik, at han hældte hende over bords og derefter sænkede sin ubåd. Og iøvrigt serverede en historie om, at hun var sat af.

Han er altså kun et menneske. Jeg håber ikke han har erfaringer med netop denne situation.

Har selv været med i en(2) ulykker, folk gør altså mærkelige ting, ligemeget hvilken type menneske de er.
Senest rettet af mulledit 22. aug 2017, 06:12, rettet i alt 2 gange.
5

Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29687

Indlægaf paint » 21. aug 2017, 13:08

Jeg kan ikke lade være med at spekulere på, om de har kendt hinanden i forvejen. Hun boede midlertidigt i København - ude hos nogle venner på Refshaleøen (der ligger flere husbåde og kollektiver, derude). De kunne sagtens, måske endda sandsynligt have mødt hinanden (Madsen bor/overnatter også derude).
Det ville straks give nogle flere dimensioner til historien (men det er rent gætteri) :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 626

Indlægaf Frank » 21. aug 2017, 13:11

OberstNasig skrev:
Superman findes ikke!
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2076

Indlægaf DenBruneMunk » 21. aug 2017, 13:26

OberstNasig skrev:Og iøvrigt serverede en historie om, at hun var sat af.

Man kan lege ordleg med dette. Så et er at han satte hende af, det skulle så senere vise sig at være på en anden måde end først antaget.
En anden observation er politiet kan godt have meldt en anden historie ud til offentligheden end den, som han havde angivet lørdag d.12, som jo var at han en ulykke var sket. Politiet var jo heller ikke særligt nysgerrige efter at kikke der hvor hun var sat af.

Så man kan vælge at tro historien er en lille hvid løgn fra politiet, eftersom han jo hurtigt , for lukkede døre, forklarede politiet noget andet, og de flere dage efter ville kikke på restaurantens video optagelser, som alligevel var spil for galleriet, så medierne ikke fattede mistanke til den rigtige forklaring.
0

Tilbage til "Livets forhold"